Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Konspirationer som borde göra Oliver Stone upphetsad. Jag vet inte vad jag ska säga om den här "tredje kraften". Låter långsökt men kanske inte helt osannolikt.

Vilken röra :(

Med tanke på att de inte vet vilka dem "svartkläda personerna med Ak47" är, så kanske man få utgå från att det finns en tredje kraft.. Blackshirts ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att de inte vet vilka dem "svartkläda personerna med Ak47" är, så kanske man få utgå från att det finns en tredje kraft.. Blackshirts ?

De rödas egen säkerhetstjänst som syns på alla videos längst fram i alla led bär ju alla svarta kläder

Och känns inte som polis och militär i Thailand skulle använda AK47. Det är normalt M16 i deras arsenal.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiTv "NBT" hackar just nu ner på Thaksin som bara den.. allt från tak bai till idag och jämför hur Thaksin skötte det då jämför mot hur Aphisit sköter det nu. Lustig att de nämner gång på gång att Thaksin nu idag fördömer den nuvarande regerings sätt att agera :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Med tanke på att de inte vet vilka dem "svartkläda personerna med Ak47" är, så kanske man få utgå från att det finns en tredje kraft.. Blackshirts ?

Blackshirts ar ju Seh Daengs grabbar dvs UDD sympatisorer som UDD faktiskt tagit avstand fran.

IMG_6570.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

De rödas egen säkerhetstjänst som syns på alla videos längst fram i alla led bär ju alla svarta kläder

Och känns inte som polis och militär i Thailand skulle använda AK47. Det är normalt M16 i deras arsenal.

Såg på tv där höguppsatta militärer tror sig att dessa svartklädda är fd soldater/legosoldater med tanke på hur de rörde sig och hur de agerade med AK47:an..

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att de inte vet vilka dem "svartkläda personerna med Ak47" är, så kanske man få utgå från att det finns en tredje kraft.. Blackshirts ?

Frågan är då vad syftet är och vem som skulle vinna på det. Hardcore - falang inom militären? Någon som vill misskreditera Abhisit och gripa makten? Själv har jag ingen aning.

De rödas egen säkerhetstjänst som syns på alla videos längst fram i alla led bär ju alla svarta kläder

Och känns inte som polis och militär i Thailand skulle använda AK47. Det är normalt M16 i deras arsenal.

Så utan att direkt säga det menar du att det är de rödas säkerhetstjänst som knäpper egna? Så cyniska tror jag faktiskt ingen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nere och kikade utanför central world vid 21 tiden idag. Behövde öppna de gamla sandal såren i fötterna.

Vid 14-15 tiden började alla vakna och det spelades lite musik och verkade allmänt laddas för kvällen, nu senare på kvällen så verkar många av de äldre vikt av för dagen. Framför central world var det packat med yngre förmågor utan och med röda tröjjor. Flera kan man tänka gillade att tuta med sina tutor och slamra med sina fötter. De måste ha beställt in tusentals fötter i olika storlekar för ALLA har verkligen minst ett par och helst även en tuta.

När några tusen skallar börjar smattra och tuta så blir det lite ljud. Nu senare på kvällen verkar det lite mindre argt, jag kan ju inte avgöra alls vad som sägs så jag får gå på hur arga dom låter :whistle: , lite mer folkfest med god mat och skumma självlysande pinaler innan för avspärrningarna som blivit kraftigare och kraftigare under dagen. I morse var det några snubbar som dirigerade trafiken. Nu är det staket och stora vita boskapslastbilar(?) som blockerar infarterna.

Om ordningsmakten står och laddar för att börja bråka så kommer det gå åt helvete om de röda inte får chansen att skicka hem alla unga studenter och liknande innan det blir silkesvantar av.

Farang representationen höll även den hög klass på kvällen, sitter ett gäng khao san road hippies som köpt sig eget godispapper att sitta på och fötter att smattra med medan de ser ut att bara vara delvis närvarade..

Inte konstigt om det finns massa dvdfilmer som verkar fyllda bara med klipp på när faranger gör bort sig. Populära filmer om man ska tro antalet thailändare som kollade på smakprov vid försäljarnas dvdbord.

Något osammanhängande post ser jag nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är då vad syftet är och vem som skulle vinna på det. Hardcore - falang inom militären? Någon som vill misskreditera Abhisit och gripa makten? Själv har jag ingen aning.

Har faktiskt ingen aning heller, men det är iaf vad dem säger i ThaiTv... Lite kul att de verkligen propagera hårt för att måla upp DR T som djävelen själv kanske med all rätt "vad vet jag" men lite intressant är det trots allt med tanke på hur T skötte moben på sin tid och hur aphisit sköter det idag..

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att de verkligen propagera hårt för att måla upp DR T som djävelen själv kanske med all rätt

Själv tycker jag det är helt fel läge att pumpa upp mer hat. Det räcker och blir över som det är nu. Dags att lämna sandlådan, växa upp och arbeta för att det som inträffade igår inte ska hända igen. Det gäller alla från risbönder, folket på gatan, kostymnissar, militärer, politiker och framförallt journalister har ju ett stort ansvar för besinning nu när rykten flöder hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är då vad syftet är och vem som skulle vinna på det. Hardcore - falang inom militären? Någon som vill misskreditera Abhisit och gripa makten? Själv har jag ingen aning.

Så utan att direkt säga det menar du att det är de rödas säkerhetstjänst som knäpper egna? Så cyniska tror jag faktiskt ingen är.

Nej. Det säger jag definitivt inte. Har ingen aning om vilka dessa är. Men jag har personligen mycket svårt att tänka mig att det är poliser eller militärer som skjuter på sina kollegor.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är helt fel läge att pumpa upp mer hat. Det räcker och blir över som det är nu. Dags att lämna sandlådan, växa upp och arbeta för att det som inträffade igår inte ska hända igen. Det gäller alla från risbönder, folket på gatan, kostymnissar, militärer, politiker och framförallt journalister har ju ett stort ansvar för besinning nu när rykten flöder hur som helst.

Håller fullständigt med. Nu får det vara slut med våldet.

Men man blir ju mörkrädd när man läser om att de röda kör bort alla journalister från sina blockader och till och med hotar dom !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är helt fel läge att pumpa upp mer hat. Det räcker och blir över som det är nu. Dags att lämna sandlådan, växa upp och arbeta för att det som inträffade igår inte ska hända igen. Det gäller alla från risbönder, folket på gatan, kostymnissar, militärer, politiker och framförallt journalister har ju ett stort ansvar för besinning nu när rykten flöder hur som helst.

Jo, kanske det vi få väl hoppas på det bästa, men det skadar ju faktiskt inte med att man lyfter fram lite fakta om hur Thaksin faktisk skötte landet även om det må vara på sandlåde nivå..

Jag måste säga att man bli lite påmind om "bin ladin" när de visa hur thaksin uppmanar "de röda att inte komma hem tomhänta från bkk" via V-link.."ironi"

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Det säger jag definitivt inte. Har ingen aning om vilka dessa är. Men jag har personligen mycket svårt att tänka mig att det är poliser eller militärer som skjuter på sina kollegor.

Nu var det väl mest röda som dog eller hur. Och enligt uppgift genom skott i huvudet. Någon var det som sköt iaf. Skulle väl kunna tyda på en viss vana och ett syfte, eller är jag helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, kanske det vi få väl hoppas på det bästa, men det skadar ju faktiskt inte med att man lyfter fram lite fakta om hur Thaksin faktisk skötte landet även om det må vara på sandlåde nivå..

Jag måste säga att man bli lite påmind om "bin ladin" när de visa hur thaksin via V-link.."ironi"

Fakta är väl bra men just nu övertygas bara redan troende. Dags att släppa spaden och göra något som för landet framåt istället för bakåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Oavsett vilka det är som ser det som sin revolution, så är dom en majoritet i Thailand. Då är det väl så att "folk från övriga landet" som du nämner utgör en minoritet.

STOPP, STOPP! Majoritet innebär mer än 50% av rösterna i Thailand. Vad har du för info kring detta? Jag tror du svamlar men om du kan påvisa motsatsen så ger jag dig full kredit.

Upp till bevis alltså!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dök upp teckningar på pelare mm där de regerande jämförs med hitler osv.

Säljs även sandaler med vad jag antar är Abhisits avbild, så att fotsulorna skall vidröra hans avbild antar jag?

Så som dom verkar se sig själva:

th_IMG_0905_1024x768.jpg

Första parket:

th_IMG_0908_1024x768.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dom röda buar nu åt reportrar och skickar iväg dom.

Dom tål tydligen inte att sanningen rapporteras, vill väl bara att deras egna lögner kommer ut.

The Nation

Red-shirt leader at the Phan Fa Bridge told protesters Sunday afternoon to ask reporters to leave the rally ground.

Somchai Phaibool, a leader, told the crowd that all TV stations were biased against the protesters by refraining from airing clips of dead protesters.

He said it was useless to allow reporters to stay covering the protest and urged the protesters to boo the reporters away. At the end of his speech, protesters shouted in unison to demand reporters to leave. Reporters had to remove their green armband provided by the Thai Journalists Association.

The protesters also surrounded a mobile broadcast unit of Channel 3 t 4:10 pm and chased it out of the area.

// Jobbe

Nu visar sig det sanna trynet! Demokrati, pressfrihet...detta är b ara blahablaha för dem. Typiskt denna typ av människor.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu visar sig det sanna trynet! Demokrati, pressfrihet...detta är b ara blahablaha för dem. Typiskt denna typ av människor.

Så du tror inte sittande vill frisera eller friserar sanningen för att det ska se bra ut? Det är väl rätt grundläggande i dessa sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Dom röda vinner ju valen och det är ju egentligen det som räknas i en demokrati, till dom som inte gillar röda så är det väl bara att rösta nästa gång.

Det är väldigt mycket bättre att rösta än att försöka ändra valresultatet i efterhand med domstolar och militär hjälp.

Mvh Isan Lover

Vilket val har de röda ställt upp i? Är det ett parti? Vem är partiledare? Vilket politiskt program har detta parti? Ser fram mot svar på dessa enkla frågor.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nu visar sig det sanna trynet! Demokrati, pressfrihet...detta är b ara blahablaha för dem. Typiskt denna typ av människor.

Vilken typ av manniskor da?

Tycker du det ar konstig att reportrar fran statsstyrd media som konsekvent visar tex. bilder pa doda soldater men ej demonstranter osv. inte ar valkomna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vilket val har de röda ställt upp i? Är det ett parti? Vem är partiledare? Vilket politiskt program har detta parti? Ser fram mot svar på dessa enkla frågor.

Vilket val har Demokraterna vunnit? Bara av ren nyfikenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kortsiktigt brukar sådana här händelser gynna en sittande regim så vill Abhisit spela riktigt fult utlyser han nyval inom 14 dagar och kan då förmodligen kapa till sig ytterligare mandat samtidigt som han gått de röda till mötes...

Nyval inom 14 dagar mitt i detta inferno som av många anses vara ett revolutionsembrio? Anser du inte att det är lite väl sent påtänkt nu efter vad som inträffat det senaste dygnet? Eller har du fler taktiska lösningar för att vidmakthålla den maktstruktur som råder? Och isf vilken är din agenda?

Är du verkligen oberoende journalist som försöker återge de faktiska förhållanden som just nu pågår på ett objektivt sätt?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det väl mest röda som dog eller hur. Och enligt uppgift genom skott i huvudet. Någon var det som sköt iaf. Skulle väl kunna tyda på en viss vana och ett syfte, eller är jag helt ute och cyklar?

Det som hände var nog mest kaosartat och knappast varken regisserat eller kontrollerat från någon sida

Dom "svarta" figurerna som snackats om sköt mot militären från höghusen runt om. Därav mina kommentarer

Om det var dom som startade det hela eller några andra vet jag inte

Att folk blir träffade i huvudet i en stor folkmassa är nog knappast förvånande eller innebär att någon lugnt och kontrollerat avsiktligt riktat och siktat på detta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...