Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

samma här, men som tur är kan jag äta mig mätt i alla fall!

Man kan alltid var så jäkla efterklok ;) Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så var jag inte med och tog del av värdeökningen på börsen annat än pensionspengarna som gick fint :)

Fick dock in en ~100.000 kr i räntor, men kunde vart så mycket mer :(

efter att du ändrade ditt inlägg så blev ju andemeningen i mitt inlägg helt fel, men helt klart kan jag äta mig mätt! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

C-rad står väl i ungefär samma kurs som när du rekade aktien första gången för 2-3 år sen så än är den väl ingen lysande affär. Framtiden vet man inget om dock, kan mycket väl bli en raket med lite tur, eller så blir det bara pannkaka..

 

Hörde för ett par veckor sen en teve-intervju med nobelpristagaren i ekonomi och han hävdade just att det bara handlar om tur när sk fondexperter överträffar börsindex. Enligt denne professor så hävdar bankerna att de via "aktiv förvaltning" med hjälp av sina experter kan förränta dina pengar bättre än genomsnittet. Det är bara det att statistiken bevisar att bankerna har fel och nobelpristagaren hävdar bestämt att ingen kan förutsäga aktiekurser.. De som överträffar index har enligt honom bara haft tur, de flesta gör det nämligen inte.

Är beredd att hålla med honom. När sk aktieexperter tävlar mot apor som kastar pil på börslistor så vinner ju i regel apan. Säger väl allt egentligen.

 

 

Guldet du också rekade för ca 1 år sen går väl mindre bra, eller?

 

Guldet backade väl 32% i år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guldet backade väl 32% i år?

 

Kan inte vara möjligt, jag blev lovad  +25% här  :ahh:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Där har du helt rätt- Någonstans mellan 28 och 32 %. Därför handlade jag nu.

 

Jag funderar på att köpa ett par bitar när jag åker ner till Thailand snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderade inte. Jag köpte i fredags. Men jag håller mig till mynt nu. Det är en defensiv placering om det skulle bli problem i världen

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag vill man förlora pengar så skall man satsa på  C rad

Zappa vill man tjäna snabba pengar . Då är inte c-rad så bra . men vill man tjäna mycket pengar då.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag kan säga att jag också lagt en  guldplacering också. Allt för att kunna flytta vid pension.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ATH på Stockholmsbörsen igår.

 

Inte illa alls.

Dax att vara lyhörd..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att vara lyhörd..

Rock on!

Tror det fortsätter tills taxichaffisarna och skoputsarna går all in.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det fortsätter tills taxichaffisarna och skoputsarna går all in.

Hahaha, kan så vara...

Håller du koll på dom, så lovar jag att bjuda dig på en resa ner till paradiset,,, bara du och jag. :)

Sitta på stranden och dricka paraplydrinkar, för att senare dra till några skrikbarer och berusa oss.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det fortsätter tills taxichaffisarna och skoputsarna går all in.

 

Vi är där snart skulle jagtro skrivs i tidningarna om börsen och hur man ska köpa liknar förra gången luften gick ur

 

köoer jag BEARX10

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, kan så vara...

Håller du koll på dom, så lovar jag att bjuda dig på en resa ner till paradiset,,, bara du och jag. :)

Sitta på stranden och dricka paraplydrinkar, för att senare dra till några skrikbarer och berusa oss.. :)

Rock on!

Skulle inte vara helt fel. Den tiden börjar kännas lite väl avlägsen nu...  :beach:

 

Å du skulle inte behöva vara i uppstigningsläge vid denna tiden på dygnet. :)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater ni som kan så mycket. Jag letar efter en råvarufond. Som inte handlar med olja eller metaller utan livsmeddel. Finns det någon sådan i PPM

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kamrater ni som kan så mycket. Jag letar efter en råvarufond. Som inte handlar med olja eller metaller utan livsmeddel. Finns det någon sådan i PPM

Kan Thailändskt ris vara en råvara att investera i ???

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen nu sökte jag en fond. Ska hälften först gå till den röde. Lär jag aldrig få några pengar eller ris med för den delen. Men tack för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater ni som kan så mycket. Jag letar efter en råvarufond. Som inte handlar med olja eller metaller utan livsmeddel. Finns det någon sådan i PPM

 

Ditt användarnamn föranleder mig att fundera på om det inte är så att du har "konkat" en eller flera gånger för dina råd och inlägg kan te sig så i många avseenden!

 

Varför fråga om detta på MPR, hade du ens handlat med aktier och fonder en endaste gång så skulle du redan veta/förstå att det är här du kan söka efter det du efterfrågar på ett afrikanskt hängbuksforum!

 

http://www.morningstar.com/

 

Ps. Uttrycket "kamrater" används bara av Bosjeviker och KFML:are Ds.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt användarnamn föranleder mig att fundera på om det inte är så att du har "konkat" en eller flera gånger för dina råd och inlägg kan te sig så i många avseenden!

 

Varför fråga om detta på MPR, hade du ens handlat med aktier och fonder en endaste gång så skulle du redan veta/förstå att det är här du kan söka efter det du efterfrågar på ett afrikanskt hängbuksforum!

 

http://www.morningstar.com/

 

Ps. Uttrycket "kamrater" används bara av Bosjeviker och KFML:are Ds.

Och du mår bra grattis. Tack för att du bryr dig. Att få veta vad du har för råd före är väl inte att tänka på.  Finns piller för allt. Ha en bra dag och lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Cls rasar.så då köper jag på mig lite mer

Grattis då är vi 2.Jag anser att det var en kraftig överreaktion,kanske brusten förhoppning av startdatum.

Allt kan hända med aktier men sista PM snarare ökade mitt förtroende.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga Varför är deflation dålig Som pensis blir jag bara glad när priserna går ned

Offe

Och tror många att priserna går ned mer, väntar många med att köpa, bygga etc. Bra för ekonomin? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...