måne Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Om du menar INDEX så JA Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Stefan Du menar att dom har egna butiker i dom större städer typ Rayong eller Pattaya? Jag svarar för att det finns i Rayong,vart där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Stefan Du menar att dom har egna butiker i dom större städer typ Rayong eller Pattaya? Jepp, i Pattaya ligger butiken vid Sukhumvit BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
roffe Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Lysande tack för det, Snygg kök föresten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Den i Rayong är en egen fri företagare så dom har bara begränsat med Index-möbler men kan ta hem på ca 3 dagar de dom inte har hemma Sedan har dom en hel del andra möbler som inte är Index Storhandlade hos dom i somras när jag köpte möbler till hela huset Klart bra butik faktiskt med bra service och "känsla för kunden" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
roffe Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 . Får åka in och ta en titt efter nyår när vi kommer ner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Index är OK, de har tidigare även sålt en del IKEA-produkter, speciellt prydnader och krims krams. Tror de Index som ligger nära IKEA får problem, de är hyfsat dyra ock det mesta håller sämre kvalité än IKEA, tycker jag iaf. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Index är OK, de har tidigare även sålt en del IKEA-produkter, speciellt prydnader och krims krams. Tror de Index som ligger nära IKEA får problem, de är hyfsat dyra ock det mesta håller sämre kvalité än IKEA, tycker jag iaf. MVH Tommy När IKEA öppnade i Haparanda så trodde man att andra möbelaffärer i närliggande områden skulle få problem men så blev det inte, snarare tvärt om. Tydligen så fick IKEA:s etablering folk att inse att det behövdes nya möbler och handlade sina möbler även på andra affärer. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 När IKEA öppnade i Haparanda så trodde man att andra möbelaffärer i närliggande områden skulle få problem men så blev det inte, snarare tvärt om. Tydligen så fick IKEA:s etablering folk att inse att det behövdes nya möbler och handlade sina möbler även på andra affärer. Fritz.. Det var som fasen! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Index är OK, de har tidigare även sålt en del IKEA-produkter, speciellt prydnader och krims krams. Tror de Index som ligger nära IKEA får problem, de är hyfsat dyra ock det mesta håller sämre kvalité än IKEA, tycker jag iaf. MVH Tommy Och jag tror att det är tvärt om nu när jag kollat IKEA's hemsida. På Index inkluderar dörrar, luckor, hyllplan, handtag och knoppar när dom visar priset på ett skåp, vilket det inte gör med mina erfarenheter av IKEA. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 När IKEA öppnade i Haparanda så trodde man att andra möbelaffärer i närliggande områden skulle få problem men så blev det inte, snarare tvärt om. Tydligen så fick IKEA:s etablering folk att inse att det behövdes nya möbler och handlade sina möbler även på andra affärer. Fritz.. Samma anledning som bilhallarna oftast ligger kloss! Gäller bara att anpassa pluskan! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Lät grymt dyrt med kylen! Köpte en Whirlpool i samma storlek på Carrefour i Pattis för några år sedan. 5500 med hemkörning. 4 lådor Chang o en MASSA mat för 2500= 8000! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 När IKEA öppnade i Haparanda så trodde man att andra möbelaffärer i närliggande områden skulle få problem men så blev det inte, snarare tvärt om. Tydligen så fick IKEA:s etablering folk att inse att det behövdes nya möbler och handlade sina möbler även på andra affärer. Fritz.. Perkele, har de en IKEA i Haapa raanta. Nu har jag varit för länge i Asien. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 INDEX tycker jag är helt ok! Köpte det mesta av möblerna där Kom 4 gubbar i en lastbil och monterade möblerna och tog med allt skräp och det ingår i priset och sängarna är störtsköna, man sover gott om natten “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Expressen uppmärksammar att IKEA och flera andra företag är eller skall starta upp verksamhet i Thailand http://www.expressen.se/nyheter/1.2611504/svenska-miljardarerna-har-hittat-till-Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 INDEX tycker jag är helt ok! Köpte det mesta av möblerna där Kom 4 gubbar i en lastbil och monterade möblerna och tog med allt skräp och det ingår i priset och sängarna är störtsköna, man sover gott om natten Hmmmm, kan det ha att göra med "varma" mjölkintagets surrogat? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Bifoga bild: IMG_5945 (Large).JPG Och detta blev det till måltid Bifoga bild: IMG_5946 (Large).JPG Kanelbulle med smör!? Ja, det skall man ha sa frugan. Hej 1. .Hur var det med mat att köpa hem? T.ex. Lingonsylt, falukorv, gods etc. 2. Smakade köttbullarna gott? (Hoppas citatet fungerar tog det från översvämningstråden) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Hej 1. .Hur var det med mat att köpa hem? T.ex. Lingonsylt, falukorv, gods etc. 2. Smakade köttbullarna gott? (Hoppas citatet fungerar tog det från översvämningstråden) Hej kokos Köpte inget alls... Bara tittade runt.. Köttbullarna var en STOR besvikelse, liksom den kokta potatisen.. Var sista gången jag åt detta på IKEA i Bangkok. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trajja Inlagd November 6, 2011 Dela Inlagd November 6, 2011 Bilder på butiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 Även om det inte riktigt hör till tråden undrar jag vad köttbullemenyn på IKEA Bangkok kostar! 10 köttbullar 3 potatisar 95 THB. Jag testade dem igår. De var nog ok... men de serverades kalla potatisen var också kall. För övrigt kan jag informera lite om IKEA-maten som finns att köpa hem Det fanns lax tror det var 500g föl 525THB Tysktillverkad choklad 100g för 29THB Godissnören, vegetarisk pizza, potatismos, lasagne, pasta, lingonsylt, jordgubbssylt, krusbärssylt, Chips etc. fanns också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 10 köttbullar 3 potatisar 95 THB. Jag testade dem igår. De var nog ok... men de serverades kalla potatisen var också kall. För övrigt kan jag informera lite om IKEA-maten som finns att köpa hem Det fanns lax tror det var 500g föl 525THB Tysktillverkad choklad 100g för 29THB Godissnören, vegetarisk pizza, potatismos, lasagne, pasta, lingonsylt, jordgubbssylt, krusbärssylt, Chips etc. fanns också. Tackar, tackar! priset är säkert OK även om IKEA Kungens kurva tar 19 kr just nu, men då endast för 8 st köttbullar. (12 st köttbullar kostar 29 kr) 95 baht blir väl c.a 23-24 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 För er som har möjlighet och är här länge så har Tops kanonfin köttfärs, bättre än i Sverige och lite fett, köp den, gör er egna köttbullar istället och stek på. Ni som är här på kort tid, ät den goda thaimaten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 För er som har möjlighet och är här länge så har Tops kanonfin köttfärs, bättre än i Sverige och lite fett, köp den, gör er egna köttbullar istället och stek på. Ni som är här på kort tid, ät den goda thaimaten. Bra Gorocco. 2 frågor Vad / Var är Tops ? Finns i Hua Hin ? Receptet ? Du glömde receptet Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 För er som har möjlighet och är här länge så har Tops kanonfin köttfärs, bättre än i Sverige och lite fett, köp den, gör er egna köttbullar istället och stek på. Ni som är här på kort tid, ät den goda thaimaten. Hej, Någon som vet om Tops finns i Udon Thani? Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 8, 2011 Dela Inlagd November 8, 2011 (ändrad) Hej, Någon som vet om Tops finns i Udon Thani? Rebnel Japp det är där jag bor, finns på översta våningen på Central Plaza. Ändrades November 8, 2011 av Gorocco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu