Guest Isan Lover Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Så om han i nästa val får sitta kvar som PM blir din syn på honom precis tvärt om mot vad den är idag ? Hej Om han vinner ett val som är liknande dom under Thaksins tid som blev intrnationellt godkända så är han PM, och då kommer även jag att se honom som det och bedömma hans arbete som en sådan, för att bli demokratiskt vald och tillsatt är ett absolut krav för mig om jag ska se någon som PM över ett land och jag accepterar alltid folks val. Det finns många sätt att komma till makten på och det finns många namn på dessa personer som inte är demokratiskt tillsatta och just nu tillhör han denna grupp, men om folket så vill kan han bli "rumsren" och få sin titel på ett moraliskt och lagligt sätt. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Om han vinner ett val som är liknande dom under Thaksins tid som blev intrnationellt godkända så är han PM, och då kommer även jag att se honom som det och bedömma hans arbete som en sådan, för att bli demokratiskt vald och tillsatt är ett absolut krav för mig om jag ska se någon som PM över ett land och jag accepterar alltid folks val. Det finns många sätt att komma till makten på och det finns många namn på dessa personer som inte är demokratiskt tillsatta och just nu tillhör han denna grupp, men om folket så vill kan han bli "rumsren" och få sin titel på ett moraliskt och lagligt sätt. Mvh Isan Lover Stora ord som jag tyvärr är extremt tvivlande till att du verkligen menar Jag tror inte du kommer ändra din bedömning av honom en enda millimeter. Det enda du ändrar möjligtvis är motiven till att du inte gillar honom Skulle han i dina ögon t.ex vara mindre "marionett" till "herrklubben" bara för att han blir vald och därigenom vinna din respekt och isåfall. varför ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Håller med dig och jag kan nästan lägga till som vanligt numera, jag tycker att du är ett ljus i mörkret tillsammans med några till som faktiskt försöker se problemet ifrån båda hållen. Mvh Isan Lover Ja jösses! Tycker du verkligen att du gör det? Ständigt förvånande! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Skulle han i dina ögon t.ex vara mindre "marionett" till "herrklubben" bara för att han blir vald och därigenom vinna din respekt och isåfall. varför ? Hej Av en mycket enkel anledning att det är folks rätt att utse sina ledare i fria val och det brukar kallas demokrati. Om man inte är vald och "bara" har kuppen och "herrklubben" att tacka för sin titel är man helt riktigt en marionett. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Av en mycket enkel anledning att det är folks rätt att utse sina ledare i fria val och det brukar kallas demokrati. Om man inte är vald och "bara" har kuppen och "herrklubben" att tacka för sin titel är man helt riktigt en marionett. Mvh Isan Lover Det är ju din och de rödas tolkning Intressant att det finns så många som inte håller med om er syn på hur saker och ting går till och dessutom är beredda att gå ganska långt på gatorna i Bangkok för att slåss om det Vad säger att ena ELLER andra sidan har rätt ? Vilken sida har rätt att bruka våld på den andra sidan anhängare anser du ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Det är ju din och de rödas tolkning Intressant att det finns så många som inte håller med om er syn på hur saker och ting går till och dessutom är beredda att gå ganska långt på gatorna i Bangkok för att slåss om det Vad säger att ena ELLER andra sidan har rätt ? Vilken sida har rätt att bruka våld på den andra sidan anhängare anser du ? Hej Ja på forumet är det en hel del som tvivlar, men jag tror mer på Prem i detta fallet och den rapport som han lämnade till USA,s Ambassadör för vidarebefodran till USA,s President. Dom enda som har rätt att använda ett visst mått av våld är folkvalda regeringar som blir utsatta för hot t.ex i form av militärkupper eller små odemokratiska intressegruppers aktioner som bedriver samhälls omstörtande verksamhet som syftar till att avskaffa demokratin, eller i normalt upprätthållande av lag och ordning. Men att avsätta en av folket vald PM i en militärkupp och tillsätta en egen PM, och sen skjuta ijhäl dom som protesterar mot detta och vill återinföra folkvalda ledare via fria demokratiska val är ytterst tveksamt. Du har ju många liknande exempel just nu i Nord Afrika och arabvärlden, och jag tycker inte att ledarna för dessa länder har rätt att skjuta sin egen befolkning för att dessa demonstrerar för rätt till fria val och demokrati helleräven om dessa självutnämda ledare har gott om vapen och Generaler som följer deras order, och att även dom hävdar att dom bara försöker upprätthålla lag och ordning, när målet egentligen är att krossa oppositionens motstånd och själva sitta kvar, och att frihetkämparna är terrorister, känns resonemanget igen kanske? Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hmm, så du baserar hela din teori på en minnesanteckning (Inte någon "rapport" som du hävdar) av ett inoficiellt samtal mellan USA´s ambassadör Eric John och Prem Tinsulanonda? Vad står det på wikileaks om din idol, eller det är något som inte stämmer? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hmm, så du baserar hela din teori på en minnesanteckning (Inte någon "rapport" som du hävdar) av ett inoficiellt samtal mellan USA´s ambassadör Eric John och Prem Tinsulanonda? Vad står det på wikileaks om din idol, eller det är något som inte stämmer? var kan jag läsa det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hej Ja på forumet är det en hel del som tvivlar, men jag tror mer på Prem i detta fallet och den rapport som han lämnade till USA,s Ambassadör för vidarebefodran till USA,s President. Dom enda som har rätt att använda ett visst mått av våld är folkvalda regeringar som blir utsatta för hot t.ex i form av militärkupper eller små odemokratiska intressegruppers aktioner som bedriver samhälls omstörtande verksamhet som syftar till att avskaffa demokratin, eller i normalt upprätthållande av lag och ordning. Men att avsätta en av folket vald PM i en militärkupp och tillsätta en egen PM, och sen skjuta ijhäl dom som protesterar mot detta och vill återinföra folkvalda ledare via fria demokratiska val är ytterst tveksamt. Du har ju många liknande exempel just nu i Nord Afrika och arabvärlden, och jag tycker inte att ledarna för dessa länder har rätt att skjuta sin egen befolkning för att dessa demonstrerar för rätt till fria val och demokrati helleräven om dessa självutnämda ledare har gott om vapen och Generaler som följer deras order, och att även dom hävdar att dom bara försöker upprätthålla lag och ordning, när målet egentligen är att krossa oppositionens motstånd och själva sitta kvar, och att frihetkämparna är terrorister, känns resonemanget igen kanske? Mvh Isan Lover Du undviker av någon anledning kärnpunkten i min fråga Vad anser du om de rödas rätt att bruka våld mot polis, militär, gula, affärsinnehavare, politiker och allmänheten på det sätt dom gjorde i bl.a Bangkok, Pattaya under ASEAN-mötet och diverse andra händelser ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 var kan jag läsa det? Det står om det i Wikileaks dokumenten. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Det står om det i Wikileaks dokumenten. Ja det förstår jag.Tänkte om du hade nån direkt länk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 (ändrad) Hmm, så du baserar hela din teori på en minnesanteckning (Inte någon "rapport" som du hävdar) av ett inoficiellt samtal mellan USA´s ambassadör Eric John och Prem Tinsulanonda? Vad står det på wikileaks om din idol, eller det är något som inte stämmer? Hej Man kan nog mera säga att min teori fick stöd eller rättare sagt verifierades av Prem när hans samtal med USA,s ambassadör offentligjordes av Wikileaks, och att regeringen Apishit genast förbjöd visning eller spridning av dessa dokument i Thailand och gjorde det straffbart var ju närmast ett kvitto på sanningshalten. Och jag tar ett samtal mellan Prem och USA,s ambassdör på allvar, och jag tackar Wikileaks av hela mitt hjärta för deras arbete som har avslöjat mycket skumrask och smutsigt spel bakom kulisserna jorden runt, och själv hoppas jag att han kan bli aktuell för Nobelpriset. Mvh Isan Lover Ändrades Maj 9, 2011 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hej Man kan nog mera säga att min teori fick stöd eller rättare sagt verifierades av Prem när hans samtal med USA,s ambassadör offentligjordes av Wikileaks, och att regeringen Apishit genast förbjöd visning eller spridning av dessa dokument i Thailand och gjorde det straffbart var ju närmast ett kvitto på sanningshalten. Och jag tar ett samtal mellan Prem och USA,s ambassdör på allvar, och jag tackar Wikileaks av hela mitt hjärta för deras arbete som har avslöjat mycket skumrask och smutsigt spel bakom kulisserna jorden runt, och själv hoppas jag att han kan bli aktuell för Nobelpriset. Mvh Isan Lover Nu måste jag bara blanda mig i denna tråd med ett inlägg. Skulle Julian Assange vara aktuell för Nobelbriset ? Läs denna krönika av Jan Guillou där han hävdar att Julian är "ett litet äckel utan principer" vilket jag instämmer med. http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article12926443.ab;jsessionid=EE43E960377401E2300463B5F683F36F.mobil-www3 Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 (ändrad) Nu måste jag bara blanda mig i denna tråd med ett inlägg. Skulle Julian Assange vara aktuell för Nobelbriset ? Läs denna krönika av Jan Guillou där han hävdar att Julian är "ett litet äckel utan principer" vilket jag instämmer med. http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article12926443.ab;jsessionid=EE43E960377401E2300463B5F683F36F.mobil-www3 Fritz.. Hej Ja jag anser att det som han har gjort kommer att förändra världen positivt, nu behöver aldrig mer folk tro och gissa hur allt fungerar och vilka som ligger bakom mängder av händelser tack vare att han avslöjade så många makthavare som dom lögnare dom är. Prem, Generalerna och Apishit är ett bra exempel där massor av människor var grundlurade och trodde att snacket om deras samband och relation var förtal och lögn, och att Prem önskade att den onämnbares son skulle dö eller bli dödad är ju också en riktig klassiker, och ser man sen till att liknande saker har avslöjats i mängder av dokument jorden runt så förstår man vidden av detta, och det är nog mängder av politiker som önskar att dom kunde göra som Apishit att förbjuda dokumenten i sitt land och utlova stränga fängelsestraff för dom som bryter mot detta. Mvh Isan Lover Ändrades Maj 9, 2011 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hej Man kan nog mera säga att min teori fick stöd eller rättare sagt verifierades av Prem när hans samtal med USA,s ambassadör offentligjordes av Wikileaks, och att regeringen Apishit genast förbjöd visning eller spridning av dessa dokument i Thailand och gjorde det straffbart var ju närmast ett kvitto på sanningshalten. Och jag tar ett samtal mellan Prem och USA,s ambassdör på allvar, och jag tackar Wikileaks av hela mitt hjärta för deras arbete som har avslöjat mycket skumrask och smutsigt spel bakom kulisserna jorden runt, och själv hoppas jag att han kan bli aktuell för Nobelpriset. Mvh Isan Lover Tror inte de två kvinnorna som Julian Assange anklagas för att ha våldtagit/sexuellt utnyttjat tycker han har kvalificerat sig för något nobelpris, men med tanke på att du jämställer massmördaren Thaksin Shinawatra med Nelson Mandela och Aung San Suu Kuyi så är det inte konstigt att du vill att svin som Julian Assange ska belönas också... Sen är det inge problem att läsa Wikileaks dokument i Thailand-vart har du fått det ifrån? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Tror inte de två kvinnorna som Julian Assange anklagas för att ha våldtagit/sexuellt utnyttjat tycker han har kvalificerat sig för något nobelpris, men med tanke på att du jämställer massmördaren Thaksin Shinawatra med Nelson Mandela och Aung San Suu Kuyi så är det inte konstigt att du vill att svin som Julian Assange ska belönas också... Sen är det inge problem att läsa Wikileaks dokument i Thailand-vart har du fått det ifrån? Hej Om jag inte minns fel gick både Bangkok Post och The Nation ut med att dom blev förbjudna att publicera och tillhandahålla i Thailand och att det var brottsligt att göra det förmodligen både för Prem och apishits skull. Rätta mig någon om jag kommer ihåg fel. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hej Om jag inte minns fel gick både Bangkok Post och The Nation ut med att dom blev förbjudna att publicera och tillhandahålla i Thailand och att det var brottsligt att göra det förmodligen både för Prem och apishits skull. Rätta mig någon om jag kommer ihåg fel. Mvh Isan Lover Nu har jag inte varit i Thailand på en 14 dagar men fram tills dess var det inga problem att komma åt dokumenten-fast vi pratar ju miljontals olika dokument så det tar en stund att plöja igenom dem. I så fall har det skett de senaste 14 dagarna? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Nu har jag inte varit i Thailand på en 14 dagar men fram tills dess var det inga problem att komma åt dokumenten-fast vi pratar ju miljontals olika dokument så det tar en stund att plöja igenom dem. I så fall har det skett de senaste 14 dagarna? Hej Är det verkligen på Thailändska hemsidor och länkar? Eller menar du på utländska som du kan nå ifrån Thailand? Du kan ju prova med att få dom med Prem publicerade i Thailand, så lovar jag att komma och hälsa på dig i fängelset. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Hej Är det verkligen på Thailändska hemsidor och länkar? Eller menar du på utländska som du kan nå ifrån Thailand? Du kan ju prova med att få dom med Prem publicerade i Thailand, så lovar jag att komma och hälsa på dig i fängelset. Mvh Isan Lover http://wikileaks.info/ De flesta av dessa sidor kunde nås ifrån Thailand-iallafall för 14 dagar sedan utan några som helst problem. Även med informationen om samtalen mellan Prem och Eric John. Fast det är ju skrivet på engelska och inte thai om det är det du är ute efter? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Önskar du gjorde detsamma Önskar du gjorde detsamma http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Wikileak är inte spärrade. I alla fall inte denna sida sida om hur Thaksin planerade att spärra 800.000 web sidor. http://www.wikileaks.ch/wiki/Internet_Censorship_in_Thailand En sökning Apishit på wikileak ger dock inga träffar. Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 (ändrad) Wikileak är inte spärrade. I alla fall inte denna sida sida om hur Thaksin planerade att spärra 800.000 web sidor. http://www.wikileaks.ch/wiki/Internet_Censorship_in_Thailand En sökning Apishit på wikileak ger dock inga träffar. Poffa Aha, det är därför IL inte kommer åt Wikileaks-han stavar fel... Edit: Kunde inte hålla mig från att klistra in lite text från Poffas länk där IL´s Nobelpriskandidat berättar hur internetcensur startade i Thailand... The MICT was established under the Thak Rak Thai government of billionaire businessman turned prime minister, Thaksin Shinawatra, in 2003 with a mandate to filter Websites. Web censorship started modestly enough but by 2005, Thaksin announced grandiose plans to block "800,000" Websites. PM Thaksin was deposed by bloodless military coup d'etat on September 19, 2006. At this time, the 1997 'People's' Constitution was rescinded. This Constitution guaranteed many civil liberties, human rights and freedoms included eleven articles prohibiting Internet censorship. Ändrades Maj 9, 2011 av MaiChai "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 (ändrad) http://wikileaks.info/ Fast det är ju skrivet på engelska och inte thai om det är det du är ute efter? Hej Ja jag är säker på att ingen kan lägga upp länkarna på Thailändska sidor och på Thai, eller offentliggöra dom i andra Thailändska medier utan påföljd, men jag tvivlar inte på att du kan nå dom i andra länder ifrån Thailand. Mvh Isan Lover Ändrades Maj 10, 2011 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 Wikileak är inte spärrade. I alla fall inte denna sida sida om hur Thaksin planerade att spärra 800.000 web sidor. http://www.wikileaks...hip_in_Thailand En sökning Apishit på wikileak ger dock inga träffar. Poffa 800.000! Hur många är det som är spärrade nu, under "diktaturen"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 10, 2011 Dela Inlagd Maj 10, 2011 (ändrad) Hej Ja jag är säker på att ingen kan lägga upp länkarna på Thailändska sidor och på Thai, eller offentliggöra dom i andra Thailändska medier utan påföljd, men jag tvivlar inte på att du kan nå dom i andra länder ifrån Thailand. Mvh Isan Lover Blockaden startade tydligen under Thaksins tid vid makten,hur förklarar IL det??Ur askan i elden IGEN. Ändrades Maj 10, 2011 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu