Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Kanske känner ni till denna web site men jag läger ut den i alla fall.

http://www.tnews.co.th/html/index.php

Jag kan inte källgranska den och har därmed ingen aning om vem/vilka som ligger bakom. Någon som VET?? Då menar jag; VET

Kolla gärna den senaste videon där en svartklädd person skjuter.

Skriv nu inte en massa trams om att jag är diktaturens banfärare eller liknande. Det blir bara löjligt.

Notera att jag INTE vet vem som står bakom siten

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med sitt Thailändska pass kommer han ingenstans, med sitt Montenegropass kan han besöka Schengenländerna, men ingen vill ta emot honom, i alla fall inte som officiell person.

USA är helkört, han är icke önskvärd, med sitt pass från Liberia kan han besöka Liberia, och i England har han bott tidigare men är nu rökt.

I Asien vågar han inte besöka mer än Cambodja, och Australien har tidigare sagt att han inte är välkommen, finns många länder mer, men han har det rätt jobbigt i sitt resande, den gode Thaksin.

Och skulle han återvända till Thailand just nu så är väl ett inbördeskrig så obehagligt nära att bara tanken på detta gör att man ryser.

Han är nog inte välkommen om han bedriver sin politisk agenda från dom länderna, annars är det inga hinder för honom att resa världen runt?

Självklart menar jag inte som officiell person, Utan som vanlig turist...

Men jag kan ha fel,

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fantastiskt att så många vågar gå med röda skjortor som det gör det är en diktatur dessa människor lever i.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Njae, jag såg just på en sändning från BBC där de sa sig bara kunna ge andrahandsuppgifter just nu, då deras reportrar hade blivet bortjagade av röda anhängare.

Sitter ju själv inte i Bangkok just nu utan i Europa, men har svårt att se varför just BBC skulle dra till med en sådan lögn.

Wille!!! Och nu?? Jag hörde samma sak tidigare...är det regeringen som infört ordförvrängare eller är du ute och tar en cykeltur igen :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske känner ni till denna web site men jag läger ut den i alla fall.

http://www.tnews.co.th/html/index.php

Jag kan inte källgranska den och har därmed ingen aning om vem/vilka som ligger bakom. Någon som VET?? Då menar jag; VET

Kolla gärna den senaste videon där en svartklädd person skjuter.

Skriv nu inte en massa trams om att jag är diktaturens banfärare eller liknande. Det blir bara löjligt.

Notera att jag INTE vet vem som står bakom siten

Det är "röda demonstranter" som skjuter med nått kulvapen.

Bara ett skott avlossat vad jag kunnat se på den videon.

Har sett videon tidigare

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin var i Sverige för några dagar sedan.

Tycker det var bra att han åkte ditt visar att vi svenskar inte stödjer en militär diktatur som Thailand.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tycker det är fantastiskt att så många vågar gå med röda skjortor som det gör det är en diktatur dessa människor lever i.

Moo

Jag håller med dig såtillvida att det måste vara varje medborgares rätt att fritt få uttrycka sin åsikt utan att för den skull bli förföljd.

Nu är det inte svart i Thailand men grått är det absolut. Här måste det till förbättring.

Det är bra att många visar sina åsikter. Det är grundläggande för en demokrati.

Det vilar stort ansvar på de som demonstrerar att detta sker på ett sådant sätt att allmän egendom inte förstörs eller människoliv går till spillo.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Thaksin var i Sverige för några dagar sedan.

Tycker det var bra att han åkte ditt visar att vi svenskar inte stödjer en militär diktatur som Thailand.

Moo

Det där har du fått om bakfoten.

han reste in med sitt Montenegrianska pass. I Sverige tillämpar vi svensk lag och det innebär bl.a att om man inte endera är svartlistad av svenska myndigheter för brott i Sverige eller är efterlyst av Interpol; ja då råder vanliga viseringsregler.

Thaksin uppfyller inte något av dessa saker så därför behandlas han som vilken människa som helst

Att tro att detta var en markering från Sverige gentemot Thailand; det är helt fel.

Som du kanske märkte reste han därifrån snabbt..UD har vägrat att lämna kommentar till anledningen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt till dem som fort farande vågar åka till BKK med röd skjorta efter vad Thailändsk TV hotar dem med.

Hoppas att det i framtiden kommer bli flera valbara röda i hela Thailand inte enbart norra och östra delarna.

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin var i Sverige för några dagar sedan.

Tycker det var bra att han åkte ditt visar att vi svenskar inte stödjer en militär diktatur som Thailand.

Moo

Eftersom du är så kunnig och har koll.. kan inte du berätta för oss, som inte fattar, vad en diktatur är?

Och på vilket sätt Thailand alltså är en millitärdiktatur.

Upplys oss. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har du fått om bakfoten.

han reste in med sitt Montenegrianska pass. I Sverige tillämpar vi svensk lag och det innebär bl.a att om man inte endera är svartlistad av svenska myndigheter för brott i Sverige eller är efterlyst av Interpol; ja då råder vanliga viseringsregler.

Thaksin uppfyller inte något av dessa saker så därför behandlas han som vilken människa som helst

Att tro att detta var en markering från Sverige gentemot Thailand; det är helt fel.

Som du kanske märkte reste han därifrån snabbt..UD har vägrat att lämna kommentar till anledningen.

UD har kommenterat det, och Thailand begärde att utvisa thaksin.

Despite a request from Thai authorities, fugitive ex-PM Thaksin Shinawatra was not asked to leave Sweden, a Swedish Foreign Ministry official said yesterday.

Joerle said Thaksin was free to enter and leave Sweden as long as he had valid travel documents, because he was not on any international list of wanted criminals.

When asked if Thaksin's phone-in to his protesting red-shirt supporters while on Swedish soil would land him on a black list, Joerle responded: "No, we have freedom of speech in Sweden. He is free to call and speak to whoever he wants."

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/02/politics/Sweden-says-it-did-not-ask-Thaksin-to-leave-30126183.html

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

UD har vägrat att lämna kommentar till anledningen.

Tråkigt att USA skall ha så stor inverkan på vår politik.

Men jag är helt övertygad om att svenska folket vill att människor som vill och står för åsiktsfrihet är välkomna till Sverige.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt till dem som fort farande vågar åka till BKK med röd skjorta efter vad Thailändsk TV hotar dem med.

Vad hotar Thailändsk TV med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är nog inte välkommen om han bedriver sin politisk agenda från dom länderna, annars är det inga hinder för honom att resa världen runt?

Självklart menar jag inte som officiell person, Utan som vanlig turist...

Men jag kan ha fel,

Du har verkligen fel där

Flera länder har slängt ut honom eller sagt att han inte är önskvärd. Inte minst länder som USA, UK, Kina och Australien

Han kan BARA resa som den turist och eftersökta brottsling han är.

Har du missat att han inte är något "officiell person" längre sedan några år !!??

Han har visserligen ett diplomatpass från Nicaragua men knappast någon officiell funktion i den regeringen

Ej heller i Kambodjas regering som han hade några dagar tills Hun Sen insåg vad hans egentliga planer var och bad honom lämna landet snarast

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

UD har vägrat att lämna kommentar till anledningen.

Tråkigt att USA skall ha så stor inverkan på vår politik.

Men jag är helt övertygad om att svenska folket vill att människor som vill och står för åsiktsfrihet är välkomna till Sverige.

Moo

USA?

Aha... låt mig gissa.. USA = skurkar? Kapitalistsvin? Hejja Thaksin? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har verkligen fel där

Flera länder har slängt ut honom eller sagt att han inte är önskvärd. Inte minst länder som USA, UK, Kina och Australien

Han kan BARA resa som den turist och eftersökta brottsling han är.

Har du missat att han inte är något "officiell person" längre sedan några år !!??

Han har visserligen ett diplomatpass från Nicaragua men knappast någon officiell funktion i den regeringen

Ej heller i Kambodjas regering som han hade några dagar tills Hun Sen insåg vad hans egentliga planer var och bad honom lämna landet snarast

Står i min post ej som officiell person eller hur?

Men är han verkligen stoppad att resa in i USA, UK, Kina och australien med sina andra pass?

Förstår att dom satt honom som "ej önskvärd" om han kör på med sin politiska agenda, Men lite osäker om han blir utvisad från dom länderna om han landar med sitt plan där?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz

Jag tyckte du tidigare idag tog ett av dina bästa beslut i denna tråden jag hoppades att även regeringen med sin militär i ryggen skulle göra detta.

Att svar på din fråga är som att tala till en döv du har din uppfattning jag har min.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vilken typ av manniskor da?

Den typ av människor som väljer att göra vad som helst för att styra mot målet. T.ex. förvägra journalister att rapportera om händelserna. Notera gärna det som skrivits i annat inlägg at BBC inte kan rapportera direkt för att dom förvägrats närvara.

Tycker du det ar konstig att reportrar fran statsstyrd media som konsekvent visar tex. bilder pa doda soldater men ej demonstranter osv. inte ar valkomna?

Jag vet inte vilken media du avser. Jag och tjejen satt större delen av sena kvällen/natten och tittade på tv. Då menar jag Thai Tv (CH3, CH5, CH7, CH9 etc) Där visades det verkligen bilder från bägge sidors skadade. Jag läste flera tidningar i morse och där fanns bilder på såväl skadade/döda soldater OCH röda skadade/döda. Så min fråga till dig är; vilka Thai medier avser du?

Beklagar att jag inte svarat dig förrän nu.

Se mina svar i bold text.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

UD har vägrat att lämna kommentar till anledningen.

Tråkigt att USA skall ha så stor inverkan på vår politik.

Men jag är helt övertygad om att svenska folket vill att människor som vill och står för åsiktsfrihet är välkomna till Sverige.

Moo

USA?? Vår politik? Hur menar du?

Jag missade en sak i ditt inlägg..."vill och står för åsiktsfrihet..." Skulle det vara Thaksin? Han som stängde flera lokala radiostationer när dom rapporterade om hans korruption. Det var sannerligen ingen åsiktsfrihet då!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

UD har kommenterat det, och Thailand begärde att utvisa thaksin.

Despite a request from Thai authorities, fugitive ex-PM Thaksin Shinawatra was not asked to leave Sweden, a Swedish Foreign Ministry official said yesterday.

Joerle said Thaksin was free to enter and leave Sweden as long as he had valid travel documents, because he was not on any international list of wanted criminals.

When asked if Thaksin's phone-in to his protesting red-shirt supporters while on Swedish soil would land him on a black list, Joerle responded: "No, we have freedom of speech in Sweden. He is free to call and speak to whoever he wants."

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/02/politics/Sweden-says-it-did-not-ask-Thaksin-to-leave-30126183.html

Jo det har du rätt i men det är ett standarduttalande som säger samma sak som jag skrev.

Det pågick en del bakom gardinerna också.kan ha att göra med att vi nyligen sålt Gripen till Thailand..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

nobuzz

Jag tyckte du tidigare idag tog ett av dina bästa beslut i denna tråden jag hoppades att även regeringen med sin militär i ryggen skulle göra detta.

Att svar på din fråga är som att tala till en döv du har din uppfattning jag har min.

Moo

Hej Mooauan

Slit inte ut dig, dom är inte mottagliga för argument, själv har jag fullt upp med att försöka följa med i det som sker och hinner inte skriva så mycket.

Ha det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejja hejja.. död åt alla!

Alltid lika trevligt att utbyta intellektuella åsikter med dig Buzzet. :)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin är det bästa som hänt Thailand sedan Rama 5.

Från en fattig grabb har han blivit inte den rikaste men nästan i Thailand.

Hans mål med politiken var att bli den person som tog Thailand från ett u land till ett iland.

Den som inte fattar det är dum i huvudet.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Står i min post ej som officiell person eller hur?

Men är han verkligen stoppad att resa in i USA, UK, Kina och australien med sina andra pass?

Förstår att dom satt honom som "ej önskvärd" om han kör på med sin politiska agenda, Men lite osäker om han blir utvisad från dom länderna om han landar med sitt plan där?

han borde vara tillåten att resa in i alla demokratiska länder; åtminstone med sitt diplomatiska pass från Nicaragua..vilket visar tragiken med att man så tydligt kan köpa sig diplomatisk status.

I de flesta demokratiska länder har han nog tillträde.

Undra på vilka formella grunder han blev utvisad från Tyskland? Någon som vet?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...