Jump to content
mamma bäng fan pappa käng

Aktier och sånt ...

Recommended Posts

John Khonken

Själv trodde man aldrig på denna dip. Kostade mycket flis. men har man inte sålt så spelar det ingen roll. bara att bita i sura äpplet

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BaBoo

Själv trodde man aldrig på denna dip. Kostade mycket flis. men har man inte sålt så spelar det ingen roll. bara att bita i sura äpplet

Alla dippar betyder investerings möjligheter!

När börsen sjunker är enda gången folk gnäller för att de kan köpa nåt billigt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ban99arne

Exactemente, verkligen synd att man beviljade stödlån till Grekland annars hade vi ju kunnat glädjas år ännu billigare aktier.

Vissa kanske hade blivit helt gratis.

Spekultanten Arne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bond1

Personligen tror jag man skall hålla sig ifrån så kallade klipp. Köp seriösa bolag när är dippar (som de gjort under flera år). Den som fyllt på lite då och då under de senaste åren sitter i en fin sits.

Svenska aktier tror jag också på. Och att äga dem en längre tid. Snabba klipp och drömmen om att tjäna mycket under kort tid anser jag är orealistiskt.

Köp aktier på Large Cap + Mid Cap och enbart sånt du kan. Lätt att säga men svårare att göra. Jag är ingen expert men försöker följa dessa enkla regler.

Tillägg: Det svåra är att INTE köpa när man vill (är sugen på att "investera") fastän börsen är över-fullvärderad. :whistle:

Ändrades av bond1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BaBoo

Personligen tror jag man skall hålla sig ifrån så kallade klipp. Köp seriösa bolag när är dippar (som de gjort under flera år). Den som fyllt på lite då och då under de senaste åren sitter i en fin sits.

Svenska aktier tror jag också på. Och att äga dem en längre tid. Snabba klipp och drömmen om att tjäna mycket under kort tid anser jag är orealistiskt.

Köp aktier på Large Cap + Mid Cap och enbart sånt du kan. Lätt att säga men svårare att göra. Jag är ingen expert men försöker följa dessa enkla regler.

Tillägg: Det svåra är att INTE köpa när man vill (är sugen på att "investera") fastän börsen är över-fullvärderad. :whistle:

Håller med dig 97.73% :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
lenno

Jag både sålde och köpte. Gött!

Sålde av förra tisdagen, och köpte tillbaka när börsen öppnade i måndags.

Jag valde att köpa på mig några tusen Kinnevik B.

Bra affär hittills - upp ca 15 000kr på tre dagar. :great:

Dagens kurs = 127,75 kr st.

Goldman Sachs höjer riktkursen för Kinnevik till 179 kronor från tidigare 143,80 kronor. Rekommendationen är köp

http://di.se/Default.aspx?pid=205457__ArticlePageProvider

Det kallar jag iskall trejding, att gå in med 367 lakan i en marknad som skälver av osäkerhet direkt efter morgoncallen på måndagsmorgonen. :great:

Själv vågar jag f.n. bara spela på rött eller svart på Xact Bear/Bull med minutiös bevakning f.n. och just nu med övervikt på Bull.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BaBoo

Det kallar jag iskall trejding, att gå in med 367 lakan i en marknad som skälver av osäkerhet direkt efter morgoncallen på måndagsmorgonen. :great:

Själv vågar jag f.n. bara spela på rött eller svart på Xact Bear/Bull med minutiös bevakning f.n. och just nu med övervikt på Bull.

Själv skulle jag aldrig få för mig att trejda (spelar hellre på lotto då) men i Siam-Nilssons fall låter det nästan för bra för att vara sant, antingen är man stenkall eller oerhört rik för att våga göra en sådan satsning, men som sagt inget för mig jag kör på med min utdelnings-strategi vilket gör att jag aldrig kan förlora :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BaBoo

Lenno!

Bear & Bull tror jag alltid slutar med förlust i det långa loppet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kim

Var det nån här på Forumet som hann med att handla billigt i Fredags?

Ja strax innan stängning i fredags så inhandlades lite Millicom och Alliance oil. Om det var bra tajmat i ett lite längre tidsperspektiv än 3 dgr återstår att se.

Jag har en förmåga att alltid gå in vid fel tillfällen så jag håller det inte för otroligt att det fortsätter rejält nedåt veckorna/månaderna framöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BaBoo

Ja strax innan stängning i fredags så inhandlades lite Millicom och Alliance oil. Om det var bra tajmat i ett lite längre tidsperspektiv än 3 dgr återstår att se.

Jag har en förmåga att alltid gå in vid fel tillfällen så jag håller det inte för otroligt att det fortsätter rejält nedåt veckorna/månaderna framöver.

Nja i det långa loppet gjorde du rätt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
lenno

Ja XACT- instrumenten är ingenting för byrålådan precis, men väl under korttidstrender.

Utdelande bolag är ingen garanti för vinst - om tajmingen är fel.

Kims köp är redan på bra + och vinsthemtagning kan göras. Det längre perspektivet är osäkrare än på länge. Ingemar Carlsson t.ex., vår TA- guru, räknar med en nedrekyl på upp till 40%!

http://www.realtid.se/ArticlePages/201005/10/20100510075236_Realtid224/20100510075236_Realtid224.dbp.asp

Men vinst är vinst - dock inte innan den är hemtagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ban99arne

Själv skulle jag aldrig få för mig att trejda (spelar hellre på lotto då) men i Siam-Nilssons fall låter det nästan för bra för att vara sant, antingen är man stenkall eller oerhört rik för att våga göra en sådan satsning, men som sagt inget för mig jag kör på med min utdelnings-strategi vilket gör att jag aldrig kan förlora :)

Mja, det vore ju snällt av Er om Ni kunde berätta mer om denna strategi som gör att Ni inte kan förlora.

Hela världen letar efter denna så Ni är ju en given Nobelprisvinnare.

Sökaren Arne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FANTASY

tja kim ! du kan trösta dig med att jag gör sämre aktieköp än du, köpte boliden på ATH tror det var 165,

för två veckor sen köpte jag meda föll somm en sten, före det köpte jag orriflame sjönk som ett ankare,

det vart en dyr månad 200 000 back men det får man leva med, jag tror mitt bästa köp är en ny tuk tuk

som jag får när jag kommer till surin i december.

MVH

FANTASY

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
erik-sson

Mja, det vore ju snällt av Er om Ni kunde berätta mer om denna strategi som gör att Ni inte kan förlora.

Hela världen letar efter denna så Ni är ju en given Nobelprisvinnare.

Sökaren Arne

förvaltnings-metoden enl ångström o carlsson har funkat hyggligt bra som grundsystem på omx30 de sista 20åren

det är ju ett mekaniskt system där man lägger bort alla egna känslor som sätter knas i ens huvud

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Siam-Nilsson

Ett tips:

Jag och min son har sedan några år även aktier i ett mindre bolag som är mycket välskött och skuldfritt, och de har en ganska bra aktieutdelning år från år.

Företaget heter ”Firefly” och är noterat på ”First North Stockholm”.

De tillverkar och säljer sprinklersystem och detektorer mot brand, rök och gaser.

Kunder finns inom papper och massaindustrier samt hos tunnelbanor mm.

De slutinstallerar och utvärdererar nu sin hittills största order i Stockholms tunnelbanenät, och företagsledningen har mer eller mindre lovat att ytterligare internationella orders till tunnel och tunnelbanor kommer under detta år eller nästa.

När en sådan internationell order till ett tunnelbanesystem kommer, så kommer vi att få se en snabb kursstegring till ca 28 – 32 kronor (ev mer). Nuvarande kurs är 21 kr st. Det är dock lite handel i aktien då de flesta tycks villa hålla på sina aktier, men det brukar bli lite snurr på handeln när bokslut eller nya orders presenteras.

Dippar kursen ner till 18 kr i sommarstiltjen så går jag in och köper på mig ytterligare ett knippe.

Exit och vinsthemtagning blir efter 1 eller 2 internationella orders.

Vi får se när, men jag har lärt mig att inte gifta sig med aktier.

http://bors.e24.se/bors24.se/site/stock/stock_detail.page?magic=(cc (subpage comp) (detail (tsid 5439)))

Lycka till med era egna val.

Ändrades av Siam-Nilsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy