Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu

Joints

Recommended Posts

Hej!

Har precis avslutat en Chatt med en Student på Ramkhamhaeng uni i Bkk

Hon börjar sin exam för Mester nästa vecka , så jag tror hon är ganska insatt.

Tror att Yingluck kommer att släppa in brorsan mycket snart.

Tror att det blir kaos då!

Inte från militären först, men så många av dom som betalats med pengar o löften som inte införlivas.

I slutändan tror hela hennes klass på att militären kommer tillbaka,

Hon sade att dom röstat i klassen och 75% trodde inte att Thailand är redo för fria val ännu.

På frågan varför, sade hon att hela systemet är genomkorrumperat och det blir lugn och ro om militären styr.

Deras hetaste ämnet på skolan är hur dom ska komma ur systemet dom skapat med mutor och det kommer att ta tid!

Nu är ju Ram ett "Fattig uni" många från landet på Scolarship, så man kan undra hur det går ihop med IL m.fl utsagor om att fattiga landsbygden har en enda uppfattning!

Bara en direktrapport från vad jag hört!

Var nog egentligen en General som pratade.

Mvh

AMJA

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

• Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• noBuzz

1613

• MaiChai

1139

• Tallviking

965

• Serath

829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Inte från militären först, men så många av dom som betalats med pengar o löften som inte införlivas.

Hon sade att dom röstat i klassen och 75% trodde inte att Thailand är redo för fria val ännu.

På frågan varför, sade hon att hela systemet är genomkorrumperat och det blir lugn och ro om militären styr.

Deras hetaste ämnet på skolan är hur dom ska komma ur systemet dom skapat med mutor och det kommer att ta tid!

Nu är ju Ram ett "Fattig uni" många från landet på Scolarship, så man kan undra hur det går ihop med IL m.fl utsagor om att fattiga landsbygden har en enda uppfattning!

Mvh

AMJA

Intressant inlägg.Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Hej!

Mvh

AMJA

Pratade igår med en relativt hög militär som är på besök i Sverige. I.o.f.s inte i någon beslutande ställning för vapeninsatser. Då hon utbildar sjuksköterskor på ett stort militärsjukhus.

Men hennes bild var ungefär det du skrev. Att hon tror att det blir ett militärt ingripande igen i.o.m att DR T och hans anhang visar att dom ej ser folkets bästa som det man jobbar för. Utan egen intresset sätts i första rummet igen. Och detta splittrar Thailand precis som förra gången han var vid makten.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej! Har precis avslutat en Chatt med en Student på Ramkhamhaeng uni i Bkk Hon börjar sin exam för Mester nästa vecka , så jag tror hon är ganska insatt. Tror att Yingluck kommer att släppa in brorsan mycket snart. Tror att det blir kaos då! Inte från militären först, men så många av dom som betalats med pengar o löften som inte införlivas. I slutändan tror hela hennes klass på att militären kommer tillbaka, Hon sade att dom röstat i klassen och 75% trodde inte att Thailand är redo för fria val ännu. På frågan varför, sade hon att hela systemet är genomkorrumperat och det blir lugn och ro om militären styr. Deras hetaste ämnet på skolan är hur dom ska komma ur systemet dom skapat med mutor och det kommer att ta tid! Nu är ju Ram ett "Fattig uni" många från landet på Scolarship, så man kan undra hur det går ihop med IL m.fl utsagor om att fattiga landsbygden har en enda uppfattning! Bara en direktrapport från vad jag hört! Var nog egentligen en General som pratade. Mvh AMJA

Hej

Jag dementerar totalt ditt påstående om att jag skulle ha påstått att dom fattiga på landsbygden har en enda uppfattning, i Isaan är det en stor majoritet som har stött både TRT, PPP och nu PT men det betyder inte att alla gör det, det finns naturligtvis folk som tycker och röstar annorlunda, och förmodligen speglar valresultaten i dom 5 senaste valen ungefär styrkeförhållandena.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

http://www.bangkokpo...-police-a-probe

Chalerm har beställt en utredning av förra årets kaos i Bangkok-han lovar redan att den kommer att komma fram till chockerande resultat-långt innan den är färdig eller knappt har påbörjats...

Blir säkert en objektiv utredning!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Inlägg raderade. Den här tråden innehåller många skruvade inlägg men inlägg som inte ens snuddar vid thailändsk politik utan uteslutande är personangrepp och svensk politik kan vi ändå klara oss utan.

Dela på andra sajter

Hej,

Om det visar sej att klanen berikar sej och sina företag så hoppas jag att Militären gör en kupp och FÖRVERKAR allt som klanen äger!

TPP

(som är emot mygel och diktaturer)

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Dela på andra sajter

Hörde på radion idag att regeringen beslutat sig för att sätta in "Village Scouts" för att hjälpa till med försoningen i landet. att sätta in en ultranationalistisk organisation med mycket blod på sina händer, Thammasat 1976 till exempel, verkar inte vara det smartaste beslutet.

Kanske är dags att avfärda PT som ett "vänsterparti" med tanke på samröret med fascistiska organisationer som "Village Scouts"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

andersbangkok

Hörde på radion idag att regeringen beslutat sig för att sätta in "Village Scouts" för att hjälpa till med försoningen i landet. att sätta in en ultranationalistisk organisation med mycket blod på sina händer, Thammasat 1976 till exempel, verkar inte vara det smartaste beslutet.

Kanske är dags att avfärda PT som ett "vänsterparti" med tanke på samröret med fascistiska organisationer som "Village Scouts"

Men är det egentligen någon som vill hänföra PT till vänster? Med Dr T historia, TRT mfl, rasistiska organisationer så torde det vara klarlagt att Dr T och hans marionett är synnerligen nationalistiska och har detta som sitt främsta valspråk.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men är det egentligen någon som vill hänföra PT till vänster? Med Dr T historia, TRT mfl, rasistiska organisationer så torde det vara klarlagt att Dr T och hans marionett är synnerligen nationalistiska och har detta som sitt främsta valspråk.

Hej

Så enligt dig stod dom på toppen av pyramiden som kungahuset, Prem, PAD och landets elit för en vänsterkupp när dom installerade Demokraterna?

Och då befinner sig följaktligen dom fattiga i norr och nordost i landets i särklass fattigaste provinser som röstar in TRT, PPP och PT varje gång val tillåts är till höger om dessa?

Detta resonemang låter lite märkligt i mina öron.

Mvh Isan lover

Dela på andra sajter

Dom slåss alla om platsen längst till höger på skalan i Thailand

Antalet personer i den vänstra delen av skala i Thailand är synnerligen marginellt

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

På det här forumet finns det nog en och annan som lever i den villfarelsen...

Tittar man på vad TRT och dess olika kloner har åstadkommit, den politik de fört och de beslut de tagit och försöker passa in partiet på en traditionell höger/vänster skala så hamnar de längt ut till höger om exempelvis moderaterna i Sverige. Demokraterna hamnar lite närmare de traditionella högerpartierna i Sverige men TRT och dess kloner måste placeras längre högerut.

Jag är dock mer bekymrad att PT tänker göra om Village Scouts till sin egen milis för att med våld kunna stoppa eventuella demokratiska tendenser i de röda byarna.

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Tittar man på vad TRT och dess olika kloner har åstadkommit, den politik de fört och de beslut de tagit och försöker passa in partiet på en traditionell höger/vänster skala så hamnar de längt ut till höger om exempelvis moderaterna i Sverige. Demokraterna hamnar lite närmare de traditionella högerpartierna i Sverige men TRT och dess kloner måste placeras längre högerut.

Jag är dock mer bekymrad att PT tänker göra om Village Scouts till sin egen milis för att med våld kunna stoppa eventuella demokratiska tendenser i de röda byarna.

Vad jag sett så finns det nog bara en person på detta forum som tror att nuvarande regering är vänster, och han är ju din support.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Så enligt dig stod dom på toppen av pyramiden som kungahuset, Prem, PAD och landets elit för en vänsterkupp när dom installerade Demokraterna?

Och då befinner sig följaktligen dom fattiga i norr och nordost i landets i särklass fattigaste provinser som röstar in TRT, PPP och PT varje gång val tillåts är till höger om dessa?

Detta resonemang låter lite märkligt i mina öron.

Mvh Isan lover

Om du bara kan se saker i vänster och höger så skulle man, felaktigt, kunna dra sådana slutsatser.

Jag kan inte se att jag skrev att Thaksin hade sympatier till höger. Ser du det?

Du drar, helt felaktigt, slutsatsen att det skulle vara ett högerfenomen att vara nationalistisk. Där kör du i diket, käre IL

Nationalism har inget med höger eller vänster att göra. Det är en politisk agitation som sådana som du försöker inpränta. Det är fel anser jag.

Alla som sökt visum och uppehållstillstånd i Thailand känner väl av nationalismen. Läser du FBA så ser du många exempel på nationalism. Det finns arbetsområden där "Thais are not ready to compete", dvs. protektionism av hela arbetsområden.

Frågan om att äga mark är en synnerligen nationalistisk fråga. Jag brukar säga till mina Thailändska vänner att vi i Europa kanske borde verka för att ha samma regler för Thai som dom har för oss vad avser ägande av mark.

Detta möts med stor oförståelse av dem.

Det är sådan politik som din jesus underblåser och verkligen stödjer. Jag kallar det nationalistisk politik.

Hängde du med i resonemanget nu?

Om inte så kan jag försöka vara ännu tydligare. Vill ju inte att du skall missuppfatta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."

Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo jag förstår det.men som du skrev; det är en villfarelse som bygger på, enligt min åsikt, helt felaktiga ingångsvärden och ett stort mått okunskap om jesus och hans anhang.

Det är en del som vill klassa in jesus och marionetten till vänster. Jag småler åt det då den totala okunskapen sätts på pränt med deras signaturer.

Det visar dock nivån på deras kunskaper.

Dela på andra sajter

Jo jag förstår det.men som du skrev; det är en villfarelse som bygger på, enligt min åsikt, helt felaktiga ingångsvärden och ett stort mått okunskap om jesus och hans anhang.

Det är en del som vill klassa in jesus och marionetten till vänster. Jag småler åt det då den totala okunskapen sätts på pränt med deras signaturer.

Det visar dock nivån på deras kunskaper.

Dina kunskaper kan man ju bara skratta åt. Är det inte så att du berättat att du blivet blåst i affärs uppgörelse, så då kan man ju förstå dina skriverier. Sluta nu du blir bara patetisk, Men det är väl vad du vill tyck synd om mig jag har blivet lurad.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Dina kunskaper kan man ju bara skratta åt. Är det inte så att du berättat att du blivet blåst i affärs uppgörelse, så då kan man ju förstå dina skriverier. Sluta nu du blir bara patetisk, Men det är väl vad du vill tyck synd om mig jag har blivet lurad.

Ett som vanligt innehållsrikt inlägg från dig. Man står helt svarslös...

Lurad...? Du kanske har svårt med svensk text? Var har jag skrivit att jag blivit lurad?

Vad tycker du om sakfrågan? Har du någon uppfattning som du kan uttrycka i text?

Kanske för mycket begärt...du har ju inte hittills lyckats Försök ska du få se...kanske kan du klara det

Dela på andra sajter

Ett som vanligt innehållsrikt inlägg från dig. Man står helt svarslös...

Lurad...? Du kanske har svårt med svensk text? Var har jag skrivit att jag blivit lurad?

Vad tycker du om sakfrågan? Har du någon uppfattning som du kan uttrycka i text?

Kanske för mycket begärt...du har ju inte hittills lyckats Försök ska du få se...kanske kan du klara det

Röd eller Gul skitsAMMA lOS I ETT NÖTSKAL kORUPPT SEN ???????

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Röd eller Gul skitsAMMA lOS I ETT NÖTSKAL kORUPPT SEN ???? ???

Har du inte lagt av att supa sedan igår eller?

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
andersbangkok

Tjejen och hennes kollegor har just hjälpt till att samla in saker att donera till nödställda. Saker som ris, mat, kläder mm.

Dom har tiggt ihop pengar och andra donatiner, dom har packat allt för transport.

När dom var klara och allt fanns på lastbilar så kom en grupp rödskjortor och började sätta upp stora skyltar med "Donerat av Thaksin Shinawatra"!!

Det uppstod förstås en hel del argumentation och diskussion men rödskjortorna var aggressiva och tvingade faktiskt igenom att några av skyltarna skulle vara kvar.

Så, nu framstår det som att Thaksin varit inblandad i denna transport (vilket han inte alls har varit).

Det är för djävligt!! Hade jag varit där så hade detta slutat helt annorlunda.

Jag blir galen när jag tänker på detta!!

Förbannade grisar!! :angry2::grrrrrr::diablo::diablo::diablo:

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ännu ett allmänbildande inlägg från kunskapens källa :) Vad var det för kunskaper du hade nu igen, något måste det ja vara eftersom alla andra är helt okunniga? :)

Dela på andra sajter

Tjejen och hennes kollegor har just hjälpt till att samla in saker att donera till nödställda. Saker som ris, mat, kläder mm.

Dom har tiggt ihop pengar och andra donatiner, dom har packat allt för transport.

När dom var klara och allt fanns på lastbilar så kom en grupp rödskjortor och började sätta upp stora skyltar med "Donerat av Thaksin Shinawatra"!!

Det uppstod förstås en hel del argumentation och diskussion men rödskjortorna var aggressiva och tvingade faktiskt igenom att några av skyltarna skulle vara kvar.

Så, nu framstår det som att Thaksin varit inblandad i denna transport (vilket han inte alls har varit).

Påminner om nödhjälpen som västvärlden donerade till Burma/Myanmar efter cyklonen Nargis-den var tvungen att lastas om och "avidentifieras" på Yangoons flygplats innan den nådde ut och då var den givetvis märkt att den var donerad av olika inflytelserika generaler.

Men här finns det förhoppningsvis bildebevis-inte för att de Thaksin troende kommer att acceptera det men för resten av världen kan han ju stå där med sin skam.

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Råttjävlar.

Men de flesta elaka, onda, naiva, eller orättvisa ideologier/förtryckare, och dess följelagare, får sina historiska fördömanden till slut och minns som avskräden av efterlevande som tur är.

You can fool some people sometime...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...