Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Överens med mig också. Får bara hoppas att du inte råkar ut för en short squeeze... bländverket Elon Musk har en förmåga att förtrolla marknaden.

 

Själv undviker jag Tesla helt och hållet.

 

Herr Chang har talat.

Tror att mycket av uppgången beror just på en short squeeze. Handlar inte om så stora belopp men tyckte inte jag kunde missa läget helt. Med lite mindre nerver och inte pensionär hade jag gått in lite tuffare. Tycker det verkar som en jättebubbla.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2020-02-03 at 19:47, skrev andrejsdenruskige:

Sålde av H&M idag. 
Nu kör vi på koppar...av något slag 

 

 

 

ja, där ser vi. 
fan vad jag är duktig

 

 

399954CD-AA75-4F66-BE76-8BE3C549AAFB.jpeg
 

och sälj på 53,00 i morgon tidigt

 

Kraftig volatilitet i denna.

Sälja och köpa konstant. Sålde nyss på 53,25. Handlar nog om någon dag igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Var höga förväntningar på EVO igår inför rapporten. Fick ihop till en business biljett. 💲💲

Nu på morgonen blev det en förstaklassbiljett. 💲💲💲💲

Om jag skulle få för mig att sälja. Men ser ingen anledning till det så man får väl fortsätta att flyga ekonomi med Qatar. Vad ska jag med två biljetter till för. 😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Jive:

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

Jag sitter still i båten.

Har en del spelaktier och de går som tåget nu.

Kineser i karantän sitter väl och spelar hela dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minutes ago, Jive said:

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

Det påverkar inte mina aktieaffärer på minsta sätt. Ej heller resplaner till Melbourne, Singapore och Pattaya.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Det påverkar inte mina aktieaffärer på minsta sätt. Ej heller resplaner till Melbourne, Singapore och Pattaya.

 

Herr Chang har talat.

Man blir ju lite fundersam när Volvo och Scania säger att deras produktion vill stanna om 2 veckor om inget händer i Kina.

Jag önskar dig iaf en trevlig resa och välkommen till Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina ISK fonder har gått riktigt bra hittills i år 🖕

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte säljer jag av pga en influensa

epidemi. Vad är alternativet? Guld kanske?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör som vanligt ,lite affärer men sitter still i båten ,börsen ska ju upp dom närmaste 3 åren.

Trejdat lite på powercell o det har gått relativt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Det påverkar inte mina aktieaffärer på minsta sätt. Ej heller resplaner till Melbourne, Singapore och Pattaya.

 

Herr Chang har talat.

Skulle vara kul om skrev här om den resan,försökte läsa om din Argentina resa inne på rajdiraj men kom inte åt den.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

 

Jag har tagit lite fallhöjd på det och krängt av en del fonder men de aktierna jag har får stå kvar.

Jag ser en risk inte bara i Corona som virus utan även att det kan, med lite otur, trigga en nedgång. Håller den i sig ett tag, eller blir brant, så kommer många rusa mot utgången. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag har tagit lite fallhöjd på det och krängt av en del fonder men de aktierna jag har får stå kvar.

Jag ser en risk inte bara i Corona som virus utan även att det kan, med lite otur, trigga en nedgång. Håller den i sig ett tag, eller blir brant, så kommer många rusa mot utgången. 

 

/ SatanG

Utan corona så tror jag 2020 kunde bli ett rekordår, typ 1999.

Jag avvaktar någon vecka.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Här kan ni satsa pengar i Corona 😉

https://www.di.se/bors/aktier/gpmcf/

 

Kommer inte in i finavdelningen, kommer du in så gör gärna en Marjasin :-)

 

https://www.di.se/analys/citi-varnar-for-coronabomb-pa-borsen-okunnighet-ar-salighet/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Kommer inte in i finavdelningen, kommer du in så gör gärna en Marjasin :-)

 

https://www.di.se/analys/citi-varnar-for-coronabomb-pa-borsen-okunnighet-ar-salighet/

 

/ SatanG

Nej jag kommer inte heller in på den sidan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nej jag kommer inte heller in på den sidan

 

Synd, någon annan kanske?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jive:

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

Växlade om till guld före nyår, så jag är nöjd med virusproblemet som en bonus.

Trodde på nya oroligheter i världen  (Trumpen mot övriga delar av världen)där av växla från aktier till guld

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolle:

Växlade om till guld före nyår, så jag är nöjd med virusproblemet som en bonus.

Trodde på nya oroligheter i världen  (Trumpen mot övriga delar av världen)där av växla från aktier till guld

Har du fysiskt guld eller i aktier?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev kenneth073:

Själv har jag Barrick gold och Lundin gold kör även en del på Lundin mining

 

Lundin mining sålde jag nyligen.

Väntar på en drop och köper igen när den hamnar närmare 50kr

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-06 at 17:15, skrev Esspe:

Gick inget vidare med den. Kom inte ur med mer än hälften innan rapporten. Skulle varit en kort position (förutom dom jag har i långa portföljen) men det sket sig. Får ligga kvar ett tag nu.

 

Nya friska tag, kortade Tesla idag. Inget stort belopp men med hävstång kan det ju bli det ändå :)

 

PS Berätta det inte för Greta.

Ingen bra affär med Tesla än så länge. Den verkar leva sitt eget liv. Kvittar vad som händer, ner går den inte speciellt ändå. Dubblade Bearx3 idag och hoppas verkligheten hinner ifatt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/21/2020 at 1:00 PM, Jive said:

Hur gör ni i dessa coronatider?

Säljer ni av det mesta och går in igen när coronadebaklet har klingat av?

Jag har skrivit på MPR att jag inte är särskilt orolig över Coronaviruset när det gäller egen hälsa eller den allmänna förlusten i människoliv; ungefär som en vanlig influensa förmodligen. Jag har dock också skrivit att det helt lamslår Kinas industri och därmed ekonomi. Nu är det inte bara Kinas industri längre. Vi skulle ha Koreas största stålproducent på besök i Sverige nästa vecka för "Inspection before Shipment" samt lite träning; det besöket är inställt. Jag skulle till Japan veckan därpå; alla möten är inställda. 

 

Det spelar ingen roll att förmodligen färre människor kommer dö av Coronaviruset än de som dör av den årliga influensan; en epidemi som är så pass smittsam och det vare sig finns vaccin eller mediciner mot skrämmer slag på människor och regeringar. Att världens näst största ekonomi och överlägset största industri närmast håller stängd i 2-3 månader är givetvis illa; när deras invånare utgör världens näst största konsumentmarknad och dess företag är innästlade i nästan varenda supply chain så behöver man inte vara överdrivet välinsatt eller pessimistisk för att inse att det här kommer radera en hel årsvinst för i stort sett hela världens verkstadsföretag, reseföretag mfl samt att den minskade ekonomiska aktiviteten blir en dominoeffekt också för handel, banker mfl.

 

Det går säkert att hitta några diamanter bland läkemedelsbolag, spelbolag och IT-företag men när börsen rasar 30% i Asien och 20% i Amerika och Europa så är det nog en risk att även de faller, om än mindre.

 

Jag växlade med till knappa 50% equities redan i slutet av 2019, och nu i veckan gick jag ned till runt 25%. Jag tror inte indexen på de stora marknaderna hade gått upp 2020 utan Coronaviruset och med det anser jag det vara helt uteslutet. Och då är jag ändå en närmast obotlig optimist.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...