Jump to content
IGNORERAD

Helikopter mot ballonger - vem vinner?


noBuzz

  

17 röster

  1. 1. Vem vinner?

    • Helikoptern
      9
    • Ballongerna
      8


Recommended Posts

At 5:58 pm, Thai PBS reported that a helicopter dropped teargas canisters onto protesters.

But the protesters retaliated by releasing balloons at the helicopter.

The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    5

  • buriram

    3

  • Tallviking

    3

  • AnTove

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag kan faktiskt inte se någon vinnare alls. Förloraren är Thailand. Sorgligt att man inte kommit längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan faktiskt inte se någon vinnare alls. Förloraren är Thailand. Sorgligt att man inte kommit längre.

Håller med

Just nu finns det bara förlorare. Frågan är bara hur mycket landet Thailand skall förlora och backa i utveckling och demokrati den här gången

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med

Just nu finns det bara förlorare. Frågan är bara hur mycket landet Thailand skall förlora och backa i utveckling och demokrati den här gången

Ja med Nyval så skulle dom gå framåt rejält i demokratin eller hur?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan , skulle joints plus karma , men råkade att trycka på minus :bag:

Finns det något sätt att få bort detta :y11:

Sorry Joints :36:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan , skulle joints plus karma , men råkade att trycka på minus :bag:

Finns det något sätt att få bort detta :y11:

Sorry Joints :36:

hah nu ångrar du dig bara och försöker släta över det :P

Går inte att ändra btw

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan , skulle joints plus karma , men råkade att trycka på minus :bag:

Finns det något sätt att få bort detta :y11:

Sorry Joints :36:

hehe, ingen fara. Det är tanken som räknas. Men jag blev lite förvånad :D

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, ingen fara. Det är tanken som räknas. Men jag blev lite förvånad :D

Jag förstår att du blev förvånad :) Var lite för ivrig ! Tyckte att det var ett bra inlägg :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja med Nyval så skulle dom gå framåt rejält i demokratin eller hur?

Inte med enbart nyval

Dom måste rätta till dom brister som finns i konstitutionen etc först för annars blir det samma skit igen efter valet oavsett vilka som vinner och vilken koalition som så småningom tar "ledningen"

Blir bara att man vevar ett varv på kvarnen men kommer ingenstans i utveckling.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det bra för länder som befinner sig i denna situationen att ha korta valperioder så förlorande sida kan finna ett hopp som opposition och vet att snart blir det nytt val.

Då får folket se att det lönar sig att rösta och dom kan sakta men säkert börja lita på systemet med demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det bra för länder som befinner sig i denna situationen att ha korta valperioder så förlorande sida kan finna ett hopp som opposition och vet att snart blir det nytt val.

Då får folket se att det lönar sig att rösta och dom kan sakta men säkert börja lita på systemet med demokrati.

Vad anser du vara en "kort" valperiod ?

Hur skall en regering bygga långsiktiga planer för landets framtid under sådana förutsättningar ?

I Sverige förlängde man valperioderna från 3 till 4 år för att bla få lite bättre kontinuitet på utvecklingsprocesserna.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rättade till det.

Moo

Det var broderligt av dig :great:

Det är nog så att vi alla är överens om att våld är till ingen nytta för Thailand oavsett var våra sympatier ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

The number of people injured in continued clashes between the red shirts and government forces has gone up to 171, according to Erawan Centre of the Bangkok Metropolitan Administration.

The injured were 55 soldiers, nine policemen, and 107 protesters. There were still no deaths.

They were admitted to various city hospitals

Min länk

Ser inget vidare ut. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag förstår att du blev förvånad :) Var lite för ivrig ! Tyckte att det var ett bra inlägg :great:

det är bara å trycka 2 ggr på + så e det :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var broderligt av dig :great:

Det är nog så att vi alla är överens om att våld är till ingen nytta för Thailand oavsett var våra sympatier ligger.

Nu ligger vi på plus igen :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik i Thailand, drabbar många människor, I Sverige så blir skillnaden mindre.

Glöm ej hur Norrland behandlades tidigare. Men Ni som Vet ALLT om Thailand, Vet inte ett SKIT om Sverige.

Snacka med era föräldrar, fram för allt LYSSNA på dom. Hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

...Men Ni som Vet ALLT om Thailand, Vet inte ett SKIT om Sverige...

Är det dagens sanning eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik i Thailand, drabbar många människor, I Sverige så blir skillnaden mindre.

Glöm ej hur Norrland behandlades tidigare. Men Ni som Vet ALLT om Thailand, Vet inte ett SKIT om Sverige.

Snacka med era föräldrar, fram för allt LYSSNA på dom. Hälsar anders

Vad är det du vill, Anders? Ska man ignorera hemskheterna som pågår i Thailand just nu för att man är svensk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Personligen så föredrar jag ballongerna.. Ballongpartyn på barerna med gratis tilltugg är inte att förringa.. :drinks: I övrigt vad gäller demonstrationerna så är det tragiskt att det verkar ha urartat rejält med dödsoffer och allt.. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

P3: Du vet vad jag pratar/tänker på/om

Joints: Självklart inte, men anders föredrar att städa hemma, innan han städar borta.

Anders är något trött, när Svenskar kastar sten i glashus. Men det är väl du kanske för ung för att förstå ? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Personligen så föredrar jag ballongerna.. Ballongpartyn på barerna med gratis tilltugg är inte att förringa.. :drinks:

Jag vet inte Knasen jag har vart på en del barer

där både Svenskar och Engelsmän gjort Hellikoptern

så jag är lite kluven mat & tilltugg mot underhållning :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Politik i Thailand, drabbar många människor, I Sverige så blir skillnaden mindre.

Glöm ej hur Norrland behandlades tidigare. Men Ni som Vet ALLT om Thailand, Vet inte ett SKIT om Sverige.

Snacka med era föräldrar, fram för allt LYSSNA på dom. Hälsar anders

DFet där får du nog förklara närmare för mig som är oinvigd. Vad har Norrland med Thailand att göra?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jag vet inte Knasen jag har vart på en del barer

där både Svenskar och Engelsmän gjort Hellikoptern

så jag är lite kluven mat & tilltugg mot underhållning :friends:

Hehe, då får vi väl ta en pingpong match då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Namne i Bangkok, sätt dig i mitt knä så ska jag berätta. :ironi:

Norrland sögs ur för "Sveriges Bästa" Elkraft, järnmalm, skog, m m MEN huvudkontoren fanns på fina gatan i Stockholm. (BKK)

Nu Anders kan du hoppa ned ;-) Hälsar Riktiga anders.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...