Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

John Khonken

Kim stort tack för att du bryr dig.  Men någon oturförföljd investerare är jag absolut inte. Att jag tror stenhårt på C-rad och har en god vinst redan är Ok. Kommer bli betydligt bättre. När det gäller guld. Är det endast inhandlat som en säkerhet om allt går åt helvete. Eftersom storkapitalet köper gör jag det också. Men har inte mycket. Min placeringshornisont är lite annorlunda än vanliga placerare. Jag placerar inför pensionen istället för att pensions spara. Där slipsnissar sitter och tar höga avgifter för att göra något jag anser att jag gör bättre. Och alla avgifter slipper jag.

TACK KIM

 

ps Kim passa på att köpa c-rad. Så vänder din otur

Link to comment
Dela på andra sajter

ps Kim passa på att köpa c-rad. Så vänder din otur

 

Haha... får fundera på saken... har faktiskt ägt C-rad ett tag och sålt med vinst. Men sedan dess har kursen gått ner. lite olikt mig att inte göra tvärtom, är normalt väldigt otursförföljd när det gäller investeringar. Brukar trösta mig med att jag iallafall haft en hel del flyt i kärlek under åren. Du vet "tur i spel, otur i kärlek". eller hur den nu gick.  :wink:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hej Kim

Vad ska jag skylla på då. Jag har tur i båda. Däremot travspelandet går uruselt just nu. Så du kanske har rätt. Tur att man priorieterar familjen först. Hobbys får alltid kosta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Siamways

Ska försöka svara så gott det går. Frågan är inte lätt. Men att Kina skulle sälja guld finns inte . Dom köper allt dom kommer över. Officiellt har Kina ca 1000ton. Inofficiellt just nu har dom 2000ton. Dom köper allt dom kommer över när det gäller större kvantiteter. Troligtvis går cyperns försäljning direkt till Kina. Den kommer inte ut på marknaden. Att Kina har problem. Det har dom. Guld i Asien är mycket viktigt och var finns guldreserver. Dom finns i europa.  Om guldet går upp eller ner beror helt på speckarnas strategi. Storkapitalet vill absolut  inte att vi äger guld. Just nu köper folk allt vad dom kommer över i fysiskt guld. Det finns ett ordspråk som heter - Följ storkapitalet. Vad gör dom kolla det får du se.

MVH

John K

ps Fundera på det här- Tyskland har placerat guld i Fort Knox i usa. Nu vill man ha tillbaka sitt guld. Usa vill ha 7 år för att fixa det. Och svaret är? Och med svaret kommer guld att gå  upp eller ner 

 

Jag får hålla med dej angående guldet som USA "förvarar" åt andra, det har man troligen sålt för att hålla sin egen usla ekonomi igång!

Någon långsiktig stegring av att USA måste köpa upp guld för att kunna lämna tillbaka Tysklands tror jag inte på, däremot kan man kanske göra lite snabba pengar på den affären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag då vad ska jag säga.Jag har ju tipsat om en aktie för inte så länge sen.

Det har ju inte gått så lysande,just nu ligger jag 15000 back.

Jag har dock fortfarande obruten tro på bolaget men mer säger

jag inte då det inte är min mening att haussa något skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en aktie och det är den förbannade telia aktien som jag gick på som många andra. Hur kunde jag lyssna på Björn Rosengren? Vis av den skadan har jag inte gjort några fler aktieaffärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att Apple ska höja utdelningen med 15%, men till hur mycke och när är utdelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska aldrig köpa aktier som håsas officiellt i massmedia å dyl.

Telia, Facebook, några bra ex.

 

Ska man köpa aktier så ska man läsa på ordentligt själv.

Personligen tycker jag det är svårt som tusan just nu, var roligare 2009 och 2010, robothandeln har sabbat för oss vanliga småtraders.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska aldrig köpa aktier som håsas officiellt i massmedia å dyl.

Telia, Facebook, några bra ex.

 

Ska man köpa aktier så ska man läsa på ordentligt själv.

Personligen tycker jag det är svårt som tusan just nu, var roligare 2009 och 2010, robothandeln har sabbat för oss vanliga småtraders.

 

 

Håller med om robothandeln ! Det är svårt att hitta prisvärda aktier i Sverige . Jag önskar att det vore enklare och billigare att handla aktier börser i Asien m.m 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att Apple ska höja utdelningen med 15%, men till hur mycke och när är utdelningen.

 

Utdelningen per aktie höjs från $2.65 till $3.05 per kvartal. Nästa utdelning kommer att ske 16 maj för de som är registrerade som aktieägare 13 maj.

 

Sedan blir det samma utdelning i augusti, november, februari, förutsatt att man har kvar aktierna.

 

Apple meddelade också att man har reserverat 50 miljarder dollar för att köpa tillbaka sina egna aktier under perioden fram till sista december 2015. Det råder delade meningar om vilken nytta detta återköp utgör för aktieägarna.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kamrater. Att äga guld är för att skydda sig mot centralbankernas inkompetens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kamrater. Att äga guld är för att skydda sig mot centralbankernas inkompetens.

 

När det stundar dåliga tider så är guld en bra och säker investering, nu när många bedömare räknar med att det kommer att bli lite bättre fart på en hel del ekonomier så kan guldets väg nedför accelerera ganska häftigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

När det stundar dåliga tider så är guld en bra och säker investering, nu när många bedömare räknar med att det kommer att bli lite bättre fart på en hel del ekonomier så kan guldets väg nedför accelerera ganska häftigt!!

För mig är det så pass bra tider att jag inte behöver investera mina pengar.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
När det stundar dåliga tider så är guld en bra och säker investering, nu när många bedömare räknar med att det kommer att bli lite bättre fart på en hel del ekonomier så kan guldets väg nedför accelerera ganska häftigt!!

Skojar du eller är du seriös. Detta är bara början. Det kommer att bli MYCKET värre. . Innan det blir bättre. Det är därför jag skyddar mig. Sedan får vi se om jag får rätt. Men att trycka nya pengar skapar endast hyperinflation

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skojar du eller är du seriös. Detta är bara början. Det kommer att bli MYCKET värre. . Innan det blir bättre. Det är därför jag skyddar mig. Sedan får vi se om jag får rätt. Men att trycka nya pengar skapar endast hyperinflation

 

 

Mitt tips är att göra av med pengarna innan dom tar slut.

 

Det har funkat för mig och funkar säkert för alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att göra av med pengarna innan dom tar slut.

 

Det har funkat för mig och funkar säkert för alla andra.

Grekerna har kört så i årtionden..visst funkar det.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hållit på med aktier av och till genom åren med hyfsat resultat.

Har legat stilla i några år men köpte på mig lite i vintras då jag tyckte att det började se bra ut på marknaden igen.

Aktierna har väl stått och stampat sen dess och nu tycker jag orosmolnen börjar hopa sig över världsekonomin,eller?

Tom Kina börjar oroa sig, Vad tror ni ,blir det fart uppåt eller en rejäl nedgång?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Aktiemarknaden kommer att få problem. NÄR VAR HUR, vet ej.Många länder lever mycket över sina tillgångar. T.ex Sverige. Snart har vi inte så mycket kvar att sälja ut.Aktiemarknaden just nu pumpas upp med pengar som inte finns. Dom enda som klarar sig garanterat är banker. För dom subventionerer du och jag. . Banker tar inga risker överhuvudtaget. Utan blir det problem gör man bara som på Cypern. Idag skrivs det också att Spanien tänker gör samma sak. Vilket land kommer efter.

Vad jag gör är att försöka tänka vad som händer när det blir värre. Och försöka hitta en tanke för det. När hyperinflationen kommer så sticker räntorna snabbt uppåt. Så betala av lån just nu är mycket bra.

 

LYCKA TILL VAD NI ÄN GÖR

 

ps deppa inte ihop utan njut av livet. Vi har bara ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra aktietips är att sälja när di står på toppen och sen köpa när de nått botten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra aktietips är att sälja när di står på toppen och sen köpa när de nått botten.

 

Fan vad intelligent du är... Beundran lyser ur mina ögon...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Grekerna har kört så i årtionden..visst funkar det.

 

 

Leif

 

 

Ja, och när dom efter många om och men tar slut så finns det välvilliga tyskar som fyller på med pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra aktietips är att sälja när di står på toppen och sen köpa när de nått botten.
Exakt,men mig veterligen så är det bara den gode SLU som har den förmågan. Tror han är villig att utbyta lite aktietips mot tips på hur man fixar krånglande knän.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad intelligent du är... Beundran lyser ur mina ögon...

 

En får bocke och tacke, hoppas du följer alla di goda råden som jag helt kostnadsfritt delar med mig av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...