Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

andrejsdenruskige
10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Esspe

Jag tror att det var ett svepskäl. Trumpen vill ha ner räntan . FED letade bara en anledning att komma Trumpen till mötes. Även större QE kommer FED att utföra. Allt för att stimulera ekonomin inför Novembers val 

Det är vad jag tror.

 

FED och Trump?

Är det inte dessa judiska bankirer som egentligen har en agenda?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Lite rätt även med min hedge  Inte kunde väl jag ha fel Det kunde jag inte Och det kommer mera

Link to comment
Dela på andra sajter

TA experterna säger att stödet vid 630 för SPI är avgörande. Bryts det kommer en större nedgång. Just nu ligger vi strax under. Sålde av lite till idag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/4/2020 at 2:18 PM, John Khonken said:

Esspe

Jag tror att det var ett svepskäl. Trumpen vill ha ner räntan . FED letade bara en anledning att komma Trumpen till mötes. Även större QE kommer FED att utföra. Allt för att stimulera ekonomin inför Novembers val 

Det är vad jag tror.

Nu förbryllar du igen. Inför valet 2016 så var ju FED en del av hela Bilderbergskonspirationen, de som hade "bestämt" att Hillary skulle vinna, om du kommer ihåg dina skriverier.

 

Nu ska alltså FED hjälpa Trump att bli omvald? Är Trump nu en del av Bilderberggruppen och den judiska konspirationen eller han kanske var det hela tiden och det var egentligen Trump som Rockefeller och polarna (inklusive Löven) ville ha?

 

On-Topic så tror jag börsraset börjar närma sig halvvägs nu men vi är nog fortfarande många månader från en bred uppgång.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är vad som händer när man skriver kritiska inlägg om Bilderberggruppen (bara en av 4 sidor). De iscensätter en skimming av mitt kreditkort och på 24 timmar tömmer de 6,000 USD. Jag ringde dock till HSBC och de säger att jag får tillbaka pengarna. Liter inte helt på det dock, Moses Li heter min kontaktperson och det låter aningen för judiskt för att jag ska känna mig helt trygg.

IMG_1595.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2020-03-07 at 09:30, skrev Atom:

Nu förbryllar du igen. Inför valet 2016 så var ju FED en del av hela Bilderbergskonspirationen, de som hade "bestämt" att Hillary skulle vinna, om du kommer ihåg dina skriverier.

 

Nu ska alltså FED hjälpa Trump att bli omvald? Är Trump nu en del av Bilderberggruppen och den judiska konspirationen eller han kanske var det hela tiden och det var egentligen Trump som Rockefeller och polarna (inklusive Löven) ville ha?

 

On-Topic så tror jag börsraset börjar närma sig halvvägs nu men vi är nog fortfarande många månader från en bred uppgång.

Nu måste vi hålla isär vissa saker. Att Deep State med FED ville att HRC skulle vinna är helt klart. Men folkviljan ville annat. Trevligt tycker jag.

Om du kommer ihåg så höjde FED räntan runt 6ggr. Med den ekonomin. Frågan du bör ställa dig där. Var det för att gynna Trumpen. 

Trumpen har valt in 2 nya medlemmar i styrelsen. Och låst Fed  så att dom inte har något val.

Att Bilderberggruppen är av ondo är helt klart. Några poäng har du här. Mäktiga människor skyddar Trumpen. Vilka det är vet jag ej. 

När det gäller börsen har du troligtvis helt rätt. Det kommer en kort uppgång i veckan som sedan dippar igen. Att gissa när det vänder är helt omöjligt.

Guldet kommer att öka  slutet av april

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

 När alla skriker sälj då köper jag. La in en slant i fredags. Om den går ner, Så gör den det. Jag lever efter min filosofi. Kan bara skylla på mig själv om det går dåligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dubbelhuvva😱

Screenshot_2020-03-09-17-44-47-459.thumb.jpeg.8f2ea7a9de0fbd848376a41d72f3be14.jpeg

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att smyga in i fondvärlden igen. Sverige, Ryssland å lite globalfond får det bli  framöver

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sover gott om nätterna nu då jag han sälja både frugans och mitt innehav innan det sjönk.

Hoppar på tåget igen när det vänder och folk är friska igen😉

 

Att tänka långsiktigt börjar man bli för gammal för 😀

 

Kanske dags att köpa Maha nu då det sjunkit 69% sedan årsskiftet

 

Börsen just nu

951199115_Skrmklipp.thumb.PNG.d224e884ed59e15b4b4570c3c092515f.PNG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kliar onekligen i köpfingret. Tittar ffa på Storytel, mera Pricer (sålde hälften), Coor, mera Sobi (sålde hälften) och Sintercast (sålde hälften). Är dock försiktig, tror det här kan dra ut på tiden. Värderingarna var höga och index har inte kommit så långt ner trots det skarpa fallet. Verkar som om dom aktier som gått mest också faller mest, känns väl lättare att sälja om man fortfarande har vinst.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde av alla fonder jag hade i Thailand redan i höstas (som jag tidigare nämnt) men nu slänger jag in ett par miljoner Baht i indexfonden SET-50, har redan lagt ordern som går in direkt i morgon bitti. 33% ned i år och ytterligare 5% andra halvåret 2019 så även om det kanske fortsätter ned en vecka till så måste det vänta snart. Kan även bli China Consumer nästa vecka. Europa och USA känns dock fortfarande en bit bort.

 

Går det åt skogen kan jag alltid säga att jag åtminstone var en god person som hjälpte mitt adopterade land i en svår tid. Går det bra så blir det ännu fler craft beers.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
53 minuter sedan, skrev Atom:

Jag sålde av alla fonder jag hade i Thailand redan i höstas (som jag tidigare nämnt) men nu slänger jag in ett par miljoner Baht i indexfonden SET-50, har redan lagt ordern som går in direkt i morgon bitti. 33% ned i år och ytterligare 5% andra halvåret 2019 så även om det kanske fortsätter ned en vecka till så måste det vänta snart. Kan även bli China Consumer nästa vecka. Europa och USA känns dock fortfarande en bit bort.

 

Går det åt skogen kan jag alltid säga att jag åtminstone var en god person som hjälpte mitt adopterade land i en svår tid. Går det bra så blir det ännu fler craft beers.

Jag är lite orolig att detta bara är början. 
Sålt av allting själv (inte många kr, men ändå) och tror inte på någon snabb vändning. 
Gissningsvis går aktierna upp i morgon och tvärdyker på måndag. 
det går garanterat att tjäna pengar som bara den på volatiliteten...om man har tid, lust och nerver. 
 

Själv avstår jag en bra stund framöver. 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Jag är lite orolig att detta bara är början. 
Sålt av allting själv (inte många kr, men ändå) och tror inte på någon snabb vändning. 
Gissningsvis går aktierna upp i morgon och tvärdyker på måndag. 
det går garanterat att tjäna pengar som bara den på volatiliteten...om man har tid, lust och nerver. 
 

Själv avstår jag en bra stund framöver. 

USA och Europa, inklusive Sverige, ska ned en bra bit till innan jag ens börjar fundera på vad jag ska köpa. Thailand är dock i en liten annan sits, åtminstone enligt mitt lekmannasätt att se på saken. Om vi jämför SET-50 med OMX-30 så har alltså SET-50 förlorat 33% i år och OMX-30 "bara" 19%. SET-50 förlorade dessutom 5% under andra halvåret 2019 medan i stort sett hela världens börser gick som tåget och exempelvis OMX-30 gick upp med 8%. För att hitta en lägre siffra än dagens stängningskurs för SET-50 måste man tillbaka till 2011! Thailändska börsen har alltså tappat ca 38% sedan 1a juli 2019 medans svenska börsen "bara" tappat 11%. Om man också antar, vilket jag tycker verkar vara rimligt, att Thailand och övriga Asien kommer "komma ur" Coronaträsket runt 2 månader före Europa och USA så tycker jag det känns rimligt att gå in i Thailand nu.

 

Personligen tycker jag min analys låter rimlig, annars hade jag förmodligen inte skrivit den, men självklart kan jag ha fel; det har jag haft förut. Just nu känns dock att köpa SET-50 lite som att köpa storpack på Willys; kanske inte är någon jättekvalitet men det är så billigt att det inte kan bli helt fel. 

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Jag skiter i judarna på Wall Street och analytikerna på Dagens Industri. Ingen vet ändå när vi uppnår anti-klimax på börsen. 

Jag tänker heller inte bunkra nudlar eller isolera mig trots att Songkran på Khao San Road är inställt och 11 thailändska dryckesbröder just fått coronavirus.
 
Har min lista klar och vet vad jag vill ha men denna gång är det inte så lätt att komma till skott. Kanske man skulle köpa en liten post varje vecka året ut?



Öppningen på Wall Street idag ser inte så munter ut.

image.png.71cb90155799092f371ab73f0a6459be.png
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
USA och Europa, inklusive Sverige, ska ned en bra bit till innan jag ens börjar fundera på vad jag ska köpa. Thailand är dock i en liten annan sits, åtminstone enligt mitt lekmannasätt att se på saken. Om vi jämför SET-50 med OMX-30 så har alltså SET-50 förlorat 33% i år och OMX-30 "bara" 19%. SET-50 förlorade dessutom 5% under andra halvåret 2019 medan i stort sett hela världens börser gick som tåget och exempelvis OMX-30 gick upp med 8%. För att hitta en lägre siffra än dagens stängningskurs för SET-50 måste man tillbaka till 2011! Thailändska börsen har alltså tappat ca 38% sedan 1a juli 2019 medans svenska börsen "bara" tappat 11%. Om man också antar, vilket jag tycker verkar vara rimligt, att Thailand och övriga Asien kommer "komma ur" Coronaträsket runt 2 månader före Europa och USA så tycker jag det känns rimligt att gå in i Thailand nu.
 
Personligen tycker jag min analys låter rimlig, annars hade jag förmodligen inte skrivit den, men självklart kan jag ha fel; det har jag haft förut. Just nu känns dock att köpa SET-50 lite som att köpa storpack på Willys; kanske inte är någon jättekvalitet men det är så billigt att det inte kan bli helt fel. 
 
 

Du har åtminstone en gissning.
Jag sålde ut mig på Lundin Mining på 53,50
Med facit i hand så gjorde jag det riktigt bra.
Investor var jag inte tillräckligt snabb med, men ett långt innehav gav mig ändå 70% upp
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:


det går garanterat att tjäna pengar som bara den på volatiliteten...om man har tid, lust och nerver.

Du glömde det kanske viktigaste - tur.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snöbollen e i rullning..

 

https://mb.cision.com/Main/13379/3058270/1210361.pdf

 

 

Intensifierade åtgärder från myndigheter för att stoppa spridningen
coronaviruset (COVID-19) har lett till fortsatt försämring av affärsläget för Scandic Hotels Group AB. Scandic kommer idag att varsla omkring 2 000 medarbetare i Sverige om uppsägning, vilket motsvarar ungefär hälften av de fast anställda i den svenska verksamheten. Kraftfulla neddragningar kommer även att krävas för övriga marknader.

 

Scandic har beslutat att sänka lönerna för samtliga medlemmar i koncernledningen med 20 procent.

Personalbehoven ses över i hela koncernen. Idag kommer Scandic att varsla omkring 2 000 fast anställda i Sverige om uppsägning, vilket motsvarar ungefär hälften av de fast anställda i den svenska verksamheten. Samtidigt minskas också antalet tillfälligt anställda i Sverige. Det är i dagsläget inte möjligt att ange hur många som kommer att varslas eller permitteras i hela koncernen, men baserat på nuvarande exceptionella

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar lite åndå. Eller ändå inte. Dessa självutnämnda experter.  Ska man köpa bitcoin nu?

 

Eller vad ska man göra?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

Man undrar lite åndå. Eller ändå inte. Dessa självutnämnda experter.  Ska man köpa bitcoin nu?

 

Eller vad ska man göra?

 

 

 

Guld, alltid guld. Förutom när det är Bitcoin. Men det vet du ju. På med hatten och handla vidare!

Och glöm inte att varje uppgång är vinst, nedgång pratar vi inte om....

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir jo jo effekt nu på börsen , Gäller o hänga med nu....Köp o sälj gäller....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev M33:

Guld, alltid guld. Förutom när det är Bitcoin. Men det vet du ju. På med hatten och handla vidare!

Och glöm inte att varje uppgång är vinst, nedgång pratar vi inte om....

Svårt med ironi men min post var mer häcklande åt alla bitcointomtar 🤡😂

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Khonis:

Svårt med ironi men min post var mer häcklande åt alla bitcointomtar 🤡😂

För helvete Khonis, tror du jag var allvarlig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Khonis:

Man undrar lite åndå. Eller ändå inte. Dessa självutnämnda experter.  Ska man köpa bitcoin nu?

 

Eller vad ska man göra?

 

 

 

Bland annat köpa men även sälja. 

Så länge man säljer dyrare än man köper så gör man en kanon affär. 
 

Mvh

Ekonomioraklet

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...