Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Nu är detta forum ingen rättegång.

Här ventilerar man sina åsikter bara, och dom behöver man inte bevisa, inte stå fast vid, ha full rätt att ändra sig om man vill.

Leif

Jag var vänlig nog att kalla det antagaden, men det var svammel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Om man blir kallad på en utfrågning av en panel i senaten är man nog den som ska svara på frågorna inte ställa dom, men det är ju en klassisk taktik som även Milosovic använde i Haag när han vägrade svara på ställda frågor och kom med motfrågor till domarna istället.

Mvh Isan lover

Artikeln skrev väl att han svarade tydligt på alla frågorna.

Har du någon annan info?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju över lag att sänka de skenande priserna Fläsket har gått ner här buss priser etz. Det är ju mycket transporter i Thailand Så mer prissänkningar följer säkert med. Och så vitt jag begriper så är detta anledningen till att man sänker priset på bensin sedermera även på gasol Så kontentan blir att köpkraften höjs.

Sänkningen på gasol verkar bli från 290bath/15 kg till 450bath/15kg.

För oss utan röda glasögon på förefaller det snarast vara en höjning med ca 55%.

Men har man de röda glasögonen på så är PT ofelbara. Och har de lovat en sänkning, så är det en sänkning. Även om det är en höjning. Röd logik på hög nivå.

http://www.bangkokpost.com/news/local/254243/govt-to-lift-fixed-price-on-lpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Artikeln skrev väl att han svarade tydligt på alla frågorna.

Har du någon annan info?

Mvh Janne

Hej

Nej det som jag vände mig mot vara att han ställde frågor till panelen, som kallad till en utgrågning är det panelen som ställer frågorna och inte den svarande, det var min kommentar, men att försöka vända på steken och slippa svara är att själv ställa en motfråga och den taktiken har många använt inte minst här på MPR.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det som jag vände mig mot vara att han ställde frågor till panelen, som kallad till en utgrågning är det panelen som ställer frågorna och inte den svarande, det var min kommentar, men att försöka vända på steken och slippa svara är att själv ställa en motfråga och den taktiken har många använt inte minst här på MPR.

Mvh Isan Lover

Anser du att det var att inte svara på frågor och istället vända med egna frågor som Abhisit gjorde ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta har vi diskuterat många gånger och borde nog hanteras i politiska tråden Vad händer just nu, men jag har inte ändrat uppfattning i frågan , utan det är fortfarande lika självklart för mig att folk tillsätter och avsätter sina regeringar i landets fria val, vad små men inflytelserika eller välbeväpnade grupper tycker är ointresant, men här har vi ju som sagt delad uppfattning.

Mvh Isan Lover

Tycker du också det är OK att bete sig hur som helst bara för att man är "folkvald" ?

För det är ju det diskussionen handlar om !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det som jag vände mig mot vara att han ställde frågor till panelen, som kallad till en utgrågning är det panelen som ställer frågorna och inte den svarande, det var min kommentar, men att försöka vända på steken och slippa svara är att själv ställa en motfråga och den taktiken har många använt inte minst här på MPR.

Mvh Isan Lover

Varför insinuerade du att så var fallet då?

Huruvida den tekniken används av andra så kan vi ju konstatera att så ej var fallet i detta fall.

Vi kan ju konstatera att du själv är mästare av att använda den taktiken. Då vi fortfarande i en annan tråd om polischefen fortfarande saknar ditt svar angående exempel på svenska tjänstemän som bytts ut vid val.

Troligtvis undviker du denna fråga ännu en gång.

Som man känner sig själv känner man andra.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför insinuerade du att så var fallet då?

Huruvida den tekniken används av andra så kan vi ju konstatera att så ej var fallet i detta fall.

Vi kan ju konstatera att du själv är mästare av att använda den taktiken. Då vi fortfarande i en annan tråd om polischefen fortfarande saknar ditt svar angående exempel på svenska tjänstemän som bytts ut vid val.

Troligtvis undviker du denna fråga ännu en gång.

Som man känner sig själv känner man andra.

Mvh Janne

Hej

Jag tycker att min åsikt i frågan framgår tydligt i mina svar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att min åsikt i frågan framgår tydligt i mina svar.

Mvh Isan Lover

Ja det framgår med tydlighet att du undviker att svara på raka frågor!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker du också det är OK att bete sig hur som helst bara för att man är "folkvald" ?

För det är ju det diskussionen handlar om !

Hej

Jag tycker fortfarande att detta är fel tråd att diskutera detta uttjatade ämne i men eftersom ni envisas så svarar jag ändå.

Det har vi ju också haft uppe till diskussion många gånger i olika trådar här på MPR, och enligt mig är det fortfarande upp till väljarna att betygsätta hur en regering har skött sitt jobb och ge dom förnyat förtroende eller byta ut dom.

Och helt logiskt försöker därför dom flesta regeringar göra ett såpass bra jobb att dom har chans att få förnyat förtroende i ett val, och misssköter man sig och får tillräckligt många besvikna väljare så byts man ut, det kan aldrig bli små inflytelserika eller välbeväpnade gruppers uppgift att tilsätta och avsätta regeringar i länder med fria och demokratiska val som godkänns i omvärlden.

Att det finns grupper i ett land som är missnöjda med ett lands regering är inte ovanligt, men är man inte i majoritet får man finna sig i att dom regerar ändå, och då får man inrikta sig på att bedriva opinionsbildning mot dessa och försöka få till en seger för oppositionen i nästa val, men i Thailand valde dom grupper i samhället som var emot den folkvalda regeringen att avsätta dom via en militärkupp och förbjuda deras parti och upplösa det, dom trodde att detta skulle räcka för att få makten, men när då PPP bildades och vann valet igen förbjöds även detta parti och den dåvarande oppositionen kunde tillsätta sin regering, men så fort folket fick rösta i ett val igen åkte dom ut och in kom helt logiskt folkets val till regering igen.

Så det verkar inte vara svårt att förstå vilket parti och vilken politik som en majoritet av dom röstande vill ha, trots att den inte stämmer med kungahusets, generalernas och elitens önskemål.

Mvh Isan Lover,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker fortfarande att detta är fel tråd att diskutera detta uttjatade ämne i men eftersom ni envisas så svarar jag ändå.

Det har vi ju också haft uppe till diskussion många gånger i olika trådar här på MPR, och enligt mig är det fortfarande upp till väljarna att betygsätta hur en regering har skött sitt jobb och ge dom förnyat förtroende eller byta ut dom.

Och helt logiskt försöker därför dom flesta regeringar göra ett såpass bra jobb att dom har chans att få förnyat förtroende i ett val, och misssköter man sig och får tillräckligt många besvikna väljare så byts man ut, det kan aldrig bli små inflytelserika eller välbeväpnade gruppers uppgift att tilsätta och avsätta regeringar i länder med fria och demokratiska val som godkänns i omvärlden.

Att det finns grupper i ett land som är missnöjda med ett lands regering är inte ovanligt, men är man inte i majoritet får man finna sig i att dom regerar ändå, och då får man inrikta sig på att bedriva opinionsbildning mot dessa och försöka få till en seger för oppositionen i nästa val, men i Thailand valde dom grupper i samhället som var emot den folkvalda regeringen att avsätta dom via en militärkupp och förbjuda deras parti och upplösa det, dom trodde att detta skulle räcka för att få makten, men när då PPP bildades och vann valet igen förbjöds även detta parti och den dåvarande oppositionen kunde tillsätta sin regering, men så fort folket fick rösta i ett val igen åkte dom ut och in kom helt logiskt folkets val till regering igen.

Så det verkar inte vara svårt att förstå vilket parti och vilken politik som en majoritet av dom röstande vill ha, trots att den inte stämmer med kungahusets, generalernas och elitens önskemål.

Mvh Isan Lover,

Problemet är att den politik man nu går in för inte stämmer alls med den man lovade inför valet

Vad är din syn på det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att den politik man nu går in för inte stämmer alls med den man lovade inför valet

Vad är din syn på det ?

Skall du eller väljarna avgöra detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemet är att den politik man nu går in för inte stämmer alls med den man lovade inför valet

Vad är din syn på det ?

Hej

Det är ett solklart fall för väljarna att ta ställning till i nästa val, svikna vallöften eller besvikelse över förd politik ska hanteras där och på det sättet, det är absolut inget för militär, kungahus eller domstolar att lägga sig i under pågående mandatperiod.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 8 augusti sa Yingluck att polischefen i Thailand inte skulle bytas ut.

http://www.nationmultimedia.com/home/Yingluck-denies-planning-to-sack-police-chief-30162226.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Nationmultimediacom-Breakingnews+%28NationMultimedia.com+-+Breakingnews%29

Men det var då det. I dag kan vi läsa att han visst ska bytas ut. Vad oväntat. Det finns visst en lämplig kandidat i klanen Thaksin. Ungefär lika oväntat.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/254369/chalerm-wichean-certain-to-go

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg borttaget

Detta ÄR draveltråden. Och att IL skulle vara den enda som haft rätt på de 842 sidorna som den här tråden består av måste i så fall vara världens 8:de underverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta ÄR draveltråden. Och att IL skulle vara den enda som haft rätt på de 842 sidorna som den här tråden består av måste i så fall vara världens 8:de underverk.

Fan du börjar ju förstå. IL har rätt till 96´8% På grund av sina baskunskaper hemifrån. Undrar lite, hur många av er mörkblåa som har erfarenhet av praktisk politik. Ja inte vet jag men jag läser o inte förstår, så är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Fan du börjar ju förstå. IL har rätt till 96´8% På grund av sina baskunskaper hemifrån. Undrar lite, hur många av er mörkblåa som har erfarenhet av praktisk politik. Ja inte vet jag men jag läser o inte förstår, så är det.

Att du läser och inte förstår; det har nog inte så mycket att göra med medlemmarnas erfarenhet från politik. Det är ett kraftigt selektivt seende som du har. Öppna ögonen så kommer det gå mycket bättre.

Din färgsättning får du stå för själv men det är vanliga argument när det inte finns andra att ta till. Även det tyder på kraftiga begränsningar i uppfattningsförmågan.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du läser och inte förstår; det har nog inte så mycket att göra med medlemmarnas erfarenhet från politik. Det är ett kraftigt selektivt seende som du har. Öppna ögonen så kommer det gå mycket bättre.

Din färgsättning får du stå för själv men det är vanliga argument när det inte finns andra att ta till. Även det tyder på kraftiga begränsningar i uppfattningsförmågan.

Tycker att det är 95% mer tjöt om rött än blått, så brist på argument får nog du ta åt dig.

MVH Agaspisen Kvalite som står sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske den här regeringen ändå är bra för Thailands utveckling, dvs om man skall dra några växlar på vad som händer i min överblickbara omgivning.

Aldrig tidigare har jag hört politiska diskussioner vid frugans tjejträffar, men nu pratas det politik hej vilt runt matskålarna, men det verkar inte vara som här på MPR, att det finns två läger - nä alla tävlar om de bästa argumenten för att dissa nuvarande regering, samtidigt som Abhisits namn nämns med respekt i den mening, att det kanske inte är så dumt med långsiktig planering samt att skynda långsamt.

Skall då sägas, att de flesta tjejerna tidigare hade sina lojaliteter i det röda gänget.

Det finns tydligen en gräns även för thaiare, där tokigheterna blir för många och uppenbara.

Kan man kanske rent av hoppas på att detta kan vara startskottet för sunt, kritiskt tänkande i Thailand?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog beredd att hålla med där

Dom som inte fick upp ögonen förra gången kanske gör det denna gången.

Speciellt när skillnaden går så fort och klavertrampen kommer så tydligt direkt efter övergången.

Så inget ont utan något gott

Skall det fortsätta i den här takten dock undrar jag om det thailändska folket är berett att stå ut till nästa val innan dom vill bli av med de som nu visar sin undermålighet att leda landet framåt i utveckling.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ojdå, här är den tråd som jag gillar minst av alla trådar på MPR. Ändå måste jag in och kommentera och kladda ner mina reflektioner efter senaste resan.

Allt utspelar sig i Korat som är porten till Isaan.

Satt och snackade lite politik med damens kusiner och deras pojkvänner/sambos/äkta män.

Hederliga arbetare och föräldrarna sliter än idag trots relativt hög ålder.

Dom gillade Abhisit och var absolut inte "röda". Dom tyckte att Abhisit förde en bra politik och inte var så kortsiktig som Dr T.

Dom var lite oroliga för syster T och hur det skulle gå. Men dom var inte allt för snabba med att döma ut den nya regeringen, utan dom ville ge syster T en chans att visa vad hon eventuellt kan.

Om Dr T hade dom inte några fina ord att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det vara helt klart med den nya polischefen. Wichean får silkessnöret för att han inte har lyckas utrota illegalt spel i Bangkok.

Ersätts med vice polischef Priewpan. Priewpan hade som vice polischef speciellt ansvar för narkotikafrågor. Och det måste givetvis vara hans otroligt framgångsrika arbeta att bekämpa narkotika i Thailand som gör honom lämplig som polischef.

Att han råkar tillhöra klanen Thaksin har givetvis inget med saken att göra.

http://www.bangkokpost.com/news/local/254588/priewpan-poised-for-police-chief

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...