Sam sip sam Inlagd December 25, 2010 Dela Inlagd December 25, 2010 (ändrad) Hade dom parabolantenner på den tiden?? Jo det hade dom men kallades trummor he he Ändrades December 25, 2010 av LeifArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 25, 2010 Dela Inlagd December 25, 2010 Hej Thaksin har blivit vald till landets populäraste Premiärminister igen i en opinionsundersökning utförd av King Prajadhipok's Institute där 30 000 personer landet runt tillfrågades om deras förtroende för individer, regerings policies och statliga och privata instutitioner från år 2003 till 2010. Och lika naturligt har förtroendet för Generalerna, Domstolarna, National Anti-Corruption Commission, Election Commission, parlamentet, MPs och senatorer sjunkit under samma tid, folk är inte så dumma som Generalerna och deras regering tror. Detta var nog inte vad Generalerna och några MPR medlemmar hade hoppats på, men dom får trösta sig med att Prem.s marionett har fått lite bättre resultat på senare tid, men han har fortfarande Thaksin framför sig, och det var väl en fin julklapp till landets valde PM. Så GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till PM Thaksin. Sen får man väl som vanligt ta Thailändska opinionsundersökningar med en nypa salt av skäl som har varit uppe tidigare på forumet. Mvh Isan Lover Thaksin govtremains tops with public Confidence in military, courts has decreased Published: 25/12/2010 at 12:00 AM Newspaper section: News The Thaksin Shinawatra administration is the most popular government with Thais over the past eight years, a recent survey by King Prajadhipok's Institute suggests. "The survey found Thais were initially confident in Gen Surayud Chulanont when he was appointed prime minister following the military coup in 2006, but the confidence quickly dropped to a low level and this trend continued. The military won most confidence in 2005 but this support has fallen off in the past two years, the survey found. Confidence in the police has been low throughout the eight years in question, it said. Thais also have low confidence in parliament, MPs and senators. The courts of justice fared their best in 2004. But confidence in the courts, including the Constitution Court, fell to a low level this year." "Confidence in the National Anti-Corruption Commission, Office of the Auditor-General, and Election Commission has continued to drop throughout the eight years," Ms Thawinwadee said. "Thais also have low confidence in the National Economic and Social Advisory Committee and National Human Rights Committee." http://www.bangkokpost.com/news/politics/213040/thaksin-govtremains-tops-with-public Poll: Thaksin was most popular, but PM winning pointsPublished: 24/12/2010 at 04:42 PM Online news: "An opinion survey by King Prajadhipok's Institute concluded that Thaksin Shinawatra is the most popular prime minister since 2003, KPI's Research and Development Office director Thawilburi Burikul said on Friday. The institute surveyed about 30,000 people all over the country on their confidence in individuals, government policies and state and private institutions from 2003 to 2010." http://www.bangkokpost.com/breakingnews/213013/kpi-thaksin-most-popular-of-all Nu har du ju predikat här under lång tid att statistik och opinionsundersökningar i Thailand bara är bluff och båg, så den här undersökningen är väl samma eller? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 25, 2010 Dela Inlagd December 25, 2010 Nu har du ju predikat här under lång tid att statistik och opinionsundersökningar i Thailand bara är bluff och båg, så den här undersökningen är väl samma eller? Inget att bry sig om,han tror ju fortfarande att Thaksin är PM.Som tur är kommer det nog ingen luft ur hans bubbla men att han stannar i den är nog bra.För vem vill tillbaka i tiden 5000 år?Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 "Thaksin Shinawatra paints himself as the poor PM wrongfully ousted in a Military Coup by the evil and wealthy Bangkok elite that have close ties to the King. His minions, the Red Shirt leaders, cry how his removal was unfair as he was supporting the poor. http://thaksin-crime.blogspot.com/ Hej Ja det är konstigt att han beskrivs så även på Wikileaks, där använder man t.o.m samma termer som jag brukar göra här på forumet när man talar om Thaksin och demokratins fiender nämligen Generaler, Bangkok elit och Kungliga rådgivare, man kunde nästan tro att det var mig som USA ambassadören hade talat med inför sina rapporter hem, och det var intresant att följa hela den "demokratiska processen" som ledde till att Prem och några till valde Apishit till PM. Det var faktiskt lite oväntat men väldigt trevligt att få direkt rapporter ifrån möten med dom inblandade tack vare Wikileaks, och även att få ta del av deras taktik och upplägg för att bli av med Thaksin och få in sin marionett på hans plats, det var min bästa julklapp. Och det verkar som om fler på forumet har läst Wikileaks dokumenten för det har blivit betydligt lugnare och mindre inlägg ifrån högergruppen erfter dessa avslöjanden. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 (ändrad) Hej Ja det är konstigt att han beskrivs så även på Wikileaks, där använder man t.o.m samma termer som jag brukar göra här på forumet när man talar om Thaksin och demokratins fiender nämligen Generaler, Bangkok elit och Kungliga rådgivare, man kunde nästan tro att det var mig som USA ambassadören hade talat med inför sina rapporter hem, och det var intresant att följa hela den "demokratiska processen" som ledde till att Prem och några till valde Apishit till PM. Det var faktiskt lite oväntat men väldigt trevligt att få direkt rapporter ifrån möten med dom inblandade tack vare Wikileaks, och även att få ta del av deras taktik och upplägg för att bli av med Thaksin och få in sin marionett på hans plats, det var min bästa julklapp. Och det verkar som om fler på forumet har läst Wikileaks dokumenten för det har blivit betydligt lugnare och mindre inlägg ifrån högergruppen erfter dessa avslöjanden. Mvh Isan Lover Vilka är dom dokumenten du läst då ? Jag letar fortfarande efter något som stöder dina påståenden och du vägrar kategorisk länka till något som stöder det du säger ! Ändrades December 26, 2010 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Wow, du verkar ha tillgång till andra wikileaks dokument än de vi andra fått läsa, du har inte lust att länka eller kopiera in dessa dokument här på MPR? Glöm inte att markera var i dokumenten det står som du hävdar i inlägg här nedan. Ja det är konstigt att han beskrivs så även på Wikileaks, där använder man t.o.m samma termer som jag brukar göra här på forumet när man talar om Thaksin och demokratins fiender nämligen Generaler, Bangkok elit och Kungliga rådgivare, man kunde nästan tro att det var mig som USA ambassadören hade talat med inför sina rapporter hem, och det var intresant att följa hela den "demokratiska processen" som ledde till att Prem och några till valde Apishit till PM. Det var faktiskt lite oväntat men väldigt trevligt att få direkt rapporter ifrån möten med dom inblandade tack vare Wikileaks, och även att få ta del av deras taktik och upplägg för att bli av med Thaksin och få in sin marionett på hans plats, det var min bästa julklapp. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 (ändrad) Tragiskt IL! Du har totalt misstolkat i alla fall min frånvaro i debatten med er vänstermänniskor (jag utgår från att jag klassas in i högern) Först; jag skulle uppskatta, som så många andra här, vilka dokument du hänvisar till. Intill dess så är det samma ohederliga argumentation som du ofta använder. Att jag inte deltar så frekvent är att jag inte finner det värt att lägga tid i någon större omfattning på att tjabbla med en papegoja som bara kan några vänsterfloskler. Notera andra stycket i den text du hänvisade till: "None of it is true, the fact is as Prime Minister he sanctioned the murder of thousands of people, he changed laws in favor of his businesses, he used public and private funds to buy votes off the poor and presided over the most corrupt government in Thailand’s long history." Ändrades December 26, 2010 av andersbangkok Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 http://www.bangkokpost.com/news/politics/213112/puea-thai-tussles-over-leadership De som hävdar att Thakisn inte alls har något inflytande-och ansvar-för vad PTP och den röda rörelsen ställer till med kan ju läsa länken om deras nya föreslagna partiledare och fundera ett varv till om han bara är en supporter i mängden? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Skall vi tolka den kommande tystnaden från IL (när han nu reser till byn och lever primitivt utan internet och alla andra former av moderniteter) som att han gett upp sina papegoj-ramsor och håller med "högermaffian" i allt dom säger . Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Skall vi tolka den kommande tystnaden från IL (när han nu reser till byn och lever primitivt utan internet och alla andra former av moderniteter) som att han gett upp sina papegoj-ramsor och håller med "högermaffian" i allt dom säger . Hej Vi kommer väl att besöka ett internet cafe några gånger, och vem vet frugan funderar på att köpa sig en dator där nere, så vi hörs nog några gånger till även dom kommande månaderna. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Vad jobbigt det måste vara att vara så fast i ett höger-vänster-tänk att hela ens uppfattning om sig själv hänger på den. Snacka om att vara för evigt fast i stenåldern. Å andra sidan så är det ju där vissa trivs enligt egen utsago. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Vad jobbigt det måste vara att vara så fast i ett höger-vänster-tänk att hela ens uppfattning om sig själv hänger på den. Snacka om att vara för evigt fast i stenåldern. Å andra sidan så är det ju där vissa trivs enligt egen utsago. Nu tycker jag du är overdrivet självkritisk Buzzen, riktigt så illa som stenåldern är väl inte Bergslagen väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Nu tycker jag du är overdrivet självkritisk Buzzen, riktigt så illa som stenåldern är väl inte Bergslagen väl? Tja.. det som talar emot stenåldersteorin är väl vara de där demoniserande ljuden från fjärran östern som obönhörligen slangbellas hit blixtsnabbt från andra sidan vårt klot. Fast eftersom inga av mina nätbaserade sanitetsfilter tar dem så kan man misstänka att de fanns redan då, så vem vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Tja.. det som talar emot stenåldersteorin är väl vara de där demoniserande ljuden från fjärran östern som obönhörligen slangbellas hit blixtsnabbt från andra sidan vårt klot. Fast eftersom inga av mina nätbaserade sanitetsfilter tar dem så kan man misstänka att de fanns redan då, så vem vet? Hmm, det tidigare inlägget blev ju inte så träffande egentligen. Hade varit mkt roligare om man kunnat svara samma sak till Kenthamon, AndersBkk eller TV istället. Nästa svar bor rimligtvis produceras med roksignaler om du skall ha någon fortsatt trovärdighet for ovrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Nästa svar bor rimligtvis produceras med roksignaler om du skall ha någon fortsatt trovärdighet for ovrigt. Ok. Har skickat signalerna.. ropa till när du fattat meddelandet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Hej Vi kommer väl att besöka ett internet cafe några gånger, och vem vet frugan funderar på att köpa sig en dator där nere, så vi hörs nog några gånger till även dom kommande månaderna. Mvh Isan Lover När du besöker det där Internetcafet så kan du väl slänga upp den där länken från wikileak som både jag och andra frågat efter i snart 2 veckor? http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 26, 2010 Dela Inlagd December 26, 2010 Och glöm inte att köpa en cykel för att producera el i stenåldersbyn(till datorn)annars blir det nog en willedator med röksignaler Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Det verkar som om de har börjat döma de gula nu. http://www.ethailand.com/news/yellow-shirts-get-jail-terms-for-nbt-raid-51761.html Yellow shirts get jail terms for NBT raid warriors" or supporters of the People's Alliance for Democracy (PAD) were on Thursday sentenced to jail terms ranging from nine months to two and a half years after the Criminal Court found them guilty on varying charges in connection with the seizure of the National Broadcasting of Thailand (NBT) television station on Aug 22-26, 2008. According to the prosecution's lawsuit, 85 people, five of them under 20, who called themselves "Srivijaya... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Det verkar som om de har börjat döma de gula nu. http://www.ethailand...raid-51761.html Yellow shirts get jail terms for NBT raid warriors" or supporters of the People's Alliance for Democracy (PAD) were on Thursday sentenced to jail terms ranging from nine months to two and a half years after the Criminal Court found them guilty on varying charges in connection with the seizure of the National Broadcasting of Thailand (NBT) television station on Aug 22-26, 2008. According to the prosecution's lawsuit, 85 people, five of them under 20, who called themselves "Srivijaya... Det finns hopp om rättvisa ändå i Thailand Hoppas IL ser detta innan han försvinner in i "risfälts-internet-skuggan" för ett tag framöver Undrar vad hans "syn" på detta är ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Äh, det där är bara en konspiration och ett spel för galleriet så här innan nyval. Allt för att Abhisit ska se bra ut och vinna sympatier. Dom kommer inte att sitta en dag, det fattar ju alla. Ner med diktaturen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Bättre sent än aldrig. Dessa domar ökar nog folkets förtroende för domstolen, men bara lite. Dessa Gula bråkmakare dömdes för brott de begick under de gulas demonstrationer mot regeringen Samak i augusti 2008. Smolk i bägaren för domstolen är dock att samtliga dessa dömda är dock gula soldater av lägre rang. Fortfarande är ingen av de gulas ledare dömd eller fängslad för denna ockupation av TV stationen NBT eller den därefter föjande ockupationen av regeringsbyggnaderna. Trots att polis och domstolar vet vem ledarna var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Bättre sent än aldrig. Dessa domar ökar nog folkets förtroende för domstolen, men bara lite. Dessa Gula bråkmakare dömdes för brott de begick under de gulas demonstrationer mot regeringen Samak i augusti 2008. Smolk i bägaren för domstolen är dock att samtliga dessa dömda är dock gula soldater av lägre rang. Fortfarande är ingen av de gulas ledare dömd eller fängslad för denna ockupation av TV stationen NBT eller den därefter föjande ockupationen av regeringsbyggnaderna. Trots att polis och domstolar vet vem ledarna var. Ifall jag nu kommer ihåg rätt när det gäller attacken mot NBT så var inga av de ledande gula på plats, de hade sin scen vi goverment house där ledarna befann sig om jag inte missminner mig. De röda som nu sitter häktade gör det för att de tidigare missbrukat sitt borgensförtroende som de fick efter händelserna i april 2009. De gula ledarna är också fria mot borgen i väntan på rättegång men de har inte ställt till med liknande saker som skedde i Bangkok under våren 2010. Men domen är ett steg i rätt riktning och förmodligen kommer inom ett par år både de gula och röda, ledarna och bråkmakarna, ha fått sina straff för de brott som de begått. Fast det här krossar ju mantrat att inga gula har straffats för sina brott under hösten 2008 som brukar användas till försvar av de rödas brott, undrar vilken ursäkt som kommer fram nästa gång? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Ifall jag nu kommer ihåg rätt när det gäller attacken mot NBT så var inga av de ledande gula på plats, de hade sin scen vi goverment house där ledarna befann sig om jag inte missminner mig Menar du nu att de gula ledarna måste vara på plats vid okupationen av NBT för att bli ansvariga för vad de planerat, uppmanat andra till, eller aktivt stödjer med tex pengar ? Med detta argument så borde du även direkt kunna fria tex Thaksin, Veera och Weng från ansvar för tex branden på det stora varuhuset i maj . Ingen av dem var väl på plats när den anlades? Antar att ej heller de röda sk terroristerna Jatuporn eller Nawatirat var närvarande. De talade väl bara från sin scen vid Ratchaprasong? Enligt min mening är både de gula och de röda ledarna och Thaksin och general Prem, skyldiga till de brott de ligger bakom. Oavsett om de var närvarande eller ej när brotten utfördes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Menar du nu att de gula ledarna måste vara på plats vid okupationen av NBT för att bli ansvariga för vad de planerat, uppmanat andra till, eller aktivt stödjer med tex pengar ? Med detta argument så borde du även direkt kunna fria tex Thaksin, Veera och Weng från ansvar för tex branden på det stora varuhuset i maj . Ingen av dem var väl på plats när den anlades? Antar att ej heller de röda sk terroristerna Jatuporn eller Nawatirat var närvarande. De talade väl bara från sin scen vid Ratchaprasong? Enligt min mening är både de gula och de röda ledarna och Thaksin och general Prem, skyldiga till de brott de ligger bakom. Oavsett om de var närvarande eller ej när brotten utfördes. Jatuporn och Nattahwut samt ett antal andra röda ledare fanns vid rachaprasong och deras huvudscen när till exempel Central world tuttades på. Visst det är nog 50 meter till byggnaden från scenen men de var där. Natthawut och Arisamun figurerar ju på ett antal Youtube klipp där de uppmanar sin åhörare att ta med sig bensin och annan brännbar vätska till Bangkok för att tända eld på staden ifall de misslyckas med sitt uppsåt. Som du kanske kommer ihåg så blev det precis som de förutspådde/önskade. De gula ledarna kommer att få sina straff för flygplatsokupationen så småningom, där var de på plats under större delen av tiden. Sen är det dags att ta itu med songkhranhändelserna 2009 där det ska dömas en del rödskjortor för vad de ställde till med i Pattaya och Bangkok. Hade inte rättvisans kvarnar malt så långsamt så hade dessa redan varit dömda, de röda ledarna från 20089 bakom lås och bom och vi hade sluppit uppleva det som hände under våren 2010 i Bangkok. Förresten, hur många röda ledare är dömda ännu? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Januari 1, 2011 Dela Inlagd Januari 1, 2011 Nu är det paddornas tid att be FN om hjälp. Man tycker ju att de borde förstått att inte ropa på FN efter UDDs pinsamheter. http://www.bangkokpost.com/breakingnews/214073/yellow-shirts-appeal-to-un Antar att de motiverar sin begäran med anledning av att ett annat land är inblandat. Undrar hur rubriken lyder. "Dear UN, help us fight the yellow genocide"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu