Jump to content
IGNORERAD

Varför?


Magrood

Recommended Posts

500 i timmen ? Och fortfarande ingen happy ending ? whistle.gif

Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt av GBG´s massage ställen, eller vad tror ni ?

HC, det väl lite skillnad på Inkomst, och på vad hon debiterar, några utgifter finns väl, och hur många timmar i veckan debiterar hon, vad blir det efter skatt och annat?

Nissefisk1, jag tror du har fel om "Happy ending" på alla Thaimassage i Gbg, dessutom tycker jag du var oförskämd mot Herr Changs fru :kort:

MVH Tommy

TROR vad ledordet, och efter gt´s repotage så kan man väl få undra eller ?

Det är sorgligt att det finns så många som tror som du, antar att det är frustrerande för alla seriösa massagställen när de ständigt får frågan om "Happy ending".

Säger mer om de som tror så än om Thailändska damer :wai: .

MVH Tommy

Insåg sent att jag kanske läst/tolkat fel i Nisses andra inlägg...

"Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt av GBG´s massage ställen"

Jag läste det som att Nisse menade:

Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= alla) av GBG´s massage ställen

När Nisse kanske menade: Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= nåt enstaka) av GBG´s massage ställen.

Jag blev förbannad, och skrev som jag gjorde. Om Nissefisk1 menade nåt enstaka massageställe, så ber jag om ursäkt :wai: (för att det går att få Happy ending på några enstaka thaimassageställen i Gbg är mycket troligt) , Svenska språket kan ställa till det ibland, speciellt i skrift.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    11

  • Magrood

    7

  • andrejsdenruskige

    7

  • Posten Berit

    6

Mest aktiva i denna tråd

nissefisk1

Insåg sent att jag kanske läst/tolkat fel i Nisses andra inlägg...

"Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt av GBG´s massage ställen"

Jag läste det som att Nisse menade:

Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= alla) av GBG´s massage ställen

När Nisse kanske menade: Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= nåt enstaka) av GBG´s massage ställen.

Jag blev förbannad, och skrev som jag gjorde. Om Nissefisk1 menade nåt enstaka massageställe, så ber jag om ursäkt jap.gif (för att det går att få Happy ending på några enstaka thaimassageställen i Gbg är mycket troligt) , Svenska språket kan ställa till det ibland, speciellt i skrift.

MVH Tommy

MAI PEN RAI :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enda anledningen att jag skickar ner en slant varje månad är att hon har svårt att få jobb nära där hon bor.Hon bor nu tillsammans med sin son och dotter och kan hålla koll på vad dom pysslar med...ser till att dom har rena kläder och mat på bordet.Båda barnen är tonåringar och kan ställa till med hysswink.gif Hon jobbade tidigare på sin kusins restaurang som typ timanställd när det behövdes nån hjälpreda under ffa högsäsong.

Nu med mitt lilla bidrag kan hon vara hemma.Hon kallar sig själv hemmafru,men har fullt upp med alla vardagsbestyr plus att hon hjälper sin pappa lite med vardagssysslor han inte orkar med riktigt...Tvätta städa handla mat och sånt som man kan göra när man är hemma hela dagarna.

Hon hjälper även till att fixa mat med och till sin mamma.

För mig är det värt varenda krona,jag känner att jag har råd med det.Men om dom så småningom flyttar till Sverige blir det ju annorlunda...

Men första tiden går väl åt till att plugga svenska,kanske inte så lätt om man snart är 40 år.Jag är själv strax över och känner att man inte lär sig Thailändska SÅ lätt.Hade varit enklare när man var yngre,men men så är min situation Magrood

Hej

Låter som ett bra upplägg och att vara hemma med två barn och sköta ett hem är ju ett hedervärt arbete.

Lycka till i framtiden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Insåg sent att jag kanske läst/tolkat fel i Nisses andra inlägg...

"Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt av GBG´s massage ställen"

Jag läste det som att Nisse menade:

Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= alla) av GBG´s massage ställen

När Nisse kanske menade: Jag tror nog inte det är så svårt att få en happy ending på nåt(nåt= nåt enstaka) av GBG´s massage ställen.

Jag blev förbannad, och skrev som jag gjorde. Om Nissefisk1 menade nåt enstaka massageställe, så ber jag om ursäkt :wai: (för att det går att få Happy ending på några enstaka thaimassageställen i Gbg är mycket troligt) , Svenska språket kan ställa till det ibland, speciellt i skrift.

MVH Tommy

Vad trevligt att ni fick detta utrett!

Nisses uttalande var för all del lite ambivalent formulerat, men om jag får vara lite beskäftig får jag väl rekommendera att man i dessa fall först frågar inläggsförfattaren om han/hon verkligen menar vad man själv tror. Vid bekräftelse är det ju sen bara att gå till attack ;)

För mig är det mycket svårt att avgöra hur vanligt det är med happy ending i Göteborg. Har liksom bara hörsägen att gå på då jag själv icke besöker några massageställen. Annat än förstås fru Changs ställe då och då!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En avronkning eller ”Happy Ending” som det också kallas existerar kanske på vissa fåtal thailändsk massageinrättningar där de anställda tidigare i Thailand arbetade liggandes på ryggen för att göra hugade turister glada och nöjda. Av dessa damer som har valt att bli vid sin läst så erbjuds ibland även mer ”Rajtan tajtan” än bara handarbeten, och då för att få ihop snabba stålar till att betala div spelskulder med. Men det gäller bara ett fåtal ställen i GBG.

Jag tror att vi i Sverige har en förkärlek till att jante-mässigt försöka hitta fel och brister inom olika yrkeskategorier. Ibland är det fifflande frisörer som skall hudflängas för att de med sina farliga permanentvätskor gör damerna flintskalliga, och ibland är det fuskande byggjobbare eller lurendrejare till bilmekaniker som ska hängas ut. Oproffsiga begravningsentreprenörer, bostadsmäklare och mediokra kirurger får också sin släng av sleven när mediedrevet går. Jättemånga gottar sig när det är dags att dra en ny yrkeskår i smutsen, och att ge sig på just thailändska massage-inrättningar var ju liksom öppet mål för en ung och mediekåt journalist.

Men det är väl lite som med historien om ”Råttan” i Pizzan, där det i begynnelsen berättades att det minsann på en eller flera pizzerior runt om i världen hade används råttkött för dryga ut de annars ”dyra” ingredienserna, och därför kunde man aldrig vara riktigt säker på vad man mumsade i sig.

Man kan ju också fråga sig varför lite betald ”Happy Ending” skulle vara så moraliskt förkastligt i sig. Avklarar man samma behov på egen hand inom hemmets fyra väggar så är det ju ingen (inte ens frikyrkorna) som höjer på ögonbrynen nu för tiden. Men om någon anlitad massör/massös råkar knåda just där, och inte en decimeter åt sidan vid en exempelvis öm ljumske så blir det genast fy och usch och muttrande kommentarer som "det var väl det jag visste".

Lugn i stormen – "Happy Ending debatten" ebbar snart ut, och då är det dags att hänga ut någon ”ny” yrkeskategori som ska målas i lite lagom ljusskygga och slemmiga färger. ;)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad trevligt att ni fick detta utrett!

Nisses uttalande var för all del lite ambivalent formulerat, men om jag får vara lite beskäftig får jag väl rekommendera att man i dessa fall först frågar inläggsförfattaren om han/hon verkligen menar vad man själv tror. Vid bekräftelse är det ju sen bara att gå till attack wink.gif

För mig är det mycket svårt att avgöra hur vanligt det är med happy ending i Göteborg. Har liksom bara hörsägen att gå på då jag själv icke besöker några massageställen. Annat än förstås fru Changs ställe då och då!

Herr Chang har talat.

Har fru Chang erbjudit dig Happy ending???

I såfall kommer jag att rapportera det vidare, æven om det var efter arbetstid

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Har fru Chang erbjudit dig Happy ending???

I såfall kommer jag att rapportera det vidare, æven om det var efter arbetstid

Nej, jag blir endast erbjuden "happy beginning". Gör jag något fel tro?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, jag blir endast erbjuden "happy beginning". Gör jag något fel tro?

Herr Chang har talat.

biggrin.gif

Du får låna pengar till Pick-Up, mororbike, hus och guldkort till Regency fabriken.

Sænd till familj i Thailand.

Sedan kanske du får en happy ending.

Se bara till att Thaiadvokaterna ær med nær ni signerar happy ending kontraktet så det inte går fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

När min fru väntade på mig betalade jag hennes uppehälle, eftersom alternativet var att hon skulle konka cement på ett bygge för en lön som inte ens skulle betala min ölkonsumtion. Passiviserande? Tja, för all del, men väntetiden var nog hennes livs första betalda semester. Hon utnyttjade tiden till att åka hem till byn och umgås med släkten och det var första gången på åratal som hon hade råd med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

När min fru väntade på mig betalade jag hennes uppehälle, eftersom alternativet var att hon skulle konka cement på ett bygge för en lön som inte ens skulle betala min ölkonsumtion. Passiviserande? Tja, för all del, men väntetiden var nog hennes livs första betalda semester. Hon utnyttjade tiden till att åka hem till byn och umgås med släkten och det var första gången på åratal som hon hade råd med det.

clapping.gifgreat.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När min fru väntade på mig betalade jag hennes uppehälle, eftersom alternativet var att hon skulle konka cement på ett bygge för en lön som inte ens skulle betala min ölkonsumtion. Passiviserande? Tja, för all del, men väntetiden var nog hennes livs första betalda semester. Hon utnyttjade tiden till att åka hem till byn och umgås med släkten och det var första gången på åratal som hon hade råd med det.

Hej

Låter väldigt rätt och din fru var säkert värd denna semester, man kan nog inte generalisera om det här med

att "passivisera" sina flickvänner och fruar, det finns massor av bra skäl till att göra precis som du och några till har

nämnt i denna tråd, och all heder åt er.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Blir lite Svensk politik nu. Hoppas moddarna har förståelse...

Förstår inte varför ni blandar in Passivitet i detta.

I Sverige har vi ju valt att kalla det för AKTIVITETSSTÖD...crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har funderat en stund till på frågan som Magrood ställer...

Varför vill faranger passivisera osv.

Som jag skrev förut, så tror inte jag det finns motiv av den typen, du beskriver, i särskilt många fall.

Jag tror helt enkelt det handlar om kärlek, att vilja bjuda på en lättnad av det dagliga slitet.

Jag tänker mig följande förslag från pojkvännen / den tillkommande:

Älskling varför tar du inte ledigt och åker hem och umgås med dina kära

snart kanske du flyttar till Sverige - och kommer sedan kanske inte att se mycket till dom.

Hur många thailändskor reagerar som du, Magrood, med att ifrågasätta hans motiv.

Att få ge bort någonting i Thailand är väl något fint även om kostnaden för farangen är liten.

I Sverige däremot, kan jag tänka mig att den o-thailändska idén att man till varje pris ska vara oberoende

kan ge upphov till tanker som de du beskriver.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fortsätter med Magrods inlägg.

Skulle Givaren tycka att det vore rätt om han hade haft en svensk tjej som "bara" satt hemma medans han jobbade och gav henne pengar för att hon gjorde ingenting?

Självklart om hon tjänade en femma och ett äpple på att jobba.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat en stund till på frågan som Magrood ställer...

Varför vill faranger passivisera osv.

Som jag skrev förut, så tror inte jag det finns motiv av den typen, du beskriver, i särskilt många fall.

Jag tror helt enkelt det handlar om kärlek, att vilja bjuda på en lättnad av det dagliga slitet.

Jag tänker mig följande förslag från pojkvännen / den tillkommande:

Älskling varför tar du inte ledigt och åker hem och umgås med dina kära

snart kanske du flyttar till Sverige - och kommer sedan kanske inte att se mycket till dom.

Hur många thailändskor reagerar som du, Magrood, med att ifrågasätta hans motiv.

Att få ge bort någonting i Thailand är väl något fint även om kostnaden för farangen är liten.

I Sverige däremot, kan jag tänka mig att den o-thailändska idén att man till varje pris ska vara oberoende

kan ge upphov till tanker som de du beskriver.

mvh GD

Jag har inte hunnit svara på ditt tidigare inlägg.

Finns flera inlägg som jag skulle vilja svara på men hinner nog inte.

:::

Jag är tacksam för de svar och exempel jag har fått här. Och jag har tänkt på dem även om jag inte minns vilka nick som skriver vad.

Får låna IsanLovers ord "Heder åt er".

Jag tycker inte att ni "passivera" era tjejer utifrån vad ni har berättat.

:::

Jag förstår om det där med kärlek.

Vad gör man inte för att visa sin kärlek till den man älskar.

(Har själv varit kär ett par gånger i livet)

:::

De fall jag tänker på är mest när faranger blir bittra och svärta ned thailändska tjejer för att de har lurat faranger på pengar.

Det är som ITOY sa - att det finns baksida av alla framsidor.

Märker man om man har en tjej som bara är ute efter pengar?

Eller tänker man inte på det?

Hur gör man för att slippa bli "lurad" (eller lura sig själv?)

Är man verkligen lurad, eller lura man sig själv?

Ger man som gåva (fin gest) eller köper man kärlek?

Var går gränsen?

Spelar mitt eget beteende roll på vilken typ av tjej jag får?

Vilken signal ger jag?

Vad kan jag förvänta mig?

Hur känner jag igen signaler?

:::

Som sagt så startade jag inte tråden för att provocera eller klanka ned på någon.

Tycker att det är intressant att veta hur vissa män tänker... och kanske väcker tråden någon tanke hos vissa män också.

:::

Hur många thailändskor reagerar som du, Magrood, med att ifrågasätta hans motiv.

Att få ge bort någonting i Thailand är väl något fint även om kostnaden för farangen är liten.

Den här tråden handlar inte om att JAG ifrågesätter min killes motiv.

Men jag undrar hur män som väljer att passivera sina "tjejer" tänker.

Kan förtydliga att "tjejer" i min tråd tänker jag på nyträffade par efter en korttids semester.

Men det kan ni nog inte veta vad jag hade i mitt huvud. (Ibland blir det så med kommunikationen).

:::

Jag tycker det är mycket finan svar och exempel jag har fått här:

- Som Herr och Fru Chang.

- Att man vill att damen ska tillbringa sina sista månader i Thailand med sina barn och familj. :great: Det där kallar jag äkta kärlek - att man inte bara tänker på sig själv utan även på hur värdefullt det är för damen med den kvalitetstiden.

- Att det inte är värt att jobba i storstad och slita ihjäl sig.

- Att man bättre att använda väntetiden till att utbilda sig.

osv

Jag önskar er all lycka och är säker på att det kommer att gå bra.

:::

Själv menar jag inte att jag är bättre än andra tjejer.

Nej - jag tycker däremot att jag är egoistisk som inte kan avsätta hela mina dagar för barnet/barnen.

Jag har många saker jag vill göra och förverkliga. Ja, jag vet att det är för min egen skull egentligen.

Så jag beundrar verkligen de mammor som kan offra sig själva och göra sin mamma roll fullt ut.

:::

Jag har sett och hört mycket ... och börjar med tiden bilda ett mönster... (dumt kanske)

Men när man har sett och hört mycket så tror man sig att man kan känna av om vilket håll ett förhållande (inte mitt eget alltså - man är ju hemmablind :lol: ) komma att peka åt.

Men sånt säger jag förstås inte ... utan jag bara tänker... och funderar... och skaffar mer information...

Ha en fortsatt trevlig kväll och tack för er som har gett svar på frågan.

Mvh

Magrood

- Är jag sentimental nu igen? -

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har inte hunnit svara på ditt tidigare inlägg.

Finns flera inlägg som jag skulle vilja svara på men hinner nog inte.

:::

Jag är tacksam för de svar och exempel jag har fått här. Och jag har tänkt på dem även om jag inte minns vilka nick som skriver vad.

Får låna IsanLovers ord "Heder åt er".

Jag tycker inte att ni "passivera" era tjejer utifrån vad ni har berättat.

:::

Jag förstår om det där med kärlek.

Vad gör man inte för att visa sin kärlek till den man älskar.

(Har själv varit kär ett par gånger i livet)

:::

De fall jag tänker på är mest när faranger blir bittra och svärta ned thailändska tjejer för att de har lurat faranger på pengar.

Det är som ITOY sa - att det finns baksida av alla framsidor.

Märker man om man har en tjej som bara är ute efter pengar?

Eller tänker man inte på det?

Hur gör man för att slippa bli "lurad" (eller lura sig själv?)

Är man verkligen lurad, eller lura man sig själv?

Ger man som gåva (fin gest) eller köper man kärlek?

Var går gränsen?

Spelar mitt eget beteende roll på vilken typ av tjej jag får?

Vilken signal ger jag?

Vad kan jag förvänta mig?

Hur känner jag igen signaler?

:::

Som sagt så startade jag inte tråden för att provocera eller klanka ned på någon.

Tycker att det är intressant att veta hur vissa män tänker... och kanske väcker tråden någon tanke hos vissa män också.

:::

Hur många thailändskor reagerar som du, Magrood, med att ifrågasätta hans motiv.

Att få ge bort någonting i Thailand är väl något fint även om kostnaden för farangen är liten.

Den här tråden handlar inte om att JAG ifrågesätter min killes motiv.

Men jag undrar hur män som väljer att passivera sina "tjejer" tänker.

Kan förtydliga att "tjejer" i min tråd tänker jag på nyträffade par efter en korttids semester.

Men det kan ni nog inte veta vad jag hade i mitt huvud. (Ibland blir det så med kommunikationen).

:::

Jag tycker det är mycket finan svar och exempel jag har fått här:

- Som Herr och Fru Chang.

- Att man vill att damen ska tillbringa sina sista månader i Thailand med sina barn och familj. :great: Det där kallar jag äkta kärlek - att man inte bara tänker på sig själv utan även på hur värdefullt det är för damen med den kvalitetstiden.

- Att det inte är värt att jobba i storstad och slita ihjäl sig.

- Att man bättre att använda väntetiden till att utbilda sig.

osv

Jag önskar er all lycka och är säker på att det kommer att gå bra.

:::

Själv menar jag inte att jag är bättre än andra tjejer.

Nej - jag tycker däremot att jag är egoistisk som inte kan avsätta hela mina dagar för barnet/barnen.

Jag har många saker jag vill göra och förverkliga. Ja, jag vet att det är för min egen skull egentligen.

Så jag beundrar verkligen de mammor som kan offra sig själva och göra sin mamma roll fullt ut.

:::

Jag har sett och hört mycket ... och börjar med tiden bilda ett mönster... (dumt kanske)

Men när man har sett och hört mycket så tror man sig att man kan känna av om vilket håll ett förhållande (inte mitt eget alltså - man är ju hemmablind :lol: ) komma att peka åt.

Men sånt säger jag förstås inte ... utan jag bara tänker... och funderar... och skaffar mer information...

Ha en fortsatt trevlig kväll och tack för er som har gett svar på frågan.

Mvh

Magrood

- Är jag sentimental nu igen? -

Hej Magrood

Jag misstänker att det är t.ex utlänningar som "gömmer" undan frugan av rädsla för att hon ska träffa andra killar som

du avser när du skrev passivisera, eller en kille som vill ha tjejens uppmärksamhet till 100% och inte vill att hon ens

lämnar hemmet för arbete, har själv såna exempel i min omgivning och det brukar inte sluta bra.

Jag berättade ju om ett sånt förhållande sist gång vi sågs och jag befarade att det skulle spricka, och det har det

verkligen gjort, det slutade i en katasrof.

Frugan och jag har försökt hålla oss utanför, men båda parter vill ha vår hjälp och försöker blanda in oss.

Mvh Isan lover

ha Och det förekommer ju också

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill många farang killar göra sin thailändska tjej till en handlingsförlamad person genom att låta henne bara vara hemma och vänta på pengar som killarna ska skicka ned från Sverige?

:::

Man uppfostrar inte sina barn så - varför vill man "uppfostra/ge signal/vana" åt sin tjej att leva ett sånt liv?

:::

Hade du ställt den frågan på ett forum där det vimmlar av personer som läst 15 poäng genuskunskap skulle du nog få svaret att det handlar om makt och bristande jämlikhet där kvinnan per automatik hamnar i beroendeförhållande. Rent generellt med hela jordklotet som undersökningsområde blir det ganska svårt att argumentera mot ett sådant påstående. Det här är egentligen inte mitt område inom sociologin men jag tror rent krasst att man spelar med det man har, eller tror sig ha som främsta medel för att få det man vill ha, medvetet eller omedvetet.

Ser vi till farang-thaiförhållande så går det inte att bortse från det faktum att det råder ett väldigt skevt ekonomiskt förhållande. En del personer ser det tydligen som sin rätt att utnyttja det till sin egen vinning, från båda håll. Jag kanske har uppfattat det fel men jag tycker mig dock se en viss skillnad mellan svenskar och angloamerikaner. Den senare verkar i större grad bygga upp förväntningar på hur sin thailändska fästmö ska uppföra sig baserat på sitt eget ekonomiska övertag medan svensken generellt sett har blivit uppfostrad med attityden att kärlek inte kan köpas med pengar. En grov generalisering i svenskars favör men jag tror mig faktiskt kunna se ett procentuellt större antal sura gubbar på Stickman och Thaivisa som ständigt klagar över hur thaitjejer inte lever upp till de förväntningar de ställt. Förväntningar som till stor del bottnar i klassiska tankemönster gällande ekonomi, kön och relationer.

Det jag skrev ovan var alltså generaliseringar så som jag uppfattat det och inget annat. Kan vara hur fel som helst. När det gäller Magroods sista stycke om uppfostring så är det såklart rätt att man inte ska uppfostra sina barn på det viset men så fungerar det tyvärr inte alltid i verkligheten. Har själv sett skräckexempel på det i både Sverige och Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har inte hunnit svara på ditt tidigare inlägg.

Finns flera inlägg som jag skulle vilja svara på men hinner nog inte.

:::

Jag är tacksam för de svar och exempel jag har fått här. Och jag har tänkt på dem även om jag inte minns vilka nick som skriver vad.

Får låna IsanLovers ord "Heder åt er".

Jag tycker inte att ni "passivera" era tjejer utifrån vad ni har berättat.

:::

Jag förstår om det där med kärlek.

Vad gör man inte för att visa sin kärlek till den man älskar.

(Har själv varit kär ett par gånger i livet)

:::

De fall jag tänker på är mest när faranger blir bittra och svärta ned thailändska tjejer för att de har lurat faranger på pengar.

Det är som ITOY sa - att det finns baksida av alla framsidor.

Märker man om man har en tjej som bara är ute efter pengar?

Eller tänker man inte på det?

Hur gör man för att slippa bli "lurad" (eller lura sig själv?)

Är man verkligen lurad, eller lura man sig själv?

Ger man som gåva (fin gest) eller köper man kärlek?

Var går gränsen?

Spelar mitt eget beteende roll på vilken typ av tjej jag får?

Vilken signal ger jag?

Vad kan jag förvänta mig?

Hur känner jag igen signaler?

:::

Som sagt så startade jag inte tråden för att provocera eller klanka ned på någon.

Tycker att det är intressant att veta hur vissa män tänker... och kanske väcker tråden någon tanke hos vissa män också.

:::

Hur många thailändskor reagerar som du, Magrood, med att ifrågasätta hans motiv.

Att få ge bort någonting i Thailand är väl något fint även om kostnaden för farangen är liten.

Den här tråden handlar inte om att JAG ifrågesätter min killes motiv.

Men jag undrar hur män som väljer att passivera sina "tjejer" tänker.

Kan förtydliga att "tjejer" i min tråd tänker jag på nyträffade par efter en korttids semester.

Men det kan ni nog inte veta vad jag hade i mitt huvud. (Ibland blir det så med kommunikationen).

:::

Jag tycker det är mycket finan svar och exempel jag har fått här:

- Som Herr och Fru Chang.

- Att man vill att damen ska tillbringa sina sista månader i Thailand med sina barn och familj. :great: Det där kallar jag äkta kärlek - att man inte bara tänker på sig själv utan även på hur värdefullt det är för damen med den kvalitetstiden.

- Att det inte är värt att jobba i storstad och slita ihjäl sig.

- Att man bättre att använda väntetiden till att utbilda sig.

osv

Jag önskar er all lycka och är säker på att det kommer att gå bra.

:::

Själv menar jag inte att jag är bättre än andra tjejer.

Nej - jag tycker däremot att jag är egoistisk som inte kan avsätta hela mina dagar för barnet/barnen.

Jag har många saker jag vill göra och förverkliga. Ja, jag vet att det är för min egen skull egentligen.

Så jag beundrar verkligen de mammor som kan offra sig själva och göra sin mamma roll fullt ut.

:::

Jag har sett och hört mycket ... och börjar med tiden bilda ett mönster... (dumt kanske)

Men när man har sett och hört mycket så tror man sig att man kan känna av om vilket håll ett förhållande (inte mitt eget alltså - man är ju hemmablind :lol: ) komma att peka åt.

Men sånt säger jag förstås inte ... utan jag bara tänker... och funderar... och skaffar mer information...

Ha en fortsatt trevlig kväll och tack för er som har gett svar på frågan.

Mvh

Magrood

- Är jag sentimental nu igen? -

Bästa fru Magrood!

De flesta nedkärade gubbar inser inte eller vill inte se att tjejen enbart är ute efter att pumpa dem på stålar.

Till och "skämt" som ex "if you no pay me go look new sponsor" brukar skrattas bort eller förläggas i det undermedvetna.

Att gubbarna mer eller mindre tvingas in i dyra guldbutiker för att köpa present eller i värsta fall duperas till att köpa hus eller land i darlingens namn beror givetvis på att tjejerna redan tidigt hjärntvättat gubbarna till att tänka att ju mer de ger desto större kärlek visar dem för tjejen.

"you no give you no love me"

Så därmed blir ochså givandet en måttstock för hur mycket faranggubben älskar tjejen.

Han kan älska henne jättemycket men köper han inte det där guldsmycket för 50.000 baht så är han en ynklig älskare.

En press som säkert många av gubbarna även på forumet upplevt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

visst kanner jag igen den pressen BTT! och visst har jag en gang i tiden fallit for denna press.:bag:

numera ar jag dock hard som sten och den tos som forsoker liknande tricks aker snabbt ut. :dance:

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

visst kanner jag igen den pressen BTT! och visst har jag en gang i tiden fallit for denna press.:bag:

numera ar jag dock hard som sten och den tos som forsoker liknande tricks aker snabbt ut. :dance:

ha det

Neil

Jag går helt enkelt inte längre med några bartjejer på stråk där det finns guldbutiker eller shopping malls.

Har gjort det så många år att jag numera bara kastar fram en tusenbahtare på morgonen, vill sen tjejen stanna på rummet och titta på TV eller komma tillbaka till nästa barrunda är det up to her.

Går jag ut så går jag själv.

Har man tjejen på rummet och tusenbahtaren har getts så vad fan ska hon hänga en i trasorna och tigga.

Hon kan ble i sängen och titta på såpoperorna.

Det är ändå det de flesta bartjejer vill.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag går helt enkelt inte längre med några bartjejer på stråk där det finns guldbutiker eller shopping malls.

Har gjort det så många år att jag numera bara kastar fram en tusenbahtare på morgonen, vill sen tjejen stanna på rummet och titta på TV eller komma tillbaka till nästa barrunda är det up to her.

Går jag ut så går jag själv.

Har man tjejen på rummet och tusenbahtaren har getts så vad fan ska hon hänga en i trasorna och tigga.

Hon kan ble i sängen och titta på såpoperorna.

Det är ändå det de flesta bartjejer vill.

BTT

Din noja över att eventuellt hamna i en sitution där en tjej vill ha en gåva leder alltså till att du undviker en rad gator och stadsdelar. Snacka om att socialt handikappa sig själv.

Om man uteslutande umgås med tjejer som försörjer sig med att ha sex med random män för pengar kanske det inte bör komma som en överraskning att pengar är viktigt för dem.

Blir ju lätt patetiskt att torsken som ena stunden vallfärdar över halva jorden för att nyttja dessa kvinnors pengahunger, en hunger som leder till att de är villiga att sälja sina kroppar, sedan har mage att gnälla över att de inte hymlar med vad de är ute efter.

Känns som att oftast får vi män de kvinnor vi förtjänar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag går helt enkelt inte längre med några bartjejer på stråk där det finns guldbutiker eller shopping malls.

Har gjort det så många år att jag numera bara kastar fram en tusenbahtare på morgonen, vill sen tjejen stanna på rummet och titta på TV eller komma tillbaka till nästa barrunda är det up to her.

Går jag ut så går jag själv.

Har man tjejen på rummet och tusenbahtaren har getts så vad fan ska hon hänga en i trasorna och tigga.

Hon kan ble i sängen och titta på såpoperorna.

Det är ändå det de flesta bartjejer vill.

BTT

Hej

Jag har lite andra erfarenheter av "bartjejer" och har inte upplevt att dom tigger eller är speciellt pengahungriga mot

mig, utan tycker att det mer har varit på kompis nivå, och man har haft kul tillsammans med henne och hennes vänner.

Ibland har man flyttat in hos tjejerna och bott där istället för på hotell och dom har tvättat mina kläder och skött

matlagningen, och jag har kunnat bjuda ut dom på bio och resturanger eller en utflykt till Isaan i gengäld.

Dom tycker också att inga baar fees ska betalas och har varit väldigt ärliga och trevliga att umgås med, och helst skulle

dom nog gift sig.

Men däremot har en del av barägarna varit förbannade när tjejerna inte vill plocka en på pengar.

Jag vet att min fru inte tycker om att jag skriver om sånt här även om det hände innan vi träffades, så lite risk för

bannor är det nog.

Men du har ju rätt i att den sortens damer som du beskrev också finns, men jag ville påtala att den beskrivningen inte

gäller alla, det är väldigt olika ifrån person till person.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går helt enkelt inte längre med några bartjejer på stråk där det finns guldbutiker eller shopping malls.

Har gjort det så många år att jag numera bara kastar fram en tusenbahtare på morgonen, vill sen tjejen stanna på rummet och titta på TV eller komma tillbaka till nästa barrunda är det up to her.

Går jag ut så går jag själv.

Har man tjejen på rummet och tusenbahtaren har getts så vad fan ska hon hänga en i trasorna och tigga.

Hon kan ble i sängen och titta på såpoperorna.

Det är ändå det de flesta bartjejer vill.

BTT

Du har lyckats med det jag trodde var omöjligt, nämligen att bli en parodi på dig själv great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du har lyckats med det jag trodde var omöjligt, nämligen att bli en parodi på dig själv great.gif

Fritz..

Och det hemska är att han inte fattar det själv :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Du har lyckats med det jag trodde var omöjligt, nämligen att bli en parodi på dig själv great.gif

Fritz..

Och det hemska är att han inte fattar det själv icon_baggirl.gif

Jag tror BTT är utomordentligt duktig på det han gör. Ett troll som lyckats dupera ett helt forum i åratal ...

... eller också är det helt enkelt synd om karln ...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...