Jump to content
IGNORERAD

Världsrekord i Thailand! - Blockerar flest hemsidor i hela världen


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Är denna censur bestående eller var det i samband med oroligheterna som detta rekord mättes?Får uppfattningen att vissa tar varje tillfälle i akt att klanka på regeringen(läs röda)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    3

  • Jive

    3

  • RoiET

    3

  • Isaan Butterfly

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

Japp, låt oss ta fokus från sakfrågan och diskutera huruvida Thailand är värst när det gäller censurering eller om de bara är nästan värst. Låt oss försöka skuldbelägga och raljera över de som citerar en tidning som vi själva citerar och refererar till när det passar oss. Låt oss desperat undvika själva sakfrågan och låt oss försöka rationalisera detta beteende på alla tänkbara långsökta sätt. Låt oss ha som princip att anfall är bästa försvar och så fort något negativt om Abhisit eller hans regering anförs så 1. attackerar vi eventuell kritiker samt 2. hänvisar till att Thaksin var minst lika dum tidigare. Låt oss säga punkt hit och punkt dit och intala oss själva att vi har tolkningsföreträde. Låt oss låtsas om som om allt är perfekt och låt oss ge ett sken av att de som vi tidigare så aggressivt argumenterat för är de frälsare vi hävdat. Låt oss vältra i vår egen dubbelmoral och sätta upp olika spelregler för olika skribenter. Låt oss argumentera mot person snarare än åsikt och låt oss sitta med våra självgoda leenden och faktiskt tro att vi har mer rätt än någon annan. Låt oss göra detta och rubba inte våra cirklar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är märkligt hur tysta oppositionen varit om möjligheten att få medverka i den statliga TV´n?

Kanske inte så generöst av Abhisit trots allt.

"Mr Ong-art declined to comment when asked whether the red-shirts would be invited, saying only that the relevant authorities would decide this."

Bangkokpost

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Sek Losos uncle

Jag tror inte ett dugg på att Thailand skulle ha flest websidor stoppade i världen.

Däremot gissar jag att det är möjligt att Thailand var värst gällande NYA stopp under april.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror inte ett dugg på att Thailand skulle ha flest websidor stoppade i världen.

Däremot gissar jag att det är möjligt att Thailand var värst gällande NYA stopp under april.

Hej

Själv har jag ingen aning om uppgifterna om Världsrekord stämmer eller ej, men jag tycker att det vore konstigt om pressen gick ut med detta som en nyhet även i Thailand om det inte stämde, och ändå konstigare att ingen ansvarig har dementerat dessa uppgifter om dom skulle vara felaktiga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Bara så vi kan värdera sanningshalten i den artikel som IL angav som media.

Här är några andra artiklar av samme man:

Artikel kommer från: http://facthai.wordpress.com/

http://thailandjumpedtheshark.blogspot.com/2009/07/deconstructing-pavin-chachavalpongpun.html

http://thaipoliticalprisoners.wordpress.com/tag/pavin-chachavalpongpun/

Intressant att följa hans artiklar vilka inte alls speglar någon som helst objektivitet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tack för länkarna Mycket fakta där

Nej men mycket färgad information

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om hemsidor och fakta.

Tänk om läsare på MPR skulle ta allt som skrivs här som fakta... Det skulle ju vara skojigt iofs. :) Men vad förvirrade de skulle bli :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om hemsidor och fakta.

Tänk om läsare på MPR skulle ta allt som skrivs här som fakta... Det skulle ju vara skojigt iofs. :) Men vad förvirrade de skulle bli :crazy:

surin..krossa inte min världsbild :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...