Jump to content
IGNORERAD

IKEA öppnar i Thailand


Siamkap

Recommended Posts

Scandinaviancorner

I Thailand där man är van att få allting hemsänt och satt ihop och satt på plats tror jag inte att IKEA blir någon större favorit ,

nu skall man sätta ihop allting själv, nej jag kommer inte att bli någon kund där Kan kanske gå dit för att äta köttbullar

annars Nix

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    12

  • Gorocco

    8

  • måne

    7

  • Pingislover

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I Thailand där man är van att få allting hemsänt och satt ihop och satt på plats tror jag inte att IKEA blir någon större favorit ,

nu skall man sätta ihop allting själv, nej jag kommer inte att bli någon kund där Kan kanske gå dit för att äta köttbullar

annars Nix

Du som är krögare gör väl dina egna köttbullar , ikeas pingpongbollar är ju knappt ätbara :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Du som är krögare gör väl dina egna köttbullar , ikeas pingpongbollar är ju knappt ätbara :crazy:

Ja det kan du tro Buckelman

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand där man är van att få allting hemsänt och satt ihop och satt på plats tror jag inte att IKEA blir någon större favorit ,

nu skall man sätta ihop allting själv, nej jag kommer inte att bli någon kund där Kan kanske gå dit för att äta köttbullar

annars Nix

Tjänsten med hemkörning och ihopsättning på plats kommer man säkert att erbjuda för ett relativt lågt pris. Ska bli mycket intressant att se hur stor del av kunderna som vill ha tjänsten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Du som är krögare gör väl dina egna köttbullar , ikeas pingpongbollar är ju knappt ätbara :crazy:

Klaga inte på pingisbollarna din gubbstrutt :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaga inte på pingisbollarna din gubbstrutt :diablo:

Lugn o fin nu Pingis i mars ska vi skruva pingpongbollar på femkampen

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn o fin nu Pingis i mars ska vi skruva pingpongbollar på femkampen

515

Då ska jag leta upp nått ställe med "klibbiga pingisbollar"

och tvinga dig att äta upp en, det ska bli ett nöje :clapping:

sen ska vi rulla köttbullar för fulla muggar :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tjänsten lär vara poppulär i Japan

Offe

Den skulle nog bli popular overallt, speciellt efter att ha forsokt att montera hop bokhyllan Bosse och hatthyllan ebbe och fatt svangdorren ulla som resultat

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Den skulle nog bli popular overallt, speciellt efter att ha forsokt att montera hop bokhyllan Bosse och hatthyllan ebbe och fatt svangdorren ulla som resultat

Hej,

Använde mig av tjänsten hemkörning/montering i Japan, Malaysia och Kina. Kostade hela 50 Malaysia pengar väl värd investering (kommer inte ihåg hur mycket det kostade i Kina och Japan) :) Gott och sitta och smutta på en öl medans andra jobbar :giggle:

Ha en god dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte det kommer att fungera så bra då thai ppl ser vilken dålig kvalite ikeas möbler är å så

tror inte det kommer att fungera så bra då thai ppl ser vilken dålig kvalite ikeas möbler är å så

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Kan detta vara en produkt att lansera även i Thailand tro,så monteringsarbetarna har att göra.Kan bli många chang,när man sitter och studerar monteringen :crazy:

post-4617-0-71182700-1318572223.jpg

post-4617-0-71182700-1318572223.jpg

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

VW kanske inte gillar att sälja en Golf under namnet SAAB dock :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

VW kanske inte gillar att sälja en Golf under namnet SAAB dock :whistle:

Det är inte en VW om man monterar den efter den THailändska montageanvisningen, då blir det en Toyota men för att inte IKEA ska göra märkesintrång kallar dom den SAAB, sådeså!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte det kommer att fungera så bra då thai ppl ser vilken dålig kvalite ikeas möbler är å så

tror inte det kommer att fungera så bra då thai ppl ser vilken dålig kvalite ikeas möbler är å så

Ikea säljer bra i hela världen,så varför inte i Thailand.Kvaliten är inte som för 30år sen.Mycket bra för de pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Inga kända svenska matmärken på IKEA i Thailand,ingen annanstans heller http://www.svd.se/ma...kea_6583578.svd :not_i:

Det märks redan på IKEA i Sverige, bara deras egna märken, trist, speciellt att längta efter "Kalles kaviar" och bara hitta Ikeakopian "Smoked salted fish Roe", det är liksom inte samma sak.

Med det vet ju inte alla de stackare som växt upp utan tex "KALLES", och de handlar nog ännu hellre exlusiv svensk IKEA-mat.

Nån som vet om IKEA i Bagna drabbats av översvämmningen ännu?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga kända svenska matmärken på IKEA i Thailand,ingen annanstans heller http://www.svd.se/ma...kea_6583578.svd :not_i: Det märks redan på IKEA i Sverige, bara deras egna märken, trist, speciellt att längta efter "Kalles kaviar" och bara hitta Ikeakopian "Smoked salted fish Roe", det är liksom inte samma sak. Med det vet ju inte alla de stackare som växt upp utan tex "KALLES", och de handlar nog ännu hellre exlusiv svensk IKEA-mat. Nån som vet om IKEA i Bagna drabbats av översvämmningen ännu? MVH Tommy

Helt torrt i området i går onsdag...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

sitter här med IKEA-katalogen

korv med brod 15b

10 kottbullar med pommes/potatis 95b

kaffe med kanelbulle 30b

gravad lax 140 b

faktum "fa115" 5 låder 60cm till koket 9,670 b

Link to comment
Dela på andra sajter

sitter här med IKEA-katalogen

korv med brod 15b

10 kottbullar med pommes/potatis 95b

kaffe med kanelbulle 30b

gravad lax 140 b

faktum "fa115" 5 låder 60cm till koket 9,670 b

Om Du nu ska dit, kan du inte fixa ett gäng kanelbullar?????

Kommer att älska dig förevigt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

sitter här med IKEA-katalogen

korv med brod 15b

10 kottbullar med pommes/potatis 95b

kaffe med kanelbulle 30b

gravad lax 140 b

faktum "fa115" 5 låder 60cm till koket 9,670 b

Ahlgrens bilar?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du nu ska dit, kan du inte fixa ett gäng kanelbullar? ????

Kommer att älska dig förevigt!

Kom igen Baa, det där fixar vi. Jag kan komma över till dig så bakar vi bullar men jag vill ha ett förkläde då så jag inte får mjöl på kläderna. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen Baa, det där fixar vi. Jag kan komma över till dig så bakar vi bullar men jag vill ha ett förkläde då så jag inte får mjöl på kläderna. :crazy:

<<<<<<<<<<jag har ingen ugn, vi får väl våldgästa Uffe!

Har försökt några gånger tidigare men det blir rena stenbitarna, undrar om jästen dött?

I alla fall hade säkert gästen dött om jag tvingat i honom dessa konstverk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...