Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Så du tror inte sittande vill frisera eller friserar sanningen för att det ska se bra ut? Det är väl rätt grundläggande i dessa sammanhang.

Jo det är jag helt övertygad om att dom vill. Jag tror däremot inte att dom kan påverka media som BBC, CNN, Al Jazeera, SVT och andra att rapportera vad dom upplever. Vad tror du?

Varför inte låta media deltaga och rapportera? Det kan väl inte vara dåligt??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilken typ av manniskor da?

Tycker du det ar konstig att reportrar fran statsstyrd media som konsekvent visar tex. bilder pa doda soldater men ej demonstranter osv. inte ar valkomna?

Nu slängdes ju all media ut, även internationell media.

Fast de bjöds tillbaka senare under kvällen av Veera enligt TAN.

TAN Network: Weera, on Ratchaprasong stage, begged the press to come back to Panfah Bridge and promised better security. They are friends w/ the press.

Men jag vet inte hur pigga de är på att arbeta under "skriv som vi vill annars jävlar" attityden.

Kan meddela att i Udon börjar Lao kaon ta ut sin rätt på agitatorerna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyval inom 14 dagar mitt i detta inferno som av många anses vara ett revolutionsembrio? Anser du inte att det är lite väl sent påtänkt nu efter vad som inträffat det senaste dygnet? Eller har du fler taktiska lösningar för att vidmakthålla den maktstruktur som råder? Och isf vilken är din agenda?

Är du verkligen oberoende journalist som försöker återge de faktiska förhållanden som just nu pågår på ett objektivt sätt?

Han refererar till de rödas krav på nyval inom 15 dagar som dom vägrar att kompromissa om !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vilket val har Demokraterna vunnit? Bara av ren nyfikenhet.

Lite tunt svar. Du verkar köra med samma taktik som IL; alltid besvara en fråga med en annan fråga.det för sannerligen inte diskussionen framåt. Har du något/några svar? Kan det vara så illa att det inte finns något svar på mina enkla frågor. OM det inte finns det så är det väl bättre att låta bli att skriva så uppenbara klantigheter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som hände var nog mest kaosartat och knappast varken regisserat eller kontrollerat från någon sida

Dom "svarta" figurerna som snackats om sköt mot militären från höghusen runt om. Därav mina kommentarer

Om det var dom som startade det hela eller några andra vet jag inte

Att folk blir träffade i huvudet i en stor folkmassa är nog knappast förvånande eller innebär att någon lugnt och kontrollerat avsiktligt riktat och siktat på detta

Ditt svar lät rimligare än mitt och när det är på det viset är det nog dags att avsluta dagens spekulationer för min del. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa som kan hända nu är att Thaksin får komma tillbacka och hjälp regeringen och militären att lös det problem de har försatt sig i.

Hur man än vänder och vrider på det så är Thaksin den bästa ledaren för Thailand.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Lite tunt svar. Du verkar köra med samma taktik som IL; alltid besvara en fråga med en annan fråga.det för sannerligen inte diskussionen framåt. Har du något/några svar? Kan det vara så illa att det inte finns något svar på mina enkla frågor. OM det inte finns det så är det väl bättre att låta bli att skriva så uppenbara klantigheter.

Skojar du eller?

Jag har stallt oandligt massa fragor till dig de senste veckorna och du har konsekvent struntat i att svara utan fortsatt ditt infantila och hogst personliga korstag mot IL.

Menar du att din fortsatta kampanj mot IL for diskussionen framat?

Du har inte koll pa vad som sker i Bangkok och har missat att BBC m.fl ar kvar och samtidigt klagar du pa andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det bästa som kan hända nu är att Thaksin får komma tillbacka och hjälp regeringen och militären att lös det problem de har försatt sig i.

Hur man än vänder och vrider på det så är Thaksin den bästa ledaren för Thailand.

Moo

Ja herregud! Menar du det eller skulle det vara en ironi-skylt också? Hjälpa regeringen och militären??? Detta måste vara ett skämt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyval inom 14 dagar mitt i detta inferno som av många anses vara ett revolutionsembrio? Anser du inte att det är lite väl sent påtänkt nu efter vad som inträffat det senaste dygnet? Eller har du fler taktiska lösningar för att vidmakthålla den maktstruktur som råder? Och isf vilken är din agenda?

Är du verkligen oberoende journalist som försöker återge de faktiska förhållanden som just nu pågår på ett objektivt sätt?

Ojsan, här skräder vi inte på orden ser jag...

Jag påpekade att det ofta är den sittande regeringen som gynnas kortsiktigt vid sådana händelser och skulle Abhisit och regeringen vilja utnyttja detta till sin fördel så utlyser de ett nyval med så kort tid som möjligt till valdagen för att på så sätt rida på den kortsiktiga popularitetsvågen.

Jag har ingen agenda, har du?

Här på MPR har jag slutat med att vara objektiv, jag vill helst inte uppröra folk med fakta och iakttagelser som kanske inte stämmer med deras idealvärld.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyval inom 14 dagar mitt i detta inferno som av många anses vara ett revolutionsembrio? Anser du inte att det är lite väl sent påtänkt nu efter vad som inträffat det senaste dygnet? Eller har du fler taktiska lösningar för att vidmakthålla den maktstruktur som råder? Och isf vilken är din agenda?

Är du verkligen oberoende journalist som försöker återge de faktiska förhållanden som just nu pågår på ett objektivt sätt?

Hejja hejja.. död åt alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa som kan hända nu är att Thaksin får komma tillbacka och hjälp regeringen och militären att lös det problem de har försatt sig i.

Hur man än vänder och vrider på det så är Thaksin den bästa ledaren för Thailand.

Moo

Jo det vore ju något.

Självklart skall en av världens mest korrupta politiker genom tiderna ta hand om ett land som just nu skakas i grunderna p.g.a. att denna korrupte man betalat folk för att hjälpa honom få behålla några miljarder pengar som han snodde från Thailand under sin regenttid.

Men som sagt han behöver ju ett land att bo i då han i praktiken är bannad från i stort sett hela världen

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa som kan hända nu är att Thaksin får komma tillbacka och hjälp regeringen och militären att lös det problem de har försatt sig i.

Hur man än vänder och vrider på det så är Thaksin den bästa ledaren för Thailand.

Moo

Min sambo sitter bredvid mig och läser detta.

Hon gapflabbar!!

Och kan du tänka dig... Hon är från ISAAN!

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud! Menar du det eller skulle det vara en ironi-skylt också? Hjälpa regeringen och militären??? Detta måste vara ett skämt.

Klart det är ett skämt.. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai har alltid varit på diktaturens sida mot folket.

Jag har tidigare kallat honom för vad han är diktaturens fanbärare här på MPR.

Det är bara att gå in och titta på hans tidigare inlägg.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det vore ju något.

Självklart skall en av världens mest korrupta politiker genom tiderna ta hand om ett land som just nu skakas i grunderna p.g.a. att denna korrupte man betalat folk för att hjälpa honom få behålla några miljarder pengar som han snodde från Thailand under sin regenttid.

Men som sagt han behöver ju ett land att bo i då han i praktiken är bannad från i stort sett hela världen

Nja vilket land är han bannad ifrån? inget mig veterligen

tom Thailand välkomnar han med öppna armar med ett varmt mål mat om dagen i ett par år.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte koll pa vad som sker i Bangkok och har missat att BBC m.fl ar kvar och samtidigt klagar du pa andra...

Njae, jag såg just på en sändning från BBC där de sa sig bara kunna ge andrahandsuppgifter just nu, då deras reportrar hade blivet bortjagade av röda anhängare.

Sitter ju själv inte i Bangkok just nu utan i Europa, men har svårt att se varför just BBC skulle dra till med en sådan lögn.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Min sambo sitter bredvid mig och läser detta.

Hon gapflabbar!!

Och kan du tänka dig... Hon är från ISAAN!

// Jobbe

Samma här! Flickvännen sitter bredvid. Hon undrar vem denne/denna person kan vara? BTW; gf kommer från södra Thailand

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Orsaken till att de jagar bort journalister är väl att det finns sådan som Maichai som är diktaturens fanbärare.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

pattayanordic

Här i Pattaya är det helt tom på det rödas "läger", ett jätte party tält bakom BigC (2nd o 3rd road), men dom hade samlats utanför kommunhuset, inte alls många, lät mest som dom hade en karaoke kväll o sjöng gamla thai-hits. Några poliser stod vakt så dom inte sprang in o pissa i kommuntomtens buskar.

Pattaya Nordic Bar, Soi Buakhao, Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Orsaken till att de jagar bort journalister är väl att det finns sådan som Maichai som är diktaturens fanbärare.

Moo

Ja jösses! Det där är taget ur manifestet..eller hur? Gäller det även BBC, Al Jazeera, CNN, SVT och andra journalister?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jösses! Det där är taget ur manifestet..eller hur? Gäller det även BBC, Al Jazeera, CNN, SVT och andra journalister?

Dom har bara bett Thai journalisterna att dra för att dom lyder ju under censur lagarna.

Skall se om jag hittar källa på dessa uppgifter

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja vilket land är han bannad ifrån? inget mig veterligen

tom Thailand välkomnar han med öppna armar med ett varmt mål mat om dagen i ett par år.

Med sitt Thailändska pass kommer han ingenstans, med sitt Montenegropass kan han besöka Schengenländerna, men ingen vill ta emot honom, i alla fall inte som officiell person.

USA är helkört, han är icke önskvärd, med sitt pass från Liberia kan han besöka Liberia, och i England har han bott tidigare men är nu rökt.

I Asien vågar han inte besöka mer än Cambodja, och Australien har tidigare sagt att han inte är välkommen, finns många länder mer, men han har det rätt jobbigt i sitt resande, den gode Thaksin.

Och skulle han återvända till Thailand just nu så är väl ett inbördeskrig så obehagligt nära att bara tanken på detta gör att man ryser.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Orsaken till att de jagar bort journalister är väl att det finns sådan som Maichai som är diktaturens fanbärare.

Moo

En mycket snabb beräkning i huvudet säger att det är c:a 0,05% av thailands befolkning som demonstrerar för dom röda. Enligt dig så är alltså 99,95% av befolkningen diktaturens fanbärare?

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...