Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Ja, källan i sig kan väl ändras om den är felaktig.

Men materialet som du hittar på den externa källan, kan med all säkerhet inte ändras av Wikipedia.

Te.x. om en källanvisning är Bangkok Post, så kan inte Wikipedia gå in på deras hemsida och ändra innehållet.

Nej, du har rätt, man kan nog inte gå in på Bangkok posts hemsida och ändra innehållet, men man kan ändra länken till en annan källa som passar en bättre. Och innan du går in i diskussionen över hur osannolikt detta är, så har jag sätt det hänt.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser att du väljer att inte svara på frågan i mitt första inlägg, samt att du väljer att föra diskussionen över på huruvida jag gör eller jag gjorde inte något.

Ser att du väljer att inte föra diskussionen som den var tänkt utan försöker föra in den på vad jag gjort eller inte gjort. :)

Ett krasst konstaterande som hör hemma i en diskussion hur? Vilka fakta om wikipedia var det du bevisade på detta sättet?

Mitt krassa konstaterande var del av en frågeställning. Inte en beviskedja. Här kommer ursprungsmeningen igen.

"Mot bakgrund av det, och att du inte ens orkade läsa vad som stod på wikisidan, så undrar man på vilken grund du klagade över wikis trovärdighet, eller att wikis sida angavs som referens."

Orkar iaf inte käbbla om detta mer. Så jag är dum, du vinner. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du har rätt, man kan nog inte gå in på Bangkok posts hemsida och ändra innehållet, men man kan ändra länken till en annan källa som passar en bättre. Och innan du går in i diskussionen över hur osannolikt detta är, så har jag sätt det hänt.

//Peo

Ja, är det så noga, så kan man faktiskt se alla ändringar som gjort på alla sidor på Wikipedia.

Alla ändringar ända ifrån stavfel till länkar som ändrats och så vidare.

Allt är så transparent som möjligt.

Sedan är det inte bara att gå in och ändra en text hur som helst, utan det finns de som kontrollerar innehållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, är det så noga, så kan man faktiskt se alla ändringar som gjort på alla sidor på Wikipedia.

Alla ändringar ända ifrån stavfel till länkar som ändrats och så vidare.

Allt är så transparent som möjligt.

Sedan är det inte bara att gå in och ändra en text hur som helst, utan det finns de som kontrollerar innehållet.

Oftast tar det inte mer än en halv dag så är innehåll utan källa borttaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skillnad mot förut.

Trist är dock att KORKADE militären får sånt inflytande igen.

Behövde man inte vara Einstein för att räkna ut, många i Thaksinklanen är ju militärer!

Är inte Thaksins familj ingift i Kungahuset också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skillnad mot förut.

Vaddå "ingen skillnad"? Varför skulle man inrätta ett "war room" om det redan fanns ett tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Behövde man inte vara Einstein för att räkna ut, många i Thaksinklanen är ju militärer!

Är inte Thaksins familj ingift i Kungahuset också?

Inte sämre än förra regimen som var direkt insatt av militären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, är det så noga, så kan man faktiskt se alla ändringar som gjort på alla sidor på Wikipedia.

Alla ändringar ända ifrån stavfel till länkar som ändrats och så vidare.

Allt är så transparent som möjligt.

Sedan är det inte bara att gå in och ändra en text hur som helst, utan det finns de som kontrollerar innehållet.

Alldeles korrekt så klart.

Frågan är ju bara vem som kontrollerar innehållet. I fallet jag hänvisade till kunde man se ett stort antal klagomål på företaget detta inlägg i wikipedia handlar om, men dessa klagomål försvann ofta efter några minuter. Den externa länken var ju företagets egna så om man tror att något av klagomålen togs upp här så tar man fel..

Men denna diskussionen gällde huruvida wikipedia var en tillförlitlig källa eller inte, och i mitt fall så väljer jag att inte lita på wikipedia, men försöker hitta andra källor också.

Sedan får varje person ta sina egna beslut om vad man använder som källa för sina fakta eller kanske som källa för sina källor.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Vaddå "ingen skillnad"? Varför skulle man inrätta ett "war room" om det redan fanns ett tidigare?

Kalla det var dom vill, fanns ju ett helt kompani med folk som ska bekämpa "förtal" sen tidigare.

Dom vill väl visa sig på styva linan igen. Same shit, new name

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte sämre än förra regimen som var direkt insatt av militären.

Tycker nog att det är glasklart vem som tillsatt denna regering, varför börjar de annars sin regeringsperiod med att stödja militär och Kungahus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att det är glasklart vem som tillsatt denna regering, varför börjar de annars sin regeringsperiod med att stödja militär och Kungahus?

Enligt vissa är det väl "folket" ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Anledningen till att man enligt mig hamnar på samma sida som militär, kungahus och elit politiskt om man stöder demokraterna är att dessa grupper har demokraterna som sitt parti, och det är demokraterna som dessa grupper kuppar och manipulerar in när landets folkvalda regeringar kastas ut, och detta eftersom demokraterna är för små för att vinna val, så enligt mig måste det vara svårt t.ex för dig att vara för "deras" parti men ändå vara emot detta partis mest inflytelserika grupper,

Cut

Vilka är PTs mest inflytelserika grupper, risbönder från Isaan? Självklart ar det också militär och elit så det måste ju rimligtvis vara lika svårt för dig. Till skillnad mot dig har jag dessutom aldrig någonsin sagt att jag är "för" något parti i Thailand, jag tycker bara mindre illa om Demokraterna än jag gör om PT.

Om du anser dig ha rätt att skriva att vi som inte gillar PT stöder militären, kungahuset och eliten så har vi ju precis samma rätt att säga detsamma om "er" plus att vi kan tillägga att ni sjävklart måste gilla en regering som dödar 1,000 oskyldiga människor och stoppar 100-tals miljarder i egen ficka. Personligen skulle jag föredra om båda sidor kunde undvika den typen av neandertalarretorik.

Thailands elit, alltså de under 1% som har pengar och makt att påverka, är nog ganska jämnt fördelade mellan Dem och PT och deras val är nog mest beroende på i vilket av partierna de har flest släktingar och vänner och därmed kan förvänta sig tjäna på en valvinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det var ju val... men vissa missade det kanske?

En del missade alla röstköp också :)

Men folket i Thailand kommer nog snart resa sig och jaga herrklubben och militärsympatisörerna till skogs och då efter det kanske vi slipper Thaksinklanen för alltid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men folket i Thailand kommer nog snart resa sig och jaga herrklubben och militärsympatisörerna till skogs och då efter det kanske vi slipper Thaksinklanen för alltid!

Vad bygger du detta resonemanget på?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken historia är det du syftar till då?

//Peo

Världshistorien!

Förr eller senare störtas eller fördrivs regeringar som behandlar sitt folk eller sin omvärld illa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Världshistorien!

Förr eller senare störtas eller fördrivs regeringar som behandlar sitt folk eller sin omvärld illa!

Jo, det ser ju så ut.. Att alla regeringar som behandlar sitt folk illa störtas..

Men det kräver ju att befolkningen tycker att dom är illa behandlade och så är inte fallet i Thailand, oavsett vad vi personligen tycker om den saken.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo, det ser ju så ut.. Att alla regeringar som behandlar sitt folk illa störtas..

Men det kräver ju att befolkningen tycker att dom är illa behandlade och så är inte fallet i Thailand, oavsett vad vi personligen tycker om den saken.

//Peo

Det där råder det mycket delade uppfattningar om. Det finns mängder med Thailändare som tycker detta är pinsamt att denna regering kom till makten.

Du skall nog vara lite mer precis än att "befolkningen" tycker. Det är delar av befolkningen so gör det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där råder det mycket delade uppfattningar om. Det finns mängder med Thailändare som tycker detta är pinsamt att denna regering kom till makten.

Du skall nog vara lite mer precis än att "befolkningen" tycker. Det är delar av befolkningen so gör det.

Jo, du har ju rätt att det är delar av befolkningen som tycker det är pinsamt och att alla inte jublar av glädje över resultatet.

Men därifrån till att tycka att dom behandlas illa är ett långt steg.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo, du har ju rätt att det är delar av befolkningen som tycker det är pinsamt och att alla inte jublar av glädje över resultatet.

Men därifrån till att tycka att dom behandlas illa är ett långt steg.

//Peo

Det är mycket värre än "alla inte jublar..." det finns en total hopplöshet hos många av dem jag träffar (vanligt folk, alltså inga med massor av pengar)

Det finns dom som bara tycker det var pinsamt förra gången för dom skämdes över Thaksin som PM. Det finns många som känner mycket värre än så och skulle kunna gå mycket långt för att ta bort honom.

Ingen av alla de Thailändare jag känner tror att Yingluck har något som helst att säga till om; det är alla överens om.

Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket värre än "alla inte jublar..." det finns en total hopplöshet hos många av dem jag träffar (vanligt folk, alltså inga med massor av pengar)

Det finns dom som bara tycker det var pinsamt förra gången för dom skämdes över Thaksin som PM. Det finns många som känner mycket värre än så och skulle kunna gå mycket långt för att ta bort honom.

Ingen av alla de Thailändare jag känner tror att Yingluck har något som helst att säga till om; det är alla överens om.

Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Vi kan väl hoppas på att vi får fel när vi tror att eliten roffar åt sig, oavsett vilket politisk parti de måtte representera.

Inte särskilt sannolikt men hoppet är det sista som överger en.

Dock tycker de thailändska personer jag har talat med att det helt ok att eliten roffar åt sig, det är så det alltid har varit. Bl.a Därför tror jag inte det kommer till revolt och störtande av regering utfört av folket. Utfört av eliten på motståndarsidan möjligens, men vem vet.

//Peo

PS! Detta är alltså vad jag tror och inte vad som är den enda sanningen..

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...