Jump to content
IGNORERAD

Sicken djävla skit


Vaxet

Recommended Posts

Hade du ingen garanti på prylarna?

Fick just min kontorsstol reparerad, den pajade efter ca 1 år, och DET kvittot sparade jag inte, tror inte det hade hjälpt, eftersom sitsen sprack när Lillgrabben klättrade upp bakom sin något överviktige fader...

De 2 Farranger jag känner som jobbar med datorer i Thailand har lärt sig att även om de själva klarar 35gradig värme, så är det inte säkert att deras datorer gör det, därför har de numera alltid AC på när de jobbar.

Extra kylsystem till datorer är storsäljare på Phantip Plaza i Bkk, så problemet med överhettade datorer är antagligen välkänt.

Varför pajade ditt grafikkort Buzzen?

Mitt pajade som jag skrev pga överhettning, klantigt av mig...

MVH Tommy

Datorer som används i kustnära orter slits mycket fortare också eftersom luften är mer salthaltig vilket gör att metall och kontakter korroderar och skapar en massa problem

En kille som hade resturang nere vid Mae Rhampueng Beach hade enorma problem med detta. Alla metallytor vart alldeles korroderade/ärgade

Försökte hjälpa honom men det var mer eller mindre hopplöst att få ordning på korten och prylarna så han fick byta ut grejor ganska ofta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • Vaxet

    6

  • GammalDansken

    6

  • JohanB

    5

Mest aktiva i denna tråd

Konstigt att alla grejor verkar dåliga ;)

Själv är mina "kapital" varor till huset inköpta på Lotus/Big-C

Enda som har gått sönder är ett plast vred på tvättmaskinen pga. troligen uttorkning i solskenet fixat med smält lim som ny igen, grejorna är ca: 5 år tv,stereo, dvd, dator no pobbem köper nu en Laptop pga. dottern och Falang pappa ska ha egna grejor :-))

Hej,

Ett tips: Köp en som inte blir varm = lång batteritid och större chans till längre livslängd (på datorn alltså..)

Känn efer på hur varma dom är i butiken!! Vi köpte en Acer 4810T, 1,9 Kg och med 8 timmars batteritid. C:a 25.000B en trappa upp på Pantip Plaza.

Den blir aldrig varm, inte ens i soffan eller sängen (utan kylplatta) eller i tropisk värme.

Johan B)

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du ingen garanti på prylarna?

Fick just min kontorsstol reparerad, den pajade efter ca 1 år, och DET kvittot sparade jag inte, tror inte det hade hjälpt, eftersom sitsen sprack när Lillgrabben klättrade upp bakom sin något överviktige fader...

De 2 Farranger jag känner som jobbar med datorer i Thailand har lärt sig att även om de själva klarar 35gradig värme, så är det inte säkert att deras datorer gör det, därför har de numera alltid AC på när de jobbar.

Extra kylsystem till datorer är storsäljare på Phantip Plaza i Bkk, så problemet med överhettade datorer är antagligen välkänt.

Varför pajade ditt grafikkort Buzzen?

Mitt pajade som jag skrev pga överhettning, klantigt av mig...

MVH Tommy

Har garanti på graffekortet men det tar 5-8 veckor innan jag får tillbaka kortet om jag lämnar in det och då är jag nog i Sverige.

Felet är att fläktkontrollen på kortet lagt av så fläkten står still. Det ett hårdvaruproblem och inte relaterat till överhettning.

Men.. p.g.a detta så håller kortet ungefär 60C redan när jag slår på burken och sedan stiger värmen upp till ca 120C då

säkerhetsavstängningen slår på och burken bootas om. Så om jag fortsätter använda kortet utan fläkt nu kommer

det att pajja helt. Ska in till pantip och köpa vga-kylning på fredag men gissar att det kanske inte hjälper.

Får se vad de säger. Kanske blir tvungen att skicka den på garantireparation iaf.

Jobbar i rum med full AC påslagen jämt och rummet håller ca 17-18C.

Skärmen dog efter ca 4,5 månads användning vilket berodde på att någon krets gått sönder och gjorde bilden skev.

Kontorsstolen är sönder p.g.a en billig konstruktion som inte är anpassad för farang. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog många kombinationer av dålig kvalitet, fukt, värme, salt, elektricitet och... fylla som kan få en att känna "sicken skit".

Sveriges 230 V mot Thailands 220. Ojordade uttag, glappiga kontakter och dåliga adapters.

Strömavbrott och blixtnedslag är ju ett bra mycket vanligare fenomen i Thailand än här hemma vilket betyder att elektronisk utrustning ofta får mer stryk där borta.

"Spikar" eller "peakar" som (kan) uppstår när strömmen kommer tillbaks kan få vilken dator som helst att lägga av även här hemma.

Fukten och värmen gör sitt, både tillsammans och var för sig.

Som redan skrivits så bildas kondens på kalla apparater som blir varma (din laptop, mobil etc som tas ut från A/C nedkylda rummet ut i 40 gradig värme med 80% rel. luftfuktighet).

Luftfuktigheten i sig sliter på det mesta, och som redan påpekats, i kustområden med hög salthalt i luften är det ännu värre.

Kom ihåg när vi var i Brasilien, så fanns det bilar där karossen var gjord i plast och glasfiber, då den vanliga plåten bara upplöstes av salten och fukten.

Datorer (och mycket annat) fungerar bäst i kall miljö... kolla bara ditt eget kontors serverrum. Troligtvis 10-15 grader därinne.

Kort sagt, elektronik trivs inte i Thailand. Sicket skit.

Kvalitetsmässigt så tror jag att för det första så finns det mycket skit att köpa där nere, och vad gäller "riktiga" märken, så tror jag att det ligger nåt i det att det ibland kan vara andrahands-sortering som hamnar i länder där kvalitetskrav och standarder inte är lika höga.

Blir det dessutom något fel på grejerna i Thailand, så är det nog enklare för tillverkaren att komma undan garantiersättningar om man kan skylle på blixtnedslag och fuktskador som ofta inte täcks.

Har inte handlat på mig så mycket (dyra) saker i Thailand som gått sönder, däremot så vet jag inte hur många mobiltelefoner som ballat ur på ett eller annat sätt under vistelesen där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har garanti på graffekortet men det tar 5-8 veckor innan jag får tillbaka kortet om jag lämnar in det och då är jag nog i Sverige.

Felet är att fläktkontrollen på kortet lagt av så fläkten står still. Det ett hårdvaruproblem och inte relaterat till överhettning.

Men.. p.g.a detta så håller kortet ungefär 60C redan när jag slår på burken och sedan stiger värmen upp till ca 120C då

säkerhetsavstängningen slår på och burken bootas om. Så om jag fortsätter använda kortet utan fläkt nu kommer

det att pajja helt. Ska in till pantip och köpa vga-kylning på fredag men gissar att det kanske inte hjälper.

Får se vad de säger. Kanske blir tvungen att skicka den på garantireparation iaf.

Jobbar i rum med full AC påslagen jämt och rummet håller ca 17-18C.

Skärmen dog efter ca 4,5 månads användning vilket berodde på att någon krets gått sönder och gjorde bilden skev.

Kontorsstolen är sönder p.g.a en billig konstruktion som inte är anpassad för farang. :)

OK, kan du inte koppla kylfäkten direkt till en strömkälla, alltså koppla förbi fläktkontrollen?

Antar att den går för det mesta i alla fall.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, kan du inte koppla kylfäkten direkt till en strömkälla, alltså koppla förbi fläktkontrollen?

Antar att den går för det mesta i alla fall.

MVH Tommy

Jo.. det är ju en 12V fläkt så det borde gå att koppla den till ett av strömaggets 12V-anslutningar.

Känns iaf bättre att köpa separat kylning eftersom det sänker temperaturen rejält.

Och då kan man ju överklicka och få lite mer prestanda istället.

Kostar inte mer än lite över 1000 baht på Panthip så jag kan ju lika gärna testa och skita i några bärs i morgon i stället. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo.. det är ju en 12V fläkt så det borde gå att koppla den till ett av strömaggets 12V-anslutningar.

Känns iaf bättre att köpa separat kylning eftersom det sänker temperaturen rejält.

Och då kan man ju överklicka och få lite mer prestanda istället.

Kostar inte mer än lite över 1000 baht på Panthip så jag kan ju lika gärna testa och skita i några bärs i morgon i stället. :)

Komplettera med bärs menar du väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Komplettera med bärs menar du väl?

Menar ju det egentligen.. men det låter inte lika bra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hej,

Ett tips: Köp en som inte blir varm = lång batteritid och större chans till längre livslängd (på datorn alltså..)

Känn efer på hur varma dom är i butiken!! Vi köpte en Acer 4810T, 1,9 Kg och med 8 timmars batteritid. C:a 25.000B en trappa upp på Pantip Plaza.

Den blir aldrig varm, inte ens i soffan eller sängen (utan kylplatta) eller i tropisk värme.

Johan B)

Kommer att distans köpa datorn :friends:

Har en god Thai vän som ska kolla efter dator, han själv jobbar inom data på ett Engelskt företag :great:

Mvh. Plätt :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att distans köpa datorn :friends:

Har en god Thai vän som ska kolla efter dator, han själv jobbar inom data på ett Engelskt företag :great:

Mvh. Plätt :wai:

Hej igen Plätt,

Det var nog lite luddigt uttryckt av mig. Svårt att förklara utan att bli för teknisk.;)

Jag resonerar så att batterierna i de olika laptopparne har ungefär samma kapacitet i ampére-timmar.

Så ju längre tid datorn funkar på sitt interna batteri, ju lägre effektförbrukning har den och ju mindre värme utvecklas i den.

Dom som har en batteritid på 7-8 timmar (i stället för 2-4 timmar), går då avsevärt svalare och säkrare i Thailands 37-gradiga april-värme.

I butiken kände jag under chassiet på runt 12 st med ungefär samma prestanda och Acern var bara ljummen jämfört med dom andra.

Alla där hade alla stått på hela dagen efter dom hade öppnat shoppen. Jag såg först senare att batteritiden på Acern var hela 8 timmar:great:

MVH Johan :drinks:

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Assura mente JohanB,

Strömsnåla apparater är att föredra i varmt och fuktigt klimat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.. det är ju en 12V fläkt så det borde gå att koppla den till ett av strömaggets 12V-anslutningar.

Känns iaf bättre att köpa separat kylning eftersom det sänker temperaturen rejält.

Och då kan man ju överklicka och få lite mer prestanda istället.

Kostar inte mer än lite över 1000 baht på Panthip så jag kan ju lika gärna testa och skita i några bärs i morgon i stället. :)

Hej Buzzen,

Du kan inte ersätta fläkten på grafikkortet med en yttre extra fläkt.

Fläkten på grafikkortet "punktkyler" processorn måste gå för att dra luften genom kylflänsarna.

Ta med dej burken till Phantip, så fixar grabbarna (i nån dator-klinik längst in), ditt problem på stubben för några hundra baht.

Håller du på och testar utan att veta så mycket om prylarna, så bränner du ditt grafikkort för gott.

120 grader...Mein gott im himmel!!

MVH Johan:drinks:

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står samma sak på grejorna som säljs i Sverige, så det kan inte vara förklaringen.

Det är bara det att den värsta "skiten" inte exporteras till EU, detta pga av att du som företagare kan ej få lönsamhet med alla återköp och garantiåtagande som gäller enligt konsumentlagstiftningen.

Mvh Fd Importör

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara det att den värsta "skiten" inte exporteras till EU, detta pga av att du som företagare kan ej få lönsamhet med alla återköp och garantiåtagande som gäller enligt konsumentlagstiftningen.

Mvh Fd Importör

:wai:

En mycket trovärdig teori, och GammalDansken är som oftast ute och cyklar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

En mycket trovärdig teori, och GammalDansken är som oftast ute och cyklar.

Herr Chang har talat.

Ja, men det är inte importcykel. Så han kan cykla ett bra tag till...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

En mycket trovärdig teori, och GammalDansken är som oftast ute och cyklar.

Herr Chang har talat.

Nu råkar jag ha ett par importörer av elektronik och annat nyttigt som kunder och jag kan försäkra dig om att det är

samma skit de importerar till Sverige som det som säljs i Thailand.

Skillnaden är att här tar man ut mer vinst för att finansiera sina dyrare kringkostnader.

Och man sätter ett svenskt namn på förpackningen eller direkt på apparaten.

Hur naiv är man om man tror att skruvborraren (som av en händelse ser ut som en deWalt, men heter dePallt)

med tillhörande laddare, 2 batterier, 10 borr och 10 bits i en specialanpassad plastbox till SEK 59,50

(efter påslag till min kund) skulle vara bättre i Sverige. Eller ens annorlunda.

Changen kan ju öppna sin nyaste Ipod eller Imac och kolla hur många grejor i den som är specialgjorda för honom

och om han fortfarande tror att delarna är bättre för att han köpt apparaterna i Europa -

så grattis HC - du är bäst vackrast och mest godtrogen .. Igen

(Hade velat haft en cykel som exempel men jag känner ingen som importerar såna :-) )

:ironi:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpade med mig en Samsung 32 tums LCD TV hem från Thailand för 2 år sedan för att ha i min övernattningslägenhet. Den köptes in för 15 000 baht i Thailand så det var inte precis top of the line. Den är nu drygt 3.5 år gammal och funkar utmärkt, enda kruxet var att jag var tvungen att köpa en ny Comhem box då den jag hade bara hade scart uttag vilket TV´n inte hade.

När det gäller laptops så finns det mycket billigt crap, i både Sverige och Thailand. Jag köper sedan några år mina datorer efter en väl uttänkt kravspecifikation av en svensk återförsäljare. De blir vanligtvis usla på spel och liknande men perfekta för arbete.

Det måste gå att finna den typen av datorer i Thailand också?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu råkar jag ha ett par importörer av elektronik och annat nyttigt som kunder och jag kan försäkra dig om att det är

samma skit de importerar till Sverige som det som säljs i Thailand.

Skillnaden är att här tar man ut mer vinst för att finansiera sina dyrare kringkostnader.

Och man sätter ett svenskt namn på förpackningen eller direkt på apparaten.

Hur naiv är man om man tror att skruvborraren (som av en händelse ser ut som en deWalt, men heter dePallt)

med tillhörande laddare, 2 batterier, 10 borr och 10 bits i en specialanpassad plastbox till SEK 59,50

(efter påslag till min kund) skulle vara bättre i Sverige. Eller ens annorlunda.

Changen kan ju öppna sin nyaste Ipod eller Imac och kolla hur många grejor i den som är specialgjorda för honom

och om han fortfarande tror att delarna är bättre för att han köpt apparaterna i Europa -

så grattis HC - du är bäst vackrast och mest godtrogen .. Igen

(Hade velat haft en cykel som exempel men jag känner ingen som importerar såna :-) )

:ironi:

Finns många grejer som säljs i Thailand som är "samma vara" men som skiljer sig från väst modellen.

Ibland finns det olika orsaker till det.

Sedan finns det olika fabriker som tillverkar "samma" produkt. Och det gäller även inom Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar jag ha ett par importörer av elektronik och annat nyttigt som kunder och jag kan försäkra dig om att det är

samma skit de importerar till Sverige som det som säljs i Thailand.

Skillnaden är att här tar man ut mer vinst för att finansiera sina dyrare kringkostnader.

Och man sätter ett svenskt namn på förpackningen eller direkt på apparaten.

Hur naiv är man om man tror att skruvborraren (som av en händelse ser ut som en deWalt, men heter dePallt)

med tillhörande laddare, 2 batterier, 10 borr och 10 bits i en specialanpassad plastbox till SEK 59,50

(efter påslag till min kund) skulle vara bättre i Sverige. Eller ens annorlunda.

Changen kan ju öppna sin nyaste Ipod eller Imac och kolla hur många grejor i den som är specialgjorda för honom

och om han fortfarande tror att delarna är bättre för att han köpt apparaterna i Europa -

så grattis HC - du är bäst vackrast och mest godtrogen .. Igen

(Hade velat haft en cykel som exempel men jag känner ingen som importerar såna :-) )

:ironi:

Helt rätt Gammeldansken en Ipod eller Imac eller andra märkesvaror som skickas runt hela världen är det ingen skillnad på.

Apple tidigare haft kvalitets problem med sina leverantörer i Kina, detta löstes med att ha egen personal hos leverantörerna (äger inga egna fabriker i Kina). Det intressanta är att Apple har som krav att en av två kvalitets ansvarig skall vara Exapt, detta för att få bukt med problemet att "blunda" för ev. kvalitetsavikelser efter en trevlig KTV kväll med Whiskey och Kvinnor. Förövrigt mycket förmånliga vilkor att vara kvalitetsansvarig hos Apple i Kina. ;)

Din dePallt som skickas till Europa eller Asien är samma vara, men dePullt kommer aldrig till Europa om vi använder ordet "seriösa företag".

Mvh

Före detta Kinaboende/arbetande och kvalitetsansvarig,

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Buzzen,

Du kan inte ersätta fläkten på grafikkortet med en yttre extra fläkt.

Fläkten på grafikkortet "punktkyler" processorn måste gå för att dra luften genom kylflänsarna.

Ta med dej burken till Phantip, så fixar grabbarna (i nån dator-klinik längst in), ditt problem på stubben för några hundra baht.

Håller du på och testar utan att veta så mycket om prylarna, så bränner du ditt grafikkort för gott.

120 grader...Mein gott im himmel!!

MVH Johan:drinks:

Tjena Johan,

Det finns gott om system som kyler kortet betydligt bättre än de fläktar som kommer på korten som standard.

Produkter av t.ex thermalright, Zalman, Arctic Cooling etc.

På Pantip säljs dessa produkter bl.a av Jedicool.

Vissa produkter kyler bara processorn på kortet medan andra även kyler minnen och viktiga komponenter.

Tror inte grabbarna på Pantip fixar problemet för några hundra baht utan gissar att kortet måste skickas

utomlands för att fixas/bytas. Problemet verkar vara ett hårdvarumässigt konstruktionsfel som drabbat rätt många.

Men.. det behöver kanske inte fixas alls om jag köper separat kylning. Vilket jag hoppas på.

Annars köper jag ett nytt kort. Vänta 5 veckor är uteslutet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Johan,

Det finns gott om system som kyler kortet betydligt bättre än de fläktar som kommer på korten som standard.

Produkter av t.ex thermalright, Zalman, Arctic Cooling etc.

På Pantip säljs dessa produkter bl.a av Jedicool.

Vissa produkter kyler bara processorn på kortet medan andra även kyler minnen och viktiga komponenter.

Tror inte grabbarna på Pantip fixar problemet för några hundra baht utan gissar att kortet måste skickas

utomlands för att fixas/bytas. Problemet verkar vara ett hårdvarumässigt konstruktionsfel som drabbat rätt många.

Men.. det behöver kanske inte fixas alls om jag köper separat kylning. Vilket jag hoppas på.

Annars köper jag ett nytt kort. Vänta 5 veckor är uteslutet. :)

OK, bra, då har du full koll på det.

Som gammal elektroniker blev jag lite orolig av snacket ett tag :whistle:

MVH Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, bra, då har du full koll på det.

Som gammal elektroniker blev jag lite orolig av snacket ett tag :whistle:

MVH Johan

njae.. full koll och full koll... det jag inte känner till är långt mycket större än det lilla jag tror mig veta. :)

Tack för din välmening iaf :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Helt rätt Gammeldansken en Ipod eller Imac eller andra märkesvaror som skickas runt hela världen är det ingen skillnad på.

Apple tidigare haft kvalitets problem med sina leverantörer i Kina, detta löstes med att ha egen personal hos leverantörerna (äger inga egna fabriker i Kina). Det intressanta är att Apple har som krav att en av två kvalitets ansvarig skall vara Exapt, detta för att få bukt med problemet att "blunda" för ev. kvalitetsavikelser efter en trevlig KTV kväll med Whiskey och Kvinnor. Förövrigt mycket förmånliga vilkor att vara kvalitetsansvarig hos Apple i Kina. ;)

Din dePallt som skickas till Europa eller Asien är samma vara, men dePullt kommer aldrig till Europa om vi använder ordet "seriösa företag".

Mvh

Före detta Kinaboende/arbetande och kvalitetsansvarig,

:wai:

Just nu är väl största problemet personalomsättningen, men det ska enligt uppgift gå att lösa med ett nät runt byggnaderna,

så de som försöker begå självmord inte skadar sig värre än att de kan göra minst en Ipott eller Ipadda även i morron.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Vaxet.

Men då är det ju jävligt skönt för dig att du flyttat från Thailand!! Du slipper att ondgöra dig över allt dåligt skit som kommer från det landet!!

Eller du kommer nu, som hemvändande svensk, att bli som en som slutat röka och som sitter och klakar på alla som röker och hur illa det luktar, fast vederbörande har själva rökt tidigare?

Koppla av, Vaxet. Du är säker nu i den svenska ankdammen och kan luta dig tillbaka i din fåtölj och titta på Allsång på Skansen. Att allt du köpt och gjort i Thailand nu är skit kan du bara bortse ifrån och försöka glömma hela episoden med ditt Thailandsleverne och stoppa undan den i ditt fack av alla misstag du gjort i livet.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Vaxet.

Men då är det ju jävligt skönt för dig att du flyttat från Thailand!! Du slipper att ondgöra dig över allt dåligt skit som kommer från det landet!!

Eller du kommer nu, som hemvändande svensk, att bli som en som slutat röka och som sitter och klakar på alla som röker och hur illa det luktar, fast vederbörande har själva rökt tidigare?

Koppla av, Vaxet. Du är säker nu i den svenska ankdammen och kan luta dig tillbaka i din fåtölj och titta på Allsång på Skansen. Att allt du köpt och gjort i Thailand nu är skit kan du bara bortse ifrån och försöka glömma hela episoden med ditt Thailandsleverne och stoppa undan den i ditt fack av alla misstag du gjort i livet.

MVH Nonki

Bra skrivet Nonki

Skulle inte kunnat sagt det bättre själv. Är man nu så trött och hatiskt mot sitt tidigare så älskade Thailand så finns det ju andra länder i området att flytta till

men för en del verkar det bara finnas Thailand och Sverige på kartan. Sen vet jag folk som säger att dom har "flyttat" till Thailand men flyttar hem efter ett tag

pga pappaledigheten har tagit slut eller baren man köpte in sig i inte var så lönsam och då börjar med ursäkter som mätt på Thailand mm för att förtränga att dom vart tvugna att åka hem igen.

Nä nu får åren gå fort till pension så man kan flytta ner innan man blir mätt på asien.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...