Jump to content
IGNORERAD

Qatar airways till Thailand?


StefanJ

Recommended Posts

Vi var nere 12/6- 3/7, det var meningen att Bob skulle stanna i 5 veckor till.

Med han ville inte flyga ensam hem han är 13 år nu.

Pigge01

Vi ska vara borta 6 veckor. Vad jag har hört från andra så blir biljetten dyrare när

man är borta mer än en månad.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    5

  • josa

    4

  • challenger98

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Q.A har bra service, bra plan, bra mat, billiga.

Det enda dåliga är att man mellanlandar halvvägs, skönare att mellanlanda i Europa...

Men totalt sett blir det tumme upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Q.A har bra service, bra plan, bra mat, billiga.

Det enda dåliga är att man mellanlandar halvvägs, skönare att mellanlanda i Europa...

Men totalt sett blir det tumme upp.

Själv tycker jag att det är ganska skönt att få sträcka lite på benen halvvägs.Vad spelar det för roll vart och vad flygplatsen ligger?Mellanlandning i Europa innebär ju bara att den fortsatta resan tar längre tid än den från tex Doha :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får tacka för alla svar, det blev Qatar airways.

Måste spara in lite på resan, ska plantera 26 rai gummiträd.

Tackar

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Kollade själv 07. sept 2011 - 1 maj 2012 Oslo - Bkk ToR

Det är only 5250 SEK (1 NOK= 1,2 SEK)

post-7521-0-12667200-1317205298.jpg

Qatar öppnar linje från Oslo, Bangkok - Oslo tur o retur

Grand Total 11,695.00 THB

http://www.qatarairways.com/global/en/o ... 1400000406

Edit: upptäckte att skatter är inte redovisade i detta, plääh, då blir det ca 6 600 NOK

alltså inte billigare än att åka fra ARN

post-7521-0-12667200-1317205298.jpg

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Är det någon som har koll på vilken valuta man kan använda på flygplatsen? //Janne
Ingen som har handlat på flygplatsen ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har handlat på flygplatsen ?
smidigaste är väl ned kort annars landets valuta

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har handlat på flygplatsen ?

Har för mig att jag betalade med kort, annars bör väl USD och EURO funka där?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ett annat plus med QA. Inte massa fulla svenne banan som tror att de viskar med snubben som sitter bredvid men i verkligheten skriker ut sina planer för två veckor i Pattaya över hela planet wink.gif Ibland kan packade resenärer bli lite för högljudda när en annan vill slagga.

Det är en klar nackdel med ap-klass på Thai Airways, alla dessa halvpackade Pattayakramare. Måste fan se till att bli uppgraderad på lördag...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är Us dollar som gäller på flygplatsen om man inte handlar med kort.

Vi åkte med dom i vintras (jan-feb) måste bara säga världsklass på planen dödens på flygplatsen.

Vi hade ett stopp på 10 timmar på vägen ner, vi betala loungen satt där i 5 timmar var inte värt pengarna,

Så vi gick till taxfree och köpte en flarra vodka, leta som tokar efter groggvirke hitta på ett ställe där dom sålde pepsi i pappmugg.

Hällde ut hälften ner med hojtaroljan satte oss vid boardingdisken och drack, vi satt och drack dom börja boarda planet men vi hade kvar så vi vänta man behöver inte vara först.

När alla hade gått på och vi var sist så gick vi till disken och skulle gå ombord, först var kompisen till honom sa dom sitt ner en stund.

Sedan kom jag och då sa dom Sorry MR overbook, can ju take businessclass with economy food

Ja vad svarar man på jo ett ja så klart fick mitt boardinkort visa kompisen så han gick till disken och sa att vi reste tillsammans och köpt biljetterna tillsammans så han fick samma som mig.

Nu var det med maten inte fick vi economy food vi käka samma som dom andra på fina tallrikar,samt den goa servisen som dom ger i businessclass

Här kommer lite bilder från Qatar Airways

Här har ni ap-klassen från Arlanda till Doha

post-3090-0-34528400-1317290441_thumb.jp

Inga dåliga pumor

post-3090-0-26935800-1317290555_thumb.jp

Här har ni kompisen innan vi gick till taxfree den som sitter bakom är Maitans lilla tupp som han fick på halsen tack vare några MPR :whistle:post-3090-0-14651300-1317290872_thumb.jp

Så det där med att dom var hårda om man dricker och blir nekad det stämmer inte vi fick till och med businessclass

post-3090-0-17499300-1317290961_thumb.jp

post-3090-0-89458700-1317291128_thumb.jp

Mvh

Nerike

post-3090-0-34528400-1317290441_thumb.jp

post-3090-0-26935800-1317290555_thumb.jp

post-3090-0-14651300-1317290872_thumb.jp

post-3090-0-17499300-1317290961_thumb.jp

post-3090-0-89458700-1317291128_thumb.jp

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Intressanta rykten igång just nu:

Flybolaget SAS stiger kraftigt på Stockholmsbörsen. Vid lunchtid hade börskursen gått upp med 14,9 procent.

Uppgången beror på ett rykte om att SAS kan bli uppköpt av Qatar Airways, skriver nyhetsbyrån Six.

Enligt norska Dagens Näringsliv bedömer flygexperten Ole Kirchert Christensen, vd på Travelbroker, att Qatar Airways kan vara ute efter SAS. Qatar Airways vd Akbar Al Baker har tidigare sagt till Financial Times att flygbolaget önskar sig en partner i Europa.

- På sikt kan Qatar och SAS var en ”perfekt match””, säger Christensen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet väl inte vad Qatar Airways skulle tillföra på inrikes-flygningarna., om dom köper upp SAS.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet väl inte vad Qatar Airways skulle tillföra på inrikes-flygningarna., om dom köper upp SAS.

Leif

Persisk mat ?

Yngre flygvärdinnor ?

:crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet väl inte vad Qatar Airways skulle tillföra på inrikes-flygningarna., om dom köper upp SAS.

Leif

Ur en lekmans perspektiv:

De skulla kunna lägga ner SAS och dess utdaterade flotta och sparka ut all (i branschen) överbetalda personal och ge fanken i det danska fackförbundet.

Eftersom SAS behövt många stora bidrag av skattepegnar för att ens klara driften på senare år så ser jag nog inget mer än själva rutterna en potentiell köpare skulle vara intresserad av.

Investeringsbehovet är skriande stort samtidigt som lågprisbolagen bara tar marknadsandelar, då t.ex. Air Berlin, Quatar och till viss del Norwegian har visat att man kan ge OK service utan att ta gammaldags betalt för biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen Har du åkt med Norwegian eller A Berlin? Jag tänkte då på sevicen Dotra har åkt med både Ryan o Berlin Berlin blev dyrt o Ryan usel "sevice"

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen Har du åkt med Norwegian eller A Berlin? Jag tänkte då på sevicen Dotra har åkt med både Ryan o Berlin Berlin blev dyrt o Ryan usel "sevice"

Offe

Jag har åkt med flera som Ryan, Norwegian, Air Asia och Air Berlin och det inget som är bra utom priset.

Handbagage Ok, men sen kostar det. SAS är för mig billigare, och är min favorit sen skiter jag i om jag inte får mat i ett plast-tråg på en 50 min flygning.

Vad jag menade var att Qatar kan bara vara intresserade av de internationella flygningarna och skiter i inrikesflyget, som för mig som norrlänning är mycket viktigt.

Jag skiter i utseendet på en flygvärdinna eller flygmaten.

Jag har mycket bättre att vänta, då jag kommer fram

Leif också en gubbe med ung och vacker fru.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar ni inte att araberna och gulingarnas tid kommer nu vi vitingar vi har lekt färdigt en som ser i spåkulan inrikes flyget kommer att bara bli starkare norr om stockholm men södra sverige kan lika gärna åka tåg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej,

Lyfter tråden för att ställa en fråga.

Köpte biljett med Qatar ARN-DOH-BKK 6:e juli - 9:e aug.

Bokade på Qatar's hemsida.

Strax efter upptäckte jag att jag förväxlat för o efternamn,

hade alltså skrivit förnamnet där efternamnet ska stå, och tvärtom.

Ringde dagen efter till Qatar's kontor i Stockholm.

Jag förklarade saken, och sa att jag naturligtvis betalar för att ställa sakerna tillrätta.

Damen jag pratade med sa att det inte ska vara några bekymmer,

men sa att hon skulle göra en notering om det.

Så jag frågar er som är mer resvana, behöver jag ändå oroa mig?

Kan det bli så att de ändå kräver mig på nån extrabetalning vid incheckning?

Jag vill tillägga att biljetten är ombokningsbar för 750 kr,

och avbokningsbar för 1500 kr.

Är det nån som gjort liknande misstag?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon vill vara riktigt jävlig så kan det säkert va ett problem, men har flygbolaget sagt okej så bör du inte ha något att oroa dig för.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Viktigt att komma ihåg.

Det är första namnet i passet som ska skrivas in, ibland så står tilltalsnamnet som andra namn i passet...men man får då resa med sitt första namn på passet...

Gäller för dom som har mer än 1 förnamn i passet såklart...

Mvh Akha

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest Dinkel

Dom har ju ett konstigt system för taxfri sprit .

Det går bra att köpa på Arlanda och ta med till Thailand . Men när jag vill köpa på Suwarmapom och ta med hem så gick det inte om jag flyger med Qatar :-(

men i Doha får jag köpa sprit

Och så serverar dom bara kycklin eller vegetariskt varje måltid

Ändrades av Dinkel
Link to comment
Dela på andra sajter

Suvvan är inte godkänd som en "säker" flygplats, av internationella flygmyndigheter.

Där för får inte taxfree sprit från Thailand föras ombord som handbagage vid transfer.

Säkerhetskontrollerna har ju en gräns på 100 ml.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att om man flyger direkt från Bangkok till Arlanda, så får man köpa ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...