Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...

För ett eller två år sedan så tipsade jag om CLS och nu tycker jag att det är hög tid att anmäla sitt intresse.

Precis som för andra utvecklingsbolag så tar allt mycket längre tid än vad alla tror men nu är det dags.

Men lita inte på mig utan läs på cls.se och imilt.se.Du har inget att förlora. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp som en sol ner som en pannkaka. Så är livet, Nya tag vårat lag

 

Är lite nyfiken på om du äger flera aktier eller om du satsar på en i taget ? Investerar du en del av vinsterna i en långsiktig portfölj med stabila och högutdelande aktier ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite nyfiken på om du äger flera aktier eller om du satsar på en i taget ? Investerar du en del av vinsterna i en långsiktig portfölj med stabila och högutdelande aktier ? 

Jag placerar pengar som blir över. Nu för tiden blir det sällan några. Familjen kostar . Min strategi är långsiktighet. Jag spar till pensionen. Och jag ogillar folk som tror dom kan leka med mina pengar. Jag koncentrerar mig på några få aktier. Där jag försöker hålla full koll. Mitt stora innehav är alltså C-rad. Det kommer att bli bra. Det är jag helt övertygad om. Sedan har jag också en större del i Formpipe.Trygg aktie med trygga kunder. Sedan har jag två chansposter. PSI och Eurocine. Det hedgar jag mot fysiskt guld. Vinsterna flyttas mellan bolagen eller köper guld. Men köper och säljer inte så ofta. Tycker just nu jag ligger rätt i det mesta. Ska jag köpa något mer just nu är det guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kanske bara ank till Aktier

Oljan har ju gått ned i pris Omk 50 dollar fatet Norge får ingen vinst under 60 d f Varför inte slå igen Man har ju Oljefunden att leva på Då borde priset stiga igen Vad tror ni 

Tack för rådet att ante kö¨pa Nothland ( Gr uvan i Pajala )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kanske bara ank till Aktier

Oljan har ju gått ned i pris Omk 50 dollar fatet Norge får ingen vinst under 60 d f Varför inte slå igen Man har ju Oljefunden att leva på Då borde priset stiga igen Vad tror ni 

Tack för rådet att ante kö¨pa Nothland ( Gr uvan i Pajala )

Offe

Räkna med att uppgången kommer inta att vara så snabbt som nedgången.

Läste någonstans i SVD.se att priset kan gå ner mera och uppgången till tidigare nivåer han dröja många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räkna med att uppgången kommer inta att vara så snabbt som nedgången.

Läste någonstans i SVD.se att priset kan gå ner mera och uppgången till tidigare nivåer han dröja många år.

Exat vad jag läst men i Dn

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog bara Saudi som vet när oljepriset går upp igen. Men helt säkert är iaf att det kommer att gå upp över nuvarande nivå. Men när.. och var blir botten..

Som en duktig trader skrev i fredags, sugen på att blanka usa aktier och köpa olje aktier. Men en sak att säga och en annan att våga göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen här som kör preffar? Lite gubbigt kanske då uppsidan är minimal, men det är ganska goa utdelningar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ju gå in på olja, men ryssarnas situation, USA som har egen och OPEC som gör lite vad dom tycker+att producenter börjar bunkra i fartyg (med saftiga hyror på dom skorvarna) gör att marknaden är för osäker.

 

Kanske det börjar falla lite företag, som inte klarar av att hålla ut helt enkelt. Lite för osvisst för mig just nu. Sen ska man ju köpa på botten (eller kanske just efter den) och sälja på topp... Men fan vet när det finns 1000 parametrar att hålla reda på, politik och ev nya fyndigheter vid/under polarisarna vad som händer.

 

Samtidigt jobbar man ju hårt (tja, hårdare i alla fall) med att släppa lite på oljeberoendet.

 

Så jag ser inte vart nästa motstånd ligger, break eaven är väl redan passerat. Och dessutom med ganska god fart neråt. Men förr eller senare måste kursen råka ut för nåt motstånd, å andra sidan kan det bli en uppköpshärva.

 

Nä, jag vågar inte gå in på det spåret just nu. Men det kanske är fel, tiden får utvisa.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ju gå in på olja, men ryssarnas situation, USA som har egen och OPEC som gör lite vad dom tycker+att producenter börjar bunkra i fartyg (med saftiga hyror på dom skorvarna) gör att marknaden är för osäker.

 

Kanske det börjar falla lite företag, som inte klarar av att hålla ut helt enkelt. Lite för osvisst för mig just nu. Sen ska man ju köpa på botten (eller kanske just efter den) och sälja på topp... Men fan vet när det finns 1000 parametrar att hålla reda på, politik och ev nya fyndigheter vid/under polarisarna vad som händer.

 

Samtidigt jobbar man ju hårt (tja, hårdare i alla fall) med att släppa lite på oljeberoendet.

 

Så jag ser inte vart nästa motstånd ligger, break eaven är väl redan passerat. Och dessutom med ganska god fart neråt. Men förr eller senare måste kursen råka ut för nåt motstånd, å andra sidan kan det bli en uppköpshärva.

 

Nä, jag vågar inte gå in på det spåret just nu. Men det kanske är fel, tiden får utvisa.

Efter att ha kollat in mattråden så är det nog läge att skippa oljan och gå all-in i blomkålsbranchen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha kollat in mattråden så är det nog läge att skippa oljan och gå all-in i blomkålsbranchen...

Ja, gasbranchen måste ju bli lidande av detta.  :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som stödköpt bönor... får nog sluta med det om jag skall med på planet...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom en ganska snar framtid så är det nog vettigt att hoppa på oljan, finns ett svenskt bolag med bra nisch.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen här som kör preffar? Lite gubbigt kanske då uppsidan är minimal, men det är ganska goa utdelningar...

Jag har i 3 olika pref. aktier. Den ena är i USA fastigheter ger utdelning varje månad, bra uppgång

pga dollarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag måste säga att jag går en spännande framtid till mötes.

 

För att?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hänger med så kan 2015 bli riktigt bra. 3 av mina innehav är det rykten om. Guldet går som tåget. Kan bli fiasko också. Men momentum känns kanon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just sålt av mina BURE, +43% på 13 månader... Sålde även mina HEMTEX, +32% på 13 månader.

Känner mig nöjd...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guld är visst hett 2015.
Har köpt BGF World Gold found(tror jag den hette). +20% sen nyår.
Ska stoppa in lite extra pengar än det månatliga sparandet där & hoppas på det bästa.

Garanterat bättre investering än thai kärring i alla fall!  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag drar och jobbar.

Utdelning garanterad.

Sedan får man se hur mycket som hamnar på aktier. Och då blir det nåt tråkigt som industrivärden eller investor

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...