Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Håller med dig Jive.

Framforallt den där ,MaiChai fantiserar nästan alltid om det värsta som kan hända ur de gulas perspektiv,

men det är ytterst sällan att något av det han fantiserar om slår in.

Nivån på hans fantasier slår enligt min mening de värsta spåkärringarna.

Exempelvis `` Eller bygger de en gyllene bur till honom-Thaksin- så att han så att säga borjar avtjäna sitt

2-åriga fängelse straff där``

Jag tycker nog att den bäste här på att fabulera och dikat historier; det är IL. Se bara det tramset han just skrev. Var fick han dessa fantasier från?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag hoppas att han utmanar dom kuppande generalerna, Phrem, PAD och det Demokratiska partiet och låter sig välkommnas av hundratusentals människor på flygplatsen så snart som möjligt, skulle generalerna gripa honom så lär dom och kuppmakarna få det hett om öronen.

Mvh isan lover

Skriv en bok om dina fantasier.Varför skulle generalerna gripa honom?Det är väl polisens jobb eller..

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag hoppas att han utmanar dom kuppande generalerna, Phrem, PAD och det Demokratiska partiet och låter sig välkommnas av hundratusentals människor på flygplatsen så snart som möjligt, skulle generalerna gripa honom så lär dom och kuppmakarna få det hett om öronen.

Mvh isan lover

Som du vet så har ingen tvingat din jesus att lämna Thailand, inte någon har förbjudit honom att komma hem. Om det skulle förhålla sig som du fantiserar om så vore det ju inga problem att komma hem, eller hur?

Nej han är en ynkrygg som inte vågar komma till Thailand.

Snart sitter hela familjen i regeringen; PM, utrikesministern, polischefen mfl. mfl. Det är klart att det då bli lite intrikat om polisen (det är polisen som skall upprätthålla ordningen i landet, inte militären som du tycks tro) inte griper brottslingen om han kommer tillbaka. Vilka skäl skulle polischefen och PM ange? "Det är min bror och släkting..jag kan ju inte gripa honom..."? :crazy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Jive.

Framforallt den där ,MaiChai fantiserar nästan alltid om det värsta som kan hända ur de gulas perspektiv,

men det är ytterst sällan att något av det han fantiserar om slår in.

Nivån på hans fantasier slår enligt min mening de värsta spåkärringarna.

Exempelvis `` Eller bygger de en gyllene bur till honom-Thaksin- så att han så att säga borjar avtjäna sitt

2-åriga fängelse straff där``

Förstår att du är bitter-men varför skulle han få förmåner som andra brottslingar inte får? Man ska väl vara lika inför lagen, eller?

Du kan väl i din stora visdom delge oss dina tankar om vad som kommer att hända nu? Ger han upp och kommer för att ta sitt straff? Köper han loss en del av Kambodja och gör det till Thaksinland?

Eller det är för mycket begärt av dig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Förstår att du är bitter-men varför skulle han få förmåner som andra brottslingar inte får? Man ska väl vara lika inför lagen, eller?

Du kan väl i din stora visdom delge oss dina tankar om vad som kommer att hända nu? Ger han upp och kommer för att ta sitt straff? Köper han loss en del av Kambodja och gör det till Thaksinland?

Eller det är för mycket begärt av dig?

Svar 1; Är inte alls bitter, varfor skulle jag vara det?

Svar 2; Kan inte forutse vad som kommer att hända nu.

Svar 3; Ja, alldeles for mycket begärt av dig. Jag har inga fantasier om Thaksins framtid. Hans framtid är ointressant for mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar 1; Är inte alls bitter, varfor skulle jag vara det? För att han inte slapp straff som andra brottslingar?

Svar 2; Kan inte forutse vad som kommer att hända nu. Och du har inte minsta intresse för framtiden i Thailand?

Svar 3; Ja, alldeles for mycket begärt av dig. Jag har inga fantasier om Thaksins framtid. Hans framtid är ointressant for mig. Thaksins framtid är mycket betydelsefull för Thailands framtid, det borde till och med du inse? Så det kan -iallafall för oss som intresserar oss för framtiden-var intressant vad Thaksinlägret hittar på härnäst.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Thailands framtid är jag naturligtvis intresserad av eftersom jag har min familj , barn och bostad i Thailand.

När det gäller politik så räcker det for mig att få information om vad regeringen, oppositionen och ovriga politiska organisationer informerar om.

Dina upprepade fantasier om vad Thailands fd PM Thaksin tänker eller kommer att gora i framtiden är enligt min mening totalt värdelosa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fel NoBuzz.

Senast Thaksin kom tillbaka till flygplatsen och kysste den thailändska marken blev ingen åtalad.

Hej

Detta stämmer nog bättre med verkligheten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta stämmer nog bättre med verkligheten.

Mvh Isan Lover

Som vanligt ljuger du

Den 28:e februari 2008 anlände Thaksin till Suvvan och blev direkt arresterad på flygplatsen, förd inför domstol och därefter släppt mot borgen

Sedan flydde han landet och har sedan dess inte återkommit.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt ljuger du

Den 28:e februari 2008 anlände Thaksin till Suvvan och blev direkt arresterad på flygplatsen, förd inför domstol och därefter släppt mot borgen

Sedan flydde han landet och har sedan dess inte återkommit.

Nja, rätt ska vara rätt. I det här fallet var det Bossej som ljög. IL trodde bara på lögnen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Tycker jag verkar vara en dålig idé. Sist folket skulle välkomna honom )Thaksin),på flygplatsen blev de terroristanklagade och åtalade för att belägra stället. :)

Tänker du på när de gula ockuperade flygplatsen i december 2008, så var det inte Thaksin, utan dåvarande PM Somchai Wongsawat, de väntade på, och ville avsätta.

Thaksin kom tillbaks redan i februari 2008.

Vem av dem som välkomnade honom på flygplatsen då blev terroristanklagade for detta och åtalade for att belägra stället, som du skriver ovan?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hoppas att han utmanar dom kuppande generalerna, Phrem, PAD och det Demokratiska partiet och låter sig välkommnas av hundratusentals människor på flygplatsen så snart som möjligt, skulle generalerna gripa honom så lär dom och kuppmakarna få det hett om öronen.

Mvh isan lover

Oj, har det varit militärkupp igen!!??

Jag har varit i Thailand de senaste veckorna och har inte märkt något alls!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker du på när de gula ockuperade flygplatsen i december 2008, så var det inte Thaksin, utan dåvarande PM Somchai Wongsawat, de väntade på, och ville avsätta.

Thaksin kom tillbaks redan i februari 2008.

Vem av dem som välkomnade honom på flygplatsen då blev terroristanklagade for detta och åtalade for att belägra stället, som du skriver ovan?

Du har rätt.. jag blandade ihop honom med en av hans kloner. Hur som helst.. att välkomna en röd PM en masse verkar vara en dålig idé. Oavsett om det är orginalklon eller inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hoppas att han utmanar dom kuppande generalerna, Phrem, PAD och det Demokratiska partiet och låter sig välkommnas av hundratusentals människor på flygplatsen så snart som möjligt, skulle generalerna gripa honom så lär dom och kuppmakarna få det hett om öronen.

Mvh isan lover

Sugen på att provocera fram en ny kupp ser jag :-)

Ja det skulle kanske vara bra för demokratin i långa loppet.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sugen på att provocera fram en ny kupp ser jag :-)

Ja det skulle kanske vara bra för demokratin i långa loppet.

/ SatanG

Hej

Jag tror tyvär att landets odemokratiska krafter måste utmanas för att folket ska få sin jämlikhet och demokrati, så länge dessa tillåts styra och ställa i kulisserna utan att vara folkvalda så är det ingen riktig demokrati.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tror tyvär att landets odemokratiska krafter måste utmanas för att folket ska få sin jämlikhet och demokrati, så länge dessa tillåts styra och ställa i kulisserna utan att vara folkvalda så är det ingen riktig demokrati.

Mvh Isan Lover

Jag håller verkligen med dig! Ju förr familjeföretaget Shinawatra lämnar politiken (syster, bror, kusin, svåger mm. mm) , dess snabbare kommer det bli jämlikhet och demokrati. Här är vi överens!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt The Nation överlämnade sig den eftersökte Arisman sig frivilligt till DSI i Pattaya igår, läs mer i artikeln nedan.

Fugitive Arisman surrenders in Pattaya

The Nation December 7, 2011 1:00 am

30171376-01_big.jpg

Fugitive red-shirt leader Arisman Pongruangrong yesterday surrendered to the Pattaya Provincial Court in connection with the case relating to the disruption of the Asean Summit in 2009 by red-shirt protesters, according to a source.

Arisman was accompanied by his lawyers when he arrived at the court yesterday afternoon. He was later granted temporary release with a bail of Bt2 million, according to the source.

Court officials will hold a press briefing this morning to give more details about Arisman's surrender and the legal proceedings regarding the case, the source said.

The government was forced to cancel the 2009 summit in Pattaya after a large group of red-shirt protesters stormed into the conference venue at a local hotel.

http://www.nationmul...a-30171376.html

Mvh Isan Lover

Arisman will surrender to the Department of Special Investigation (DSI) at 10am today to face charges related to five violent incidents during last year's political mayhem. He will be booked at the DSI before acknowledging his indictments at the Office of the Attorney-General. DSI director-general Tarit Pengdith said public prosecutors would be responsible for bail review.

Arisman will be booked at the Department of Special Investigation (DSI) before acknowledging his indictments at the Office of the Attorney General.

DSI director-general Tharit Pengdith said public prosecutors would be responsible for bail review.

Arisman fled Bangkok following the dispersal of the crowd at the Ratchaprasong rally site in May 2010. He reportedly sought and received safe haven in Cambodia.

He was a key organiser of red-shirt street protests at the Rajdamnoen and Ratchaprasong rally sites from March to May last year.

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror tyvär att landets odemokratiska krafter måste utmanas för att folket ska få sin jämlikhet och demokrati, så länge dessa tillåts styra och ställa i kulisserna utan att vara folkvalda så är det ingen riktig demokrati.

Mvh Isan Lover

Ja det är bara att hålla med, hoppas han inte får passet tillbaka :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är bara att hålla med, hoppas han inte får passet tillbaka :-)

/ SatanG

Respass till fängelset.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Respass till fängelset.

Hej

Ja dom kuppande Generalerna ska gå fria och dom folkvalda spärras in?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad som händer på den politiska fronten just nu i Thailand då jag kuskat runt i östra Asien de senaste veckorna. Dock har jag en riktig Breaking News att komma med; Thaksin kommer inte återvända som PM i Thailand utan återgår till sitt gamla snutjobb. I en taxi i Tokyo's norra förorter såg jag i dag nedanstående dekal och det fyrkantiga ansiktet, sidbenan och det falska leendet lämnar ju inga utrymmen till tvivel. Thaksin jobbar numera alltså med att informera japanska medborgare av vikten av reflexer och lås på sina cyklar. Att Thaksin egentligen är Japan är vi många som misstänkt, inte minst hans pass i namnet Takki Shinegra var ju en riktig give-away, och jag tror nog att detta är en lösning som kan gynna både Thailands och Japans folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja dom kuppande Generalerna ska gå fria och dom folkvalda spärras in?

Mvh Isan Lover

Dom dömda skall sitta av sitt straff..

Detta är det största problemet i den Thailändska politiken.

De Generaler som gjorde kuppen kan sova lungt det finns ingen som vågar röra dem, verkar inte gå att anklaga dem för kuppen och hur skall de då kunna dömmas?

När en skum politiker ÄNTLIGEN döms för nåt han gjort fel, så är dommen antagligen politiskt motiverad, jag menar det finns väl ingen som tror att Thaksin hade dömts så länge han satt vid makten?

Han har dömts för nåt han faktiskt gjort, det skulle vara bra för det Thailändska rättssystemet om han tvingas ta sitt straff, ett steg i rätt riktning, men sen behöver andra som naturligvis också är korrupta ställas inför skranket och få sina straff...

Frågan är om Thailand någonsin kommer så långt i sin utveckling, det gäller antagligen ett stort antal andra länder också "Makt korrumperar, absolut makt korrumperar absolut".

Kan bara hoppas att utvecklingen åtminstone går mot mindre korruption.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Detta är det största problemet i den Thailändska politiken.

De Generaler som gjorde kuppen kan sova lungt det finns ingen som vågar röra dem, verkar inte gå att anklaga dem för kuppen och hur skall de då kunna dömmas?

När en skum politiker ÄNTLIGEN döms för nåt han gjort fel, så är dommen antagligen politiskt motiverad, jag menar det finns väl ingen som tror att Thaksin hade dömts så länge han satt vid makten?

Han har dömts för nåt han faktiskt gjort, det skulle vara bra för det Thailändska rättssystemet om han tvingas ta sitt straff, ett steg i rätt riktning, men sen behöver andra som naturligvis också är korrupta ställas inför skranket och få sina straff...

Frågan är om Thailand någonsin kommer så långt i sin utveckling, det gäller antagligen ett stort antal andra länder också "Makt korrumperar, absolut makt korrumperar absolut".

Kan bara hoppas att utvecklingen åtminstone går mot mindre korruption.

MVH Tommy

Hej

Jag håller med dig om mycket i detta inlägg, och jag är faktiskt orolig för Thailands framtid eftersom dom ej valbara makthavarna iinflytande inte verkar gå att få stopp på, och dom behöver helt riktigt inte frukta några straff oavsett vad dom gör.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig om mycket i detta inlägg, och jag är faktiskt orolig för Thailands framtid eftersom dom ej valbara makthavarna iinflytande inte verkar gå att få stopp på, och dom behöver helt riktigt inte frukta några straff oavsett vad dom gör.

Mvh Isan Lover

Säg inte det, han kommer nog få sina fiskar varma när han vågar sig hem igen :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...