Jump to content
IGNORERAD

Askan stoppar flygtrafiken


Serath

Recommended Posts

Läste på Ryanairs hemsida att dom stoppat alla flygningar tills på onsdag

Får verkligen hoppas det blir bättre. Skall till Edingburg på fredag och prova whiskey i helgen nämligen

Jag kan skjutsa dej... Med roddbåt om jag får följa med på Whiskeyprovingen :whistle:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • JohanB

    13

  • Tallviking

    12

  • GammalDansken

    12

  • Baa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas KLM med flera som vill börja flyga vet vad de gör, och att det inte bara är för att minimera förlusterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan skjutsa dej... Med roddbåt om jag får följa med på Whiskeyprovingen :whistle:

Du kan få ett referat och titta på bilderna den 6:e hos Miatan om du är där då :drinks:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan få ett referat och titta på bilderna den 6:e hos Miatan om du är där då :drinks:

Yea i am, ska bli roligt... smakprov kanske????

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norr om Söderhamn är det ok att flyga nu i kväll enligt aktuellt. Ett mindre bolag skulle börja flyga på norrland på måndag. SAS skulle börja flyga på tisdag. Med lite tur så lättar det nog här i sverige. Om vindarna vill.

Det är nog värre i mellaneuropa verkar det som. Men vulkanen verkar ha minskat tryck så det finns tydligen hopp från det hållet. Fast vulkaner ska man inte lita på har jag hört.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då sitter man hemma i soffan istället för utrikeshallen på Landvetter. Va iallafall inga problem att boka om biljetten och semestern gicka att flytta fram så nästa bud är på lördag. Nu är man verkligen sugen på att komma ner. Brukar ju räcka med den vanliga nerräkningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Så får man stålarna tillbaka av Thaiair eller får man en ny biljett eller är stålarna borta? Jag tycker inte riktigt att denna tråd ger klart svar på frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så får man stålarna tillbaka av Thaiair eller får man en ny biljett eller är stålarna borta? Jag tycker inte riktigt att denna tråd ger klart svar på frågan.

Jag kan bara svara för Finnair eftersom det är dom jag har anlitat nu när jag blev"drabbad" dom erbjöd gratis ombokning eller pengarna tillbaka. Var bara att välja. Skulle väl gissa att de flesta stora flygbolag arbetar likadant

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Finns väl inget riktigt svar på det.Beror väl på Thai. Ring dom besök dom eller maila dom. Jag kan bara bekräfta att Thai är väldigt bra mot oss. jag har använt resebyrå som hjälper mig kanon. Thai hjälper oss i Thailand. Så för mig är det klockrent utifrån dom förutsättningar som finns

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara svara för Finnair eftersom det är dom jag har anlitat nu när jag blev"drabbad" dom erbjöd gratis ombokning eller pengarna tillbaka. Var bara att välja. Skulle väl gissa att de flesta stora flygbolag arbetar likadant

Ja alla europeiska (EU) flygbolag omfattas av EU-regler vilket innebär att dom måste betala tillbaka pengarna eller erbjuda ombokning. Thai är ju icke europeiskt så det sitter i deras goda vilja och faktiskt så har jag nu efter många försök kommit fram till Thais callcenter i Bangkok och där sade de att de kommer att erbjuda ombokning eller pengarna tillbaka,,,så det låter ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Jag kan bara svara för Finnair eftersom det är dom jag har anlitat nu när jag blev"drabbad" dom erbjöd gratis ombokning eller pengarna tillbaka. Var bara att välja. Skulle väl gissa att de flesta stora flygbolag arbetar likadant

Jag har åttagit mig uppdraget att OM problemen kvarstår boka om pappas biljett. Han reser ju med Finnair hem på Lördag. Nu till min fråga, var det lång väntetid i telefonen på att komma fram?

Tackar ödmjukast för ett svar :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åttagit mig uppdraget att OM problemen kvarstår boka om pappas biljett. Han reser ju med Finnair hem på Lördag. Nu till min fråga, var det lång väntetid i telefonen på att komma fram?

Tackar ödmjukast för ett svar :wai:

Har ringt dom 3 gånger nu.

I lördags ringde jag för att höra mina rättigheter på eftermiddagen då väntade jag 45 minuter.

I morse var det svar direkt och sedan kom inte biljetten så jag fick ringa en gång till på eftermiddagen. Då satt jag en halvtimma.

Kom ihåg bara att lägga på om musiken slutar för då har man blivit frånkopplad, verkar vara lite tur och otur när man flyttas från en linje till en annan i kön, detta hände mig bara första 2-3 minuterna så inte så störande på hela väntetiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall till Edingburg på fredag och prova whiskey i helgen nämligen

Mja, Ni kan lugnt stanna hemma. Undertecknad har provat alla sorter och di fungerar.

Suputen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var bokad på BKK-CPH inatt och så här är läget nu...

Igår morse ringde jag först Thai´s callcenter men gav upp efter ca en timmes upptaget-ton... Ringde sedan Suvarnabhumi´s callcenter och fick info om att besked på min flight kunde lämnas tidigast kl 19. Så jag begav mig mot flygplatsen på eftermiddagen och ringde åter Suvarnabhumi´s callcenter på vägen och fick beskedet att flyget var inställt och att jag skulle kontakta Thai för mer info. Men hur f-n ska man lyckas med det när callcentret är överbelastat? Nåväl... åkte till flygplatsen och gick till Thais kontor. Ser då infon att flyg är inställda tom 22/4 (senaste info på Thais hemsida var uppdaterad 17/4 vid samma tidpunkt - urkass!). Första lediga säte på BKK-CPH var 20/5!!! Men det fanns så klart väntelistor och första mot Köpenhamn 25/4 - så vad göra? Bara sätta upp sitt namn, smila och hålla tummarna.

Blev också erbjuden väntelistor för Madrid, men det verkar i princip omöjligt att ta sig hem därifrån så jag sitter väl här i Thailand och väntar.

Men vet e fan vad jag ska göra... Mitt visum går dessutom ut 23/4, tydligen har Immigration lovat att skippa overstay-fee tom 22/4 men det hjälper ju knappast mig. Funderade precis också på att min reseförsäkring går ut idag - måste förlänga.

Dessutom måste jag hålla mig nära flygplatsen för att inställa på ev väntelistor. Och varje dag kostar extra pengar. Oooooo så mycket problem - men jag är ju inte ensam iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.arlanda.se/arn_utr_ankomster

SAS flög SK 972 inatt mellan BKK-ARN istället för som normalt till CPH. Thai valde dock att ställa in TG 960 BKK-ARN även inatt.

Vad jag har förstått planeras det att Thai ska börja flyga på europa på torsdag, första flygen som lämnar Bangkok mot Sverige skall då komma iväg tidigt fredag morgon.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollega på Thai skickade igår ut att TG960/961 är inställd t.o.m. 22/4.

Om det betyder att den kommer att gå strax efter midnatt mellan 21/22 vet jag inte, men det såg mörkt ut den 22/4 i alla fall.

Så troligtvis fredagsflighten BKK-STO som MaiChai skriver.

För er som är i Thailand och undrar om ni kommer hem fick jag detta.

Tel call center: 026356111

E-mail: contact@service.thaiairways.com

Ändrades av Franco
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer som sagts, TG 960 i natt 21/4 är inställt och avgångstiden för nästa flygning är inte fastställd till 100.

'

Va inne på Thaiairs kontor på Udons flygplats och fixade ombokning åt John K:s familj, det fanns då platser att boka den 8/5 men dom går åt som smör, blev dock confirmed omedelbart så om det inte händer nåt så bör det gå som planerat, doch får man npg ta en koll närmare avg.tiden.

Kanonservice och trevligt bemötande av Thaiairs personal på Udon flygplats, hedras den som hedras bör :great:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Dyrt Dåligt Eu bolag betalar Hotel mat mm enligt Eu förordning Hur har Thai air gjort??

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om thai börjar flyga på torsdag undra hur lång tid det kommer ta att skicka hem/ut de som blivit strandade och hur de kommer prioritera dom över/under de med ordinarie biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om thai börjar flyga på torsdag undra hur lång tid det kommer ta att skicka hem/ut de som blivit strandade och hur de kommer prioritera dom över/under de med ordinarie biljetter.

De som har "confermed" ticket går först, sedan standby.

Detta sade Thaiairrepressentanten på Udonairport i dag.

Betyder väl att de som blivit strandade får ta de platser som inte redan har bekäftats?

Därför gjorde vi en ombokning från idag till den 8/5 för att vara säkra på att komma iväg på utsatt dag, (om det nu slutat aska av sig)

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som har "confermed" ticket går först, sedan standby.

Detta sade Thaiairrepressentanten på Udonairport i dag.

Betyder väl att de som blivit strandade får ta de platser som inte redan har bekäftats?

Därför gjorde vi en ombokning från idag till den 8/5 för att vara säkra på att komma iväg på utsatt dag, (om det nu slutat aska av sig)

Är det från Bkk till ARN med Thai du skall åka 8/5 ?

Jag är inbokad på samma flight. Förutsatt att jag kan komma ner den 30/4 som planerat dock.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så får man stålarna tillbaka av Thaiair eller får man en ny biljett eller är stålarna borta? Jag tycker inte riktigt att denna tråd ger klart svar på frågan.

Du kan fritt välja mellan att få stålarna tillbaka eller bli ombokad (utan extra kostnader), detta enligt Thais egen webbsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Dyrt Dåligt Eu bolag betalar Hotel mat mm enligt Eu förordning Hur har Thai air gjort??

Offe

Thai har på Swampy gjort i ordning ett område på plan 1 där strandsatta passagerare kan sitta, ligga och sova. Röda Korset delar ut matkartonger och det erbjuds fritt internet. Själv tyckte jag att det var bättre att åka tillbaka till Udon och vänta här istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det från Bkk till ARN med Thai du skall åka 8/5 ?

Jag är inbokad på samma flight. Förutsatt att jag kan komma ner den 30/4 som planerat dock.

Det är i o för sig Thai, men jag åker inte själv utan har hjälpt min kompis "John Khonkhaen" att fixa resan till hans familj som ska flytta till Sverige.

Synd, annars kanske Du haft en Wirreskvätt kvar :crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...