Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu

Joints

Recommended Posts

Hej

Själv hoppas jag att PT inte kan tänka sig att regera med Thailands mest korrumperade person och parti BJT, jag skulle bli mycket besviken om detta hände, men gärna några andra mer seriösa småpartier.

Mvh Isan Lover

PT hade inga problem att regera med Newin när de hette TRT och PPP. Har till och med för mig att Newin var Jordbruksminister under TRT tiden, kanske hade Newin någon annan ministerpost också?

Så det är nog inga problem för PT som ju ägs av samma person som TRT och PPP att samarbeta med BJT.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

• Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• noBuzz

1613

• MaiChai

1139

• Tallviking

965

• Serath

829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

och stämmer detta så har han inget med en folkrörelse som vill demokratisera och reformera landet att göra, då är nog Generalerna och herrklubben ett mer passande sällskap.

Vad är detta för en folkrörelse som vill demokratisera och reformera landet? Det låter spännande. Har de något partiprogram man kan läsa? Vem har de som första kandidat?

Dela på andra sajter

PT hade inga problem att regera med Newin när de hette TRT och PPP. Har till och med för mig att Newin var Jordbruksminister under TRT tiden, kanske hade Newin någon annan ministerpost också?

Så det är nog inga problem för PT som ju ägs av samma person som TRT och PPP att samarbeta med BJT.

Det var inte mer än ett år sedan det ryktades om hur Newin och Thaksin träffades för att förhandla om hur syltburken skulle delas upp.

Och att Newin fick inte en tillräckligt bra deal och stannade kvar i koalitionen med demokraterna.

Sådana förhandlingar kommer gissningsvis att tas upp igen och priset kommer att sättas beroende på valutgången.

Det är bara IL som kan tro att en samling skurkar och lögnare inte skulle göra gemensam sak med Newin.

Man har aldrig haft några problem med att öppna famnen för maffia från alla väderstreck förut och har det självklart inte nu heller, om det behövs.

Det som talar emot ett samarbete just nu är väl att Thaksin är putt på Newin och har stämt honom för förtal.

Newin påstog ju för några månader sedan att Thaksin lejt mördare för 20 milj baht för att ha ihjäl Newin.

Men men.. några röster för lite till PT och en villig Newin så är nog allt förlåtet och vi får se dem kramas igen.

Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

Jag har ingen aning om det stämmer men ryktet säger att Newin tillhör och styr en del av landets maffia och inte dra sig för något, och att den enda anledningen till att han engagerar sig politiskt är att han vill kunna pressa sig till statliga kontrakt som möjliggör korruptionspengar, och samtidigt skaffa sig lite skydd och kontakter, och stämmer detta så har han inget med en folkrörelse som vill demokratisera och reformera landet att göra, då är nog Generalerna och herrklubben ett mer passande sällskap.

Mvh Isan Lover

Du har givetvis helt rätt; en maffiasboss har ingenting med en demokratisk folkrörelse att göra men faktum kvarstår att denna maffiaboss och ägaren av "demokratirörelsen" var bästa vänner förra gången ägaren styrde Thailand. Det var ju faktiskt Newin som på Thaksins order startade den röda rörelsen för att slåss mot PAD så det påminner på ett ganska påtagligt sätt om hur USA och CIA sponsrade Mujahideen för att slåss med de Sovjetiska trupperna i Afghanistan för att senare få betala ordentligt för det.

Jag tycker att det är så naivt gulligt att fortfarande tro att PT och/eller UDD är en demokratirörelse att jag har svårt att ta till alltför hårda ord men tänk om du satt med en morgon på min dotters skola och hörde makthavarna och sponsorerna till dem, och för all del även regeringen, och hur de ser på demokrati, Thailand och sina supportrar.

Dela på andra sajter

.

Jag tycker att det är så naivt gulligt att fortfarande tro att PT och/eller UDD är en demokratirörelse att jag har svårt att ta till alltför hårda ord men tänk om du satt med en morgon på min dotters skola och hörde makthavarna och sponsorerna till dem, och för all del även regeringen, och hur de ser på demokrati, Thailand och sina supportrar.

Vad säger de?

Eller ville du bara berätta att makthavarna och deras sponsorer sitter och snackar vid din dotters skola?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest Atom

Vad säger de?

Eller ville du bara berätta att makthavarna och deras sponsorer sitter och snackar vid din dotters skola?

MVH Tommy

Der var klantigt skrivit av mig, jag borde vetat efter alla dessa ar pa forum att den typen av kommentarer skulle komma. Bortse fran den jag skrev och jag ska paminna mig sjalv fortsattningsvis att inte skriva nagot som kan uppfattas som att jag forsoker gora mig sjalv markvardig eller nagot som inte gar att googla fram pa 5 sekunder.

Dela på andra sajter

Guest wille

I dagarna har väl "Baksmällan II" premiär på biograferna i Sverige.

Mycket kretsar kring Patpong mm vilket ger "fin-fin" reklam åt Thailand . . .

Visas filmen ocensurerad i Thailand?

Mvh

SN

Var och kollade in den ikväll. Ocensurerad men rekommenderad från 18 år! och inte nämnvärt med scener från Patpong.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har givetvis helt rätt; en maffiasboss har ingenting med en demokratisk folkrörelse att göra men faktum kvarstår att denna maffiaboss och ägaren av "demokratirörelsen" var bästa vänner förra gången ägaren styrde Thailand. Det var ju faktiskt Newin som på Thaksins order startade den röda rörelsen för att slåss mot PAD så det påminner på ett ganska påtagligt sätt om hur USA och CIA sponsrade Mujahideen för att slåss med de Sovjetiska trupperna i Afghanistan för att senare få betala ordentligt för det.

Hej

Det stämmer och det var problem med denne egoistiske gangster hela tiden, och själv är jag riktigt glad att Newin inte längre finns med som en partner för PT, och även om Newin skulle ändra sig så hoppas jag att det blir tummen ned.

Hos folk i norr, nord ost är nog denna rörelse nog att anse som en folkrörelse, en riktigt klassisk gräsrots rörelse.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inte mer än ett år sedan det ryktades om hur Newin och Thaksin träffades för att förhandla om hur syltburken skulle delas upp.

Och att Newin fick inte en tillräckligt bra deal och stannade kvar i koalitionen med demokraterna.

Sådana förhandlingar kommer gissningsvis att tas upp igen och priset kommer att sättas beroende på valutgången.

Det är bara IL som kan tro att en samling skurkar och lögnare inte skulle göra gemensam sak med Newin.

Man har aldrig haft några problem med att öppna famnen för maffia från alla väderstreck förut och har det självklart inte nu heller, om det behövs.

Det som talar emot ett samarbete just nu är väl att Thaksin är putt på Newin och har stämt honom för förtal.

Newin påstog ju för några månader sedan att Thaksin lejt mördare för 20 milj baht för att ha ihjäl Newin.

Men men.. några röster för lite till PT och en villig Newin så är nog allt förlåtet och vi får se dem kramas igen.

Hej

För PT,s skull och alla fattiga i Bangkok, norr och nord ost som röstar på dom hoppas jag verkligen att Newin stannar hos Demokraterna.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Det stämmer och det var problem med denne egoistiske gangster hela tiden,

Vad tror du var anledningen till att Newin var del av TRTss regering? Han behövdes ju knappast för att vinna valen?

Och vad tror du är anledningen till att de andra maffiafamiljerna är med?

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var och kollade in den ikväll. Ocensurerad men rekommenderad från 18 år! och inte nämnvärt med scener från Patpong.

Där ser man, det går framåt med den konsnärliga friheten ;)

Själv har jag bara sett trailern,

och i den var det en hel del stereotypt fokus på

sunkiga guesthouse, tucktucks och gogo barer mm.

Hur som helst så "antar" jag att även denne film inte

lyfter fram Bangkok som en trevlig och någorlunda seriös huvudstad?

Antar att censuren inte är lika hård längre.

Kommer ihåg när de förbjöd låten "one night in Bangkok"

och filmen "Anna and the King".

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad tror du var anledningen till att Newin var del av TRTss regering? Han behövdes ju knappast för att vinna valen?

Och vad tror du är anledningen till att de andra maffiafamiljerna är med?

Hej

Anledningen var väl att han behövdes för att få en majoritet, men det kostar mer än det smakar att ha en sån gangster i en regering.

Att det finns fler konstaterade maffialedare på hans nivå känner jag faktiskt inte till, han ska ju syssla med allt som ger pengar t.o.m mord.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt dagens Bangkok Post verkar det som PT siktar in sig på att försöka få till ett samarbete med partierna Chartthaipattana och Chart Pattana Puea Pandin, och BJT med gangstern Newin verkar dom inte vara intreserade av, precis som vi har spekulerat om här i tråden.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/239327/pheu-thai-eyes-twomid-sized-party-allies

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Att det finns fler konstaterade maffialedare på hans nivå känner jag faktiskt inte till, han ska ju syssla med allt som ger pengar t.o.m mord.

För tre år sedan träffades några kompisar i London. :)

Så här såg det ut.

post-3082-0-99037800-1306569602_thumb.jp

Killen till vänster heter Duang och är tydligen en mördare. Han sköt ihjäl en polis utanför en nattklubb inför en publik på hundra personer.

Killen längst till höger heter Wan och är Duangs bror. Wan och Duang brukade bl.a roa sig med att åka Bangkok runt och skjuta vilt omkring sig med sina vapen.

Som tur är så är deras pappa ganska känd och kunde hjälpa Duang att slippa fängelse genom att utöva sitt inflytande på domare och rättegångar.

Wan var, när bilden togs, Thailands hälsoministers sekreterare. Undrar om han fick röka på jobbet?

Killen i mitten heter Panthongtae.

Först ut i trojkan som representerar Thailands framtid är Wan, som kandiderar i det kommande valet så som PTs kandidat i valdistrikt #28 i Bankok.

post-3082-0-12193400-1306569607_thumb.jp

Och här har vi grabbarnas pappor eftersom hela familjerna samlades. Till vänster pappa C och till höger pappa T.

post-3082-0-48674700-1306569609_thumb.jp

Och sist en liten samlingsbild.

Bilderna kommer från en tråd på Thavisa för några år sedan.

Den ende som saknas på bilderna är väl Newin. Vid tillfället för bilderna var nämligen Newin en del av PPP.

Visste ser det ut som vilket gemytligt möte som helst för kärleksfulla och demokratiälskande frihetskämpar? :)

Dela på andra sajter

Så här såg det ut.

Killen till vänster heter Duang och är tydligen en mördare. Han sköt ihjäl en polis utanför en nattklubb inför en publik på hundra personer.

Killen längst till höger heter Wan och är Duangs bror. Wan och Duang brukade bl.a roa sig med att åka Bangkok runt och skjuta vilt omkring sig med sina vapen.

Som tur är så är deras pappa ganska känd och kunde hjälpa Duang att slippa fängelse genom att utöva sitt inflytande på domare och rättegångar.

Wan var, när bilden togs, Thailands hälsoministers sekreterare. Undrar om han fick röka på jobbet?

Först ut i trojkan som representerar Thailands framtid är Wan, som kandiderar i det kommande valet så som PTs kandidat i valdistrikt #28 i Bankok.

Och här har vi grabbarnas pappor eftersom hela familjerna samlades. Till vänster pappa C och till höger pappa T.

Den ende som saknas på bilderna är väl Newin. Vid tillfället för bilderna var nämligen Newin en del av PPP.

Visste ser det ut som vilket gemytligt möte som helst för kärleksfulla och demokratiälskande frihetskämpar? :)

Ett gäng hederliga och omutbara politiker alltså- Familjen Yoobanrung flydde ju till Danmark efter miitärkuppen 1992 när det gick upp Chalerm Yoobamrúng att hans nyfunna välstånd skulle granskas av juntan- Har för mig han var inrikesminister i Chatchai Choonavans regering?

Men det är roligt att sönerna äntligen verkar fått veta vem deras far är-de brukade ju dra runt på olika kklubbar i Bangkok och aggresivt fråga folk " Do you know who my father is?" stackars pojkar som inte visste det själv...

Med tanke på att Dr T har sagt att Syrran inte blir PM så är ju risken att man för Chalerm med sina gangstersöner istället. Snacka om att bli blåsta på konfekten...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest wille

Vad är detta för en folkrörelse som vill demokratisera och reformera landet? Det låter spännande. Har de något partiprogram man kan läsa? Vem har de som första kandidat?

På deras valaffischer kan man läsa lite om vad de lovar.

tex.

Höja minimi ingångslön för akademiker till 14 eller 15,000 baht månad.

Höja minimi dagslön i hela landet till 300 baht

Ge alla kids i skolan varsin gratis laptop

Fritt wifi

osv.

Demokraterna har lite mindre direkta budskap på sina affischer som typ

öka decentraliseringen

öka kvaliteten på utbildning

osv

Lite olika strategi kan man ju lugnt påstå.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så här såg det ut.

Hej

Att det finns rika bortskämda ungar som bär sig illa åt och som deras föräldrar via sina kontakter lyckas hålla utanför fängelserna stämmer och är beklagligt, ryktet säger ju t.ex att en son till en av dom rikaste familjerna på Koh Samui har mördat flera personer men sluppit straff tack vare pappas kontakter.

Och dom här fallen är väl bra exempel på att det inte finns någon likhet inför lagen och att rättssystemet är precis så ruttet som vissa av oss har påstått i tidigare trådar, så det finns mycket att jobba med för dom som vinner valet.

Men att dessa bortsskämda idi*ter till ungdommar tillhör landets maffia tvivlar jag på, dom har väl precis som sina svenska dito fullt upp med att spruta champagne på varandra på stans dyraste nöjesställe.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Der var klantigt skrivit av mig, jag borde vetat efter alla dessa ar pa forum att den typen av kommentarer skulle komma. Bortse fran den jag skrev och jag ska paminna mig sjalv fortsattningsvis att inte skriva nagot som kan uppfattas som att jag forsoker gora mig sjalv markvardig eller nagot som inte gar att googla fram pa 5 sekunder.

Förlåt för mitt tarvliga inlägg.

Antar att du kunde satt en slant på var i från ett sånt inlägg skulle komma också?

Vet att jag skrivit liknande tidigare och vet inte riktigt varför de riktar sej mot dej, gissningsvis avundsjuka på nåt sätt.

Är rätt stressad nu och använder forumet som en ventil för att lätta på trycket, det funkar bra för mej, sorry igen skall försöka avstå från liknande trams i framtiden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Att det finns rika bortskämda ungar som bär sig illa åt ..

Mvh Isan Lover

Ja jävlar, det där måste vara årets understatement.

Jag brukar respektera IL:s stundtals extrema åsikter men nu känns det som att han börjar tappa greppet på vad som är rätt och fel i samhället.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Där ser man, det går framåt med den konsnärliga friheten ;)

Själv har jag bara sett trailern,

och i den var det en hel del stereotypt fokus på

sunkiga guesthouse, tucktucks och gogo barer mm.

Hur som helst så "antar" jag att även denne film inte

lyfter fram Bangkok som en trevlig och någorlunda seriös huvudstad?

Antar att censuren inte är lika hård längre.

Kommer ihåg när de förbjöd låten "one night in Bangkok"

och filmen "Anna and the King".

Mvh

SN

Den gamla versionen av "Anna and the King" med Yul Brynner var väl totalförbjuden menden senare versionen som kom för ett tiotal år sedan släpptes väl igenom efter lite klipp? Jag har för mig det-i vilket fall som helst fanns den att köpa längs trottoarerna på både Sukhumvit och Silom road.

Censuren har lättat en hel del på sistonde-men där är ju fortfarande en hel del kvar att åtgärda...

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Hej

Att det finns rika bortskämda ungar som bär sig illa åt och som deras föräldrar via sina kontakter lyckas hålla utanför fängelserna stämmer och är beklagligt, ryktet säger ju t.ex att en son till en av dom rikaste familjerna på Koh Samui har mördat flera personer men sluppit straff tack vare pappas kontakter.

Och dom här fallen är väl bra exempel på att det inte finns någon likhet inför lagen och att rättssystemet är precis så ruttet som vissa av oss har påstått i tidigare trådar, så det finns mycket att jobba med för dom som vinner valet.

Men att dessa bortsskämda idi*ter till ungdommar tillhör landets maffia tvivlar jag på, dom har väl precis som sina svenska dito fullt upp med att spruta champagne på varandra på stans dyraste nöjesställe.

Mvh Isan Lover

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/3572395.stm

Drygt 30 personer bevittnade hur Duang Yoobamrung avrättade den civilklädda polisen Suwichai Rodvimut efter att han råkat trampa honom på foten utanför en nattklubb. Sex månader senare när Duangchalerm överlämnade sig till Thailands ambassad i Malaysia så hade vittnena antingen glömt vad som hände och dom som kom ihåg nåt pekade ut en "låtsaskompis" till bröderna Yoobamrung som bara kallades för "Pued" som ansvarig. Naturligtvis fikändes de inte helt, de fick 1 månad villkorligt och 1000thb i blöter för att ha attackerat en polis...

Familjen Yoobamrung är maffia ut i fingerspetsarna-inte bara bortskämda stureplansslynglar som du verkar vilja ha det till.

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Tallviking

http://news.bbc.co.u...fic/3572395.stm

Drygt 30 personer bevittnade hur Duang Yoobamrung avrättade den civilklädda polisen Suwichai Rodvimut efter att han råkat trampa honom på foten utanför en nattklubb. Sex månader senare när Duangchalerm överlämnade sig till Thailands ambassad i Malaysia så hade vittnena antingen glömt vad som hände och dom som kom ihåg nåt pekade ut en "låtsaskompis" till bröderna Yoobamrung som bara kallades för "Pued" som ansvarig. Naturligtvis fikändes de inte helt, de fick 1 månad villkorligt och 1000thb i blöter för att ha attackerat en polis...

Familjen Yoobamrung är maffia ut i fingerspetsarna-inte bara bortskämda stureplansslynglar som du verkar vilja ha det till.

Det visar ju på hur man med makt och hot kan hindra rättvisan att ha sin gång

En domstol får ju extremt svårt att döma någon för brott om bevisningen enbart bygger på vittnesmål och alla "vittnen" varken dyker upp eller minns något

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

http://news.bbc.co.u...fic/3572395.stm

Var det inte mamman i familjen som åtalades för att ha haft isaanska tjejer som anställda under slavliknande förhållanden?

Vill minnas att tjejerna var inlåsta, hade ingen ledighet och mer eller mindre fick stryk då och då.

Och fick avdrag på "lönen" när något gick sönder i hemmet. Oavsett om det var tjejerna som åsamkat skadan eller inte.

Kommer ihåg detta från artiklar i BP under 2005 men hittar inget om det på nätet.

Om jag inte minns fel blev hon åtalad efter att en av tjejerna hade rymt och meddelat annan polis.

Mamma Yoobamrung blev kallad till rätten där det sedan lades ner..

Edit: nu drar jag mig till minnes att det bl.a var misshandeln hon åtalades för. Tjejen som rymde var rätt illa tilltyglad...

PS. Här är storyn från 2002 om duangchalerm.. rätt intressant läsning.. http://www.geocities...alerm-0205.html

"Notorious family

Chalerm Yoobamrung's sons have been linked to 12 incidents of brawling and physical assault in the previous three years but had never been punished because the family is corrupt and pays off anyone who is slighted. If one is not willing to accept such compensation to keep their mouth shut, they often just mysteriously disappear."

Ändrades av noBuzz
Dela på andra sajter

Maichai och Nobuzz. ser ni inte på bilderna att de är Kineser och inte riktigta Thai. :sFduh::ironi:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...