Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Har jag yttrat mig om dina invest ... förlåt inköp?

Gud vad tragisk du är!

Du kan inte i ett enda inlägg ens försöka vara trevlig eller uppföra dig normalt utan måste i stort sett vara nedlåtande och elak i allt du skriver!

Fan vilket trist skitliv du måste ha, skrattar du nån gång överhuvudtaget (o då menar jag inte hånskrattar)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo om du hittar en bra indikator eller om du kör med "tape reading" på astra med turtle trade

så hade du garanterat säkert haft dubbelt upp

OK du kanske rätt men jag funkar inte så, trading är inte min grej utan föredrar långsiktiga inv... (förlåt GD KÖP), bryr mig faktiskt inte om jag måste följa ett bolag i 3 år innan ajg handlar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK du kanske rätt men jag funkar inte så, trading är inte min grej utan föredrar långsiktiga inv... (förlåt GD KÖP), bryr mig faktiskt inte om jag måste följa ett bolag i 3 år innan ajg handlar!

det är inte så jobbigt o svårt.

kör du med 9mån sma så räcker det i princip o kolla av kursen sista dagen i varje månad

Link to comment
Dela på andra sajter

det är inte så jobbigt o svårt.

kör du med 9mån sma så räcker det i princip o kolla av kursen sista dagen i varje månad

Nja inte jobbigt o svårt , snarare enkelt, svårt är att behålla en aktie när den rusar i höjden och man vet att man kan bli en rik man bara med ett knapptryck eller när en aktie störtdyker och alla tror att jordens undergång är nära och att inte trycka på säljknappen för att alla tycker så...

Det min vän.. det är svårt... så svårt så det är förmodligen bara nån promille som sysslar med sådan investering (förlåt GD inköp menar jag ju ;))!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inte jobbigt o svårt , snarare enkelt, svårt är att behålla en aktie när den rusar i höjden och man vet att man kan bli en rik man bara med ett knapptryck eller när en aktie störtdyker och alla tror att jordens undergång är nära och att inte trycka på säljknappen för att alla tycker så...

Det min vän.. det är svårt... så svårt så det är förmodligen bara nån promille som sysslar med sådan investering (förlåt GD inköp menar jag ju ;))!

inte svårare än att köpa på sig fler aktier då aktien är undervärderad

Link to comment
Dela på andra sajter

inte svårare än att köpa på sig fler aktier då aktien är undervärderad

Naturligtvis är det så man gör men en aktie som idag kostar 150 spänn men i verkligheten är värd 80 spänn så kan det ta många, många år innan den faller (måste i regel bli nån lågkonjuktur eller nåt annat som får folk att bli rädda och dumpa aktien), då kallar jag det inte trading när man väntar ut det rätta priset i upp till 3 år!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Gud vad tragisk du är!

Du kan inte i ett enda inlägg ens försöka vara trevlig eller uppföra dig normalt utan måste i stort sett vara nedlåtande och elak i allt du skriver!

Fan vilket trist skitliv du måste ha, skrattar du nån gång överhuvudtaget (o då menar jag inte hånskrattar)?

Inte har väl jag varit otrevlig eller nedlåtande?

Hurdå, var god att länka till det inlägg du syftar till.

Däremot kan väl dina kommentarer om mitt liv sägas att vara just det: Både otrevliga och nedlåtande.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte har väl jag varit otrevlig eller nedlåtande?

Hurdå, var god att länka till det inlägg du syftar till.

Däremot kan väl dina kommentarer om mitt liv sägas att vara just det: Både otrevliga och nedlåtande.

Jo mina investeringar var ju inte investeringar utan inköp enligt dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo mina investeringar var ju inte investeringar utan inköp enligt dig smile.gif

Ja det var ju väldigt nedlåtande att kalla dina aktier som aldrig ska säljas för inköp

Hur kunde jag vara så dum mot dig. Att jag inte skäms.

Det ger ju dig all rätt att skriva nedlåtande och otrevliga kommentarer om mitt liv som du inte har den blekaste susning om.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju väldigt nedlåtande att kalla dina aktier som aldrig ska säljas för inköp

Hur kunde jag vara så dum mot dig. Att jag inte skäms.

Det ger ju dig all rätt att skriva nedlåtande och otrevliga kommentarer om mitt liv som du inte har den blekaste susning om.

Du kommer aldrig att skämmas!

Enda anledningen du hänger på detta forumet är för att bråka och trycka ner andra (du vet förmodligen inte det själv)!

Hade du bara skrivit inköp och inte "invest..." och sen inköp kanske nån hade trott dig!

Jag frågade vad du hade för tips i denna tråd (har inte fått nåt svar ännu) eller skrev du i tråden av nån anledning? Du har ju inte gett ett enda investeringstips ännu så förmodar att du bara gick in och skrev i tråden för att retas... eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du kommer aldrig att skämmas!

Enda anledningen du hänger på detta forumet är för att bråka och trycka ner andra (du vet förmodligen inte det själv)!

Hade du bara skrivit inköp och inte "invest..." och sen inköp kanske nån hade trott dig!

Jag frågade vad du hade för tips i denna tråd (har inte fått nåt svar ännu) eller skrev du i tråden av nån anledning? Du har ju inte gett ett enda investeringstips ännu så förmodar att du bara gick in och skrev i tråden för att retas... eller??

Lärorikt att ta del av Arnes lektioner här.

Jag får väl skriva vad jag vill utan att fråga dig om lov.

Till skillnad från dig är jag ju inte otrevlig mot någon.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Lärorikt att ta del av Arnes lektioner här.

Jag får väl skriva vad jag vill utan att fråga dig om lov.

Till skillnad från dig är jag ju inte otrevlig mot någon.

Jo den senaste tiden har du varit sjukt otrevlig mot både Chang o Surin P3 (o mig som alltid men jag är härdad) & många , många fler, men börjar förstå att du inte riktigt har koll på dig själv och det psykiska (jag har gjort en sammanställning och det går ta mig fan att ställa klockan efter dig)!

I vilket fall vad var ditt investeringstips?

Eller aktietips?

Eller har du hamnat i helt fel tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo den senaste tiden har du varit sjukt otrevlig mot både Chang o Surin P3 (o mig som alltid men jag är härdad) & många , många fler, men börjar förstå att du inte riktigt har koll på dig själv och det psykiska (jag har gjort en sammanställning och det går ta mig fan att ställa klockan efter dig)!

I vilket fall vad var ditt investeringstips?

Eller aktietips?

Eller har du hamnat i helt fel tråd?

Du bara säger en massa otrevligt utan att kunna visa exempel

Du bestämmer inte huruvida jag ska tipsa om någotsomhelst.

Sjukt otrevlig vad är det för ett språk, och om jag varit det mot någon kan de väl försvara sig själv?

Det har inte du med att göra.

Håll koll på dig själv, du.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bara säger en massa otrevligt utan att kunna visa exempel

Du bestämmer inte huruvida jag ska tipsa om någotsomhelst.

Sjukt otrevlig vad är det för ett språk, och om jag varit det mot någon kan de väl försvara sig själv?

Det har inte du med att göra.

Håll koll på dig själv, du.

Än en gång!!

Vad gör du i denna tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Lärorikt att ta del av Arnes lektioner här.

Jag får väl skriva vad jag vill utan att fråga dig om lov.

Till skillnad från dig är jag ju inte otrevlig mot någon.

Tillåt mig småle.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja herregud! har nu läst detta forum och plötsligt förstår jag än tydligare varför det blir helt galet i forumet "Det händer nu"...hur kan man medvetet misstolka och förvränga varandras meningar som en del av er gör här? För att inte tala om den absoluta sanning som skall råda i varje uttalande. Vissa av er bara måste ha rätt i minsta kommatecken.

Med sådana medmänniskor ligger världsfreden lånnngggttttt borta!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud! har nu läst detta forum och plötsligt förstår jag än tydligare varför det blir helt galet i forumet "Det händer nu"...hur kan man medvetet misstolka och förvränga varandras meningar som en del av er gör här? För att inte tala om den absoluta sanning som skall råda i varje uttalande. Vissa av er bara måste ha rätt i minsta kommatecken.

Med sådana medmänniskor ligger världsfreden lånnngggttttt borta!

Sant och jag tror tyvärr inte på världsfreden.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud! har nu läst detta forum och plötsligt förstår jag än tydligare varför det blir helt galet i forumet "Det händer nu"...hur kan man medvetet misstolka och förvränga varandras meningar som en del av er gör här? För att inte tala om den absoluta sanning som skall råda i varje uttalande. Vissa av er bara måste ha rätt i minsta kommatecken.

Med sådana medmänniskor ligger världsfreden lånnngggttttt borta!

Mja, nu skall man ju inte blanda ihop världsfred med ett lågmält samtal om fördelar och nackdelar med olika investeringsstrategier.

Det är dock viktigt att man håller tungan rätt i mun då man då man pratar om pengar, pengar är viktigt, ja nästan lika viktigt som karma.

Det underlättar dessutom om man i dessa samtal känner till begrepp som vinst.

Spekultanten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ni som eventuellt funderar på att nyinvestera eller vikta om i er portfölj för att ta hem en gammal uppbyggd vinst

och för att få lite mer fart i portföljen (förhoppningsvis då uppåt) under de kommande 2-3 åren

kan ju förslagsvis läsa denna artikel om tillväxtföretaget Kinnevik.

Jag tror starkt på de två kvinnliga ledarna: Styrelseorförande Cristina Stenbeck och VD Christina Brunell.

De skiljer sig markant från alla andra snacksaliga glidare som är mer intresserade

av sin bil, båt, Armani och sitt "Back-Slick" än att faktiskt generera en god avkastning på investerarnas kapital.

http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epslanguage=sv

Link to comment
Dela på andra sajter

är det läge o gå short på omx?

Gjorde det på själv på OMXS30 1000. Valde BEAR OMX X3 denna gång.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde det på själv på OMXS30 1000. Valde BEAR OMX X3 denna gång.

ok själv shoppa jag xact bear2 på ca 162kr

Link to comment
Dela på andra sajter

ok själv shoppa jag xact bear2 på ca 162kr

Då har vi iaf någon krona upp, under huvudkudden inatt. Kan man inte hålla fingrarna borta under kvällen kan man alltid gå in och täcka upp med Direxion Large Cap Bull/Bear på S&P... :)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Undrar om Baboo ser era långsiktiga investeringstips från sin himmel.

Själv har jag inget råd att ge, min investeringshorisont låg på mellan 30 sek och 8 timmar när det begav sig.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Undrar om Baboo ser era långsiktiga investeringstips från sin himmel.

Själv har jag inget råd att ge, min investeringshorisont låg på mellan 30 sek och 8 timmar när det begav sig.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Ge vilket tips du vill. Långt, kort, högt, brett, lågt, smalt ...

men lite mindre tjafs kanske. Vi är ju trots allt vuxna män .. ::)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...