Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

8k+ idag på trading med Enquest.Ifråga om små förhoppningsbolag så är det ofta knivar som väntar på att falla.Där har man förlorat mycket pengar.Dom flesta jag känner har bara förlorat på små bolag,en och annan har gjort en bra affär men desto fler dåliga.Men jag önkar er lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

sudlaw

Självklart är risken betydligt större. Men hittar man rätt kan man få en bra vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

8k+ idag på trading med Enquest.Ifråga om små förhoppningsbolag så är det ofta knivar som väntar på att falla.Där har man förlorat mycket pengar.Dom flesta jag känner har bara förlorat på små bolag,en och annan har gjort en bra affär men desto fler dåliga.Men jag önkar er lycka till

Well. Jag har inte sett någon statistik på det, men det är mycket möjligt att du har rätt om man räknar med ALLA "förhoppningsbolag".

MEN om man väntar och köper dem, som gått back hittills, men har hunnit så långt i utvecklingen att de är klara att börja tjäna pengar snart, då är det mycket bättre chans.

(((Jag har inte orkat räkna efter hur aktierna i sig gått i snitt, men då jag oftast kört med nära maxbelåning (men många småbolag har låg maxbelång) har jag i snitt haft 44% vinst per år 2004-2010. (13 - 112 %.) Visst har vissa gått dåligt för mig också, men om väntade förbättringar uteblir, eller det kommer t o m någon dålig nyhet, så går jag oftast ur snabbt för att minska förlusten på den, för att genomsnittet ska kunna bli bra.)))

Så det går :) men då behöver man läsa rapporter, nyheter e d och gärna även branschtidningar, för att hitta vilka det är läge att köpa.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade inte att kritisera någon för hur dom gör.Visst kan man göra sig fina pengar på små bolag.Men det förutsätter nästan undagtagslöst att man har hållit på ett tag med aktier och är uppkopplad så gott som hela tiden.C-rad är säkert ett rätt bra case men 8000 aktier omsatta vissa dagar gör att jag inte går in i dom.Men vi är ju alla olika och det är ju tur det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag menade inte att kritisera någon för hur dom gör.Visst kan man göra sig fina pengar på små bolag.Men det förutsätter nästan undagtagslöst att man har hållit på ett tag med aktier och är uppkopplad så gott som hela tiden.C-rad är säkert ett rätt bra case men 8000 aktier omsatta vissa dagar gör att jag inte går in i dom.Men vi är ju alla olika och det är ju tur det.

Ja, rätt. Om man inte är van och kollar ofta, så bör man inte satsa på "riskbolag".

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

C-rad Vänner så händer det saker må jag säga. Vi inväntar ändå 8 maj då estro mässan startar. Erik har en kioskvältare på gång där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
John Khonken

Nu är det bara sju dagar kvar. Ska bli kul att se vad som händer i veckan. Känns som det är dags nu. Led oss Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt så bra start på den här veckan. Nu kör vi, gasen i botten.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Va snackar ni om här då? Funderar på att investera hela beloppet i Huawei, va tror ni om det? C va är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

idag var en bra början på förhoppningsvis många trevliga dagar. 6 dagar kvar . Ner räkningen börjat

Link to comment
Dela på andra sajter

idag var en bra början på förhoppningsvis många trevliga dagar. 6 dagar kvar . Ner räkningen börjat

Japp en riktigt bra start på veckan! :drinks:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ingen som köpte på sig lite Boliden efter dagens rapport och efterföljande dropp? Hur länge kommer den droppa innan det vänder tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swippe 5dagar kvar . Mer och mer spännande blir det. Blir det en ny kioskvältare

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Swippe 5dagar kvar . Mer och mer spännande blir det. Blir det en ny kioskvältare

Gick ok idag tycker jag. Hade dessutom lagt ytterligare en köporder imorse innan jag pös iväg och jobbade - mest för att öka på lite och det blev ju lägligt eftersom jag timades in på dagens botten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Swippe,

Kommer ihåg att du för ett par år sedan pratade dig extremt varm om Afri-can. Hur gick det till slut egentligen? Hittades de några diamanter?

JohnK,

Ännu en trevlig dag för C-Rad. Jag gick in ganska hårt på 26 för ett par veckor sedan. Man får tacka för den idoga pushningen du m.fl gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe,

Kommer ihåg att du för ett par år sedan pratade dig extremt varm om Afri-can. Hur gick det till slut egentligen? Hittades de några diamanter?

JohnK,

Ännu en trevlig dag för C-Rad. Jag gick in ganska hårt på 26 för ett par veckor sedan. Man får tacka för den idoga pushningen du m.fl gjort.

Ja Afri-Can hittade allt lite diamanter, men man kan nog kalla det en stor flopp eftersom de inte verkar ha hittat så mycket som alla förväntade sig så kursmässigt så gick den ju åt h-vete. Jag är själv grymt besviken på ledningen som i mina ögon var de som såg till att förväntningarna var så höga. Jag sålde direkt efter samplingen när den rasade ordentligt och gorde en blygsam vinst men hade jag sålt innan resultaten presenterades så hade jag gjort en halv mille i vinst så det var ju synd att jag inte sålde innan. :crazy::sFduh::giggle:

Köpte några AFA igen sen som en liten lottsedel men har inte speciellt höga förväntningar på nån större vinst.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Stigen grattis till biljetten köpte 450 st den 28 oktober. Nu har han en högsäsongsbiljett till Thailand betald.

MITT ENDA BUDSKAP ÄR CHA CHA CHA. 4 DAGAR KVAR OCH RAKTEN TÄNDS

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Äntligen en skitrapport från Boliden, tjänade massor på nedgången!

Klipparen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen en skitrapport från Boliden, tjänade massor på nedgången!

Klipparen Arne

Jajamän, synd att jag sålde de flesta innan nedgången. Nästa case får bli nåt riktigt intressant :giggle:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis ni som köpte C-rad,ni har haft en skön resa.Bli inte för giriga bara.Själv sitter jag och skvalpar upp och ner med Swedbank(tråkigt)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Sudlaw

Där har du rätt i många fall. men när nu Catalyst lanseras på söndag så är man mindre smart om man står utanför. C-rad har förutsättningarna att bli ett världsföretag.

3 Dagar kvar till lanseringen . Mycket spännande börjar det att bli. Verkar vara något i hästväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hade fel. Kan inte räkna antalet dagar. Catalyst är redan här. Stackars oss

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu kl 18 öppnad Estro mässan med mingel från hela världen. Spännande att se hur det utvecklar sig för c-rad och catalyst. Vad sägs om gemini från Salzburg.

Link to comment
Dela på andra sajter

nitramj77

Det har varit en fantastisk C-RAD vecka, skall bli riktigt spännande att se vad som händer under veckan och direkt efter mässan. Jag hade en flaska bubbel i kylen som jag tänkte tagit om 40.- passerat under veckan. Ett tag igår var jag frestad att göra ett undantag eftersom PM ang Catalyst i mina ögon var extremt positivt. Men jag höll mig och funderar som bäst på vilket mål man skall ha för C-RAD denna vecka för att få knäcka bubblet på lördag... :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mål med aktier som c-rad ska man vara försiktig med. Men allt just nu verkar grymt bra och hela nästa vecka vissas senteniel-Gemini och catalyst upp för hela världen. med dom kontakterna som Erik och Brahme har kan det bara bli succe. Men orderna kommer inte förrän till hösten.

Tomo-Terapy skriver väl avtal med C-rad på mässan

Vi har redan Skandion projektet som kommer att presenteras senast i höst. Bör vara minst 20 senteniel+ extra utrustning+ service. Bra slant redan där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...