Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Det är för att storägarna sitter på det mesta. Det kommer att bli ännu bättre. Vill man göra snabba cash är inte C-rad en bra aktie. men vill man ha bra avkastning på sikt är den klockren

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du redan gjort lite vinst på C-rad. För nu är det nära . Någonting är helt klart på gång . Grattis stickan. Med lite tur har du flygbiljetten klar till Thailand direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad gäller First North- listan är Black Pearl den absoluta favoriten. Bra likviditet gör att man snabbt och lätt kan komma in och ur. En annan fin aktie på samma lista är Dannemora Mineral, men som gått från 13 till 65 kr senaste året, så där bör man vara försiktig. Den har dock nyligen varit uppe på 80. Guld och järnmalm = fina grejer, även om allt annat guldrelaterat såldes av under gårdagen.

Tjoff, sa det och så rasslade det till ännu en gång...

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=85707

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sålde du den idag?

Jag sålde idag...vilken dag,,,tur att man hadde tagigt ledigt pg a detta

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ingen Laptop eller Smartphone ;)

svårt att bära med på bruket,,,:-)

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan gjorde oxå fin fina affärer idag, sen köpte jag annat som oxå gav en rejäl hacka.

Verkar banne mig som jag inte kan misslyckas.

Nästa vecka blir nog ännu bättre för, att inte tala om december som ju alltid är bra.

Skrävlaren Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Impact Coating + 30 % idag (17:70 > 23:00) bara på att det kom en bekräftelse på en nyhet, som de talade om för flera månader sedan att den skulle ske nu !!! Och meddelandet gällde att de har varit med i en stor monter på en viktig mässa! Får se vad som händer med kursen om det börjar komma nyheter med att de sålt till intresserade av de 250 de fick nu på mässan :-)

(((De har varit hela mitt innehav ett tag t o m med nästan maxbelåning. Rekomenderas INTE att satsa så hårt i riskaktier, men jag gör det ofta ändå för jag gillar spänning. En kompis blir ofta skitnervös bara av att titta på hur jag handlar med MINA pengar :-)

Men jag har haft lite dålig timing, och man skulle ha kunnat tjäna mycket på att göra korta affärer under tiden. Jag köpte för snitt 19:50. Efter det har SLUTkurserna gått upp till 24:10, ner till 15:30, och idag alltså upp till 23:00.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Black Pearl

Fick ett tipps av en polare för 6 veckor sen..de går som tåget.

Det är troligen inte försent att hoppa på.

http://tmx.quotemedia.com/article.php?newsid=35623093&qm_symbol=PXX

Sålde dom igår...nu är det bara invänta en rekyl neråt..borde komma en snart...

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ett tips:

Jag och min son har sedan några år även aktier i ett mindre bolag som är mycket välskött och skuldfritt, och de har en ganska bra aktieutdelning år från år.

Företaget heter ”Firefly” och är noterat på ”First North Stockholm”.

De tillverkar och säljer sprinklersystem och detektorer mot brand, rök och gaser.

Kunder finns inom papper och massaindustrier samt hos tunnelbanor mm.

De slutinstallerar och utvärdererar nu sin hittills största order i Stockholms tunnelbanenät, och företagsledningen har mer eller mindre lovat att ytterligare internationella orders till tunnel och tunnelbanor kommer under detta år eller nästa.

När en sådan internationell order till ett tunnelbanesystem kommer, så kommer vi att få se en snabb kursstegring till ca 28 – 32 kronor (ev mer). Nuvarande kurs är 21 kr st. Det är dock lite handel i aktien då de flesta tycks villa hålla på sina aktier, men det brukar bli lite snurr på handeln när bokslut eller nya orders presenteras.

Dippar kursen ner till 18 kr i sommarstiltjen så går jag in och köper på mig ytterligare ett knippe.

Exit och vinsthemtagning blir efter 1 eller 2 internationella orders.

Vi får se när, men jag har lärt mig att inte gifta sig med aktier.

http://bors.e24.se/b.page?magic=(cc (subpage comp) (detail (tsid 5439)))

http://www.firefly.se/

Lycka till med era egna val.

Tjena Siam

Hur har det gått med din plan för Firefly? Den ligger på nästan 17 nu, har du köpt på dej några större poster på sistone?

I

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är endast långsiktig aktiesparare alltid kul att läsa vad andra tycker o tänker

Kom ihåg att inte förlora pengar. När du förlorar en massa pengar, är det svårt

att komma tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Stickan

Hittills ca 30 % på mindre än en månad. Och jag kan lova dig att nu rockar det fett. Om du är intresserad av aktier så läs om C-rad på div saiter ska du se. Och på fredag kommer Q3 rapporten. Allt tyder på en riktigt bra rapport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt, härligt med rejäla ras i kurserna för oss som har säljoptioner eller ställt ut köp.

Dåliga tider är härliga tider.

Vinnaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter mer som en av de som står på perrongen och sett att tåget gått ;)

Mja Fru Barbro för en som Ni kan det ju te sig som ointressant med kursförändringar eftersom Ni aldrig skall sälja.

För oss andra gäller att stå på rätt perrong beroende på vilket håll som tåget kommer att gå på.

Att jämt och ständigt stå inne i väntsalen passar sig inte om man skall med tåget.

Flexible Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är intresserad av aktier så läs om C-rad på div saiter ska du se.

Japp, håller tummarna på fredag och framöver. Köpte mer än jag borde för ett par veckor sedan, så jag är redan hyfsat + :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag förstår det gjorde du helt rätt. Aktien verkar grym just nu. om du köpte på spek kan du ha gjord fel. men över tiden blir du rik. Tror att Q3 kommer att andas +++++++++++++++

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...