Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Här ett par andra videos från igår kväll, tagna från demokratimonumentet när helvetet brakar lös

Den som begriper thai bättre än jag får gärna berätta vad som sägs/skriks. Tvivlar på att vi någonsin får veta vem som kastade första stenen/sköt första skottet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tänker främst på flygplatsockupationerna som om något störde den allmäna ordningen. Dessa skedde inte i oktober.

Intressant text från artikeln:

Man kan ju säga att de tyvärr misslyckades även denna gång när väld användes.

Aha.. trodde du menade generellt.

Visst är det så att våld alltid är fel. Och PAD hade supportrar som var våldsbetonade med.

http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2008/07/31/pad-ready-for-violence/

Och det åligger deras ledare att se till att de inte får verka.

De ledare som manar till våld, konflikt och strid - bör absolut fängslas. Tillsammans med de som går i främsta led.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du då, å andra sidan, att alla röda ledare uppmanar till hat och våld? För det håller jag inte med om. Tycker mig ha sett ansträngningar bland det röda ledarskapet för att protesterna ska ske på fredlig väg, hoppas bara att inte mer våldsbenägna får större inflytande.

Nejdå, det finns säkert dom som förespråkar samtal. Frågan som jag ställde tidigare är hur bra kontroll ledarna har. Väldigt svårt att få en överblick tycker jag. Det är en skandal att det gick som det gjorde igår. Skuldbörda kanske kan lämnas i luften för tillfället eftersom det viktigaste just nu är att vidare blodspill undviks och där är det nog många som får bära ansvaret, på fler sidor än två.

Link to comment
Dela på andra sajter

The Nation US condemns violence in Thailand

State Department spokesman PJ Crowley said the US "deeply regrets the violence on the streets of Bangkok April 10, and the loss of life."

"Violence is not an acceptable means of resolving political differences. We call on the United Front for Democracy Against Dictatorship (UDD) and the Thai security forces to show restraint going forward," he said in a statement, calling for negotiation between the sides.

Lustigt att regeringen inte nämns, Eller har Abbhisit totalt tappat kontrollen?

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/11/national/US-condemns-violence-in-Thailand-30126995.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall inte kasta sten när du sitter i glashus. Jag har inte sett så många cituationstecken runt IL:s texter heller...

Snälla... släpp den barnsliga nivån..

Jag refererar till en tidpunkt i videon som svar på IL's påstående.

Du tar min referenstext för ett påstående. Det är ok. Jag förstår att det kan misstolkas.

Men tror du att det var min avsikt?

Och... varför denna sidostegning. Menar du att IL inte ljugit?

Suck...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai-faq.com (Mycket bra video på vad som hände vid Phan Fa)

http://www.thai-faq.com/thai-news/thai-army-open-fire-on-red-protesters/

Journalisten Sammanfattar av vad som hände samt han spekulerar en hel del, Intressant video.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Äh... jag ger upp... det här dagiset är för jobbigt. Någon annan får ta över. :)

Ta det lugnt buzzen vi kan bara stå å titta på ingen lyssnar på oss faranger ändå :whistle::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz

Om ändå regeringen kunde säga de orden.

Moo

Till vilken nytta??

Militären bestämmer till slut endå!!!!!

Glöm inte det!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalisten Sammanfattar av vad som hände samt han spekulerar en hel del, Intressant video.

Håller med. Ovanligt klartsynt av en kille som verkligen var med där det hände

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, en del tolkar bilder, information och videoinspelningar som fan läser biblen?

Man hör det man vill höra, man ser det man vill se och man läser det man vill läsa...

Kanske dags att dela upp MPR i en röd och en gul avdelning så att man kan välja vart man vill skriva för att få ryggdunkar och medhåll. Jag kommer dock inte att skriva något där.

Det är konstigt att man ifrågasätter den fakta som kommit fram från folk som faktiskt var på plats och det känns meningslöst för mig att skriva om mina erfarenheter från gårdagen och natten då jag ändå kommer att beskyllas för att vara en lögnare, en diktaturförespråkare och fascist oavsett vad jag skriver.

Nu är jag i Udon men följer var som händer i Bangkok genom mina kolleger. Här har de röda löpt amok i city hall och allt är tydligen Abhisits fel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tack för dessa videos speciellt den tredja där reportern sammanfattar vad han har varit med om och ger beskrivningar av både dom rödas och militärens agerande.

Mycket bra jobbat av denna kille.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/home/Ronin-warriors-fire-M79-grenades-at-troops-Khattiy-30127000.html

Nu har vi rett ut vem som sköt granaterna mot militärtältet, Thaksins egen lilla armé. Nej det är inte The Nation som spekulerar fritt utan Khattiya som skryter om sina "Ronin-Warriors"

Sjungande, glada och fredsälskande var det ja...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Pratade idag med en av dem som var vid scenen nar de doda togs upp for att visas upp vid Phan Fa. Skalet var enkelt. Varlden skulle se. De ar onekligen branda sedan tidigare konfrontationer med militaren (las 76-, 92- etc) och ville ha tydliga och offentliga bevis. Han som aven gav mig en gummikula som han plockade upp igarkvall.

IMG_6775.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Pratade idag med en av dem som var vid scenen nar de doda togs upp for att visas upp vid Phan Fa. Skalet var enkelt. Varlden skulle se. De ar onekligen branda sedan tidigare konfrontationer med militaren (las 76-, 92- etc) och ville ha tydliga och offentliga bevis. Han som aven gav mig en gummikula som han plockade upp igarkvall.

IMG_6775.jpg

Hej

Ja tyvärr gäller det nog att vara övertydlig i ett sånt här fall, det finns gott om förnekare som tror att allt som inte går deras väg är påhittat och lögner o.s.v

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar även dyka upp filmer på tuben på offren före och efter.

http://www.youtube.com/watch?v=2-FR1q6pXtg

Jag länkar den andra .

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda buar nu åt reportrar och skickar iväg dom.

Dom tål tydligen inte att sanningen rapporteras, vill väl bara att deras egna lögner kommer ut.

The Nation

Red-shirt leader at the Phan Fa Bridge told protesters Sunday afternoon to ask reporters to leave the rally ground.

Somchai Phaibool, a leader, told the crowd that all TV stations were biased against the protesters by refraining from airing clips of dead protesters.

He said it was useless to allow reporters to stay covering the protest and urged the protesters to boo the reporters away. At the end of his speech, protesters shouted in unison to demand reporters to leave. Reporters had to remove their green armband provided by the Thai Journalists Association.

The protesters also surrounded a mobile broadcast unit of Channel 3 t 4:10 pm and chased it out of the area.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som du redan börjat med den analysen. Är det verkligen nödvändigt att ta till med ord som experttyckare? Haglar det inte redan med nedsättande namn mot dem som tycker annorlunda för att värden själv ska hoppa på?

Dubbel standard är alltså ok ibland? När de gula protesterar är det utomparlamentariskt och fel medan när de röda gör samma sak så är det rätt och vaddå? Inte utomparlamentariskt enligt dig, verkar det som. Om det nu skulle hållas val inom en snar framtid och vi låtsas att röda vinner, Thaksin kommer tillbaks och benådas genom ett icke parlamentariskt beslut med följd att de gula/rosa/blå börjar protestera med krav på nyval. Vad tycker man ska göra då? Låta dem hållas så länge ingen skadas och bara utlysa nyval om det blir blodigt eller helt enkelt bara låta det vara blodigt? Nu hittar jag ju på men helt långsökt är det ju inte.

För problemet som jag ser det är nämligen att chansen eller risken för att nästa val, när det än kommer, inte kommer att bli smärtfri och perfekt. Och regeringen kommer om den blir röd och fortsätter i Thaksins parlamentariska anda ge en massa bränsle för nya demonstrationer där vi återigen får se en grupp hålla landet som gissla och hota med det ena eller andra om det inte blir nyval eller avgång. Eller anser du att de röda nu inser vikten av att alltid följa demokratiska princier och lagar och deras eventuella styre kommer att följa den linjen? Själv så är jag ganska tveksam till att nyval genom ickedemokratiskt tryck borgar för en utveckling som Thailand så väl behöver.

Nog hade det väl varit mycket bättre om vi hade kunnat se fortsatta vänskapliga förhandlingar som vi såg för bara en vecka sedan. Tydligen passade inte det de röda och man bör nog fråga sig varför och vad är det som gjorde att man hellre använder sig av ickedemokratiska metoder?

Nu tror jag att det finns ganska många olika åsikter inom de röda. Vilka och vem ska man uppmuntra? De som förspråkar samtal eller de som vill ta till knytnävarna? Och om det nu blir nyval efter gårdagens blodigheter, vem anser sig då kunna ta åt sig äran av det?

Ja det känns aningen svårt att inte ta till så starka ord som "experttyckare" när det hettar till, människor dör och en del bara fortsätter gå på och gå på i samma enögda spår utan att egentligen faktiskt veta just något om varför bråken startade, vem som var drivande, vem som är döda och sårade, varför det gått som det gått osv. Men jag får försöka bättra mig i framtiden vad gäller kraftuttrycken. ;)

Och för att svara på din fråga om dubbel standard så anser jag det inte vara mer rätt när dom röda demonstrerar för att fälla regeringen än när dom gula gjorde det. Lika utomparlamentariskt båda gångerna och definitivt inte ok.

Om det är de rödas fel att förhandlingarna om nyval inte funkade får stå för dig, själv har jag ingen aning om vem man ska skylla det misslyckandet på eftersom jag inte var med.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda buar nu åt reportrar och skickar iväg dom.

Dom tål tydligen inte att sanningen rapporteras, vill väl bara att deras egna lögner kommer ut.

The Nation

Red-shirt leader at the Phan Fa Bridge told protesters Sunday afternoon to ask reporters to leave the rally ground.

Somchai Phaibool, a leader, told the crowd that all TV stations were biased against the protesters by refraining from airing clips of dead protesters.

He said it was useless to allow reporters to stay covering the protest and urged the protesters to boo the reporters away. At the end of his speech, protesters shouted in unison to demand reporters to leave. Reporters had to remove their green armband provided by the Thai Journalists Association.

The protesters also surrounded a mobile broadcast unit of Channel 3 t 4:10 pm and chased it out of the area.

// Jobbe

Sanningen? Vilken är den? Själv känner jag mig högst osäker för tillfället. Hurvida t.ex. Channel 3 förmedlar sanningen vet jag inte. Vem äger kanalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...