Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

C-Rad var ett mycket bra tips, jag köpte för runt tian och sålde runt 25.

Stort TACK för det tipset!!

Stackars den som KÖPTE på 25 då :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Medlem 1 425 inlägg 6 721 Inlagd Idag, 00:49 Siamways, on 21 Aug 2013 - 22:17, said: Grattis ! Kanske ska vara försiktig , känsligt med små bolag och rapporter . Kan vara möjligt att förväntningarna är redan inräknat i dagens kurs . ää jag har bara köpt för en Thailandsresa ca 10 000 kr. Men OM dom sticker uppåt efter delårsrapporten på fredag så kan man kanske åka PE nästa resa oxxå.

Du kan nog boka PE om du säljer snabbt,väntar du så kanske du kan bok oriental hotel i BKK också,står i 0,37 så stort grattis

Själv fega jag ur igår när den stod i 0,27,svårt att förlåta mig själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog boka PE om du säljer snabbt,väntar du så kanske du kan bok oriental hotel i BKK också,står i 0,37 så stort grattis

Själv fega jag ur igår när den stod i 0,27,svårt att förlåta mig själv

japp upp mer än 100% upp för min del. men jag tror som många analytiker, att OM landseringen i Kina, Thailand och Indien blir av så är det snarare runt 11-12 kr som riktkurs inom 10-15 månader som gäller.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ytterligare en bra dag. ska nog sitta still i båten (Mavchack) och kolla hur det går... det jag satte in kan jag både ha och mista men 110 % upp hittills är ju lovande...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under året köpt på mig en del aktier i Starbreeze Studios , det är en stor risk . Men jag känner många som jobbar där och vet hur duktiga dom är . Idag kom det första nya spelet Brothers - A tale of two sons ( spelet är skapat av Josef Fares ), har prova spelat det nu på morgonen och det är kanon . Och snart kommer det andra nya spelet Payday 2 som är bland dom mest förhandsbokade spelen just nu . Mitt innehav har hittills ökat med 80 % i värde , hoppas att det blir mera :) . Så idag känns det riktigt bra . 

 

http://www.youtube.com/watch?v=aEepXzhsbVo

 

Så tog jag hem vinsten igår och jag fick verkligen gnugga mig i ögonen . En av dom bästa investeringarna jag har gjort i mitt liv , resultatet blev + 470 % på några månader . Aktien kan förmodligen stiga lite till , men jag känner att risken är att man bli girig och inte tar hem vinsten i tid . Kände att det blev bättre än vad jag vågade att drömma om . Lär inte att göra en sådan bra affär på länge , så det är bara att le och njuta . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tjatar vidare om min favoritaktie. Mavshack.

Var uppe och vände på 0;53 idag. Ligger just nu runt 0;48. upp 200 % totalt för egen del.

 

Det kan bli en goooo resa till Thailand i januari om det fortsätter så här.

 

Läste lite på ett forum och det ser ju onekligen skoj ut för fortsättningen.

 

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tjatar vidare om min favoritaktie. Mavshack.

Var uppe och vände på 0;53 idag. Ligger just nu runt 0;48. upp 200 % totalt för egen del.

 

Det kan bli en goooo resa till Thailand i januari om det fortsätter så här.

 

Läste lite på ett forum och det ser ju onekligen skoj ut för fortsättningen.

 

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/

Härligt ! 

 

Jag har försökt under dagen att läsa på om företaget och jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker . Det ser lovande ut , men det finns många utmaningar . Om dom lyckas att få användarna att rekommendera tjänsten till varandra , så kommer dom att kunna växa utan några större kostnader . Om dom inte lyckas med detta så kommer det att kosta för mycket att marknadsföra . Sedan är det att få kunderna att betala , vilket till exempel Spotify inte har lyckats så bra med och det har kostat enorma summor att lansera tjänsten . Och jag gillar inte när bloggare börjar att kalla det för ett asiatiskt Netflix som miljarderna rullar in hos , medan Maveshack fick drygt 3 miljoner intäkter och hade kostnader på 7 miljoner . Är rädd att att det har byggts in för mycket i kursen just nu , men kommer att hålla ett öga på företaget . Jag är i valet och kvalet om jag ska investera eller ej . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt ! 

 

Jag har försökt under dagen att läsa på om företaget och jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker . Det ser lovande ut , men det finns många utmaningar . Om dom lyckas att få användarna att rekommendera tjänsten till varandra , så kommer dom att kunna växa utan några större kostnader . Om dom inte lyckas med detta så kommer det att kosta för mycket att marknadsföra . Sedan är det att få kunderna att betala , vilket till exempel Spotify inte har lyckats så bra med och det har kostat enorma summor att lansera tjänsten . Och jag gillar inte när bloggare börjar att kalla det för ett asiatiskt Netflix som miljarderna rullar in hos , medan Maveshack fick drygt 3 miljoner intäkter och hade kostnader på 7 miljoner . Är rädd att att det har byggts in för mycket i kursen just nu , men kommer att hålla ett öga på företaget . Jag är i valet och kvalet om jag ska investera eller ej . 

i mitt fall så rör det sig om så lite pengar att jag kan både ha och mista dom. men tycker ändå att det e både skoj och spännande att följa en aktie på detta sättet. Om sedan någon annan kan göra sig en hacka så jag glad för deras del. Så lycka till oavsett hur du gör.

 

Det sprids mycket om dom via facebook just för tillfället, antalet följare där ökar stadigt i Philippinerna och nu också i Indien...

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ni har väl lyssnat på mig gällande C-rad.  Nu är det rock and roll. Och detta är bara början. Det har tagit tid. Men va fan. Tid är allt man har. Nu skördar man

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade den.

Tycker den ligger nära ATH... Tror du den kommer stiga högre än det den närmsta tiden?

rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sangwai

Man kan aldrig veta till hundra. Men jag svarar så här. Jag har haft c-rad länge och väntat. Förra veckan gick jag åter in och handlade. Första stora triggern är den 17 okt. Då tillkännager Brasilien sin upphandling av 80 accelaratorer. C-rad är med och offererar detta.  För mig är det klockrent case. Läs på och bilda dig en egen uppfattning. Finns just nu hur mycket info som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Q3  var kanon och allt går enligt plan. . Härligt att du frågar för spännande är det just nu. Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det någon av er som äger SAS aktier ?

 

19 December kommer årsrapporten, och VD har sedan krisen för ca 1 år sedan pratat om att besparingarna skall leda till att bolaget gör en vinst under detta året.

 

Själv tror jag att det kommer lyckas, och planen (drömmen!!!) är att rapporten visar den vinst man pratat om, och att de kommande 2 kvartalsrapporterna fortsätter visa att

SAS tjänar pengar.

 

Sedan blir det dags o sälja till sommaren och förhoppningsvis vid en kurs över 40kr.

 

Jag har ca 7000 aktier med ett GAV på 8,11kr, så nu är det bara att hoppas..

 

PS. jag är INTE ALL-IN i SAS aktien.'

 

.

Ändrades av LittleBell
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är jag besviken idag. Det är fortfarande ca 6 timmar kvar. Men ändå. idag skulle gemini vara klar enligt Tim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...