Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Hehe, inte jag, utan tjejens griniga chef, som inte ger henne de veckor vi ville ha..

Men den avstängde funderade ju på att åka någon annanstans. :)

I och för sig sa jag detsamma.. :)

Svårt att bryta vanor.

Rock on!

Den avstängde funderar mycket men suget efter bra mat, dryck och uteliv i bkk var starkt. Troligtvis avgjorde möjligheten till att umgås med fantastiska mig ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den avstängde funderar mycket men suget efter bra mat, dryck och uteliv i bkk var starkt. Troligtvis avgjorde möjligheten till att umgås med fantastiska mig ;)

Tur att du är den ödmjuke typen, lätt att ta dig för dryg annars... :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att du är den ödmjuke typen, lätt att ta dig för dryg annars... :)

Rock on!

Det är en svår lina att balansera på men det gör jag utmärkt, såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

SWKS sålt häften , då över hundra procent vinst .letar en nytt bett alla tips välkomna

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

SWKS sålt häften , då över hundra procent vinst .letar en nytt bett alla tips välkomna

 

AAPL

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills "slöinvesterat" i fonder och sluppit skatta för vinsten tack vare SINK, men nu när jag har haft SINK:en i 10 år och slipper skatten även på aktievinster, så skulle gärna vilja gå över på ren aktiehandel med lite större vinstchanser.

Saknar dock kunskapen.

 

Hur gör jag - tips?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Jag har hittills "slöinvesterat" i fonder och sluppit skatta för vinsten tack vare SINK, men nu när jag har haft SINK:en i 10 år och slipper skatten även på aktievinster, så skulle gärna vilja gå över på ren aktiehandel med lite större vinstchanser.

Saknar dock kunskapen.

 

Hur gör jag - tips?

 

 

Hej

 

Utan att vara expert, köp billigt / sälj dyrt är mitt råd (tror alla tänker så)

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Jag har hittills "slöinvesterat" i fonder och sluppit skatta för vinsten tack vare SINK, men nu när jag har haft SINK:en i 10 år och slipper skatten även på aktievinster, så skulle gärna vilja gå över på ren aktiehandel med lite större vinstchanser.

Saknar dock kunskapen.

 

Hur gör jag - tips?

 

 

Hej

 

Fonder är livsfarligt enligt GW 24.24 in i tuben

 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills "slöinvesterat" i fonder och sluppit skatta för vinsten tack vare SINK, men nu när jag har haft SINK:en i 10 år och slipper skatten även på aktievinster, så skulle gärna vilja gå över på ren aktiehandel med lite större vinstchanser.

Saknar dock kunskapen.

 

Hur gör jag - tips?

Nu är väl du ingen ungdom längre(om du ursäktar), så köp stabila aktier med bra historik och skaplig utdelning...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills "slöinvesterat" i fonder och sluppit skatta för vinsten tack vare SINK, men nu när jag har haft SINK:en i 10 år och slipper skatten även på aktievinster, så skulle gärna vilja gå över på ren aktiehandel med lite större vinstchanser.

Saknar dock kunskapen.

 

Hur gör jag - tips?

Hej Jiven ett litet tips från en amatör ,öppna konto på Avanza billigt courtage och kulatt följa handeln på deras hemsida den funkar i Thailand har provat i några veckor nu.Lycka till med affärerna.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jiven ett litet tips från en amatör ,öppna konto på Avanza billigt courtage och kulatt följa handeln på deras hemsida den funkar i Thailand har provat i några veckor nu.Lycka till med affärerna.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

 

Tack för rådet!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jiven ett litet tips från en amatör ,öppna konto på Avanza billigt courtage och kulatt följa handeln på deras hemsida den funkar i Thailand har provat i några veckor nu.Lycka till med affärerna.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

 

Hej igen!

 

Försökte öppna konto och fick följande svar:

 

"Personer bosatta utanför EU eller EES kan inte öppna konto hos oss."

 

Så jag undrar hur du har gjort.

 

//Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld var ju rådet från forumets experter runt 2011, gick väl inte så bra.

 

Vissa experter vill ju ge köpråd till sin "egen" aktie, för att trigga upp kursen.

 

Vilka har lyckats med sina tips om aktier av MPR rådgivarna?

 

Har varit tyst länge, men jag tror att om aktierna gått bra så kan experterna inte låta bli att skryta och vi har fått läsa om det.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hävdar fortfarande att guld är bra. För det var jag som kände mig träffad. När det gäller aktieaffärer är det mest ner just nu. Som alla vet ibland upp ibland ner.

Rådet man kan ge är att . Vara försiktig , läs på om bolaget, Bilda dig en egen uppfattning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att guld är bra. För det var jag som kände mig träffad. När det gäller aktieaffärer är det mest ner just nu. Som alla vet ibland upp ibland ner.

Rådet man kan ge är att . Vara försiktig , läs på om bolaget, Bilda dig en egen uppfattning. 

 

Varför är guld bra?

Var dum och köpte för 22.600 per bath guld år 2011 och nu massor av år senare är det bara värt 18.500.

 

Min eget bankkonto i thaibank fick jag 2,9% i sparränta år 2011.

 

Mitt råd är att skippa guld och ha pengarna på räntebärande konto.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Guld var ju rådet från forumets experter runt 2011, gick väl inte så bra.

 

Vissa experter vill ju ge köpråd till sin "egen" aktie, för att trigga upp kursen.

 

Vilka har lyckats med sina tips om aktier av MPR rådgivarna?

 

Har varit tyst länge, men jag tror att om aktierna gått bra så kan experterna inte låta bli att skryta och vi har fått läsa om det.

 

 

 

Hej alla 

 

Har du köpt Volvo aktier så vill du allla ska åka Volvo, men

 

 

Denna aktie berör oss ALLA KÅ-TA Thailands resenärer

 

Vi vill snabbt till, varför vänta i flera timmar, hen kanske tröttnar..

 

På forumet är det till o med ungdomar som vill till snabbt och ...

 

http://www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/erektion-direkt-med-ny-svensk-medicin/

 
 
 
 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger aktier i Dentware på Aktietorgslistan, de har gått från 1,95 kr till 9,40 kr sen den 3:e mars

de gör nu en emission där man kan teckna aktier för 1,80 kr/aktie. Läs och begrunda. Kan tecknas fram till

23 mars, har själv tecknat 6500 aktier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill ni ha riktigt roligt så kan jag rekommendera handel i dessa två certifikat

 

BULL OMX X15

eller

BEAR OMX X15

 

Tror ni på uppgång köp BULL, tror ni på nedgång köp BEAR

 

Går börsen upp 1% så går BULL upp 15%

Går börsen ner  1% så går BEAR upp 15%

och tvärtom

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att guld är bra. För det var jag som kände mig träffad. När det gäller aktieaffärer är det mest ner just nu. Som alla vet ibland upp ibland ner.

Rådet man kan ge är att . Vara försiktig , läs på om bolaget, Bilda dig en egen uppfattning. 

 

Man får helt enkelt ta av sig foliehatten när det är dags för pilkastning på börslistan. I stort sett allt har ju gått upp de senaste åren. Förutom rena förhoppningsbolag då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

 

Försökte öppna konto och fick följande svar:

 

"Personer bosatta utanför EU eller EES kan inte öppna konto hos oss."

 

Så jag undrar hur du har gjort.

 

//Jive

 

Hade samma problem men löste det genom att köra Nordnet istället.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem men löste det genom att köra Nordnet istället.

 

/ SatanG

 

Aha, det skall testas.

Tack för det!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

enda tipset jag kan ge till utlandsboende är ,,, undvik svensk kapitalförsäkring för avkastningsskatten får ni betala , ISK går bra ..

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Varför är guld bra?

Var dum och köpte för 22.600 per bath guld år 2011 och nu massor av år senare är det bara värt 18.500.

 

Min eget bankkonto i thaibank fick jag 2,9% i sparränta år 2011.

 

Mitt råd är att skippa guld och ha pengarna på räntebärande konto.

Det gör du helt rätt I. Jag kör med guld för att säkra mina investeringar. Om guldet går upp eller ner just nu spelar mindre roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

enda tipset jag kan ge till utlandsboende är ,,, undvik svensk kapitalförsäkring för avkastningsskatten får ni betala , ISK går bra ..

 

Nej, Nej, detta stämmer inte alls. Som utlandsboende SKALL man välja kapitalförsäkring. Har du SINK så får du betala skatt på både värdeökning och utdelning i en ISK såvida du inte varit utflyttad i 10 år. I kapitalförsäkringen behöver du endast betala schablonskatten.

 

"Om du skatterättsligt flyttar ut upphör din obegränsade skattskyldighet i Sverige på utflyttningsdagen. Du blir begränsat skattskyldig. Som begränsat skattskyldig är du inte skattskyldig för schablonintäkt på ditt InvesteringsSparKonto. Beskattning sker i stället genom att det tas ut kupongskatt på utdelning och vanlig kapitalinkomstskatt på vinster om vinsterna träffas av tioårsregeln (som kan elimineras eller mildras genom skatteavtal). Om aktier etc. efter återflytt förs över till ett ISK anses tillångarna avyttrade till marknadsvärdet. Värdepapper i en kapitalförsäkring ägs av försäkringsbolaget. På sparande i k-försäkring tas det inte ut avkastningsskatt för begränsat skattskyldiga."

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...