Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortan som ockuperade flygplatsen och blev utrikesminister


JaiDi

Recommended Posts

Tallviking

Senaste tidens oroligheter beror till stor del på just det som hänt tidigare de är inte en isolerad företeelse som låter sig sopas under mattan med hjälp av militärt våld. Att inte blicka bakåt och istället tvinga på locket på tryckkokaren löser knappast någon konflikt utan man riskerar bara att det snart exploderar igen.

Jag sitter inte inne med lösningen på problemen men det tycks inte The Eton Ripper göra heller.

Nä. Dom röda lyckade mota in landet i ett hörn som är väldigt svårt att komma ut ur med sina våldshandlingar mot ordningsmakten när dom försökte skingra de illegala och lagvidriga rödas ockupation av centrala Bangkok och allt det medförde i lidande för oskyldiga

Men du kanske anser det logiskt riktigt och helt OK eftersom de gula utan våld och skadegörelse ockuperade flygplatsen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    16

  • Tallviking

    8

  • RoiET

    8

  • Marsupilami

    7

Mest aktiva i denna tråd

Guest Atom

Nä. Dom röda lyckade mota in landet i ett hörn som är väldigt svårt att komma ut ur med sina våldshandlingar mot ordningsmakten när dom försökte skingra de illegala och lagvidriga rödas ockupation av centrala Bangkok och allt det medförde i lidande för oskyldiga

Men du kanske anser det logiskt riktigt och helt OK eftersom de gula utan våld och skadegörelse ockuperade flygplatsen ?

Fast just det faktumet att två gäng, mestadels bestående av medelålders medelklassdamer, kan gå in och sätta sig på Bangkoks två flygplatser utan att ordningsmakterna ens forsoker stoppa dem, är ju det som retar de roda. De sämre utbildade och insatta av de roda anhängarna, och de är ju en ganska stor andel, tror nog att Demokraterna fick regeringsposten som ett direkt resultat av flygplatsockupationerna och de mer insatta anser att Newins gäng och Banharns parti bytte sida som ett resultat av att de insåg att militären och den osynliga handen aldrig kommer låta PPP/PTP regera ostort. Jag kan inte säga annat än att jag helt delar den senare uppfattningen.

Att jag tycker den roda demonstrationen gjordes av fel anledning, på fel sätt mm har jag redan sagt så många gånger att jag inte känner något skriande behov av att upprepa mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag menar förstås att om regeringen tillsammans med EC och domstolar (nu med terrorist lagar) inte kommer att tillåta någon opposition värd namnet så är ju

ett val tämligen meningslöst och det skulle t.o.m kunna förvärra läget i landet.

Därför att när läget är så spänt och misstänksamheten är så stor ifrån båda sidor är det oerhört viktigt att alla får vara med, och att ingen part känner sig

missgynnad och att ej valbara makhavare inom aristokrati och militär låter människorna avgöra detta utan inblandning.

Mvh Isan Lover

Aha.. så... om inte Thaksin får komma tillbaka... och alla i TRTs regering får amnesti... så kan man lika gärna skita i valet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...