Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så Yingluck fick en svår fråga, avbröt intervjun och gick därifrån. Nu ska alltså reportern straffas. Vi är tillbaka till TRT-erans hot och förföljelse av det fria ordet och den fria pressen.

Förresten, har censuren avskaffats ännu? Eller det blir som med löneökningarna-senare vilket betyder aldrig i klarspråk.

Jag har sagt det förr, den enda skillnaden mellan militärens censur och TRT´s censur var att militärens fanns nedskriven på officiellt papper medan TRT´s var upp till nyckfulla politiker att besluta om.

Helt sjukt!!

Snart får man fly Thailand.. jävla bananland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ser man på. PT har infriat ett vallöfte. Olyckligtvis deras mest korkade vallöfte. Prissänkning på alkoholfri bensin!

http://www.nationmul...t-30163767.html

Och att skattebortfallet ska fixas med lånade pengar bådar inte gott inför framtiden.

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

IL för ett par månader sen om PT

"4. Dom är ensamma om att ifrågasätta kungamakten och lese majesätlagarna. "

Bankok Post idag

"The government will set up a war room to curb the activities of websites with lese majeste content, Deputy Prime Minister Chalerm Yubamrung said on Friday.

"I won't let lese majeste websites stay on line during this government," said Mr Chalerm, who is in charge of justice and media."

Hoppsan!

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

IL för ett par månader sen om PT

"4. Dom är ensamma om att ifrågasätta kungamakten och lese majesätlagarna. "

Bankok Post idag

"The government will set up a war room to curb the activities of websites with lese majeste content, Deputy Prime Minister Chalerm Yubamrung said on Friday.

"I won't let lese majeste websites stay on line during this government," said Mr Chalerm, who is in charge of justice and media."

Hoppsan!

Äsch, ett stavfel från PT´s Skandinaviske PR-konsult, så här skulle det stått egentligen.

"4. Dom är ensamma om att inte ifrågasätta kungamakten och lese majesätlagarna. "

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur mycket ni (vi) skrik(v)er oss hesa så ÄR det så här Thailändska folket VILL ha de, dom vet, om man frågar lite diskret, att familjen Thaksin inte är helt rumsrena men det skiter (ursäkta liknelsen) dom i, dom vet att det är korruption och ministerstyre men det struntar dom också i, dom VILL ha tillbaks en dömd ekobrottsling (och det har dom fått) så dom är rätt nöjda nu, i alla fall de 65% som röstade på DrT (:s syster) så varför överhuvudtaget hålla på och hälla bensin på elden, IL m.fl. tycker lika som 65% av folket, ni andra är i minoritet, ska de va så jävla svårt att fatta att ni måste skrika efter IL och hans kommentarer varenda gång ni hittar något som INTE rimmar med demokrati i vårt tankesätt?

Ni har ju redan svaren och de sarkastiska argumenten klart för er, vik er, det blir bara en jävla massa ordbajseri som ni sen måste hålla på och älta fram o tillbaka för att vinna debatten om vem som plattar till IL mest, tycker ni det är en merit så vete fan...

Men så är vi ju icke Thailändare heller.

Opoliktske Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur mycket ni (vi) skrik(v)er oss hesa så ÄR det så här Thailändska folket VILL ha de, dom vet, om man frågar lite diskret, att familjen Thaksin inte är helt rumsrena men det skiter (ursäkta liknelsen) dom i, dom vet att det är korruption och ministerstyre men det struntar dom också i, dom VILL ha tillbaks en dömd ekobrottsling (och det har dom fått) så dom är rätt nöjda nu, i alla fall de 65% som röstade på DrT (:s syster) så varför överhuvudtaget hålla på och hälla bensin på elden, IL m.fl. tycker lika som 65% av folket, ni andra är i minoritet, ska de va så jävla svårt att fatta att ni måste skrika efter IL och hans kommentarer varenda gång ni hittar något som INTE rimmar med demokrati i vårt tankesätt?

Ni har ju redan svaren och de sarkastiska argumenten klart för er, vik er, det blir bara en jävla massa ordbajseri som ni sen måste hålla på och älta fram o tillbaka för att vinna debatten om vem som plattar till IL mest, tycker ni det är en merit så vete fan...

Men så är vi ju icke Thailändare heller.

Opoliktske Baa

Det är ju han som påstår att Thaksin och demokrati rimmar i Thailand ... :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju han som påstår att Thaksin och demokrati rimmar i Thailand ... :whistle:

Och hur fan orkar du bry dig i flera år, bara att inse att han har rätt, dom vann ju valet di röda och då ÄR det demokrati, eller har jag missat nåt?

One man one vote!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur fan orkar du bry dig i flera år, bara att inse att han har rätt, dom vann ju valet di röda och då ÄR det demokrati, eller har jag missat nåt?

One man one vote!

Det är väl ungefär samma fråga tillbaka isåfall.

Hur orkar du bry dig om dom som bryr sig hela tiden för du kommer ju med sådana kommentarer titt som tätt i olika trådar :whistle:

Är det för att du också bor i Isaan eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De röda fick väl 48% och det är inte majoritet i min värld!!Att sedan kohandeln gjorde att de fick majoritet med koalitionspartiernas hjälp det är en annan femma.Men de fick väl inte egen övervikt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ungefär samma fråga tillbaka isåfall.

Hur orkar du bry dig om dom som bryr sig hela tiden för du kommer ju med sådana kommentarer titt som tätt i olika trådar :whistle:

Är det för att du också bor i Isaan eller ?

Nä,. det är för att jag är snäll och du är dum!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De röda fick väl 48% och det är inte majoritet i min värld!!Att sedan kohandeln gjorde att de fick majoritet med koalitionspartiernas hjälp det är en annan femma.Men de fick väl inte egen övervikt?

Är det sånt du sitter och funderar över, jag har mer världsliga problem, hur öppnar man en <changburk där den jävla öglan lossnat, d.v.s. utan att hela godispaketet sprutar ut över golvet, och där vill man ju inte slicka!!!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd huggtändrerna :crazy:

Dom har TV snott!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Är det sånt du sitter och funderar över, jag har mer världsliga problem, hur öppnar man en <changburk där den jävla öglan lossnat, d.v.s. utan att hela godispaketet sprutar ut över golvet, och där vill man ju inte slicka!!!!

Jo jag kan förstå att det är sådana frågor du funderar på. Det blev ju lite fel tidigare. PT fick inte 65% som du angav. Kanske en petitess för dig. Dom har inte majoritet (jag menar % av antal röstande). Det är väl intressant?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kan förstå att det är sådana frågor du funderar på. Det blev ju lite fel tidigare. PT fick inte 65% som du angav. Kanske en petitess för dig. Dom har inte majoritet (jag menar % av antal röstande). Det är väl intressant?

Jo, du har helt rätt i att det är om inte en petitess så näst intill, men likförbenat, om man ser det utifrån så är det en majoritetsregering, och då är det väl demokrati?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur mycket ni (vi) skrik(v)er oss hesa så ÄR det så här Thailändska folket VILL ha de, dom vet, om man frågar lite diskret, att familjen Thaksin inte är helt rumsrena men det skiter (ursäkta liknelsen) dom i, dom vet att det är korruption och ministerstyre men det struntar dom också i, dom VILL ha tillbaks en dömd ekobrottsling (och det har dom fått) så dom är rätt nöjda nu, i alla fall de 65% som röstade på DrT (:s syster) så varför överhuvudtaget hålla på och hälla bensin på elden, IL m.fl. tycker lika som 65% av folket, ni andra är i minoritet, ska de va så jävla svårt att fatta att ni måste skrika efter IL och hans kommentarer varenda gång ni hittar något som INTE rimmar med demokrati i vårt tankesätt?

Ni har ju redan svaren och de sarkastiska argumenten klart för er, vik er, det blir bara en jävla massa ordbajseri som ni sen måste hålla på och älta fram o tillbaka för att vinna debatten om vem som plattar till IL mest, tycker ni det är en merit så vete fan...

Men så är vi ju icke Thailändare heller.

Opoliktske Baa

Folket har röstat och PT vann, så långt är vi överens. De fick dock inga 65% utan 48% men det var ändå klart mer än något annat parti, och i mandat fick de över 50%, så helt klart ska de regera.

Jag tycker också det är ganska förståeiligt att PT vann och jag har inga synpunkter på att 48% av alla thailändare tror att PT, eller snarare Thaksin, är det bästa alternativet att leda Thailand. De tycker Thaksin är bra därför att de fick det bättre när han styrde Thailand så det vore ju ytterst förmätet av oss mätta svenskar att sitta och säga att de röstade fel och jag kan lova dig Baa att jag har heller aldrig varken skrivit eller sagt att de röstade fel.

Tillbringar man en del tid i och intresserar sig lite för Thailand borde man dock hyfsat väl förstå varför många fattiga tycker att de fick det bättre under Thaksin och under vilka premisser de röstar på Thaksin. IL pratar ofta om demokratirörelser och en del andra klasskampsuttryck men jag har aldrig hört en endaste PT-röstare som tror att Thaksin är för demokrati utan deras gillande är på ett betydligt mer basiskt plan. Om IL och andra röda skrev "Jag supportar PT och Thaksin för att thailändarna röstade fram dem och för att min familj fick det bättre" så finns ju ingen anledning att säga emot.

Däremot så kan, och nästan bör, man argumentera mot Thaksins enorma korruption, absurda croonyism, ministerstyre, totala disrespekt för demokrati och lagar och alla extrajudiciära mord han är ansvarig för. Man bör också förstå att Thaksin kom till makten precis efter att IMF tvingat Thailand att spara sig ut Tomyamkungkrisen och sedan regerade under den kraftigaste högkonjunkturen världen någonsin skådat. Vi har alla minst 9 år av vettig utbildning så vi borde klara av att se att egentligen fick Thailands fattiga en jävligt taskig deal under Thaksin; 1% löneökning när Kinas, Indiens och Vietnams fattiga låg på närmare 10%, men är man fattig och dåligt utbildad så jämför man inte med Kinas fattiga utan hur man hade det förra året och då framstår ju Thaksin som en frälsare.

Jag tror att den skakiga världsekonomin kommer sätta käppar i hjulen för Thaksin denna gång och med uteblivna vallöften och "belöningar" till de som hjälpt honom så är det tveksamt om PT ens sitter mandatperioden ut. Thaksins chans är att överleva 3.5 år och hoppas att världsekonomin stabiliseat sig till slutet på 2014, kan han sedan dela ut en hög pengar månaderna innan valet så vinner de givetvis igen 2015 och det oavsett om han under tiden har snott 100 miljarder till, stängt ned varenda tidning samt låtit avrätta ytterligare ett par tusen oskyldiga. Har man det tufft nog att få riset att räcka så är demokrati och rättssamhälle en onödig lyx som rika svenskar kan diskutera.

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpo...o-extreme-media

Merom den nya censuren, det börjar ju bra...

Det är ju för jävligt att de sätter sig ner och pratar med journalister. De borde göra som på slaktarn Abhisits tid och skjuta ihjäl dom istället!

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiro_Muramoto

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju för jävligt att de sätter sig ner och pratar med journalister. De borde göra som på slaktarn Abhisits tid och skjuta ihjäl dom istället!

http://en.wikipedia.i/Hiro_Muramoto

En person som hyllar mordbrännare borde inte få vara med och diskutera demokrati!

Angående "slaktare" så har aldrig Abhisits regering slaktat någon, du blandar nog i hop med en tidigare regering som avrättade 2500 personer utan rättegång + slaktade muslimer i södern under massakern där.

Vilka som mördade under Bangkokterrorn är inte bevisat ännu men man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut att "de svarta" låg bakom morden bara för att ställa regeringen i dålig dager, inget nytt eftersom Thaksin har bevisat flera gånger tidigare att han ohämmat använder sig av våld och människoliv har inget värde för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är ju för jävligt att de sätter sig ner och pratar med journalister. De borde göra som på slaktarn Abhisits tid och skjuta ihjäl dom istället!

http://en.wikipedia.i/Hiro_Muramoto

Jag tolkar artikeln inte som att det skall hållas några vänskapliga samtal.

"Discussions would be needed to deal with any media outlets that were seen to be opposing the national reconciliation policies of the Pheu Thai-led government, PM's Office Minister Krissana Seehalak said on Friday, her first day on duty regulating the media."

To deal with...hantera alla media som opponerar sig mot den nationella..

Det låter som förr i tiden "endera är ni med oss eller så är ni mot oss. För er egen skull är det bäst att vara med oss..."

Thaksins regerande börjar i förväntad rikting

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar artikeln inte som att det skall hållas några vänskapliga samtal.

"Discussions would be needed to deal with any media outlets that were seen to be opposing the national reconciliation policies of the Pheu Thai-led government, PM's Office Minister Krissana Seehalak said on Friday, her first day on duty regulating the media."

To deal with...hantera alla media som opponerar sig mot den nationella..

Det låter som förr i tiden "endera är ni med oss eller så är ni mot oss. För er egen skull är det bäst att vara med oss..."

Thaksins regerande börjar i förväntad rikting

Vems förväntningar tolkar du nu? dina?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vems förväntningar tolkar du nu? dina?

Ja det är väl klart. Jag kan ju inte tolka in någon annans.

Detta är rubriken:

Govt will 'talk to' media critics

varför tror du att dom satt "Talk to" på det sätt det är gjort? Missade dom när dom skrev artikeln?

Nu är detta en artikel så man får nog inte tolka den som en bokstavstrogen.

Om det är som artikeln slår an så är det helt i linje med Thaksins förra regeringstid.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud. Källkritik någon? Varför tror du att just det ordet står inom citationstecken? Och i det sammanhanget och i den tidningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...