Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Det rättsliga efterspelet ifrån massakrerna i Bangkok pågår just nu och det ska bli spännande att följa den processen, jag hoppas ju förstås på rättvisa och att dom skyldiga kommer att straffas men jag undrar samtidigt om det är möjligt i dagens Thailand som det ser ut just nu, militären och landets odemokratiska krafter står nog över rättssystemet och jag tvivlar på några fällande domar mot vare sig ansvariga generaler eller politiker.

Home

Police finish investigation of 1 of 16 deaths allegedly caused by authorities in April-May last year

Tue, 22/11/2011 - 05:43 | by prachatai

A police team investigating the deaths of 16 people allegedly killed by the authorities between April and May last year has finished and forwarded the case of Charnnarong Polsrila to the prosecution, and it expects to finish two more cases, including that of the Japanese reporter Hiroyuki Muramoto, by this week.

On 17 Nov, Deputy Metropolitan Police Commissioner Pol Maj Gen Anuchai Lekbamrung, head of the team, said that he had sent the autopsy report on Charnnarong Polsrila to the public prosecutor. The report includes additional documentary and oral evidence and is the result of collaboration between police investigators and public prosecutors from start to finish. The prosecution has 30 days to consider it, and can have the deadline extended twice, each time for 30 days. The police did not include its opinion in the report as the Department of Special Investigation had already given its opinion from the outset that the death was believed to have been caused by the authorities, he said.

He expected that by this week his team would finish two more cases, which include the cases of Mana At-ran and Hiroyuki Muramoto who were shot and killed on 10 April 2010 inside Dusit Zoo and near the Democracy Monument respectively.

‘In addition, family members of 4 other people who were killed during the clashes near the Democracy Monument and at Khok Wua intersection [on 10 April 2010], have asked us to also investigate their cases. We’ve had their testimony and have collected evidence. And we are now asking the DSI to consider whether these deaths might have been caused by the authorities, and if they find this likely, they should send the cases to Metropolitan Police investigators to make a new file,’ he said.

Charnnarong Polsrila, a taxi driver, was shot in the stomach at a gas station on Ratchaprarop Rd near the red shirts’ protest site at Ratchaprasong intersection on 15 May.

4611141272_eabbd0ae09.jpg

Charnnarong Polsrila (with a slingshot)

4610533879_2cd5863c43.jpg

According to his wife Suriyan who was interviewed by Khaosod newspaper on 29 Aug, she and her husband joined the red-shirt protests in March-May 2010 at the Phan Fa Bridge and Ratchaprasong intersection as they saw that the rise to power of former Prime Minister Abhisit Vejjajiva was not legitimate, ‘the theft of democracy from the people.’

Every morning she would ride in her husband’s car to the protest site at the Phan Fa Bridge or Ratchaprasong intersection and stay there until dusk when her husband came to pick her up to return home. Whenever the number of protesters was small, she would spend the night at the protest site.

On the day Charnnarong was killed, she was at the protest site at Ratchaprasong intersection. She tried to phone her husband to come to pick her up, but could not reach him. She was worried as at that time there were some clashes around the protest site.

On the morning of 17 May 2010, a neighbour showed her a Khaosod newspaper which had a photo of Charnnarong being carried by two men, one under each arm, and told her that he had been shot on Ratchaprarop Rd. She then tried to contact emergency centres and hospitals near the site, but could not find him. Her daughter posted information about him on Facebook and Twitter in the hope that someone might have heard about him. On 19 Nov, her daughter finally found his body at Ramathibodi Hospital.

‘Later, [my daughter] met Nick Nostitz, an independent German journalist, who met my husband when he was shot. We heard from Nick that my husband had only a slingshot and begged for his life when he was shot. He was taken by the military and died later. According to a post mortem, he was shot with two high-velocity bullets in the arm and abdomen destroying the internal organs,’ Suriyan said. [see Daughter of a slain red shirt hears story of father from Nick Nostitz and Testimonies of victims of April-May crackdowns]

She and Charnnarong originally came from Sakon Nakhon in the northeast to live in Bangkok many years ago. Her husband drove a taxi to earn a living to take care of her and their two daughters and pay 5,000 baht a month instalments on the car.

After the loss of her husband, she was left with debts for the house and car. She has received some financial assistance from the Bureau of the Royal Household, the Ministry of Social Development and Human Security and the Rights and Liberties Protection Department of the Ministry of Justice.

Now she has opened a small coffee shop at her own house in Sai Mai district.

Mana At-ran, about 20, was an employee of Dusit Zoo. On the night of 10 April 2010, he and his uncle were on night shift taking care of the pen with large turtles. The zoo was one of the places that the military was using as a resting place for its troops. When he and his uncle finished the shift and were leaving, he was shot with a high-velocity bullet in the back of his head exiting through the front.

The 16 cases include:

1 Hiroyuki Muramoto, shot in the right chest exiting through the left shoulder at the Democracy Monument on 10 April.

2 Rop Suksathit, shot in the top of the right shoulder exiting through the right chest at Wat Pathumwanaram on 19 May.

3 Mongkol Khemthong, shot in the right chest at Wat Pathumwanaram on 19 May.

4 Suwan Sriraksa, shot in the left chest at Wat Pathumwanaram on 19 May.

5 Chatchai Chalao, shot in the forehead in front of the U Chu Liang Building on Rama IV Rd on 13 May.

6 Bunmee Rermsuk, shot in the stomach in front of Rabiang Thong restaurant, Bon Kai, Rama IV on 14 May.

7 Charnnarong Polsrila, shot in the stomach at a gas station on Ratchaprarop Rd on 15 May.

8 Private Narongrit Sala, shot in the head in front of the National Memorial on Vibhavadee Rangsit Rd on 28 April.

9 Kunakorn Srisuwan, 13, shot in the back exiting through the stomach at Soi OA Cinema on Ratchaprarop Rd.

10 Phan Khamkong, shot in the left upper arm cutting a major blood vessel in front of IDO condominium near the Airport Link on 15 May.

11 Mana At-ran, shot in the back of the head inside Dusit Zoo on 10 April.

12 Kiatikhun Chatweerasakul, shot in the left chest under the expressway at Rama IV Rd on 16 May.

13 Prachuab Prachuabsuk, shot in the left chest under the expressway at Rama IV Rd on 16 May.

14 Atthachai Chumchan, shot in the back exiting through the chest at Wat Pathumwanaram on 19 May.

15 Kamonkade Akkhahad, shot in the back and the head at Wat Pathumwanaram on 19 May.

16 Akkharadet Khankaew, shot in the right arm exiting through the right cheek at Wat Pathumwanaram on 19 May.

Source:

http://www.prachatai...glish/node/2058

Mvh Isan Lover

Kan du inte lägga in lite bilder på rödingarnas svartklädda skyttar också så får ditt inlägg lite mer av ärlighet och substans!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Kan du inte lägga in lite bilder på rödingarnas svartklädda skyttar också så får ditt inlägg lite mer av ärlighet och substans!

Hej

Det är inte jag som har lagt in bilder i den bifogade artikeln, det är skribentens, och själv ser jag inget oärligt i att militärens roll i massakrerna utreds och hanteras rättsligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nog hade det varit lite mer intressant att läsa om inte bilderna var så pass vinklade.

Men även här ska ju artiklar sälja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte jag som har lagt in bilder i den bifogade artikeln, det är skribentens, och själv ser jag inget oärligt i att militärens roll i massakrerna utreds och hanteras rättsligt.

Mvh Isan Lover

Men du klagar här högljutt när de svartas och rödas roll i "massakrerna" skall granskas och utredas och hanteras rättsligt och säger att det är politisk jakt ... :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte jag som har lagt in bilder i den bifogade artikeln, det är skribentens, och själv ser jag inget oärligt i att militärens roll i massakrerna utreds och hanteras rättsligt.

Mvh Isan Lover

Jag bara tänkte som så att du som är mycket duktig på att leta fram artiklar om rödingarna borde ha lite sådant i din kunskapsbank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du klagar här högljutt när de svartas och rödas roll i "massakrerna" skall granskas och utredas och hanteras rättsligt och säger att det är politisk jakt ... :whistle:

Hej

Eftersom det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade och det faktum att dom företräder staten och landets regering så är det verkligen på tiden att detta utreds och hanters rättsligt, även om jag inte har några större förhoppningar om att någon ansvarig på högre nivå kommer att straffas, men skulle man komma undan helt med att skjuta folk i direktsändning inför hela världen utan rättsliga påföljder så vore det tragiskt både för landet Thailand och dess befolkning.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade och det faktum att dom företräder staten och landets regering så är det verkligen på tiden att detta utreds och hanters rättsligt, även om jag inte har några större förhoppningar om att någon ansvarig på högre nivå kommer att straffas, men skulle man komma undan helt med att skjuta folk i direktsändning inför hela världen utan rättsliga påföljder så vore det tragiskt både för landet Thailand och dess befolkning.

Mvh Isan Lover

Står inte det du skriver i strid med varandra?

Å ena sidan så hävdar du "det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade"

För att på nästa rad skriva " så är det verkligen på tiden att detta utreds"

Hur kan det vara ställt utom allt tvivel utan att saken har utretts?

Är det vad du misstänker. Eller är det en av dom vanliga flosklerna du kastar ur dig när du inte har något bättre att komma med?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade och det faktum att dom företräder staten och landets regering så är det verkligen på tiden att detta utreds och hanters rättsligt, även om jag inte har några större förhoppningar om att någon ansvarig på högre nivå kommer att straffas, men skulle man komma undan helt med att skjuta folk i direktsändning inför hela världen utan rättsliga påföljder så vore det tragiskt både för landet Thailand och dess befolkning.

Mvh Isan Lover

Motsägelsefullt?

Om det är ställt utom allt tvivel... Varför ska det utredas?

Jag kan egentligen inte säga emot dig i sak, men om jag ska kunna ta dig på allvar, så kan du väl skippa klichéerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade och det faktum att dom företräder staten och landets regering så är det verkligen på tiden att detta utreds och hanters rättsligt, även om jag inte har några större förhoppningar om att någon ansvarig på högre nivå kommer att straffas, men skulle man komma undan helt med att skjuta folk i direktsändning inför hela världen utan rättsliga påföljder så vore det tragiskt både för landet Thailand och dess befolkning.

Mvh Isan Lover

Here we go again,ska det börjas rabblas samma mantra som du tjatat om så länge igen.Du kan ju bara kopiera dig själv så slipper du skriva.Jag tycker det är bra att det klargörs en gång för alla om skulden i detta men för f-n sluta med ditt j-la rabblande om eliten och de onämnbara.Det är väl inga som har helt rent mjöl i påsen i detta.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Står inte det du skriver i strid med varandra?

Å ena sidan så hävdar du "det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade"

För att på nästa rad skriva " så är det verkligen på tiden att detta utreds"

Hur kan det vara ställt utom allt tvivel utan att saken har utretts?

Är det vad du misstänker. Eller är det en av dom vanliga flosklerna du kastar ur dig när du inte har något bättre att komma med?

Mvh Janne

Resultatet av utredningen är ju redan klart, nu ska man bara fixa en utredning som mynnar ut i det förutbestämda resultatet...

Någon oberoende objektiv utredning lär vi inte få se, men det var ju som sagt inte syftet heller.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade och det faktum att dom företräder staten och landets regering så är det verkligen på tiden att detta utreds och hanters rättsligt, även om jag inte har några större förhoppningar om att någon ansvarig på högre nivå kommer att straffas, men skulle man komma undan helt med att skjuta folk i direktsändning inför hela världen utan rättsliga påföljder så vore det tragiskt både för landet Thailand och dess befolkning.

Mvh Isan Lover

Så när landets ansvariga för lag och ordning försöker skingra olagliga våldsamma demonstranter som ockuperat en stad i två månader och orsakat enorma mängder problem och kostnader för oskyldiga Bangkok-bor måste lika många dö och skadas på båda sidor för att det är demokratiskt

Är det inte tvärt om ganska naturligt att fler skadas och dör bland de demonstrerande om det som försöker skingra dom är polis och militär och de som ger sig i strid mot polis och militär (istället för att sluta demonstrera) är outbildade oerfarna bönder från norr förstärkta med en hop fanatiska terrorister i svart ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Står inte det du skriver i strid med varandra?

Å ena sidan så hävdar du "det är ställt utom all tvivel att militären har stått för ett överlägset antal av dom dlöda och sårade"

För att på nästa rad skriva " så är det verkligen på tiden att detta utreds"

Hur kan det vara ställt utom allt tvivel utan att saken har utretts?

Är det vad du misstänker. Eller är det en av dom vanliga flosklerna du kastar ur dig när du inte har något bättre att komma med?

Mvh Janne

Hej

Enligt dom utländska media som bevakade händelserna och för dom som själva såg vad som skedde i direktsändning borde stå klart hur och av vems kulor dom allra flesta dog, att blunda för detta är en skymf mot dom drabbade och deras anhöriga.

Men även om alla, ja jag säger alla därför att dom som påstår något annat säkert också vet detta innerst inne även om dom förnekar det utåt, men att "alla vet" är inget skäl för att inte utreda och förhoppningsvis kunna peka ut och dömma skyldiga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt dom utländska media som bevakade händelserna och för dom som själva såg vad som skedde i direktsändning borde stå klart hur och av vems kulor dom allra flesta dog, att blunda för detta är en skymf mot dom drabbade och deras anhöriga.

Men även om alla, ja jag säger alla därför att dom som påstår något annat säkert också vet detta innerst inne även om dom förnekar det utåt, men att "alla vet" är inget skäl för att inte utreda och förhoppningsvis kunna peka ut och dömma skyldiga.

Mvh Isan Lover

Dom utländska media?

Jag motsätter inte det du skriver.

Men du kanske för en gång skull kan vara lite mer detaljerad i stöd för din sak.

Jag har personligen inte läst att någon media tagit ställning till skuldfrågan åt det ena eller andra hållet.

Så jag skulle uppskatta om du kunde upplysa oss mindre bemedlade?

mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så när landets ansvariga för lag och ordning försöker skingra olagliga våldsamma demonstranter som ockuperat en stad i två månader och orsakat enorma mängder problem och kostnader för oskyldiga Bangkok-bor måste lika många dö och skadas på båda sidor för att det är demokratiskt

Är det inte tvärt om ganska naturligt att fler skadas och dör bland de demonstrerande om det som försöker skingra dom är polis och militär och de som ger sig i strid mot polis och militär (istället för att sluta demonstrera) är outbildade oerfarna bönder från norr förstärkta med en hop fanatiska terrorister i svart ?

Hej

Ja du är inte ensam om att hävda att man bara ansvarar för lag och ordning när man skjuter sina egna medborgare, men jag är ändå lite förvånad över att ni gör det t.o.m just nu när vi dagligen får information om den "den arabiska våren" med "våldsamma demonstranter" som kräver fria val och demokrati och dör i tusental, enligt mig är det tveksamt om det är demonstranterna som är "fanatiska" och utgör ett hot mot samhället, eller om det är impopulära ledare som försöker behålla makten med militärens vapen som utgör det verkliga hotet mot samhället och dess medborgare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom utländska media?

Jag motsätter inte det du skriver.

Men du kanske för en gång skull kan vara lite mer detaljerad i stöd för din sak.

Jag har personligen inte läst att någon media tagit ställning till skuldfrågan åt det ena eller andra hållet.

Så jag skulle uppskatta om du kunde upplysa oss mindre bemedlade?

mvh Janne

Hej

Själv har jag inte tagit del av någon seriös medias rapportering där man har pekat ut någon annan som vållande till så många skadade och dödades vid demonstrationerna som militären eller ens har antytt detta, det fanns ju några som påstod att demonstranterna hade skjutit sig själva men den teorin var det inte många som tog på allvar.

Att militären har skjutit civila och obeväpnade bl.a reportrar, volontärer, sjuksköterskor, m.m är det ingen tvekan om, har du missat allt detta så sök info på BBC, CNN och Al Jazeeras hemsidor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv har jag inte tagit del av någon seriös medias rapportering där man har pekat ut någon annan som vållande till så många skadade och dödades vid demonstrationerna som militären eller ens har antytt detta, det fanns ju några som påstod att demonstranterna hade skjutit sig själva men den teorin var det inte många som tog på allvar.

Att militären har skjutit civila och obeväpnade bl.a reportrar, volontärer, sjuksköterskor, m.m är det ingen tvekan om, har du missat allt detta så sök info på BBC, CNN och Al Jazeeras hemsidor.

Mvh Isan Lover

Så du menar att om internationell media inte pekar ut den ena sidan så skall man per automatik skuldbelägga den andra sidan?

Så du menar att det var bara röda inom demonstrationslägret som skadades eller dödades?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du menar att om internationell media inte pekar ut den ena sidan så skall man per automatik skuldbelägga den andra sidan?

Så du menar att det var bara röda inom demonstrationslägret som skadades eller dödades?

Mvh Janne

Hej

Det råder ingen tvekan om vilka huvudparten av dom skadade var förutom reportrar, volontärer och sköterskor, naturligtvis var det demonstranterna som som drabbades värst, även om några av deras plågoandar också skadades och dog men dom var få jämfört med dom civila.

Men det är nog ingen ide att fortsätta den diskussionen, den har pågått länge både här på forumet och i Thailand utan att dom båda sidorna har närmat sig varandra ett dugg, jag nöjer mig med att konstatera att en uredning pågår och själv hoppas jag att någon slags rättvisa kommer att skipas, även om mina förhoppningar inte är stora.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du är inte ensam om att hävda att man bara ansvarar för lag och ordning när man skjuter sina egna medborgare, men jag är ändå lite förvånad över att ni gör det t.o.m just nu när vi dagligen får information om den "den arabiska våren" med "våldsamma demonstranter" som kräver fria val och demokrati och dör i tusental, enligt mig är det tveksamt om det är demonstranterna som är "fanatiska" och utgör ett hot mot samhället, eller om det är impopulära ledare som försöker behålla makten med militärens vapen som utgör det verkliga hotet mot samhället och dess medborgare.

Mvh Isan Lover

På vilket sätt jämställs "den arabiska våren" med demonstrationerna i Bangkok ?

T.ex Syrien har haft en totat-diktatur de senaste 40 åren med total kontroll på åsikter och terrorvälde. Anser du det på något sätt vara jämförbart med Thailand ?

De "internationella medier" du hänvisar till i denna och andra trådar har totalt olika typer av reportage angående demonstrationerna i Bangkok och från händelserna i de arabiska länderna. Vad tror du det beror på ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Motsägelsefullt?

Om det är ställt utom allt tvivel... Varför ska det utredas?

Jag kan egentligen inte säga emot dig i sak, men om jag ska kunna ta dig på allvar, så kan du väl skippa klichéerna?

Det handlar om att for att bli hållbart vid en rättslig provning i domstol så måste vittnesmål och bevis dokumenteras och sammanstllas.

Detta kan goras genom en utredning som går igenom alla uttalanden och rapporter som finns, och tex intervjuvar ogonvittnen och samlar in billder och videoupptagningar av soldaternas overgrepp, for att sedan presentera detta for åklagare och domstol.

Detta har så vitt jag känner till inte gjorts tidigare.

Det finns många ogonvittnesrapporter, vittnen och videos, men dessa måste granskas kritiskt, sorteras upp och sammanställas for att bli hållbart vid en rättegång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att for att bli hållbart vid en rättslig provning i domstol så måste vittnesmål och bevis dokumenteras och sammanstllas.

Detta kan goras genom en utredning som går igenom alla uttalanden och rapporter som finns, och tex intervjuvar ogonvittnen och samlar in billder och videoupptagningar av soldaternas overgrepp, for att sedan presentera detta for åklagare och domstol.

Detta har så vitt jag känner till inte gjorts tidigare.

Det finns många ogonvittnesrapporter, vittnen och videos, men dessa måste granskas kritiskt, sorteras upp och sammanställas for att bli hållbart vid en rättegång.

Aha.

Då förstår jag.

Bra att du förklarar.

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt jämställs "den arabiska våren" med demonstrationerna i Bangkok ?

Jättenkelt.. I båda fallen är det militär personal som skjuter på människor.

Och eftersom IL politiska blädderbok för 8-åringar bara innehåller två karaktärer (en ond militär och en snäll och oskyldig vanlig människa) så fattar ju alla, eller iaf alla 8-åringar som bläddrat i boken, att förhållandena är identiska. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att for att bli hållbart vid en rättslig provning i domstol så måste vittnesmål och bevis dokumenteras och sammanstllas.

Detta kan goras genom en utredning som går igenom alla uttalanden och rapporter som finns, och tex intervjuvar ogonvittnen och samlar in billder och videoupptagningar av soldaternas overgrepp, for att sedan presentera detta for åklagare och domstol.

Detta har så vitt jag känner till inte gjorts tidigare.

Det finns många ogonvittnesrapporter, vittnen och videos, men dessa måste granskas kritiskt, sorteras upp och sammanställas for att bli hållbart vid en rättegång.

Inga andra som har begått övergrepp eller våldshandlingar under upploppen ska utredas och lagföras då, utan bara soldaterna?

Problemet blir ju då att en eventuell rättvisa skulle bli mycket selektiv, skulle man göra en helt opartisk och oberoende utredning så skulle den inte måla upp dagens regerings handlande under upploppen i en speciellt ljus bild så det är därför PT definitivt inte vill ha någon opartisk och oberoende utredning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Enligt dom utländska media som bevakade händelserna och för dom som själva såg vad som skedde i direktsändning borde stå klart hur och av vems kulor dom allra flesta dog, att blunda för detta är en skymf mot dom drabbade och deras anhöriga.

Men även om alla, ja jag säger alla därför att dom som påstår något annat säkert också vet detta innerst inne även om dom förnekar det utåt, men att "alla vet" är inget skäl för att inte utreda och förhoppningsvis kunna peka ut och dömma skyldiga.

Mvh Isan Lover

Jag tror inte att min vän, som stod på "parkett" (sin egen balkong) och såg hur rödskjortorna laddade med Molotov-coctails på en tvärgata till Rama IV samt sköt mot militären med M16, att ha nhåller med dig om det du beskrivit tidigare som dansande fredliga demonstranter.

Om man ska göra en utredning, vilket jag tycker är utmärkt, då skall samtliga inblandade skärskådas. Något annat är inte värt att diskutera.

Ser du något som helst skäl till att inte utreda Arisaman och de svarta hejdukar som stödde fanatikerna?

Att du ständigt hukar för frågor om de svarta mm, det förstärker bara min bild av dig med ett synnerligen selektivt seende.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...