Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Jo, jag är långsiktig. Men har lagt lite större andel i denna aktie än normalt så det är skönt att se att det går åt rätt håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror på fortsatt kraftig ökning av kursen. När man levererar till två av dom tre största i världen inom cancervården+ Världens största inom dosimitri. Då kan det inte gå fel. När man i Usa tjänar pengar på produkten efter BARA 3 månader resten är ren vinst. Det blir en bomb. Finns på alla stora marknader i världen. För min egen del känner jag mig grymt tillfreds med C-rad

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom Q3 rapporten. Erik har lovat att bolaget kommer att gå med vinst från Q4. Förlusten endast 0,7 mille för Q3. Allt ser grymt bra ut. Läs rapporten och njut. Här kommer det många resor till Thailand. det kan jag lova

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom Q3 rapporten. Erik har lovat att bolaget kommer att gå med vinst från Q4. Förlusten endast 0,7 mille för Q3. Allt ser grymt bra ut. Läs rapporten och njut. Här kommer det många resor till Thailand. det kan jag lova

Mja, att påstå att allt ser grymt bra ut verkar en smula överdrivet.

Vinstmaskinen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom Q3 rapporten. Erik har lovat att bolaget kommer att gå med vinst från Q4. Förlusten endast 0,7 mille för Q3. Allt ser grymt bra ut. Läs rapporten och njut. Här kommer det många resor till Thailand. det kan jag lova

Endast 0,7 mille FÖRLUST??

Hade nog hellre haft en aktie som går med vinst ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Fru Barbro för en som Ni kan det ju te sig som ointressant med kursförändringar eftersom Ni aldrig skall sälja.

För oss andra gäller att stå på rätt perrong beroende på vilket håll som tåget kommer att gå på.

Att jämt och ständigt stå inne i väntsalen passar sig inte om man skall med tåget.

Flexible Arne

Japp in i säljisar igår ur idag en lätt förtjänst resa igen :-

Mvh. Plätt

Som tar Helg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tjena Siam

Hur har det gått med din plan för Firefly? Den ligger på nästan 17 nu, har du köpt på dej några större poster på sistone?

I

Nix, det har inte blivit några fler inköp av Firefly eftersom VDn har sagt att flera

tänkta stora kunder inom infrastruktursatsningar har skjutit sina investeringarna på framtiden

eller också mal investeringsbesluten i dessa staters byråkratiska

kvarnar saktare än vad man skulle vilja önska.

Troligen händer inte så mycket positivt på den fronten förrän om ett eller två år.

Så länge vill jag inte vänta.

Tack och lov har jag tidigare köpt en hel drös med VOLVO och Kinnevik som då var billiga.

Jag skall sälja det mesta av mina aktier nästa år. Det får bli en ny bostad då. :)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag lånar den här tråden till min fråga eftersom den rör aktiehandel.

Jag pysslar lite med daytrading och gör det via ICA-Banken, fungerar skitbra.

Eftersom jag inte har nå'n större lust till att börja arbeta igen så vill jag gärna optimera vinsterna så mycket som möjligt.

Jag vill med andra ord inte betala nå'n skatt på kapitalinkomsterna. Vilket jag får lov att göra även när jag bor i Thailand.

Hur kommer jag undan det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag lånar den här tråden till min fråga eftersom den rör aktiehandel.

Jag pysslar lite med daytrading och gör det via ICA-Banken, fungerar skitbra.

Eftersom jag inte har nå'n större lust till att börja arbeta igen så vill jag gärna optimera vinsterna så mycket som möjligt.

Jag vill med andra ord inte betala nå'n skatt på kapitalinkomsterna. Vilket jag får lov att göra även när jag bor i Thailand.

Hur kommer jag undan det?

Köp aktier som garanterat ger förluster, på så sätt kan ni kvitta bort Era vinster.

Annars kan man ju alltid sälja dem på svartabörsen.

Nolltaxeraren Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag lånar den här tråden till min fråga eftersom den rör aktiehandel.

Jag pysslar lite med daytrading och gör det via ICA-Banken, fungerar skitbra.

Eftersom jag inte har nå'n större lust till att börja arbeta igen så vill jag gärna optimera vinsterna så mycket som möjligt.

Jag vill med andra ord inte betala nå'n skatt på kapitalinkomsterna. Vilket jag får lov att göra även när jag bor i Thailand.

Hur kommer jag undan det?

Öppna en Kapitalförsäkring via Avanza eller Nordnet.

Fördel: Ingen deklaration + ingen beskattning på ev vinster. Vid varje årsskifte dras en "fast avgift" om ca 1% på depåvärdet oavsett utveckling.

Nackdel: Du kan inte göra avdrag för eventuella förluster.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej eftersom jag har kontaktat myndigheten i samma syfte som du så svarar

jag litegrann svenska skattyndigeheten kan kräva skatt på kapital i 5 år.

Men som det lät på honom kunde dom nog kämpa lite till om det var

svenska aktier.Om det är usaaktier sa jag men då lät han tveksam

men hade nog inte givit upp hoppet.Detta behöver heltklart utredas

nu när man kan köpa aktier överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag lånar den här tråden till min fråga eftersom den rör aktiehandel.

Jag pysslar lite med daytrading och gör det via ICA-Banken, fungerar skitbra.

Eftersom jag inte har nå'n större lust till att börja arbeta igen så vill jag gärna optimera vinsterna så mycket som möjligt.

Jag vill med andra ord inte betala nå'n skatt på kapitalinkomsterna. Vilket jag får lov att göra även när jag bor i Thailand.

Hur kommer jag undan det?

Kapitalförsäkring (då betalar du mindre än 1% om året på det totala beloppet)!

Regeringen håller även på att sätta ihop det så kallade Investeringskontot som förmodligen kommer att bli bra men tar väl nåt år till innan det blir klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag lånar den här tråden till min fråga eftersom den rör aktiehandel.

Jag pysslar lite med daytrading och gör det via ICA-Banken, fungerar skitbra.

Eftersom jag inte har nå'n större lust till att börja arbeta igen så vill jag gärna optimera vinsterna så mycket som möjligt.

Jag vill med andra ord inte betala nå'n skatt på kapitalinkomsterna. Vilket jag får lov att göra även när jag bor i Thailand.

Hur kommer jag undan det?

Om du är utskriven ur Sverige (mantalsskriven i Thailand i svenska folkbokföringen) så ska du inte skatta för kapitalinkomster i Sverige.

Om du sköter din trading via svenska aktörer så beskattas vinster automagiskt och du får överklaga i efterhand.

Öppnar du ett konto hos Saxo i Singapore så slipper du detta. Minsta insättning ca 100K SEK har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna en Kapitalförsäkring via Avanza eller Nordnet.

Fördel: Ingen deklaration + ingen beskattning på ev vinster. Vid varje årsskifte dras en "fast avgift" om ca 1% på depåvärdet oavsett utveckling.

Nackdel: Du kan inte göra avdrag för eventuella förluster.

Mvh

Har tittat på det men för att kunna leva på avkastningen måste man väl pytsa in rätt så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är utskriven ur Sverige (mantalsskriven i Thailand i svenska folkbokföringen) så ska du inte skatta för kapitalinkomster i Sverige.

Om du sköter din trading via svenska aktörer så beskattas vinster automagiskt och du får överklaga i efterhand.

Öppnar du ett konto hos Saxo i Singapore så slipper du detta. Minsta insättning ca 100K SEK har jag för mig.

Tackar för infon :wai:

Har du själv depå där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat på det men för att kunna leva på avkastningen måste man väl pytsa in rätt så mycket.

Finns uträkningar på detta men hittar ingen länk nu!

Men om du lyckas få en utdelning på 6-8% varje år så behövdes någonstans mellan 3-4 miljoner.. återkommer när jag hittar länken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man investera någon miljard räcker det med någon promille i avkastning och kan man pytsa in någon biljon behövs det knappt någon avkastning alls.

Har man ännu mer kan man tom klara lite förluster.

Nobelpriskandidaten Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Nix, det har inte blivit några fler inköp av Firefly eftersom VDn har sagt att flera

tänkta stora kunder inom infrastruktursatsningar har skjutit sina investeringarna på framtiden

eller också mal investeringsbesluten i dessa staters byråkratiska

kvarnar saktare än vad man skulle vilja önska.

Troligen händer inte så mycket positivt på den fronten förrän om ett eller två år.

Så länge vill jag inte vänta.

Tack och lov har jag tidigare köpt en hel drös med VOLVO och Kinnevik som då var billiga.

Jag skall sälja det mesta av mina aktier nästa år. Det får bli en ny bostad då. :)

SN

Så ingen rekommendation nu, jag hade lite funderingar på att köpa en del pga din tidigare rek men ville följa kursen en tid för att hitta en låg punkt.

får väl bli något annat då, jag tänkte sälja en del Phonera jag köpte i början av året och köpa något annat som kunde sticka en sväng.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du har kapitalförsäkring i avanza drar dom skatten 31 dec.Du kan ta ut allt kapital utom 1000 kr före den 31/12,ergo du skattar bara ca 0,85% av 1000 kr även om du har haft 1 mille på försäkringen.En gråzon men helt laglig än så länge

Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår inte varför man ska köpa små förhoppningsbolag som ev kommer att slå stort.Visst finns dom men det är bara ett fåtal som slår.Själv köper jag nästan bara på A-listan(mest swedbank)dom rör sig upp och ner 1 kr hela tiden.Och jag är nöjd med 5-10kkr per affär.Själv har jag lånat pengar till ca 2,5% och så länge jag håller mig över 10% avkastning är jag nöjd.Varje krona man slipper jobba för är så mycket värd

Link to comment
Dela på andra sajter

Sudlaw Din strategi är nog rätt för dig. Som du beskriver det är det perfekt. För min del är jag en småsparare som letar bolag som har framtiden för sig. baboo skriver att bolagen ska göra vinst. jag håller helt med. men ibland måste man göra avsteg från den principen. När det gäller C-rad är det ett klockrent case enligt mig. Har ett till bolag som jag tror kan bli grymt. Måste avvakta detta i ca 2 månader för att kolla upp allt.

HA EN TREVLIG OCH VARM HELG

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är nästa rapport från C-rad som vi skall vänta på? Veckan som varit har vi kört en hel del

upp och ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är nästa rapport från C-rad som vi skall vänta på? Veckan som varit har vi kört en hel del

upp och ner.

110211 Bokslut

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...