Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Bulken

Vad ÄR det med Thaitjejer och spel?

Recommended Posts

Bulken

Thaidamer och kortspel verkar höra ihop som ler och långhalm.

Jag har har suttit med i ett sånt här thaispel, då jag varit inbiten holdemfantast så blev jag nyfiken på vad damerna spelade

och tänkte att med min matematiska överlägsenhet mot thaidamerna skulle jag ha en fördel mot de som inte var så vassa på huvudräkning.

Men jag bedrog mig. Deras spel är helt utan inslag av skicklighet och logist tänkande. Således var lappen inne på rätt spår om

att det är ett nollsummespel i långa loppet. Om det nu inte vore för "om".

Den som håller i spelet tar ut en avgift ur varje giv, detta gör att "värdinnan" oftast gör en kraftig vinst.

Sedan kommer problemet med att de som tillfälligt förlorar vill vinna tillbaka sina förluster och därför höjer insatserna.

Det är då det blir spel om höga summor. Rent matematiskt över en lång period med samma insatser så kommer alla att förlora lika mycket.

Men på kort sikt kan någon lätt förlora stora summor. Med en från början mycket låg insats kan ganska lätt en eller två tusenlappar förloras.

Det största problemet enligt mig med damernas spelande är stt de totalt glömmer av resten av omvärlden.

Barn och familj är de största förlorarna, många skribenter har skrivit om att damerna låser in sig med kortleken och glömmer helt bort tid och rum.

Männen är oftast helt ovetande då de inte kan thai. De litar på vad partnern berättar om vinster/förluster. Sanningen är dock en mycket

sällsynt gäst när Thai ska beskriva sina "sämre sidor" eller berätta om sina förluster eller arbete för att täcka upp dessa.

Jag kan lova att de allra flesta skulle bli mycket förvånade om de får veta vad som händer bakom den snygga fasaden de målar upp.

Tyvärr är de flesta män tofflar och säger inte ifrån. Kanske inte så roligt med en sur dam som kniper ihop benen så länge hon inte får spela?

Finns egentligen bara en lösning. Tig och lid eller bryt upp och satsa på en kvinna som är stark nog att säga ifrån om spelandet och andra dumheter.

G2P

Jag jobbade i Tyskland när min tjej ringde och uppenbarligen mådde mycket dåligt. Efter en timmes samtal kröp det fram att hon förlorat precis på det sätt G2P beskriver. Summa 20 000:- som hon absolut inte hade då, eftersom hon inte jobbade.

Jag vägrade att betala och efter ett tag så la det sig. Det förekom en del hot men inget som blev verklighet.

Det som verkligen retade upp tjejerna var att Frugan talat om för mig, falangen, hur det verkligen var. Rädslan för att

jag skulle börja nysta i det hela verkade ha en lugnande effekt.

Har förklarat och förklarat, tjatat och tjatat.om spelbudget. Har du tvåtusen som du verkligen har råd att förlora så spela för

dom. Tar de sen slut så svälj förtreten och inse att de är borta. Vinner du, så skyll på vad som helst och lämna festen.

Alla blir ju skitsura om vinnaren lämnar eftersom de då inte kommer att kunna vinna tillbaka sina pengar den kvällen.

Och, eftersom frugan är skitsnål, tyckte hon att det var en jättebra idé som hon numer tillämpar. Har satt hårt mot hårt och försökt

förbjuda men nu har vi har en kompromiss, där hon får spela men inga sena nätter och inga stora pengar.

Hon har ingen kredit längre så jag litar på henne, jag har ganska bra koll på våran gemensamma kassa.

Jag vet att många av frugan kompisar mår jättedåligt över sina skulder, ändå fortsätter det. Det gör mig verkligen ont :48:

Att vi har Svenskar som är spelberoende är väl ingen nyhet, men ofta är de ensamma i sitt beroende. Här pratar vi om en grupp där vissa av dem med rått bemod, sätter sina medsystrar i skiten. Det hela bygger på minimal insyn och en hederskodex om absolut tystnad gentemot sin egen familj. Fy fan!! :bag:

Bulken

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Neil

Jag jobbade i Tyskland när min tjej ringde och uppenbarligen mådde mycket dåligt. Efter en timmes samtal kröp det fram att hon förlorat precis på det sätt G2P beskriver. Summa 20 000:- som hon absolut inte hade då, eftersom hon inte jobbade.

Jag vägrade att betala och efter ett tag så la det sig. Det förekom en del hot men inget som blev verklighet.

Det som verkligen retade upp tjejerna var att Frugan talat om för mig, falangen, hur det verkligen var. Rädslan för att

jag skulle börja nysta i det hela verkade ha en lugnande effekt.

Har förklarat och förklarat, tjatat och tjatat.om spelbudget. Har du tvåtusen som du verkligen har råd att förlora så spela för

dom. Tar de sen slut så svälj förtreten och inse att de är borta. Vinner du, så skyll på vad som helst och lämna festen.

Alla blir ju skitsura om vinnaren lämnar eftersom de då inte kommer att kunna vinna tillbaka sina pengar den kvällen.

Och, eftersom frugan är skitsnål, tyckte hon att det var en jättebra idé som hon numer tillämpar. Har satt hårt mot hårt och försökt

förbjuda men nu har vi har en kompromiss, där hon får spela men inga sena nätter och inga stora pengar.

Hon har ingen kredit längre så jag litar på henne, jag har ganska bra koll på våran gemensamma kassa.

Jag vet att många av frugan kompisar mår jättedåligt över sina skulder, ändå fortsätter det. Det gör mig verkligen ont :48:

Att vi har Svenskar som är spelberoende är väl ingen nyhet, men ofta är de ensamma i sitt beroende. Här pratar vi om en grupp där vissa av dem med rått bemod, sätter sina medsystrar i skiten. Det hela bygger på minimal insyn och en hederskodex om absolut tystnad gentemot sin egen familj. Fy fan!! :bag:

Klart att de blev upprorda nar skiten lacker ut. Hur skulle det ga om alla man fick reda pa vad som pagar? Jo det skulle bli oerhort mycket svarare att agna sig at att salja musen, spela osv. Darfor ar det viktigt att fora fram dessa problem och att erkanna att det verkligen ar stora problem.

En stor anledning till tystnaden ar ,tror jag, att manga "arliga" thaitjejer inte vet om de sjalva nagon gang behover thainatverkens tjanster. Dumt att ta bort nagot som kan behovas t.ex. om familjen i Thailand behover nytt tak pa huset och faranggubben sager nej till den lilla gavan. Da kan det ju vara bra att ha thaibanken.

Ha det

Neil

Khun Karla

:crazy: mest pengar och guld, vinner till slut, (tråkigt):crazy:

Tur i spel otur i kärlek

Khun Karla

UDON-CHARLIE

En hel del sanningar som kommer upp till ytan i denna tråd.

U-C

Baa

En hel del sanningar som kommer upp till ytan i denna tråd.

U-C

Har inte Du deppat ihop ännu, eller är Du tillbaka i Udon? :dance1:

De va inte den här typen av sommar man väntade sig i sverige, och inget svartlotto att spela, jo förresten jag anlitar mitt privatombud, Fru Baa.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

UDON-CHARLIE

Har inte Du deppat ihop ännu, eller är Du tillbaka i Udon? :dance1:

De va inte den här typen av sommar man väntade sig i sverige, och inget svartlotto att spela, jo förresten jag anlitar mitt privatombud, Fru Baa.

Spela inte tuff nu.-Du vet inte vad Tiraken har för sig, när

du är i Sverige. -Men det är klart, du är väl en säker inkomst.

U-C

Baa

Spela inte tuff nu.-Du vet inte vad Tiraken har för sig, när

du är i Sverige. -Men det är klart, du är väl en säker inkomst.

U-C

HaHa, Du är nog den största torsk som fastnat i nätet, men Du håller ju stilen i alla fall, om man kan kalla det stil.. :dance1:

Du kommer väl på träffen i morgon och predikar?

broder tuk tuk

Det är väl bara att förbjuda kärringen att umgås i kretsar där det spelas om pengar.

lyder hon inte eller smygspelar så kan ju gubben för en gångs skull använda det kända utpressningstricket.

Sluta spela eller åk hem till baren igen.

BTT

gone2paradise

Det är väl bara att förbjuda kärringen att umgås i kretsar där det spelas om pengar.

lyder hon inte eller smygspelar så kan ju gubben för en gångs skull använda det kända utpressningstricket.

BTT

Oftast är det ju en ganska stor investering både känslomässigt och ekonomiskt innan tiracen är på plats i sverige.

Inte så kul då att skicka hem henne och sedan vara tillbaka hos fröken höger och madam vänster :whistle:

Som sagt, jag tror många lider i det tysta och förnekar allt i det längsta så länge tiracen ställer upp i sängen som vanligt.

Den dagen då antalet " nej inte idag igen" blir fler än antalet "ja gärna" så kanske gubben inser slaget förlorat och skillsmässan blir ett faktum.

Cyniskt och elakt kanske men förmodligen alldeles sant..

G2P

broder tuk tuk

Oftast är det ju en ganska stor investering både känslomässigt och ekonomiskt innan tiracen är på plats i sverige.

Inte så kul då att skicka hem henne och sedan vara tillbaka hos fröken höger och madam vänster :whistle:

Som sagt, jag tror många lider i det tysta och förnekar allt i det längsta så länge tiracen ställer upp i sängen som vanligt.

Den dagen då antalet " nej inte idag igen" blir fler än antalet "ja gärna" så kanske gubben inser slaget förlorat och skillsmässan blir ett faktum.

Cyniskt och elakt kanske men förmodligen alldeles sant..

G2P

Jo det är säkert sant att många gubbar blundar för eländet så länge di får sitt sex.

Men många gubbar har säkert dålig koll på hur stora skulder frugan kan ha till den lokala spelmaffiakärringen.

Kan bli en obehaglig överraskning den dag telefonen ringer och kärringen ska ha sina stålar.

BTT

Baa

Jo det är säkert sant att många gubbar blundar för eländet så länge di får sitt sex.

Men många gubbar har säkert dålig koll på hur stora skulder frugan kan ha till den lokala spelmaffiakärringen.

Kan bli en obehaglig överraskning den dag telefonen ringer och kärringen ska ha sina stålar.

BTT

För en som inte har någon Thaidam, inte lever i ett förhållande överhuvudtaget så är Du en gåta.

Hur f-n kan Du veta hur alla andra har det, är Du spåkärring eller nåt?

OBS, inget skämt, jag är faktiskt nyfiken. Och kom inte dragande med dina år i Thailand, dom roliga historierna har man redan garvat åt, försök att seriöst förklara på vilket sätt Du har, i Din mening, mer erfarenhet av Thaisvenska förhållanden.

Jag vill verkligen bli lika erfaren som Du.

Baa

Ormkokaren

WOW det här måste vara det bästa jag sett här ,,om det e sant :dance1:

Så här e det och hon följer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :rtfm:

Visst e de sant. Även om vi killar kan vara lite för snälla i början så får man inte vara så dum att man slår blå dunster i ögonen på den som

man förhoppningsvis tänkt dela livet med så att dom tror att det är bara att komma hit och leva livet om man nu som jag har bara

en knegarlön..

Har hon krav på dig så kan du ha krav på henne...50/50 bör det vara och dela bördan lika.

Och så vill jag tillägga att om man nu valt en tjej från barerna så . jag vet inte hur det är med det men jag tror att vi har två katigorier, dels dom

som är tacksamma utav helvete och dom som bara utnytjar situationen. Min tro ar att har man jobbat så en längre tid så måste nått förstörts psykist.

I detta fallet förbihåller jag mig att jag kan ha fel, det är bara vad jag tror.

Mvh Ormis

Guest Kenthamon

BTT

Käre broder. Det finns thaitjejer som inte har nån bar att återvända till eller aldrig jobbat i bar. Tro det om du vill.

Mvh :wai:

Kenthamon

Guest Kenthamon

Visst e de sant. Även om vi killar kan vara lite för snälla i början så får man inte vara så dum att man slår blå dunster i ögonen på den som

man förhoppningsvis tänkt dela livet med så att dom tror att det är bara att komma hit och leva livet om man nu som jag har bara

en knegarlön..

Har hon krav på dig så kan du ha krav på henne...50/50 bör det vara och dela bördan lika.

Och så vill jag tillägga att om man nu valt en tjej från barerna så . jag vet inte hur det är med det men jag tror att vi har två katigorier, dels dom

som är tacksamma utav helvete och dom som bara utnytjar situationen. Min tro ar att har man jobbat så en längre tid så måste nått förstörts psykist.

I detta fallet förbihåller jag mig att jag kan ha fel, det är bara vad jag tror.

Mvh Ormis

Håller med. Det händer nåt i skallen på de tjejer som börjar jobba i baren. Tyvärr. :diablo::diablo:

Därför skulle jag aldrig ta en bartjej till Sverige för chansen till strul är jättehög.

Kenthamon

UDON-CHARLIE

Håller med. Det händer nåt i skallen på de tjejer som börjar jobba i baren. Tyvärr. :diablo::diablo:

Därför skulle jag aldrig ta en bartjej till Sverige för chansen till strul är jättehög.

Kenthamon

Behöver inte komma från någon bar.-Det kan bli strul ändå!

Tro inte att du har garderat dig.

U-C

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy