Moipenyang Inlagd Augusti 12, 2017 Dela Inlagd Augusti 12, 2017 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev hamnoi: Anoto? Är inte det företaget som lever på att trycka nya aktier till godtrogna drömmare, närmare 2,8 miljarder aktier i bolaget Läste en intervju med en av grundarna för något år sedan, han hade gett upp hoppet om att det skulle bli något för längesedan. Hur många år har den här HP dealen hållit på, den var väl klappad o klar för längesedan, men har dom köpt något? Ja förstår dig när du drar med godtrogna investerare och grundare som lämnat skeppet bla men som sagt,det är ett utvecklingsbolag som är just under utveckling och ett bolag som ändras kan inte dras med folk i all tid för att det oftast bromsar utvecklingen, kolla historiken bland andra bolag Och alla har vi varit spädbarn nån gång men till slut lyckas några av oss hitta till Siams oas tex HP? Ja det vi vet är att fd VD Reveilsby kostade oss en slant men som Won (nuvarande VD) sa att vi kommer att göra pengar på den dealen (som kostade runt 250-300mille) så är lite spännande över vad som kommer därifrån med tanke på att just de också satsar stort inom samma marknad nu med kör av Samsungs printer teknik bla. Vi har 3-4 stora spelare som ska med om en marknad värt 1500miljarder sek 2020. Ja kan vara värt att satsa på ett bolag som har suverän teknik inom området Sjukt förresten att en av grundarna missade potentialen med tekniken som jag som lekman upptäckte för 3 år sedan. Ett unikt mönster som kan appliceras på alla ytor är helt crazy. Ändrades Augusti 12, 2017 av Moipenyang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Augusti 12, 2017 Dela Inlagd Augusti 12, 2017 3 timmar sedan, skrev samet: Vet inte om jag är övertygad om Anoto... kul att visa lyckats sista månaden... Kanske finns en ljus framtiden... historien är inte så rolig... 1år 3år 5år Sant,men det är just vad det är..historia.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 18, 2017 Dela Inlagd Augusti 18, 2017 Hoppas ni lyssnade Från DI Det finns söt frukt i rapportskörden. Strålterapibolaget C-rad minskade sin förlust till 4,3 Mkr i kvartalet, jämfört med 10,1 Mkr året innan, samt dubblade omsättningen. Försäljningen senaste rapportperioden var 32,2 Mkr (15,6 Mkr). På en vecka har aktiekursen stigit 21 procent och på tolv månader imponerande 170 procent. Modiga investerare som plockat upp aktier på bottennivåerna kring 8 kronor kan skratta hela vägen till banken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 18, 2017 Dela Inlagd Augusti 18, 2017 54 minuter sedan, skrev John Khonken: Hoppas ni lyssnade Från DI Det finns söt frukt i rapportskörden. Strålterapibolaget C-rad minskade sin förlust till 4,3 Mkr i kvartalet, jämfört med 10,1 Mkr året innan, samt dubblade omsättningen. Försäljningen senaste rapportperioden var 32,2 Mkr (15,6 Mkr). På en vecka har aktiekursen stigit 21 procent och på tolv månader imponerande 170 procent. Modiga investerare som plockat upp aktier på bottennivåerna kring 8 kronor kan skratta hela vägen till banken. Ja grattis till vinsten, alltid kul när det går bra. Själv äger jag inga aktier i det bolaget. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Augusti 19, 2017 Dela Inlagd Augusti 19, 2017 Köpte c-rad i vintras, den har gått upp 120% sen dess. kul att det går bra nån gång....! Har också köpt Anoto, vi får väl se hur det går, men än så länge ser det bra ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 27, 2017 Dela Inlagd Augusti 27, 2017 Mjölis Räknar med rally I morgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Augusti 31, 2017 Dela Inlagd Augusti 31, 2017 On 2017-08-19 at 04:33, skrev möljis: Köpte c-rad i vintras, den har gått upp 120% sen dess. kul att det går bra nån gång....! Har också köpt Anoto, vi får väl se hur det går, men än så länge ser det bra ut. Anoto tuffar på och VD:n fortsätter att hålla sina ord. Lite överraskande dock var det att Smark beställde pennor fast Won pratade ju tidigare om att man skapar synergier med pennan och ADNA:s dot pattern business Man kan lätt läsa mellan raderna när han säger att detta var den första formella ordern med nya pennan att man har många fler på gång på den fronten. Får se när ADNA hoppar igång på allvar,första pengarna från just Thailand bör ramla in i September. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 31, 2017 Dela Inlagd Augusti 31, 2017 Mmm tradat ner till 89, var118 BTW. Fånga den fallande kniven och allt det där men tror fortfarande på bolaget. gått över millen nu. Svettigt... Samma problem här. -700KMen jag känner mig optimistisk longterm. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 31, 2017 Dela Inlagd Augusti 31, 2017 Nåja senaste dagarnas nergång har bara med orangutangen kukhuvet Trump, muckar med kim jong un. Kommer knappats stabiliseras förrns vi haft ett tredje världskrig. Marknaden gillar inte en instabil värld. Det är nog Kina som vill pressa ut USA från Asien med hjälp av marionetten i Nordkorea. Blir nog för usa att packa väskan och lämna. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd September 2, 2017 Dela Inlagd September 2, 2017 (ändrad) On 8/31/2017 at 21:21, skrev Nicholas: Samma problem här. -700K Men jag känner mig optimistisk longterm. Sent from my SM-N910F using Tapatalk Haha då leder du -662K här. Är faktiskt inte ett dugg orolig. Ändrades September 2, 2017 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 3, 2017 Dela Inlagd September 3, 2017 +22 % på en vecka. Bra tycker jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 5, 2017 Dela Inlagd September 5, 2017 Kanske inte helt fel ute när jag sålde i torsdags tror jag det var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 5, 2017 Dela Inlagd September 5, 2017 1 timme sedan, skrev MickeN: Kanske inte helt fel ute när jag sålde i torsdags tror jag det var. Grattis till en bra vinst. Nu är det fallande knivarna som gäller. Ändå vet alla som kan något att den 23 oktober så visar bolaget en bra vinst. Dyrt har det varit dom senaste dagarna. Så är det. Jag visste att September -oktober skulle bli oroligt. Men man lär sig aldrig eller hela tiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd September 9, 2017 Dela Inlagd September 9, 2017 Äntligen löstes Leapfrog tvisten. Nu fick man bort proppen angående penförsäljningen som lär accelerera nått grymt framöver och även 154,000 st komponenter som är redan betalda som kan nu säljas för god marginal,sitter fint i kassan. Troligen en av anledningarna till att Won i princip lovat vinst from Q3. https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/09/04/anoto-group-ab-anoto-avslutar-tvisten-med-leapfrog-och-sakerstaller-fri-licens-till-den-optiska-modulennoto.html En enda av kunderna i Korea (troligen Kyowon) ska ha 300,000 st årligen. Och flera storordrar ligger och väntar med Indien bla så produktionen har fullt upp. Spännande HP event from Måndag,får se om avtalet börjar bära frukt där än med dem. ADNA som sagt en monster i det hela med nästan 100% marginaler,blir intressant att se när de startar. Lyckas de med en delstandard i marknadsföring och anti counterfeit så finns inget tak på lång sikt i denna. Det har en sån enormt bred utvecklingsområde och är tänkt att utveckls eftersom man ökar försäljning och inkomster så tillväxten kan ju bli riktigt fin att följa. Tror att Anoto visar en vinst på 15-35 mille i Q3 så vi bör klättra en 50% bara på det. Det utan många av avtalen i pipen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 19, 2017 Dela Inlagd September 19, 2017 On 2017-09-02 at 16:31, skrev Wwax: Haha då leder du -662K här. Är faktiskt inte ett dugg orolig. Fortfarande samma känsla? Själv hade jag varit lös i magen 24/7 med fingret i portföljen, täcker inte blankarna sina positioner nu så kan man ju räkna med ytterligare överraskningar framöver. Gissar att det snart kommer ett förlustkvatal med den här takten. Lycka till Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd September 19, 2017 Dela Inlagd September 19, 2017 34 minuter sedan, skrev hamnoi: Fortfarande samma känsla? Själv hade jag varit lös i magen 24/7 med fingret i portföljen, täcker inte blankarna sina positioner nu så kan man ju räkna med ytterligare överraskningar framöver. Gissar att det snart kommer ett förlustkvatal med den här takten. Lycka till Två sista dagarna har varit brutala, tre vinstvarningar på ett år måste vara rekord.. Tur att man inte behöver degen just nu, då hade jag gråtit blod. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 19, 2017 Dela Inlagd September 19, 2017 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev Wwax: Två sista dagarna har varit brutala, tre vinstvarningar på ett år måste vara rekord.. Tur att man inte behöver degen just nu, då hade jag gråtit blod. Förstår det, lider med er. Kliar lite i köpfingret får jag erkänna ,men inte ens på den här nivån vågar jag.. Känns som det finns för mycket skit i o runt bolaget, otroligt intressant att följa från sidan ivf. Får hoppas det ordnar till sig framöver! Ändrades September 19, 2017 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd September 22, 2017 Dela Inlagd September 22, 2017 Ser ingen återhämtning i FPC än tidigast 2019 om ens då. Mkt hård marknad där nu. Anoto tuffar på dock utan nyheter än sålänge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd September 22, 2017 Dela Inlagd September 22, 2017 Ligger också kvar med en hel del Anoto, och köpte Camanio i går, så här långt har den gått bra. Missade Senzagen i går, men köpte direkt i morse, den kommer att stiga ytterligare. Tror jag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd September 22, 2017 Dela Inlagd September 22, 2017 4 timmar sedan, skrev möljis: Ligger också kvar med en hel del Anoto, och köpte Camanio i går, så här långt har den gått bra. Missade Senzagen i går, men köpte direkt i morse, den kommer att stiga ytterligare. Tror jag! Mja GW-effekten verkar vara över i Senza.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd September 22, 2017 Dela Inlagd September 22, 2017 Jag vill inte förolämpa någon men....att gå in riktigt tungt, utan insider info, i ett relativt litet start-up känns lite Bingolotto. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd September 23, 2017 Dela Inlagd September 23, 2017 Det blir ju alltid en rekyl på såna aktier som senza, men den kommer tillbaka igen. Hoppas jag! Och var har jag skrivit att jag gått in riktigt tungt, om det var mig, du menade, Atom? Sålde av Camanio i går morse då den började sjunka, köper tillbaka på måndag. Det är inget roligt att hålla på med Swedbank och såna aktier, riskaktier är intressantare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd September 23, 2017 Dela Inlagd September 23, 2017 37 minutes ago, möljis said: Det blir ju alltid en rekyl på såna aktier som senza, men den kommer tillbaka igen. Hoppas jag! Och var har jag skrivit att jag gått in riktigt tungt, om det var mig, du menade, Atom? Sålde av Camanio i går morse då den började sjunka, köper tillbaka på måndag. Det är inget roligt att hålla på med Swedbank och såna aktier, riskaktier är intressantare. Nej, jag menade inte dig. Läser man i denna tråden, i tidningar och pratar med kompisar hemma i Sverige så är det dock väldigt många som satsar en ganska stor del av sitt kapital i nya företag de knappt kan uttala namnet på och än mindre har någon större aning om än vad de läst in på en kafferast. Det står givetvis alla fritt att investera hur de vill men för mig känns det mer som ett spel, kanske inte Bingolotto men i alla fall V75, än en sund investering. Lägger man verkligen ned tid och kunskap kan det givetvis vara sunt men utan insider information så blir det nog oerhört mycket tid och då krävs det en ordentlig investering om det ska vara mödan värd. Jag kan dock hålla med om att det är roligare att köpa riskaktier än tråkaktier; mer tveksamt om det i längden lönar sig. Själv är jag en ganska tråkig investerare, ja rätt tråkig överlag kanske. Jag är nöjd med att min portfölj snittar på runt 10% om året, särskilt nu när inflationen är närmast 0. Då jag och frugan inte får någon pension är det ju de 10% vi ska leva på en dag så gäller bara att se till att portföljen är stor nog, då kan 10% ge ett ganska behagligt liv, särskilt när det här borta inte är skatt på aktieförsäljningar eller utdelningar. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd September 23, 2017 Dela Inlagd September 23, 2017 På tal om insider så köpte Jeffrey Weedman på nästan årshögsta i fredags i Anoto. Kan få ytterligare rörelse uppåt nästa vecka fast det har vi haft nu så det duger https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/sv-SE/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=Anoto+Group+AB&PersonILedandeStällningNamn=&Transaktionsdatum.From=&Transaktionsdatum.To=&Publiceringsdatum.From=&Publiceringsdatum.To=&button=search&Page=1 Anotoportföljen upp 186% i år och snittar nästan 20% i 3 år nu. Väntar in ADNA för att se hur mkt de kan få betalt för den licensen,får ta ny ställning sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd September 23, 2017 Dela Inlagd September 23, 2017 16 timmar sedan, skrev Atom: Nej, jag menade inte dig. Läser man i denna tråden, i tidningar och pratar med kompisar hemma i Sverige så är det dock väldigt många som satsar en ganska stor del av sitt kapital i nya företag de knappt kan uttala namnet på och än mindre har någon större aning om än vad de läst in på en kafferast. Det står givetvis alla fritt att investera hur de vill men för mig känns det mer som ett spel, kanske inte Bingolotto men i alla fall V75, än en sund investering. Lägger man verkligen ned tid och kunskap kan det givetvis vara sunt men utan insider information så blir det nog oerhört mycket tid och då krävs det en ordentlig investering om det ska vara mödan värd. Jag kan dock hålla med om att det är roligare att köpa riskaktier än tråkaktier; mer tveksamt om det i längden lönar sig. Själv är jag en ganska tråkig investerare, ja rätt tråkig överlag kanske. Jag är nöjd med att min portfölj snittar på runt 10% om året, särskilt nu när inflationen är närmast 0. Då jag och frugan inte får någon pension är det ju de 10% vi ska leva på en dag så gäller bara att se till att portföljen är stor nog, då kan 10% ge ett ganska behagligt liv, särskilt när det här borta inte är skatt på aktieförsäljningar eller utdelningar. Inte för att vara den men det beror oftast på att dessa satsar en relativt liten summa och hoppas på att hitta guld. Lugn och fin. Många ägg i korgen är sättet att på sikt öka sin invest. Men det vet vi ju. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu