Jump to content
IGNORERAD

Swedish Visa Application Centre


hayes

Recommended Posts

Var lite snabb förut och sa att vi bara fått de dagar vi ansökt om. Har kollat på damens visum och det stämmer för vistelsens längd, vi har fått de dagar vi sökt för. Men för giltighetstiden så har även vi fått 15 dagar ytterliggare. Har kollat detta och det är i sin ordning. För ett C-visum så definieras giltighetstiden "TILL" som Datum för utresa + vistelsens varaktighet + 15 dagar.

Marlon

Ja, det är väl lite snällt av ambassaden... inte alltid så lätt att hitta bästa biljett när besöksvisum är beviljat om det ligger nära i tiden.

Om jag minns rätt fick fru Chang 4 månaders giltighet på sitt första 90-dagars visum 2004. Men det blev ju förstås 90 dagar i passet när hon inträdde i Schengen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hayes

    11

  • Marlon

    8

  • aroom2let

    4

  • Herr Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

in 17/6 tillbaka 29/6

Vi ansökte om perioden 16 Juli - 13 Okt. fick till 28 Okt. Och för några timmar sen fick hon sin visa i handen!great.gif Nu är det bara att betala biljetten.sad.gif

VFS verkar funkar bra.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

in 17/6 tillbaka 29/6

Vi ansökte om perioden 16 Juli - 13 Okt. fick till 28 Okt. Och för några timmar sen fick hon sin visa i handen!great.gif Nu är det bara att betala biljetten.sad.gif

VFS verkar funkar bra.

Grattis grattis!

Jag betalade biljett idag!

Var bokade du flyget nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Hayes!

Oden resor har gjort bokning men dem sa att det bil dagens pris som gäller. Tjejen är inställt på 16:e så det är nog bäst att ta den dagen.

Vi verkar vara newbes har. Har aldrig gjort det har förut och hoppas att det är sista gång. Har 3 lediga dagar att städa undan ett "ungkarls" liv. Hoppas att jag hinner.

Hur går det för dig?

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Hayes!

Oden resor har gjort bokning men dem sa att det bil dagens pris som gäller. Tjejen är inställt på 16:e så det är nog bäst att ta den dagen.

Vi verkar vara newbes har. Har aldrig gjort det har förut och hoppas att det är sista gång. Har 3 lediga dagar att städa undan ett "ungkarls" liv. Hoppas att jag hinner.

Hur går det för dig?

Jo det går bra här, hon kommer ju den 14e så det är hektiskt värre här, mkt med jobbet och mkt annat fram tills dess.

Hon lär skrika högt när hon ser att hemmet förfallit sen hon åkte tillbaka =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min har aldrig varit har, och lär vända så snart hon kommer in om inte jag göra något .

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Tolkar jag det rätt att man EJ behöver fylla i 8c, 8d, 8f när man bjuder in en "släkting"? Känns som de är utformade för en tjej/kille som skall besöka Kille/tjej

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tolkar jag det rätt att man EJ behöver fylla i 8c, 8d, 8f när man bjuder in en "släkting"? Känns som de är utformade för en tjej/kille som skall besöka Kille/tjej

/Enis

Jag skulle fylla i dom följdfrågorna . Bättre att skriva i nåt än att lämna det blankt.

Hellre övertydliga svar än nåt dom kan slå ned på.

//h

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...