Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

John Khonken

Mr ATM

Jag köpte DMG . Nästan som du. Tyckte det kunde vara kul att vara med lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Mr ATM

Jag köpte DMG . Nästan som du. Tyckte det kunde vara kul att vara med lite

Vad är DMG?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mr atm:

Vad är DMG?

DoMedaGen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev Mr atm:

Vad är DMG?

Kanadensiskt blockchain bolag . Inte  riktigt som du men I samma bransch. DMGI

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mr atm:

Inga placeringsalternativ?

Även om Litecoin har stigit 1000 tals procent så är det köpläge enligt mig.

Skulle vara kul om vi hade en sida där man skrev vilken investering som man tror på och där man kunde följa våra investeringar.

Mitt tips skulle vara Litecoin för 160 dollar styck.

Antar att det är en kryptovaluta? Alldeles för riskfyllt och för hög vola för min del.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
22 timmar sedan, skrev soi covboy:

kom gärna med fler tips

Tack!

Har massor men dom brukar inte vara så uppskattade här. Så jag har nästan låtit bli.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
23 timmar sedan, skrev Esspe:

Antar att det är en kryptovaluta? Alldeles för riskfyllt och för hög vola för min del.

Låg risk = Låg utdelning tex. bankräntan.

När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp.

Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Låg risk = Låg utdelning tex. bankräntan.

När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp.

Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor.

 

Låg risk behöver faktiskt inte vara lika med bankräntan. Finns en hel del aktier med god direktavkastning och betydligt bättre riskprofil än kryptovalutor. En del är dock inte nöjda med en långsam tillväxt utan ska ha utdelning i princip omgående. Det brukar inte sluta bra men visst, vissa blir miljonärer. Min egen riskprofil har minskat betydligt ju äldre jag blivit och börjar man närma sig pensionen ska man kanske tänka efter både en och två gånger innan man satsar på högrisk i större omfattning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp.

Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor.

 

Att köpa på botten är i princip omöjligt men att pytsa in kulor successivt under nergång är ett bra sätt att komma in hyfsat rätt. Likadant med att sälja under uppgång. Säljer/köper man inte allt på ett bräde så känns en nergång/uppgång mot innehavet inte heller lika mycket. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Att köpa på botten är i princip omöjligt men att pytsa in kulor successivt under nergång är ett bra sätt att komma in hyfsat rätt. Likadant med att sälja under uppgång. Säljer/köper man inte allt på ett bräde så känns en nergång/uppgång mot innehavet inte heller lika mycket. 

Precis min filosofi... jag utökar mitt innehav när kursen går neråt... om jag tycker det är en bra aktie och att det bara är börsen som agerar som en irrationell nervös fårskock. "Average down" som de säger i USA, dvs mitt genomsnittliga inköpspris sjunker.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2018-03-22 at 17:55, skrev John Khonken:

Mr ATM

Jag köpte DMG . Nästan som du. Tyckte det kunde vara kul att vara med lite

Coolt. Kul/starkt att du provar lite utanför också. Ska slänga ett getöga på dom.

Jag satte mitt tips på Litecoin 160 dollar.

Vad var priset på dina DMG?

Hoppas fler skriver in ett bolag som ni tror på så kanske vi skulle kunna ha en sida där vi skulle kunna följa hur dom går.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Precis min filosofi... jag utökar mitt innehav när kursen går neråt... om jag tycker det är en bra aktie och att det bara är börsen som agerar som en irrationell nervös fårskock. "Average down" som de säger i USA, dvs mitt genomsnittliga inköpspris sjunker.

 

Herr Chang har talat.

Säger han som har +99% av sitt innehav i en uppgångsaktie :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Säger han som har +99% av sitt innehav i en uppgångsaktie :D 

Inte riktigt sant... endast 96% just nu :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2018‎-‎03‎-‎24 at 15:24, skrev Mr atm:

Coolt. Kul/starkt att du provar lite utanför också. Ska slänga ett getöga på dom.

Jag satte mitt tips på Litecoin 160 dollar.

Vad var priset på dina DMG?

Hoppas fler skriver in ett bolag som ni tror på så kanske vi skulle kunna ha en sida där vi skulle kunna följa hur dom går.

 

Jag betalade 1.11 kanadadollar per styck. Dom står I 0.90 Kanadadollar. Kolla folket I bolaget och deras concept.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt under solen men...

 

https://www.svd.se/se-upp-med-fake-news-fran-fejkbolag

 

n aktuell världsnyhet rör forskningsbolaget Theranos vars karismatiska grundare Elizabeth Holmes nu dömts till tio års näringsförbud efter att det visat sig att investerarna blivit lurade. Mångmiljardvärderingen vilade på falska förutsättningar. Produkten fungerade aldrig som bolaget påstått.

BÖRSPLUS

Du tjänar på bättre analys. Prenumerera på Börsplus för att dagligen få aktieanalys direkt till dig. Köp SvD Börsplus

Ett aktuellt svenskt exempel är drönarbolaget Cybaero. Vare sig uppsåtet varit optimism eller oärlighet så är det tydligt att Cybaeros kommunikation liknar "fake news" jämfört med den verklighet som SvD avslöjat. Drönarna funkar mycket sämre än bolaget påstått. Längs vägen har man ändå plockat in över 300 Mkr från investerare som kan känna sig lurade.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Bitconnect är ett säkert kort! [emoji4]



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

http://www.dagensps.se/business/foretag/remium-nordics-blir-av-med-alla-tillstand/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_custom[apsis]=1006725566&utm_medium=email&utm_source=apsis

http://www.remium.com

Sånt här e alltid kul att läsa om, på hemsidan skryter man om hur duktiga man är och sedan får man stänga ner efter en varning som dom inte tog på allvar! Ryssar som kör i bakgrunden tror jag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

http://www.dagensps.se/business/foretag/remium-nordics-blir-av-med-alla-tillstand/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_custom[apsis]=1006725566&utm_medium=email&utm_source=apsis

http://www.remium.com

Sånt här e alltid kul att läsa om, på hemsidan skryter man om hur duktiga man är och sedan får man stänga ner efter en varning som dom inte tog på allvar! Ryssar som kör i bakgrunden tror jag!

Märkligt att sånt här händer. Carnegie var väl också i blåsväder för ett par år sen för att inte tala om Allra m.fl. Dom tror tydligen dom kan bete sig hur som helst. Eller så gör dom så mycket kulor under tiden att dom skiter i vilket. Peter Malmqvist hade väl annars ett gott renommé men det är ju borta nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har cashat in lite vinster och har inget vettigt att placera det i nu. Kan ju öka i det jag har men vill hellre sprida riskerna ytterligare. Var ett tag inne i HM men kom ur i tid, funderade på det igen men det verkar som hela uppgången den senast tiden beror på Stefan Persson (Jäkla fint namn) och när även en brorson till Erling (tror jag det var) sålt halva sitt innehav känns det inte så aktuellt. Kan man få lite tips på aktier att titta på? OBS Ej kryptovalutarelaterat :) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev Esspe:

Har cashat in lite vinster och har inget vettigt att placera det i nu. Kan ju öka i det jag har men vill hellre sprida riskerna ytterligare. Var ett tag inne i HM men kom ur i tid, funderade på det igen men det verkar som hela uppgången den senast tiden beror på Stefan Persson (Jäkla fint namn) och när även en brorson till Erling (tror jag det var) sålt halva sitt innehav känns det inte så aktuellt. Kan man få lite tips på aktier att titta på? OBS Ej kryptovalutarelaterat :) 

Kör på med H&M. Mest troligt bra utdelning och långsiktigt innehav.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Kör på med H&M. Mest troligt bra utdelning och långsiktigt innehav.

Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav.


Ja, ingen mening att köpa om man inte har någon tro på bolaget.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav.

Där har du det välj någon av deras fonder över lång tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja denna vecka har varit helt ok då förmögenheten ökat en del :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...