Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

andrejsdenruskige
On 2020-03-12 at 12:17, skrev andrejsdenruskige:

Jag är lite orolig att detta bara är början. 
Sålt av allting själv (inte många kr, men ändå) och tror inte på någon snabb vändning. 
Gissningsvis går aktierna upp i morgon och tvärdyker på måndag. 
det går garanterat att tjäna pengar som bara den på volatiliteten...om man har tid, lust och nerver. 
 

Själv avstår jag en bra stund framöver. 

Jag måste citera mig själv. 
 

Hade ni lyssnat på mig så hade ni varit miljardärer, så länge ni inte lyssnade till sista meningen. 
måndag säljer ni så fort som ni bara kan. 
 

Ny analys kommer på måndag om jag har tid. 
Jag är en väldigt upptagen man som ni säkert vet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Jag är en väldigt upptagen man som ni säkert vet. 

Blir jag rik av att lyssna på din sista mening? Släpp skiten på MP3 så skall jag lyssna på den hela natten, Rik som fan, ftw!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev M33:

Blir jag rik av att lyssna på din sista mening? Släpp skiten på MP3 så skall jag lyssna på den hela natten, Rik som fan, ftw!

Bara för mina råd. Jag är en Messias för ekonomin!

Köp billigt, sälj dyrt!

Skyll allt på onda banknissar med judisk bakgrund, skaffa foliehatt, gör enorma klipp på börsen och framför allt...bo i en risig lägenhet och lev som att du inte hade en enda krona på fickan. 
 

 

Edit!!!!

Glömde benämna er som lystrar till mina visdomsord med ”kamrater”

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bara för mina råd. Jag är en Messias för ekonomin!

Köp billigt, sälj dyrt!

Skyll allt på onda banknissar med judisk bakgrund, skaffa foliehatt, gör enorma klipp på börsen och framför allt...bo i en risig lägenhet och lev som att du inte hade en enda krona på fickan. 

Kan spela in detta tillsammans med vågbrus så skall jag meditera (läs ronka) till detta på Bali.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev M33:

Kan spela in detta tillsammans med vågbrus så skall jag meditera (läs ronka) till detta på Bali.

Använd dig gärna av både rosabrus och lågfrekvent brus. 
Folket i den inre cirkeln kan annars se vad du tänker. 

Detta tillsammans med en hjälm tillverkad i hönsnät (faraday) lär hålla onda makter ifrån att sända ut indoktrineringsfrekvenser. Du är helt enkelt inte mottaglig för sådant då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Använd dig gärna av både rosabrus och lågfrekvent brus. 
Folket i den inre cirkeln kan annars se vad du tänker. 

Detta tillsammans med en hjälm tillverkad i hönsnät (faraday) lär hålla onda makter ifrån att sända ut indoktrineringsfrekvenser. Du är helt enkelt inte mottaglig för sådant då. 

Kopplar ner satelliterna nu, vi hörs. Hoppas du är mottaglig för introvert teckenspråk. Det känns positivt för mig. Ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev M33:

Blir jag rik av att lyssna på din sista mening? Släpp skiten på MP3 så skall jag lyssna på den hela natten, Rik som fan, ftw!

Bli rik som oss för fan. Heter det. Det ska va fan att lalla runt i Norge å liknande. Det är ju t om fattigare än oss. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bli rik som oss för fan. Heter det. Det ska va fan att lalla runt i Norge å liknande. Det är ju t om fattigare än oss. 

Jag är så fullsketen av stålar egentligen och jobbar mest som någon typ av SIDA hjälp för att hjälpa dom hjälplösa.
Att jag sedan sliter med att betala Amex räkningarna då och då är bara för att jag tycker att det blir mer sport av det hela [emoji51]
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lundin Gold måndag morgon!

All In och sälj vid 13-tiden

 

lycka till med era lya liv som miljardärer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar lite på lite olika grafer över aktieutveckling. Trots att det rasat väldigt mycket och väldigt fort som man tycker, så är vi i nuläget bara ca 1,5 år tillbaks i tiden. Detta beror ju på den extrema uppgång vi hade slutet av förra och början av detta året. Tycker det tyder på att vi ska ner mer om man betänker dom konsekvenser det här vansinnet kommer att få ekonomiskt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Tittar lite på lite olika grafer över aktieutveckling. Trots att det rasat väldigt mycket och väldigt fort som man tycker, så är vi i nuläget bara ca 1,5 år tillbaks i tiden. Detta beror ju på den extrema uppgång vi hade slutet av förra och början av detta året. Tycker det tyder på att vi ska ner mer om man betänker dom konsekvenser det här vansinnet kommer att få ekonomiskt. 


Ja, det kliar konstant i köpfingret, sedan så ser jag på valfri 5års graf och inser att det kanske inte alltid är köpläge. 
Ja, förutom idag då. Imorgon blir det någon % upp rent generellt. 
 

Edit:

Kastar in lite Lundin Gold, bara för skojsskull 

 

 

6AB1E22D-F96B-445A-AC33-3C760D024C23.png

81C6F57E-A79E-4B17-AD4F-0D4EE4465EA7.png

0B67F6E3-6813-4209-BE2A-5F927871A085.png

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säljer inget ,sitter still i båten som en envis  gammal bäver.😑

Tycket att det är för sent att sälja nu och stor risk att man missar en ev.uppgång.

Men detta är inget kul och inte kan man fly från eländet till varmare länder heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar pa aktier med bra direktavkastning dar utdelningen ar god    nu har direktavkastningen  hojts da aktien tappat i varde     nar det vander sa brukar aktien ga upp mycket mer an  att man hojer aktieutdelningen

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenke:

Jag kollar pa aktier med bra direktavkastning dar utdelningen ar god    nu har direktavkastningen  hojts da aktien tappat i varde     nar det vander sa brukar aktien ga upp mycket mer an  att man hojer aktieutdelningen

Är väl risk att utdelningar uteblir pga rådande läge. Såg att Scandic drar tillbaka utdelningsförslaget.

Kanske inte går att dra tillbaka om det redan är klubbat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Är det inte stor risk att det inte blir några utdelningar nu? 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenke:

Jag tror inte man kan andra dessa nu i nartid nar det e bestammt vilken utdelning man far   men jag kan ha fel  https://www.nordnet.se/se/marknad/aktier/utdelningsguiden  jmf innan nedgangen med idag

Jag vet inte, köper ju bara bedrövliga högriskaktier utan utdelning :)

Därav att jag skrev utdelningsförslag angående Scandic, var ej klubbat ännu.

Ändrades av M33
Ingen såg min särskrivning...
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

Jag vet inte, köper ju bara bedrövliga högriskaktier utan utdelning :)

Därav att jag skrev utdelningsförslag angående Scandic, var ej klubbat ännu.

Ja sadana har man ett par ocksa   kanske for manga  he he

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


När utdelningen är bestämd så går det väl inte att köpa aktier och få utdelningen?

Finns alltid ett datum då de handlas utan utdelning. Om det sammanfaller med stämman har jag ingen koll på.

För visst är det på stämman utdelningen bestäms...?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


När utdelningen är bestämd så går det väl inte att köpa aktier och få utdelningen?

Finns alltid en satt datum för utdelning, den kan du se på Avanza/Nordnet. Fram tills dess kan du köpa och få utdelningen. Vanligtvis brukar aktien går ner ungefär motsvarande sin utdelning dagen efter. Stämman som spikar den ligger alltid tidigare. Finns väl alltid möjlighet att dra tillbaks utdelningen innan den är klubbad. Kan tänka mig att det behövs en extrastämma för att slopa den sen.

 

Kan man hitta aktier som inte slopar utdelningen nu så kan det nog vara en bra affär. En som jag köpt tillbaks nu är HiQ, stämmobeslut 30/3 och utdelning 3/5. Direktavkastning 9,3 % just nu. Klubbar dom utdelningen köper jag nog mer. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev M33:

Finns alltid ett datum då de handlas utan utdelning. Om det sammanfaller med stämman har jag ingen koll på.

För visst är det på stämman utdelningen bestäms...?

Har ingen aning. 
Jag har aldrig riktigt brytt mig. Det enda jag har varit med om är att jag har hört tjat om sista handelsdag om man ska vara med på utdelningen för t.ex 2020

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Har ingen aning. 
Jag har aldrig riktigt brytt mig. Det enda jag har varit med om är att jag har hört tjat om sista handelsdag om man ska vara med på utdelningen för t.ex 2020

Brukar vara 5-7 dagar innan dagen för utdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev rolba:

Brukar vara 5-7 dagar innan dagen för utdelning.

Varnade inte Riksbankchefen företagen för att dela ut mycket pengar just nu,  eller var det bara bankerna? 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Varnade inte Riksbankchefen företagen för att dela ut mycket pengar just nu,  eller var det bara bankerna? 

Bankerna var det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...