Jump to content
IGNORERAD

3:E Gången Jag Bevittnar Samma Tragik I Thailand.


Jive

Recommended Posts

Jag är benägen att hålla med dig, men det är ju inte en politiskt korrekt åsikt...

Fru Chang har på egen hand lyckats samla på sig ett beundransvärt kapital i Sverige, och jag har sett till att hon får efterlevandeskydd om jag skulle avlida.

Herr Chang har talat.

Kunde väl tro det.

Kanske Du skulle läsa igenom ursprungsinlägget igen, dom har vad jag kan förstå inte bott i Sverige, vad vet Du om hennes möjlighet att gå ut i arbetslivet, men det är klart, hon får skylla sig själv eftersom hon var dum nog´att födas i Thaland med den superbra utbildning dom har där...och dessutom har mannen kanhända inte arbetat och då valt att sambon inte heller skulle göra det.

Politiskt korrekt eller ej, tja Du ???...ordet empati seglar förbi på lätta moln.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Jive

    5

  • Baa

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag är benägen att hålla med dig, men det är ju inte en politiskt korrekt åsikt...

Fru Chang har på egen hand lyckats samla på sig ett beundransvärt kapital i Sverige, och jag har sett till att hon får efterlevandeskydd om jag skulle avlida.

Herr Chang har talat.

Jag tycker att inlägget Rob skrev var ovanligt korkat.

Ditt inlägg tycker jag var på snudd osmakligt, även om det inte är politiskt korrekt.

BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ojdå Baa och BanFang...

Nu gillades inte mitt inlägg.

Varför skulle inte en thailändsk kvinna kunna försörja sig själv, både i Sverige och i Thailand?

Inbillar ni er att ni är så oumbärliga som partners? Hon måste få pengar om ni dör?

Det är säkert sabai sabai för den thailändska kvinnan så länge det varar med farangen, men har hon därmed någon slags rättighet till detta liv så länge hon själv lever?

Fru Chang förväntar sig inget från mig vid min död, även om hon för all del kommer att få en del. Hon klarar sig själv, både i Sverige och i Thailand. Och jag får inget av hennes tillgångar i händelse av hennes död.

Vad sägs om det? Är jag en dålig partner?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå Baa och BanFang...

Nu gillades inte mitt inlägg.

Varför skulle inte en thailändsk kvinna kunna försörja sig själv, både i Sverige och i Thailand?

Inbillar ni er att ni är så oumbärliga som partners? Hon måste få pengar om ni dör?

Fru Chang förväntar sig inget från mig vid min död, även om hon för all del kommer att få en del. Hon klarar sig själv, både i Sverige och i Thailand. Och jag får inget av hennes tillgångar i händelse av hennes död.

Vad sägs om det? Är jag en dålig partner?

Herr Chang har talat.

Det handlar inte om mig, om huruvida jag är oumbärlig eller ej, men jag kunde mycket väl tänka mig att du skulle vända det på det viset,

Du bor och verkar i Sverige, Du har en fru med utbildning i ett yrke, bra, men alla andra är mindre värda bara för att dom av en händelse inte har utbildning eller möjlighet till inkomst i ett land med lika möjlighet för alla, om Du inte själv ser och förstår vad du skriver så är det bara att beklaga.

Den situation du kommenterar bör vara inläggett inte om mig, det betackar jag mig för, bara så du vet.

Självklars borde även du föstå att man bör se till efterlevnadsskydd, du har ju sett till ditt/ert, varför är det inte tragiskt för kvinnan som Jive beskrev, du framstår som en riktig snålfis, det är du förmodligen inte men du har ett jäkla dåligt sinne för att alla inte har din ekonomi och din planering. Nog om detta, vi kommer aldrig att ha samma humanitära inställning så set är lika bra vi avslutat vår privata dialog här och nu.

Och nej, du är förmodligen en bra partner för din fru.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vid närmare eftertanke får jag väl tillägga att det är stor skillnad på vad som förväntas och som utlovats.

Om samboende thaidamen av goda skäl förväntar sig arv från mannen är det förstås oacceptabelt om det uteblir pga slarv från mannens sida.

Om inget utlovats finns det ingen anledning att komma med snyftare...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt första inlägget så var de tillsammans i 30 år, hon har mao sluppit arbeta i 30 år, och nu ska vi sitta här och tycka synd om henne? Frågar ni henne själv så gråter hon nog inga floder direkt, utan hon förstår nu, om än sent, hur pass bra hon hade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det handlar inte om mig, om huruvida jag är oumbärlig eller ej, men jag kunde mycket väl tänka mig att du skulle vända det på det viset,

Du bor och verkar i Sverige, Du har en fru med utbildning i ett yrke, bra, men alla andra är mindre värda bara för att dom av en händelse inte har utbildning, om Du inte själv ser och förstår vad du skriver så är det bara att beklaga.

Den situation du kommenterar bör vara inläggett inte om mig, det betackar jag mig för, bara så du vet.

Självklars borde även du föstå att man bör se till efterlevnadsskydd, du har ju sett till ditt/ert, varför är det inte tragiskt för kvinnan som Jive beskrev, du framstår som en riktig snålfis, det är du förmodligen inte men du har ett jäkla dåligt sinne för att alla inte har din ekonomi och din planering. Nog om detta, vi kommer aldrig att ha samma humanitära inställning så set är lika bra vi avslutat vår privata dialog här och nu.

Hehe Baa,

Fru Chang håller med dig om att jag är en riktig snålfis, eller kii niao som det heter ;)

Men OK, vi kan avsluta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt första inlägget så var de tillsammans i 30 år, hon har mao sluppit arbeta i 30 år, och nu ska vi sitta här och tycka synd om henne? Frågar ni henne själv så gråter hon nog inga floder direkt, utan hon förstår nu, om än sent, hur pass bra hon hade det.

Du känner alltså kvinnan Jive berättar om ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår riktigt illa när jag läser några av kommentarerna och jag ångrar att jag startade den här tråden.

Jag tänker inte lägga ut några ytterligare detaljer och omständigheter kring den här kvinnan och parets liv bara för att få vissa att må lika dåligt som jag gör och jag ber någon moderator att låsa tråden.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mår riktigt illa när jag läser några av kommentarerna och jag ångrar att jag startade den här tråden.

Jag tänker inte lägga ut några ytterligare detaljer och omständigheter kring den här kvinnan och parets liv bara för att få vissa att må lika dåligt som jag gör och jag ber någon moderator att låsa tråden.

Tack för tråden Janne!

Den var intressant och jag beklagar sorgen samt att mannen inte skaffade sig nåt Testamente, du skall ha heder för att du försökte övertala honom.

Hoppas någon som läser tråden fattar att det är allvar, och fixar sina testamente och försäkringar om de behövs.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag mår riktigt illa när jag läser några av kommentarerna och jag ångrar att jag startade den här tråden.

Jag tänker inte lägga ut några ytterligare detaljer och omständigheter kring den här kvinnan och parets liv bara för att få vissa att må lika dåligt som jag gör och jag ber någon moderator att låsa tråden.

Jag håller med om att det varit en del tveksamma och nästan osmakliga inlägg. Jag tror dock man ska komma ihåg att även om tråden startades om en specifik persons fall så kommer diskussionen nästan alltid handla om det inträffade i allmänhet, särskilt som ingen annan än du känner/kände de inblandade personerna eller i detalj vet vad som föranledde situationen. Eventuell kritik och osmakilgheter i en tråd som denna ska därför inte ses som personlig mot ursprungspersonerna utan mot en viss företeelse och kanske mot andra skribenters inlägg.

Jive, jag tycker tråden tar upp en mycket viktig fråga och det vore synd att låsa den, om du starkt känner att vi bör göra det så meddela igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det varit en del tveksamma och nästan osmakliga inlägg. Jag tror dock man ska komma ihåg att även om tråden startades om en specifik persons fall så kommer diskussionen nästan alltid handla om det inträffade i allmänhet, särskilt som ingen annan än du känner/kände de inblandade personerna eller i detalj vet vad som föranledde situationen. Eventuell kritik och osmakilgheter i en tråd som denna ska därför inte ses som personlig mot ursprungspersonerna utan mot en viss företeelse och kanske mot andra skribenters inlägg.

Jive, jag tycker tråden tar upp en mycket viktig fråga och det vore synd att låsa den, om du starkt känner att vi bör göra det så meddela igen.

Ja, jag vill absolut att denna tråden låses!

Jag startade den för att belysa konsekvenser av ett "slarvigt beteende" och jag har så mycket mer jag vill ha sagt om detta, så jag ber att få återkomma någon gång framöver under en annan trådrubrik.

Jag funderar lite på trådrubriken, kanske...

Ett liv med en faranggubbe kan vara ett krävande heltidsjobb utan skyddsnät.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...