Tallviking Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Thaksin offers easy credit, credit cards for taxi drivers http://www.thaivisa.com/forum/topic/466514-thaksin-offers-easy-credit-credit-cards-for-taxi-drivers/ Röstfiskandet har börjat Läs kommentarerna under artikeln. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Thaksin offers easy credit, credit cards for taxi drivers http://www.thaivisa.com/forum/topic/466514-thaksin-offers-easy-credit-credit-cards-for-taxi-drivers/ Röstfiskandet har börjat Läs kommentarerna under artikeln. Hehe Ja då är det bara att räkna in taxichaufförernas röster då. Frugans kusin lär ju bli glad, han kör taxi i bkk. Men snart kommer det fler vallöften till resten av befolkningen från både han och hans motståndare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Hehe Ja då är det bara att räkna in taxichaufförernas röster då. Frugans kusin lär ju bli glad, han kör taxi i bkk. Men snart kommer det fler vallöften till resten av befolkningen från både han och hans motståndare. Visa frugans kusin kommentarerna under atikeln: Vote buying disguised as credit. Things Taxin failed to mention: 1) high interest of course 2) late payment fees 3) higher cash advance fees 4) annual fee 5) direct bill pay from bank account, so there is no escape. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 (ändrad) Hej Lite mer om röstfiske men kanske inte ifrån det håll Tallviking hade tänkt sig ifrån ABC Radio Australia. Thai government accused of vote buying Updated May 4, 2011 22:49:40 "The Thai government has been accused of trying to buy votes with its latest spending plans ahead of this year's election." "In a marathon cabinet meeting on Tuesday over 100 proposals were pushed through, ranging from housing subsidies to major rail infrastructure." "Now he's being accused of invoking 'Thaksinomics' -- the style of vote-buying spending measures much favoured by his most famous predecessor, Thaksin Shinawatra. But no-one should be surprised says Andrew Walker, from the Australian National University." http://www.radioaustralia.net.au/asiapac/stories/201105/s3207998.htm Mvh Isan Lover Ändrades Maj 7, 2011 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 (ändrad) Visa frugans kusin kommentarerna under atikeln: Vote buying disguised as credit. Things Taxin failed to mention: 1) high interest of course 2) late payment fees 3) higher cash advance fees 4) annual fee 5) direct bill pay from bank account, so there is no escape. Ja det är väl alltid nåt som lurar i skuggorna. :great:Tror att vad som än händer i valet, så kommer alltid misstankar om fusk och annat smutsigt finnas.Känns nästan lite hopplöst. Ändrades Maj 7, 2011 av paw-76 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Man kan ju fråga sig vad som är värst egentligen. Att genom skattefinansierade pengar köpa bröd och skådespel åt folket strax innan val eller genom sina "egna" pengar pyssla med riktade kampanjer som skall ge sken av ekonomiska fördelar hos vissa grupper. Jag tycker att det är skräp båda två och finner det smått fantastiskt hur man kan vara så galet ensidig att man stolt visar upp länkar, artiklar, etc om hur andra sidan köper röster utan att reflektera över hur den "egna" sidan agerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Man kan ju fråga sig vad som är värst egentligen. Att genom skattefiansierade pengar köpa bröd och skådespel åt folket strax innan val eller genom sina "egna" pengar pyssla med riktade kampanjer som skall ge sken av ekonomiska fördelar hos vissa grupper. Jag tycker att det är skräp båda två och finner det smått fantastiskt hur man kan vara så galet ensidig att man stolt visar upp länkar, artiklar, etc om hur andra sidan köper röster utan att reflektera över hur den "egna" sidan agerar. Så nu är vi alltså tre grupper? 1. Vi som är "goda" och tycker att Thaksin är dum. 2. Vi som är "goda" och tycker att Abhisit är dum 3. Vi som är "goda" och tycker att alla är dumma The more the merrier.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Så nu är vi alltså tre grupper? 1. Vi som är "goda" och tycker att Thaksin är dum. 2. Vi som är "goda" och tycker att Abhisit är dum 3. Vi som är "goda" och tycker att alla är dumma The more the merrier.. Vill du gå med i min grupp som vill ha en "ohelig" allians av Sukhumbhand, Voranai, Anand samt Purachai att ta över? Suhumband som länk till kungahus men ändå tydligt bortkopplad från Privy Council etc. Voranai som socialpolitisk reformator Anand som fredsmäklare Purachai som oantaslig korruptionsfighter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Så nu är vi alltså tre grupper? 1. Vi som är "goda" och tycker att Thaksin är dum. 2. Vi som är "goda" och tycker att Abhisit är dum 3. Vi som är "goda" och tycker att alla är dumma The more the merrier.. Det är väl typiskt svenskt att ha alternativen, Ja, Nej och Kanske? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Vill du gå med i min grupp som vill ha en "ohelig" allians av Sukhumbhand, Voranai, Anand samt Purachai att ta över? Kanske. Det låter lockande. Gillar ju både Voranai och Anand. Vad blir det för tröjfärg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Kanske. Det låter lockande. Gillar ju både Voranai och Anand. Vad blir det för tröjfärg? Varför inte röd,gul och blå? Då kan ni köra med Djurgårdens Tröjor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Kanske. Det låter lockande. Gillar ju både Voranai och Anand. Vad blir det för tröjfärg? Regnbågsfärgad så vi även lockar gayrösterna. Varför inte röd,gul och blå? Då kan ni köra med Djurgårdens Tröjor! Då måste det vara ett Dream Team man stödjer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Suhumband som länk till kungahus men ändå tydligt bortkopplad från Privy Council etc. Voranai som socialpolitisk reformator Anand som fredsmäklare Purachai som oantaslig korruptionsfighter . ... Dream Team ... Det här ju faktiskt en lite kul tankelek. Om MPR fick komponera ett eget kabinett.. hur skulle det se ut? Ett första arbetsutkast: Premiärminister Försvarsminister Finansminister Utrikesminister Ministeriet för turism och idrott Ministeriet för Social utveckling och mänsklig säkerhet ( Voranai Vanijaka/Anand Panyarachun) Ministeriet för Jordbruk-och kooperativ Ministeriet för transport Ministeriet för naturresurser och miljö Ministeriet för informations-och kommunikationsteknik Ministerium för energi Handelsminister Inrikesminister Justitieminister Arbetsmarknadsminister Kulturminister (Purachai Piemsombun?) Ministeriet för vetenskap och teknik Utbildningsminister Hälsominister (Mechai Viravaidya?) Näringsminister Tips till P3.. lägg gärna till "infoga tabell" - funktion till editorn så att man kan göra snyggare formatteringar i inläggen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Premiärminister Purachai Piemsombun Försvarsminister Finansminister Utrikesminister Surin Pitsuwan Ministeriet för turism och idrott Ministeriet för Social utveckling och mänsklig säkerhet ( Voranai Vanijaka) Ministeriet för Jordbruk-och kooperativ Ministeriet för transport Ministeriet för naturresurser och miljö Ministeriet för informations-och kommunikationsteknik Ministerium för energi Handelsminister Inrikesminister Anand Panyarachun Justitieminister Professor Vittit Muntarbhorn Arbetsmarknadsminister Kulturminister Ministeriet för vetenskap och teknik Utbildningsminister Khunying Kasama Worawan na Ayutthaya Hälsominister (Mechai Viravaidya?) Näringsminister Några förslag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Premiärminister Purachai Piemsombun Försvarsminister Finansminister Utrikesminister Surin Pitsuwan Ministeriet för turism och idrott Ministeriet för Social utveckling och mänsklig säkerhet ( Voranai Vanijaka) Ministeriet för Jordbruk-och kooperativ Ministeriet för transport Ministeriet för naturresurser och miljö Ministeriet för informations-och kommunikationsteknik Ministerium för energi Handelsminister Inrikesminister Anand Panyarachun Justitieminister Professor Vittit Muntarbhorn Arbetsmarknadsminister Kulturminister Ministeriet för vetenskap och teknik Utbildningsminister Khunying Kasama Worawan na Ayutthaya Hälsominister (Mechai Viravaidya?) Näringsminister Några förslag Varför Purachai som PM? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Varför Purachai som PM? Vet inte om det är så smart men det är mest i brist på andra rutinerade kandidater. Purachai har varit med länge, har varit vice-PM och har rutinen samtidigt som hans rykte som Mr. Clean är lite vad Thailand behöver just nu. Hans tidigare koppling till bl TRT är självklart lite problematisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Vet inte om det är så smart men det är mest i brist på andra rutinerade kandidater. Purachai har varit med länge, har varit vice-PM och har rutinen samtidigt som hans rykte som Mr. Clean är lite vad Thailand behöver just nu. Hans tidigare koppling till bl TRT är självklart lite problematisk. För mig känns inte kopplingen till TRT så jobbig som hans eventuella moraliserande. (tänker bl.a på hans syn på barerna) Det fanns gott om bra folk inom/kring TRT. Det som är bra verkar ju vara hans karaktär som omutbar och rak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 7, 2011 Dela Inlagd Maj 7, 2011 Jag är alldeles för dåligt insatt för att ha egna åsikter om vilka personer som skulle vara lämpliga att leda Thailand, men namn som Purachai, Voranai och Anand har jag ofta hört under diskussioner på skolan. Även fd TRT ministern Somkid, nuvarande finansminister Korn och Abhisit nämns ofta som vettiga personer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 (ändrad) Man kan ju fråga sig vad som är värst egentligen. Att genom skattefinansierade pengar köpa bröd och skådespel åt folket strax innan val eller genom sina "egna" pengar pyssla med riktade kampanjer som skall ge sken av ekonomiska fördelar hos vissa grupper. Jag tycker att det är skräp båda två och finner det smått fantastiskt hur man kan vara så galet ensidig att man stolt visar upp länkar, artiklar, etc om hur andra sidan köper röster utan att reflektera över hur den "egna" sidan agerar. Hej Håller med dig och jag kan nästan lägga till som vanligt numera, jag tycker att du är ett ljus i mörkret tillsammans med några till som faktiskt försöker se problemet ifrån båda hållen. Mvh Isan Lover Ändrades Maj 8, 2011 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Håller med dig och jag kan nästan lägga till som vanligt numera, jag tycker att du är ett ljus i mörkret tillsammans med några till som faktiskt försker se problemet ifrån båda hållen. Mvh Isan Lover Önskar du gjorde detsamma Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Håller med dig och jag kan nästan lägga till som vanligt numera, jag tycker att du är ett ljus i mörkret tillsammans med några till som faktiskt försker se problemet ifrån båda hållen. Mvh Isan Lover Men om så är fallet undrar jag varför du så benhårt har försvarat allt Thaksin, TRT, PPP, PTP, osv någonsin har gjort, inklusive den utbredda korruptionen och det snuskiga valfusket? Du kan ju kosta på dig att försöka nyansera din bild lite utan att för den delen automatiskt få ett medlemskap i elit- och överklass-klubben. Från en sak till en annan. Mitt ljus i mörkret är Voranai. Killen är strålande- Hans senaste krönika är lika läsvärd som vanligt. In the land of mai pen rai, we tend to keep both eyes closed some of the time and one eye shut most of the time. Oklart om han beskriver Thailand eller vårt forum... Hela krönikan http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/235884/ms-knee-mr-jerk-a-cultural-love-story Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Önskar du gjorde detsamma Hej Önskar du gjorde detsamma. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Men om så är fallet undrar jag varför du så benhårt har försvarat allt Thaksin, TRT, PPP, PTP, osv någonsin har gjort, inklusive den utbredda korruptionen och det snuskiga valfusket? Du kan ju kosta på dig att försöka nyansera din bild lite utan att för den delen automatiskt få ett medlemskap elit- och överklass-klubben. Från en sak till en annan. Mitt ljus i mörkret är Voranai. Killen är strålande- Hans senaste krönika är lika läsvärd som vanligt. In the land of mai pen rai, we tend to keep both eyes closed some of the time and one eye shut most of the time. Oklart om han beskriver Thailand eller vårt forum... Hela krönikan http://www.bangkokpo...ural-love-story Skitkul Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Men om så är fallet undrar jag varför du så benhårt har försvarat allt Thaksin, TRT, PPP, PTP, osv någonsin har gjort, inklusive den utbredda korruptionen och det snuskiga valfusket? Du kan ju kosta på dig att försöka nyansera din bild lite utan att för den delen automatiskt få ett medlemskap elit- och överklass-klubben. Från en sak till en annan. Mitt ljus i mörkret är Voranai. Killen är strålande- Hans senaste krönika är lika läsvärd som vanligt. In the land of mai pen rai, we tend to keep both eyes closed some of the time and one eye shut most of the time. Oklart om han beskriver Thailand eller vårt forum... Hela krönikan http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/235884/ms-knee-mr-jerk-a-cultural-love-story Hej Som jag har sagt många gånger tidigare så har jag en demokratisk låsning till att se Apishit som PM eftersom han inte hade kommit till makten utan militärkuppen, och Prem och "herklubbens" hjälp, detta gör att jag inte kan se honom eller hans regering som landets rättmätiga ledare. Den dag han blir en vald politiker ska jag se honom som en sådan och då ska jag bedömma hans kvaliteter på ett mer rättvist sätt, som det är nu är det ju ingen som vet om han har har något inflytande alls eller bara lyder dom som har tillsatt honom (Prem och "herrklubben" och är helt i Generalernas händer. Och en ytterligare anledning till att jag tar avstånd emot Apishit är just att han är landets odemokratiska krafters första val och att dom till varje pris vill ha honom där, det får mig att tvivla på att han är den man som Thailand behöver just nu, hade Prem, Generalerna och landets elit varit emot honom hade han nog varit mer aktuell för min del. Och eftersom jag vistas i Isaan som är rött och jag gillade det som dom uträttade på bynivå för dom sämst ställda så tycker jag att det faller sig naturligt att ställa sig på den folkvaldes sida mot generalerna, Prem, rojalisterna och landets elit, och där kommer jag att vara tills det dyker upp ett bättre alternativ som också vill reformera landet och ta bort dom kungliga rådgivarna och generalerna ifrån makten. Vad det gäller "In the land of mai pen rai, we tend to keep both eyes closed some of the time and one eye shut most of the time. Oklart om han beskriver Thailand eller vårt forum..." så passar den nog bra både i Thailand och på forumet. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2011 Dela Inlagd Maj 8, 2011 Hej Som jag har sagt många gånger tidigare så har jag en demokratisk låsning till att se Apishit som PM eftersom han inte hade kommit till makten utan militärkuppen, och Prem och "herklubbens" hjälp, detta gör att jag inte kan se honom eller hans regering som landets rättmätiga ledare. Den dag han blir en vald politiker ska jag se honom som en sådan och då ska jag bedömma hans kvaliteter på ett mer rättvist sätt, som det är nu är det ju ingen som vet om han har har något inflytande alls eller bara lyder dom som har tillsatt honom (Prem och "herrklubben" och är helt i Generalernas händer. Och en ytterligare anledning till att jag tar avstånd emot Apishit är just att han är landets odemokratiska krafters första val och att dom till varje pris vill ha honom där, det får mig att tvivla på att han är den man som Thailand behöver just nu, hade Prem, Generalerna och landets elit varit emot honom hade han nog varit mer aktuell för min del. Och eftersom jag vistas i Isaan som är rött och jag gillade det som dom uträttade på bynivå för dom sämst ställda så tycker jag att det faller sig naturligt att ställa sig på den folkvaldes sida mot generalerna, Prem, rojalisterna och landets elit, och där kommer jag att vara tills det dyker upp ett bättre alternativ som också vill reformera landet och ta bort dom kungliga rådgivarna och generalerna ifrån makten. Vad det gäller "In the land of mai pen rai, we tend to keep both eyes closed some of the time and one eye shut most of the time. Oklart om han beskriver Thailand eller vårt forum..." så passar den nog bra både i Thailand och på forumet. Mvh Isan Lover Så om han i nästa val får sitta kvar som PM blir din syn på honom precis tvärt om mot vad den är idag ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu