Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Men herregud. Källkritik någon? Varför tror du att just det ordet står inom citationstecken? Och i det sammanhanget och i den tidningen?

Som du kanske noterade så skrev jag; "Nu är detta en artikel så man får nog inte tolka den som en bokstavstrogen."

Med det menade jag just det som du påpekade. Var det otydligt?

Jag tror att det ordet sår i citationstecken för att författaren av artikeln tror inte att det är samtal utan "tala till" som i tala om hur det skall vara. Sammanhanget; ja det är ju rubriken på artikeln. Vilket annat sammanhang tror du det kan vara?

Den tidningen; tjaaa. en av de största engelskspråkiga dagstidningarna. Har du annan uppfattning?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som du kanske noterade så skrev jag; "Nu är detta en artikel så man får nog inte tolka den som en bokstavstrogen."

Med det menade jag just det som du påpekade. Var det otydligt?

Jag tror att det ordet sår i citationstecken för att författaren av artikeln tror inte att det är samtal utan "tala till" som i tala om hur det skall vara. Sammanhanget; ja det är ju rubriken på artikeln. Vilket annat sammanhang tror du det kan vara?

Den tidningen; tjaaa. en av de största engelskspråkiga dagstidningarna. Har du annan uppfattning?

Jo det är ju många här som tror både si och så..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo det är ju många här som tror både si och så..

Det har du verkligen rätt i. Nu var det journalisten vid tidningen eller den som satt rubriken jag syftade på. Jag tror inte det var någon härifrån som gjorde det. Du kanske tror det om man beaktar din text?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vet och bara tror, är det då inte bättre att du skriver i tråden => detta tror jag händer just nu

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vet och bara tror, är det då inte bättre att du skriver i tråden => detta tror jag händer just nu

Caveman, detta är ett forum.

Folk tror och folk vet. En salig blandning av båda. Som det ska vara :)

Att det nu, helt plötsligt, ska ifrån regeringshåll "pratas" med media överhuvudtaget är ju sjukt.

Det enda regeringen ska prata med media om är när de ställer frågor, som regeringen ska svara på.

Ser man inte, som medlem på MPR, det underliga i att journalister inte får ställa för svåra frågor till regeringen, ja, då kanske vi inte ska ställa för höga krav på dessa medlemmar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Folk tror och folk vet. En salig blandning av båda. Som det ska vara :)

jag vet vad jag tror o de e jag helt säker på :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet vad jag tror o de e jag helt säker på :)

Passa Dig Trollet, det här är experternas lekstuga, har Du inga fakta så blir Du snart en slaktprodukt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

bosätter man sej i en småstad i Isaan där alla älskar röda tröjor så tror man att hela folket älskar röda tröjor, de tror iallafall jag :)

Hej

Om man som jag trivs i och älskar en region i Thailand och dess folk som i vårt område till 80-90% är röda så är det ju inte konstigt att jag själv ställer mig på deras sida mot landets gammla maktstrukturer som har skapat detta orättvisa samhälle med Ammart och Phrai och bevarat landets klyftor som möjliggör deras priviligerade liv och dömmer andra till livslång fattigdom beroende på var och av vem man föds ända in i modern tid.

Och tror dom fattiga i norr och nord ost att TRT, PPP och nu PT är den bästa möjliga vägen till förändring för dom så ställer jag upp på det, och ogillar skarpt att dom gamla maktstrukturerna använder både domstolar och militär för att återställa "ordningen" och hindra dom fattiga att få det parti och den PM som dom själva tror företräder dom bäst, och var dom nöjda med den utveckling som dom fick under TRT så är det ju självklart att dom vill ha mer av det.

Och när då en del utlänningar på forum som det här ställer sig på barrikaderna mot dom partier och regeringar folket utser i dom fria valen så måste man enligt mig reagera om man har något samvete, att sedan diskussionerna ibland spårar ur är bara att beklaga, men att lämna fältet fritt för motståndarna att skönmåla alla övergrepp som begås för att bevara den "ordning" som härstammar ifrån Ammart och Pharai är inget alternativ för mig trots risken för tjafs och osakliga inlägg.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om man som jag trivs i och älskar en region i Thailand och dess folk som i vårt område till 80-90% är röda så är det ju inte konstigt att jag själv ställer mig på deras sida mot landets gammla maktstrukturer som har skapat detta orättvisa samhälle med Ammart och Phrai och bevarat landets klyftor som möjliggör deras priviligerade liv och dömmer andra till livslång fattigdom beroende på var och av vem man föds ända in i modern tid.

Och tror dom fattiga i norr och nord ost att TRT, PPP och nu PT är den bästa möjliga vägen till förändring för dom så ställer jag upp på det, och ogillar skarpt att dom gamla maktstrukturerna använder både domstolar och militär för att återställa "ordningen" och hindra dom fattiga att få det parti och den PM som dom själva tror företräder dom bäst, och var dom nöjda med den utveckling som dom fick under TRT så är det ju självklart att dom vill ha mer av det.

Och när då en del utlänningar på forum som det här ställer sig på barrikaderna mot dom partier och regeringar folket utser i dom fria valen så måste man enligt mig reagera om man har något samvete, att sedan diskussionerna ibland spårar ur är bara att beklaga, men att lämna fältet fritt för motståndarna att skönmåla alla övergrepp som begås för att bevara den "ordning" som härstammar ifrån Ammart och Pharai är inget alternativ för mig trots risken för tjafs och osakliga inlägg.

Mvh Isan Lover

Ett relativt balanserat inlägg, med ett par saker jag ser som lite udda och verklighetsfrämmande, men i det stora hela bra, IL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt tjejen stod det i en Thailändsk tidning att journalisten blivit hotad efter intervjun för sitt "hårda beteende" mot yinluck

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/253629/govt-will-sit-down-and-talk-with-too-extreme-media

The emails expressed strong disappointment over news coverage of Ms Yingluck and singled out a Channel 7 female reporter. The emails included a photo of the woman and her name, with the remarks “Remember her face”, and “Take care of her when you see her”

Skulle väl kunna resultera i en anmälan om olaga hot?

Tror tyvärr vi kommer att få se någon eller några reportrar som vågar kritisera regeringen råka mycket illa ut, att köra med hot funkade inte sist så nu måste man ta de hela ett steg till och med tanke på hur många vettvillingar det finns i den röda rörelsen så är det bara en tidsfråga innan någon råkar illa ut.

Förövaren kommer säkert att gripas och kanske även dömas men det viktiga är att budskapet från Puea Thaksin är förmedlat högt och tydligt till presskåren-vågar du kritisera och granska oss så kommer du att råka illa ut!

Tvivlar på att Thailand kommer att klättra på pressfrihetsrankingen inom den närmsta 4 åren...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett dyrt valfläsk PT bjöd på i valet. OM PT genomför allt de lovat pekar det mot ett budgetunderskott på smått fantastiska 814.000.000.000 Bath för nästa år. Men det underskottet lär det vara någon annan än PT som får nöjet att ta hand om.

http://www.nationmul...n-30163611.html

Annars går Thailand som tåget för närvarande med ständigt nya rekordsiffror. Undrar hur länge det kommer att fortsätta? Sist gick det visst inget vidare när klanen Thaksin´s välbefinnande stod högst på dagordningen.

http://www.nationmultimedia.com/home/2011/08/25/business/Thailand-achieves-new-monthly-record-30163636.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett dyrt valfläsk PT bjöd på i valet. OM PT genomför allt de lovat pekar det mot ett budgetunderskott på smått fantastiska 814.000.000.000 Bath för nästa år. Men det underskottet lär det vara någon annan än PT som får nöjet att ta hand om.

http://www.nationmul...n-30163611.html

Annars går Thailand som tåget för närvarande med ständigt nya rekordsiffror. Undrar hur länge det kommer att fortsätta? Sist gick det visst inget vidare när klanen Thaksin´s välbefinnande stod högst på dagordningen.

http://www.nationmul...rd-30163636.htm

Har inte Korn förstått att det man säger under en valkampanj bara är skoj?

Det är inget man behöver göra, utan det är bara s.k. mål man har.

Det trodde jag alla visste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Korn förstått att det man säger under en valkampanj bara är skoj?

Det är inget man behöver göra, utan det är bara s.k. mål man har.

Det trodde jag alla visste.

Inte "det thailändska folket" i alla fall eftersom dom lät sig luras av alla löften och röstade rött :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Korn förstått att det man säger under en valkampanj bara är skoj?

Det är inget man behöver göra, utan det är bara s.k. mål man har.

Det trodde jag alla visste.

Det verkar vara vissa som har börjat mopsa upp sig lite och ställa krav efter ett par år med relativt stor frihet. Och med i alla fall hyfsade löneökningar. I alla fall mångdubbelt bättre än under TRT.

http://www.nationmultimedia.com/2011/08/26/national/TSLC-gives-govt-3-months-to-raise-minimum-wage-30163746.html

För se hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte "det thailändska folket" i alla fall eftersom dom lät sig luras av alla löften och röstade rött :whistle:

Va bra, då vet vi ju alla att svenska politiker talar sanning eftersom du ju röstade på "rätt" parti i senaste valet, och att att Thailändare är idi*ter som inte förstod att att dom ljuger när dom lovar runt o håller tunnt! För det kan väl inte vara så att svenska politiker talar osanning och du själv blev blåst . :_russian:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra, då vet vi ju alla att svenska politiker talar sanning eftersom du ju röstade på "rätt" parti i senaste valet, och att att Thailändare är idi*ter som inte förstod att att dom ljuger när dom lovar runt o håller tunnt! För det kan väl inte vara så att svenska politiker talar osanning och du själv blev blåst . :_russian:

Var vänlig och dra inte in utländska politiker i denna diskussion.

De har inget med saken att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om man som jag trivs i och älskar en region i Thailand och dess folk som i vårt område till 80-90% är röda så är det ju inte konstigt att jag själv ställer mig på deras sida mot landets gammla maktstrukturer som har skapat detta orättvisa samhälle med Ammart och Phrai och bevarat landets klyftor som möjliggör deras priviligerade liv och dömmer andra till livslång fattigdom beroende på var och av vem man föds ända in i modern tid.

Och tror dom fattiga i norr och nord ost att TRT, PPP och nu PT är den bästa möjliga vägen till förändring för dom så ställer jag upp på det, och ogillar skarpt att dom gamla maktstrukturerna använder både domstolar och militär för att återställa "ordningen" och hindra dom fattiga att få det parti och den PM som dom själva tror företräder dom bäst, och var dom nöjda med den utveckling som dom fick under TRT så är det ju självklart att dom vill ha mer av det.

Och när då en del utlänningar på forum som det här ställer sig på barrikaderna mot dom partier och regeringar folket utser i dom fria valen så måste man enligt mig reagera om man har något samvete, att sedan diskussionerna ibland spårar ur är bara att beklaga, men att lämna fältet fritt för motståndarna att skönmåla alla övergrepp som begås för att bevara den "ordning" som härstammar ifrån Ammart och Pharai är inget alternativ för mig trots risken för tjafs och osakliga inlägg.

Mvh Isan Lover

Jag flyttade detta samt P3's svar (kändes lite småtufft att flytta en admins inlägg :) ) hit då det inte riktigt hörde hemma i den andra tråden.

Jag håller givetvis med om att folk ska få rösta på vilket parti de vill och det partiet/koalitionen som vinner ska få regera så länge de hyfsat följer konstitutionen. Om du och majoriteten av thailändarna där du vistas tycker/tror att PT är de som bäst företräder dem så gör de rätt i att stödja/rösta på dem.

Om jag trodde att du och thailändarna i Isaan har rätt, dvs att Thaksin och hans partier är det bästa alternativet för att minska fattigdomen och skapa ett bättre demokratiskt Thailand, så skulle jag givetvis också stödja Thaksin och hans partier, det tror jag nog nästan alla på forumet skulle göra. Jag skulle även kunna ha överseende med att 100-tals miljarder av statens pengar försvann i Shinawatraklanens fickor och kanske även en del av hans andra olagligheter. Men, och det är ett väldigt stort men, jag tror inte att Thaksin är det bästa alternativet för Thailands fattiga och inte så många thailändska eller utländska experter verkar tro det heller.

Isaans fattiga tror att Thaksin bryr sig om dem för att de fick det bättre förra gången han satt vid makten men pga deras undermåliga utbildning och Thaksins mycket väloljade PR-maskin så har de missat att de relativt Asiens andra fattiga fick det sämre under Thaksins tid och bättre under Abhisits och även militärjuntans tid.

Amnart och Phrai var ju något som Thaksin hittade på under Songkranoroligheterna förra året och den uppdelningen är ju högst reell, det tråkiga är att alla partier styrs och sponsras av och för Amnart. De styrande i PT har minst lika stort förakt för Isaans fattiga, alltså deras egna väljare, som Demokraternas Amnart och de här klasskillnaderna blev inte på något sätt mindre förra gången Thaksin styrde, tvärtom har aldrig löneskillnaderna ökar så mycket som 2001-2006.

Det är bra att ha ideal men utan perspektiv och kritiskt tänkande så blir det ofta istället en blind tro gränsande till fanatism och det är aldrig bra, ofta till och med direkt förödande.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om du inte vet och bara tror, är det då inte bättre att du skriver i tråden => detta tror jag händer just nu

Där hamnar väldigt många inlägg som skrivs på detta forum, inklusive de du skriver själv. För du kan väl inte på allvar mena att allt du skriver, det vet du? Start tråden så hänger jag på.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag flyttade detta samt P3's svar (kändes lite småtufft att flytta en admins inlägg :) ) hit då det inte riktigt hörde hemma i den andra tråden.

Jag håller givetvis med om att folk ska få rösta på vilket parti de vill och det partiet/koalitionen som vinner ska få regera så länge de hyfsat följer konstitutionen. Om du och majoriteten av thailändarna där du vistas tycker/tror att PT är de som bäst företräder dem så gör de rätt i att stödja/rösta på dem.

Om jag trodde att du och thailändarna i Isaan har rätt, dvs att Thaksin och hans partier är det bästa alternativet för att minska fattigdomen och skapa ett bättre demokratiskt Thailand, så skulle jag givetvis också stödja Thaksin och hans partier, det tror jag nog nästan alla på forumet skulle göra. Jag skulle även kunna ha överseende med att 100-tals miljarder av statens pengar försvann i Shinawatraklanens fickor och kanske även en del av hans andra olagligheter. Men, och det är ett väldigt stort men, jag tror inte att Thaksin är det bästa alternativet för Thailands fattiga och inte så många thailändska eller utländska experter verkar tro det heller.

Isaans fattiga tror att Thaksin bryr sig om dem för att de fick det bättre förra gången han satt vid makten men pga deras undermåliga utbildning och Thaksins mycket väloljade PR-maskin så har de missat att de relativt Asiens andra fattiga fick det sämre under Thaksins tid och bättre under Abhisits och även militärjuntans tid.

Amnart och Phrai var ju något som Thaksin hittade på under Songkranoroligheterna förra året och den uppdelningen är ju högst reell, det tråkiga är att alla partier styrs och sponsras av och för Amnart. De styrande i PT har minst lika stort förakt för Isaans fattiga, alltså deras egna väljare, som Demokraternas Amnart och de här klasskillnaderna blev inte på något sätt mindre förra gången Thaksin styrde, tvärtom har aldrig löneskillnaderna ökar så mycket som 2001-2006.

Det är bra att ha ideal men utan perspektiv och kritiskt tänkande så blir det ofta istället en blind tro gränsande till fanatism och det är aldrig bra, ofta till och med direkt förödande.

Hej

Jag köper din förklaring till ditt ställningstagandeoch hoppas att du förstår mitt även om du inte delar den, och vem vet hade jag vistats i någon annan del av landet med andra människor hade jag kanske inte varit röd, men nu är det Isaan och folket där som står mig närmast, och jag ser med spänning på hur PT kommer att regera nu när dom fick tillbaka makten och om det blir som dom röda i Isaan tror, själv kan jag bara hoppas precis som dom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag köper din förklaring till ditt ställningstagandeoch hoppas att du förstår mitt även om du inte delar den, och vem vet hade jag vistats i någon annan del av landet med andra människor hade jag kanske inte varit röd, men nu är det Isaan och folket där som står mig närmast, och jag ser med spänning på hur PT kommer att regera nu när dom fick tillbaka makten och om det blir som dom röda i Isaan tror, själv kan jag bara hoppas precis som dom.

Mvh Isan Lover

Så du menar att du "tvingas" att vara "röd" p.g.a var ni har er hemby i Thailand?

Vad är det som hindrar dig att se nyktert på thailändsk politik, med utomstående ögon, baserat på en politisk förståelse och kunskap sprungen ur din utländska utbildning och kunskap om världshistoria?

Jag är också omgiven av många "röda" i mina hemtrakter i Thailand. Men det betyder inte att jag måste hålla med dem i alla deras resonemang eller brister i härledning. Bättre att prata om hur saker och ting borde vara - än att fanatiskt försvara ett alternativ som också är dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag köper din förklaring till ditt ställningstagandeoch hoppas att du förstår mitt även om du inte delar den, och vem vet hade jag vistats i någon annan del av landet med andra människor hade jag kanske inte varit röd, men nu är det Isaan och folket där som står mig närmast, och jag ser med spänning på hur PT kommer att regera nu när dom fick tillbaka makten och om det blir som dom röda i Isaan tror, själv kan jag bara hoppas precis som dom.

Mvh Isan Lover

Tror du verkligen att du hade varit gul om du levde i en fattig by i södra Thailand med tanke på vad du jobbar med hemma i Sverige och vad du spyr galla över dagarna i ända på MPR ?

Hur skulle du som gul kunna diskutera någonting över huvudtaget på MPR då. Diskutera mot dig själv då eller ?

Din syn påverkas inte alls av i vilken by och med vilka människor du bor i Thailand

Din färg och syn på saker är fastnaglade i hjärnbarken på dig hemifrån Sverige och du klarar inte av att förstå de grundläggande skillnaderna mellan röd/blå i Sverige och mellan röd/gul i Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen att du hade varit gul om du levde i en fattig by i södra Thailand med tanke på vad du jobbar med hemma i Sverige och vad du spyr galla över dagarna i ända på MPR ?

Hur skulle du som gul kunna diskutera någonting över huvudtaget på MPR då. Diskutera mot dig själv då eller ?

Din syn påverkas inte alls av i vilken by och med vilka människor du bor i Thailand

Din färg och syn på saker är fastnaglade i hjärnbarken på dig hemifrån Sverige och du klarar inte av att förstå de grundläggande skillnaderna mellan röd/blå i Sverige och mellan röd/gul i Thailand.

Är förmodligen ännu värre, IL älskar PT för att deras partifärg är röd, hade Demokraterna haft rött som sin partifärg och PT blått så hade IL mfl varit demokrater i stället för Thaksianer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du menar att du "tvingas" att vara "röd" p.g.a var ni har er hemby i Thailand?

Vad är det som hindrar dig att se nyktert på thailändsk politik, med utomstående ögon, baserat på en politisk förståelse och kunskap sprungen ur din utländska utbildning och kunskap om världshistoria?

Jag är också omgiven av många "röda" i mina hemtrakter i Thailand. Men det betyder inte att jag måste hålla med dem i alla deras resonemang eller brister i härledning. Bättre att prata om hur saker och ting borde vara - än att fanatiskt försvara ett alternativ som också är dåligt.

Hej

Jag tvingas inte hålla med mina släktingar och grannar, men jag har ju upplevt samma förbättringar och hur viktiga reformer förändrade deras liv under TRT,s tid vid makten och jag har stor förståelse för deras förhoppningar om en fortsättning på detta, och därför känns det helt naturligt att stödja dom och deras parti.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Undersökning avslöjar Thailands populäraste debattörer

Nr 1. MP Chuwit Kamolvisit. 90.7 % gillar honom

Nr 2. MP & Acting Democrat leader Abhisit Vejjajiva. 61.1 % gillade honom

Nr 3. Deputy Prime Minister Chalerm Yubamrung. 59.7 % gillade honom.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/253753/poll-chuwit-star-of-the-debate

*****************************************************************************************

Detta säger väl en hel del om det thailändska folket och dess politiska mognad. :crazy:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...