Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag har du vet släktingar i BKK som har osv. Precis som ni andra och dra mina slutsatser efter detta.

Men framförallt Thai TV som jag vet ljuger och andvänts som propaganda.

I Thailand får man faktiskt gissa vad som händer.

Moo

Nej Moo.. inte längre.

Det finns hur mycket material tillgängligt som helst som visar precis vad som de händer.

Av utländska medier och vanliga människor som filmar.

Problemet är att folk, så som du, inte vill se utan tror en himla massa.

P.g.a det dör människor nu. Och det är så himla onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man blir orolig för vår egen Reuters/MPR-journalist mitt inne i smeten just nu eftersom hans japanska kollega blev dödad av de rödas gasbomb

Hoppas inget händer med honom så han kan rapportera bra fakta och bilder till oss här på MPR igen när han är tillbaka från dagens oroligheter.

Han tog både skyddsväst och hjälm med sig i alla fall när han åkte in till stan

Ja man blir verkligen orolig för MaiChai.

Jag läste på The Nation att journalisten blivit skjuten i bröstet dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jäkla onödigt varför inte utlysa nyval och slippa allt detta.

Det skulle "kanske" lösa nuvarande situation men skapa en hel rad mer komplicerade problem som är ännu svårare att räta ut senare

Främst p.g.a problemet med konstitutionen men även bl.a synen på lag och ordning, respekt för demokratiska principer etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Moo.. inte längre.

Det finns hur mycket material tillgängligt som helst som visar precis vad som de händer.

Av utländska medier och vanliga människor som filmar.

Problemet är att folk, så som du, inte vill se utan tror en himla massa.

P.g.a det dör människor nu. Och det är så himla onödigt.

Det finns också hur mycket motstridiga och felaktiga nyheter som helst. Lägg till detta att undantagstillstånd och censur råder.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Rapportera gärna vad du ser, hör eller surfar på nätet, Men vänligen lägg politiken åt sidan.

Thai TV rapporterar dock inte hela sanningen alltid, Vart precis på Channel 5 där dom påstod att inga röda demonstranter är dödade.

Man får ta TV med en nypa salt, Precis som alla andra nyhetsmedier inneifrån Thailand.

Va! "Rapporterar inte hela sanningen..."! Det var det värsta! Jag som i alla år jag bott här trott på TV (på samma sätt som jag gör med svensk media) och tidningarna...och nu säger du att det inte är så!!! :ironi:

Tack för informationen!! Den tar jag till mig på största allvar.. :ironi::suicide:

Kunde inte låta bli att skriva det där..nu ska jag sluta larva mig :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz och Tallviking

Varför är ni så upprörd nu.

Jag tycker ni helatid hävdat att militären skall gå in.

Allt detta som händer nu skulle kunnat undvikits om de hade ut lyst nyval.

Tallviking Thailand är ingen demokrati

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns också hur mycket motstridiga och felaktiga nyheter som helst. Lägg till detta att undantagstillstånd och censur råder.

Det här med IT, internet, twitter, bloggar, microbloggar, iphones, handkameror, sattelittelefoner, internationella reportrar, utländska nyhetsmedier är nytt eller okänt för dig eller ?

Läs runt, sålla och källgranska/jämför så blir världen inte så svår skall du se

Eller är du rädd för att de du upptäcker då inte pekar på att dina åsikter är rätt ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns också hur mycket motstridiga och felaktiga nyheter som helst. Lägg till detta att undantagstillstånd och censur råder.

Så är det säkert plus att journalisterna jobbar under stor press att få ut nyheterna så snabbt som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Höga militärer har möte just ny och redshirt tv visar bilderna av de dödade.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz

Varför är du så upprörd nu.

Jag tycker du helatid hävdat att militären skall gå in.

Allt detta som händer nu skulle kunnat undvikits om de hade ut lyst nyval.

Moo

Hur kan man så extremt blint tro på att nyval löser alla problem ?

Försök studera den bakom- och kringliggande problematiken istället så ser du att nyval är bara en faktor bland många som måste hanteras på ett ansvarsfullt sätt för att över huvud taget ha en chans att reda ut problemen i Thailand !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle "kanske" lösa nuvarande situation men skapa en hel rad mer komplicerade problem som är ännu svårare att räta ut senare

Främst p.g.a problemet med konstitutionen men även bl.a synen på lag och ordning, respekt för demokratiska principer etc etc

Varför tyckte du inte detta för drygt ett år sedan med de gula som ockuperade regeringsbyggnader och flygplatser? Det var fel då och det är fel nu. Inget rättsligt har skett mot de gula och därför bla står vi där vi står nu. Konstitution är inget man skall ändra snabbt och ska man ändra den skall alla röster bli hörda och röstas igenom när det är 100% legetimt så att den inte kan ifrågasättas.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tyckte du inte detta för drygt ett år sedan med de gula som ockuperade regeringsbyggnader och flygplatser? Det var fel då och det är fel nu. Inget rättsligt har skett mot de gula och därför bla står vi där vi står nu. Konstitution är inget man skall ändra snabbt och ska man ändra den skall alla röster bli hörda och röstas igenom när det är 100% legetimt så att den inte kan ifrågasättas.

Håller med fullständigt men eftersom en sida vägrar deltaga i diskussioner och arbete med att förbättra konstitutionen (du vet säkert vilken sida) blir det j...gt svårt att komma frammåt

Och att de gula ännu inte ställts till svars för de demonstrationerna innebär INTE att det ursäktar de röda att bete sig lika illa eller faktiskt som dom visat idag, extremt mycket sämre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man så extremt blint tro på att nyval löser alla problem ?

Försök studera den bakom- och kringliggande problematiken istället så ser du att nyval är bara en faktor bland många som måste hanteras på ett ansvarsfullt sätt för att över huvud taget ha en chans att reda ut problemen i Thailand !

Tallviking

Du tycks vara fullt och fast övertygad att ett tidigarelagt demokratiskt nyval skulle vara betydligt värre för den thailändska befolkningen, vilken du inte tillhör, än en blodig revolution!

Undrar vad dina motiv är såsom utländsk betraktare och gäst i landet?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir så jävla bedrövad.

Är det de skrynkliga gummorna som gör så här? De leende tjejerna som ville ta en bit mat med Wille på kvällen? diablo.gif

Var är barnen? Tänker någon av de röda uppviglarna som rullar påtända gasbehållare, och skapar explosioner som skadar massor, på barnen?

Eller är de bara helt jävla upphetsade och förblindade? Äntligen får de kriga?

Är de personer som kastar in granater bland militären de fredsälskande demokratikämpar som kämpar för de fattiga?

Arisman ropar krigsord och manar alla att komma och slåss mot militären. Veera rycker ut lik från sjukhus och visar upp.

Äntligen har han sina lik! Kan han snälla gå hem nu? Han har åsamkat tillräcklig skada redan.

Vidriga vidria vidriga människor och jordens jävla avskum.. varför går inte Arisman själv i främsta led och kastar en granat?

Var är Thaksin? Sitter han med vinglaset i hand och hurrar? 3 döda - jaa, 5 döda - jaaaa, 9 döda och en bild - hurra!!!

Bryr sig om de fattiga? De bryr sig inte om någon och skiter i om så alla dör. Bara de får sin vilja igenom.

Fy faaan vilka äckliga människor.

Bra gjort UDD - ni lyckades verkligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner ert djä-la poliktjafs, det finns alldeles för mycket att få reda på av nyhetsvärde för att sitta och sålla i ert skitkastande...

Det verkar rätt svårt att manipulera en kamerabild där tiden stämmer med klocka vi har, alltså direktsända bilder i Thai TV inget efterhandskonstruerande, det framgår klart och tydligt vilka som är aggresiva, nyss visades pansarbrytande ammunition upp på scenen till vissa i folkmassans jubel, hoppas dom inte vet hur man laddar bössan, annars kan det bli ett ännu större h-vete.

I Udon har pöbeln invaderat kommunalhuset och vandaliserar somvärst, varför kan man ju fråga i en helröd stad?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med IT, internet, twitter, bloggar, microbloggar, iphones, handkameror, sattelittelefoner, internationella reportrar, utländska nyhetsmedier är nytt eller okänt för dig eller ?

Läs runt, sålla och källgranska/jämför så blir världen inte så svår skall du se

Eller är du rädd för att de du upptäcker då inte pekar på att dina åsikter är rätt ?

Vad är mina åsikter då? Att censur råder, är detta fel? Att undantagstillatånd råder, är detta fel? Attyyttandefriheten, framför allt för utlänningar är begränsad, är detta fel? Att motstridiga nyheter kommer hela tiden, är detta fel?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitilärkupper brukar inte sluta lyckligt, vilket väl är tydligt en dag som denna.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Du tycks vara fullt och fast övertygad att ett tidigarelagt demokratiskt nyval skulle vara betydligt värre för den thailändska befolkningen, vilken du inte tillhör, än en blodig revolution!

Undrar vad dina motiv är såsom utländsk betraktare och gäst i landet?

Ett tidigarelagt odemokratiskt nyval framtvingat med terrorliknande metoder menar du ?

För det är vad dom röda kräver

Och anser du att pågående demonstrationer är en "blodig revolution" ?

Hur tänker du då ?

Att de röda just nu genomför en "militärkupp" mot sittande regering eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz

Vad är det för fel på dig.

Du har hela tiden tyckt att militären skall gå in stoppa demonstranterna inget nyval utan gå in och skingra dem har varit din linje.

Nu när de gör detta sitter du och snyftar.

Fattar du inte att folket är trötta på militär diktaturen och kommer inte att gå hem.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med fullständigt men eftersom en sida vägrar deltaga i diskussioner och arbete med att förbättra konstitutionen (du vet säkert vilken sida) blir det j...gt svårt att komma frammåt

Och att de gula ännu inte ställts till svars för de demonstrationerna innebär INTE att det ursäktar de röda att bete sig lika illa eller faktiskt som dom visat idag, extremt mycket sämre

Håller med dig på bägge punkter. Det fanns dock andra lösningar än de blodiga. Nu går jag och lägger mig i alla fall så får man se hur morgondagen ser ut. En del av krigsdimman lär då ha lagt sig och mer objektiv sakliga nyheter lär finnas.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ryktas att militären skall ut igen om 4-5 timmar.Hoppas att det blir lungt och inga mer skadade...

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polis o militär har lämnat sukhumvit o låter dom röda åka där oprovicerat

allt enligt tjejens bror som jobbar på hotell där (soi 10) snackade med henne för 5 min sedan.

Mvh

Bruno

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...