Jump to content
IGNORERAD

Hur "rött" är det i provinserna


Baa

Recommended Posts

Guest Isan Lover

2/3 av Thailand befolkning stödde i senast valet nuvarande regering. Inga kul fakta för "röda armen" men det faktiska förhållandet.

Poffa

Hej

Men det var efter att TRT hade förbjudits och dom 150 politikerna hade förbjudits att arbeta politiskt i 5 år.

Det pratar du inte så mycket om, arbetar man på det sättet är det ju inte svårt att förbättra sina egna resultat.

Om man förbjuder fler partier och politiker så får man ju ändå mer % i nästa val,

ett ytterst tveksamt sätt att försöka vinna val på tycker jag enligt min demokratiska uppfostran.

Nej jag vill ha fria val utan att svåra konkurenter utesluts eller hindras att deltaga, helt transparenta och under

internationell övervakning.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • buriram

    7

  • Baa

    6

  • Poffa

    5

  • andersbangkok

    4

Mest aktiva i denna tråd

Har varit nere på stan och kollat förödelsen.Lösryckta grindar, sönderslagna entréer på både Ampoher och City hall, ser ut som efter en raggarfest i Säterdalen, en del av er är gamla nog att haja vad det betyder.

Allt till ingen nytta, Udon är och kommer att förbli ett av de rödaste fästena i Issan.

Fy fan för vandaler, och inte minst, de röda ledarna som från sina Pickupflak bassunerar ut till de våldsbenägna att ge sig på ALLT som har med regering och myndigheter att göra.

Hur ska ett land med sådana föredömmen kunna resa sig och ge ett anständigt politiskt ansikte mot omvärlden, men, tyvärr, det glöms lika fort som det tar tid att tömma en pava LaoKhao.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit nere på stan och kollat förödelsen.Lösryckta grindar, sönderslagna entréer på både Ampoher och City hall, ser ut som efter en raggarfest i Säterdalen, en del av er är gamla nog att haja vad det betyder.

Allt till ingen nytta, Udon är och kommer att förbli ett av de rödaste fästena i Issan.

Fy fan för vandaler, och inte minst, de röda ledarna som från sina Pickupflak bassunerar ut till de våldsbenägna att ge sig på ALLT som har med regering och myndigheter att göra.

Hur ska ett land med sådana föredömmen kunna resa sig och ge ett anständigt politiskt ansikte mot omvärlden, men, tyvärr, det glöms lika fort som det tar tid att tömma en pava LaoKhao.

Baa

Hur ska ett land utan demokrati, med en regering tillsatt efter statskupp kunna få ett anständigt politiskt ansikte i omvärlden?

Jag förstår rödstjortorna till 100%, de är ju vägrade ett demokratiskt val och tvingas leva i en diktatur..

Förtryck ger våld.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska ett land utan demokrati, med en regering tillsatt efter statskupp kunna få ett anständigt politiskt ansikte i omvärlden?

Jag förstår rödstjortorna till 100%, de är ju vägrade ett demokratiskt val och tvingas leva i en diktatur..

Förtryck ger våld.

Så Du tycker det är OK att ge sig på något som de själva använder som samhällsservice bara för att det inte finns några motståndare att slå på?

Klurigt tänk i mina ögon, men var och en utgår väl från egna erfarenheter... :huh:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit nere på stan och kollat förödelsen.Lösryckta grindar, sönderslagna entréer på både Ampoher och City hall, ser ut som efter en raggarfest i Säterdalen, en del av er är gamla nog att haja vad det betyder.

Allt till ingen nytta, Udon är och kommer att förbli ett av de rödaste fästena i Issan.

Fy fan för vandaler, och inte minst, de röda ledarna som från sina Pickupflak bassunerar ut till de våldsbenägna att ge sig på ALLT som har med regering och myndigheter att göra.

Hur ska ett land med sådana föredömmen kunna resa sig och ge ett anständigt politiskt ansikte mot omvärlden, men, tyvärr, det glöms lika fort som det tar tid att tömma en pava LaoKhao.

Baa

Jag var där igår, Lao kao flödade friskt, de har börjat fira songkrahn redan, och gick på i traditionell stil. Hur lång tid de trodde det skulle ta att få igång verksamheten i City Hall och Ampoher igen visste de inte men det var inte så viktigt, det var viktigare att få vandalisera.

Undrar om de tycker det var så viktigt nästa vecka när de har brådskande ärende på Ampoher, stängt på grund av renovering...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Du tycker det är OK att ge sig på något som de själva använder som samhällsservice bara för att det inte finns några motståndare att slå på?

Klurigt tänk i mina ögon, men var och en utgår väl från egna erfarenheter... :huh:

jag tycker aldrig att vålD är ok givetvis. Men visst förstår jag deras frustration. Ett land med en regering tillsatt efter statskupp kan aldrig bli ett lyckligt land. Röd eller gul vilka som är bäst/värst har jag ingen uppfattning om men jag är övertygad om att ett damokratiskt val krävs för att få lugn i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Var i Pattaya intill ett par dagar sedan och då var det väldigt lugnt. Är nu utanför Rayong och här är det bara semesterfirare på väg till Koh Sameth. Jag har hittills inte sett EN röd skjorta; varken i Pattis eller här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Men det var efter att TRT hade förbjudits och dom 150 politikerna hade förbjudits att arbeta politiskt i 5 år.

Det pratar du inte så mycket om, arbetar man på det sättet är det ju inte svårt att förbättra sina egna resultat.

Om man förbjuder fler partier och politiker så får man ju ändå mer % i nästa val,

ett ytterst tveksamt sätt att försöka vinna val på tycker jag enligt min demokratiska uppfostran.

Nej jag vill ha fria val utan att svåra konkurenter utesluts eller hindras att deltaga, helt transparenta och under

internationell övervakning.

Mvh Isan Lover

Självklart är det regeringens fel :ironi:

För att ta det hela ytterligare ett steg; varför blev TRT och dess politiker förbjudna att verka som politiker? Tips; det har med Thailändsk lag att göra..

vad vi farangs än tycker om lagarna här i Thailand så är det trots allt lagar. Väljer domstolar att döma efter lagarna; ja då är det väl den bäst tänkbara demokrati man kan åstadkomma här.

Detta gäller såväl Thaksin, hans parti samt ALLA övriga, oavsett färg eller parti!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självklart är det regeringens fel :ironi:

För att ta det hela ytterligare ett steg; varför blev TRT och dess politiker förbjudna att verka som politiker? Tips; det har med Thailändsk lag att göra..

vad vi farangs än tycker om lagarna här i Thailand så är det trots allt lagar. Väljer domstolar att döma efter lagarna; ja då är det väl den bäst tänkbara demokrati man kan åstadkomma här.

Detta gäller såväl Thaksin, hans parti samt ALLA övriga, oavsett färg eller parti!

Hej

Att det har med lagen att göra är vi helt överens om, men inte varför lagen bara används fullt ut mot ett parti.

Förklara var skillnaden är om alla partier betalar i samband med val och bara ett av dessa förbjuds?

Det skulle nog dom familjer som har tagit emot även deras pengar vilja veta.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Det får vara vem som helst fel, men kan nån ge mig en enda vettig förklaring till varför man slår sin egen samhällsservice sönder och samman och sen skyller på regeringen?

Dax för en mer orange ton i det röda, eller?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

det var fyra partier som upplöstes sist för valfusk, alltså inte bara ett parti.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får vara vem som helst fel, men kan nån ge mig en enda vettig förklaring till varför man slår sin egen samhällsservice sönder och samman och sen skyller på regeringen?

Dax för en mer orange ton i det röda, eller?

Baa

Har inte kollat upp det här i Nong Khai ännu men det är förmodligen regeringens fel att vattennivån i Mekongfloden är så låg också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kollat upp det här i Nong Khai ännu men det är förmodligen regeringens fel att vattennivån i Mekongfloden är så låg också.

Säkert nån kusin till nån som redan avsatts så det är garanterat preskiberat. :rtfm:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

För att ta det hela ytterligare ett steg; varför blev TRT och dess politiker förbjudna att verka som politiker? Tips; det har med Thailändsk lag att göra..

TRT domdes utifran en ny tillaggslag som tillfordes interim-konstitutionen som infordes av juntan. Thailandsk "lag" under ca 1 ar endast. Tips, det har med militardikatur att gora...

Poffa och jag hade denna diskussion for nagon vecka sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela diskussionen om partiupplösningen är helt oväsentlig och bara fånig ur rättvisesammanhang.

De röda var i regeringsställning både efter det att TRT upplöstes OCH efter att Samak fått avgå.

Så varför är de bägge tilfällena alls intressanta ur orättvisesynpunkt i regeringssammanhang?

TRT/PPP/PT förlorade först regeringsställning efter att koalitionspartnerna lämnade dem.

Så det hade varken med domstolsbeslut eller partiupplösningar att göra.

Att TRT & PPP löstes upp beror på lagöverträdelser.

Att Demokraterna löses upp (om de nu löses upp) beror på lagöverträdelser.

Varför inte bara bita i det sura äpplet och acceptera straffet för lagöverträdelserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

TRT domdes utifran en ny tillaggslag som tillfordes interim-konstitutionen som infordes av juntan. Thailandsk "lag" under ca 1 ar endast. Tips, det har med militardikatur att gora...

Poffa och jag hade denna diskussion for nagon vecka sedan.

Är det under samma lag demokraterna nu kommer att dömmas?

Edit. menar inte samma paragraf naturligtvis.. utan likadant utformad konstitution.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Är det under samma lag demokraterna nu kommer att dömmas?

Edit. menar inte samma paragraf naturligtvis.. utan likadant utformad konstitution.

Nej, de kommer dommas utifran den nya konstitutionen forutsatter jag. Dock ar val reglerna i princip desamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att det har med lagen att göra är vi helt överens om, men inte varför lagen bara används fullt ut mot ett parti.

Förklara var skillnaden är om alla partier betalar i samband med val och bara ett av dessa förbjuds?

Det skulle nog dom familjer som har tagit emot även deras pengar vilja veta.

Mvh Isan Lover

Nu är det väl så att med dagens beslut i EC; att ditt argument faller?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Man kanske inte skall dra for stora vaxlar pa EC's beslut. Domstolarna har ju gatt emot deras rekommendationer bade en och tva ganger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske inte skall dra for stora vaxlar pa EC's beslut. Domstolarna har ju gatt emot deras rekommendationer bade en och tva ganger.

Tror inte heller att de dömmer för en upplösning.. såvida inte PT sitter i regeringsställning förstås. För då är naturligtvis domarna mutade. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

TRT domdes utifran en ny tillaggslag som tillfordes interim-konstitutionen som infordes av juntan. Thailandsk "lag" under ca 1 ar endast. Tips, det har med militardikatur att gora...

Poffa och jag hade denna diskussion for nagon vecka sedan.

Nja.

Upplösningen av TRT skedde i enlighet med 1997 års författning paragraf 66.

Däremot hade militärerna lagt till en tillägslag som gjorde det möjligt att döma hela 111 personer till avstängning.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att en kille på Thaivisa fått till en granska bra gissning..

sorry to burst your bubble, but is this the same Election Commission that Arisman and over 100 reds invaded and terrorised on the 5th April ?

and this ruling has come from the same EC governors who were told to make a decision before the 20th April or else !

seems to me that its possible that you might say anything to kick this political hot potato upstairs for deliberation at a later date

you might even be inclined to follow orders from someone higher up in the food chain to give certain hot headed red folks what they want for now so that they will go home and give everyone a chance to take a breath

its a sophisticated strategy and the reds will swallow it.

Veera is already declaring victory and starting the car

it will never happen though

the higher court will not agree with the EC ruling

the election commissioners will say that they ruled under duress/death threats from the reds and it will all start again with new commissioners

by that time nine months will be up and Songkran 2010 will be a memory

the mercenaries boss, SD will be dead or exiled

the mercenaries will have been rounded up, tried for murder or killed in the process of capture

Thaksin will likely be dead from cancer

Anapong will be retired somewhere quiet.

in the interim period everyone who needs/wants money in the country, from rice pickers to Generals will have been filling their pockets with the countries money topped up with Thaksins millions

there will be a general election

Abhisit will win the election outright

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man kanske inte skall dra for stora vaxlar pa EC's beslut. Domstolarna har ju gatt emot deras rekommendationer bade en och tva ganger.

Inget är klart förrän det är klart...och knappast då heller! Ska bli mycket intressant att följa ärendet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...