Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev John Khonken:

Måste skriva av mig. idag när jag tränade hörde jag en konversation mellan två yngre män mellan 30-40år. Båda resonerade kring ekonomin. Dom började med att diskutera billigare bil eller dyrare bil. Då nämnde den ena människan följande om du köper ett hus kan du låna på det till låg ränta istället för räntan hos bilbolaget .Då kan du köpa en dyrare bil  Vilket kan vara rätt. Sedan påtalade han att har du huset i ca 10 år och inte betalar något på lånet utan bara betalar väldigt liten ränta. Då efter 10 år har du fått bilen nästan gratis. Eftersom huset ökar i värde hela tiden.

Stämmer det tycker ni eller är det inte bubbla dom talar om. 

Det som gör mig nervös är att många resonerar på samma sätt. Vad händer om bubblan spricker tror ni. Vi som är lite äldre vet att bubblan kan spricka. 

Jag belånade lägenheten till väldigt låg ränta och satte pengarna i aktier, betydligt vettigare. Självklart lånar man på bostad för att slippa bilbolagens ränta om man har möjlighet. Bilen tappar ju i värde och efter 10 år är den inte mycket värd. Visst kan det komma en dipp i fastigheter men på längre sikt är det alltid en bra investering. Likaså aktier om man inte lyckas pricka helt fel. Senaste stora fastighetsdippen i början av 90-talet hade vi precis köpt. Värdet sjönk från 340k till 150k väldigt fort. Ett eller två år senare var det tillbaka på ursprungsvärdet. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar lite pa atervinnings aktier  typ amerikanska Waste Management Inc .Vad tror expertpanelen pa lang sikt.Har inte hittat natt asiatiskt bolag  nagon som vet

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-04 at 18:41, skrev kenke:

Funderar lite pa atervinnings aktier  typ amerikanska Waste Management Inc .Vad tror expertpanelen pa lang sikt.Har inte hittat natt asiatiskt bolag  nagon som vet

Republic services, INC är att föredar före Waste.  Waste är trygg placering och en bjässe.  Waste och Republic har tillsammans 50 % av alla hushåll i USA.

 

Övriga amerikanska

RSG Republic Services   1.89% $86.18 $1.62 2019-12-31 2020-01-15
WM Waste Management   1.86% $111.03 $2.05 2019-09-05 2019-09-20
ECOL U.S. Ecology Inc.   1.18% $60.95 $0.72 2019-10-17 2019-10-25
WCN Waste Connections   0.83% $88.84 $0.74 2019-11-08 2019-11-26
ATIS Attis Industries, Inc.   0.00% $0.67 $0.00 N/A N/A
BIN Progressive Waste Solutions Ltd.   0.00% $31.61 $0.00 N/A N/A
CWST Casella Waste Systems, Inc.   0.00% $42.21 $0.00 N/A N/A
IDSA Industrial Services of America Inc. (FL)   0.00% $1.11 $0.00 N/A N/A
SRCL Stericycle Inc   0.00% $62.39 $0.00 N/A N/A
NES Nuverra Environmental Solutions, Inc.

 

 

Tre Asiatiska 

China Recycling Energy Corp 

Asian Plastics Recycling holdings 

Kushal Tradelink

 

Finns fler som jag inte har någon koll på.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bud på Swedol idag 39 % budpremie (har dessutom gått bra innan), bra rapporter från flera bolag och köprekar dukar tätt på mina innehav. Man får tacke. Nu ska bara SEK upp till femman igen så lever livet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

HiQ lämnar nu över 7% DA. Dessutom nere på kursnivåer som tidigare gett vändningar. Har lagt stop/loss på 46 om den helt ballar ur.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-11 at 02:26, skrev AnTove:

Republic services, INC är att föredar före Waste.  Waste är trygg placering och en bjässe.  Waste och Republic har tillsammans 50 % av alla hushåll i USA.

 

Övriga amerikanska

RSG Republic Services   1.89% $86.18 $1.62 2019-12-31 2020-01-15
WM Waste Management   1.86% $111.03 $2.05 2019-09-05 2019-09-20
ECOL U.S. Ecology Inc.   1.18% $60.95 $0.72 2019-10-17 2019-10-25
WCN Waste Connections   0.83% $88.84 $0.74 2019-11-08 2019-11-26
ATIS Attis Industries, Inc.   0.00% $0.67 $0.00 N/A N/A
BIN Progressive Waste Solutions Ltd.   0.00% $31.61 $0.00 N/A N/A
CWST Casella Waste Systems, Inc.   0.00% $42.21 $0.00 N/A N/A
IDSA Industrial Services of America Inc. (FL)   0.00% $1.11 $0.00 N/A N/A
SRCL Stericycle Inc   0.00% $62.39 $0.00 N/A N/A
NES Nuverra Environmental Solutions, Inc.

 

 

Tre Asiatiska 

China Recycling Energy Corp 

Asian Plastics Recycling holdings 

Kushal Tradelink

 

Finns fler som jag inte har någon koll på.

 

Det blev en kombo      Alibaba Group  som skickar mkt atervinnings material till kunder  och ditt tips   Republic services    kanske det ena ger det andra  vi far se.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

All time high i portföljen så det ryker om det ,gött.

Funderar på en bussiness till Sydafrika ,stellen bosh verkar ju fint med vingårdar och coola restauranger och bara 5 mil till kapstaden .Tror jag drar efter nyår.Julen firas med familjen men ingen familjemedlem vill med till S.A. (jobbigt om det inte finns thairestauranger ) hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Transcendent Group börsintroducerades för ett par månader sen till kursen 31/aktie. Fulltecknades och man fick bara en del av det man tecknat sig för, men blev ingen hit vid listningen. Man kan ju undra vem som sålde när det var fulltecknat? Föll ganska omgående ner till bottennoteringen 19 kr och har sen legat mellan 21-24 ett tag. Dubblade mitt innehav på 21,70 och i tor/fredags köpte SHB mycket och drog upp kursen till 24. Kan vara en turn around på g.

 

Citat ur Börsveckan 4/1 

"Transcendent har en tydlig nisch i konsultmarknaden, med sitt fokus på corporate governance. Snabb geografisk expansions tår på agendan tillsammans med digitaliserade tjänster.

"hittills syns dock inte ambitionerna annat än på kostnadssidan", skriver Börsveckan och väljer att avvakta."

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Transcendent Group börsintroducerades för ett par månader sen till kursen 31/aktie. Fulltecknades och man fick bara en del av det man tecknat sig för, men blev ingen hit vid listningen. Man kan ju undra vem som sålde när det var fulltecknat? Föll ganska omgående ner till bottennoteringen 19 kr och har sen legat mellan 21-24 ett tag. Dubblade mitt innehav på 21,70 och i tor/fredags köpte SHB mycket och drog upp kursen till 24. Kan vara en turn around på g.
 

Citat ur Börsveckan 4/1 

"Transcendent har en tydlig nisch i konsultmarknaden, med sitt fokus på corporate governance. Snabb geografisk expansions tår på agendan tillsammans med digitaliserade tjänster.

"hittills syns dock inte ambitionerna annat än på kostnadssidan", skriver Börsveckan och väljer att avvakta."

Konsulter säljer kroppar.

Det skalar dåligt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Såvida jag inte missat nåt så kan jag inte se att oljebolaget MAHA nämts i tråden? Vilket är lite konstigt för bolaget är ju ganska omskrivet på olika aktieforum och det är verkligen en aktie jag kan reka. Bolaget tjänar bra med pengar och har lågt P/E och de kommer förmodligen att dubbla sin produktion nästa år och därmed kraftigt öka sin vinst. Gör de ett förvärv av ett nytt fält vilket deras plan är så ser jag det enbart som en bonus för bolaget borde ändå komma att dubbla kursen från dagens nivåer nästa år, förutsatt att inget oförutsett händer, typ allmän mega börskrasch eller att oljepriset typ halveras.

 

Står i 23,80 kr nu, upp drygt 80% sen årsskiftet men den var uppe på 33 kr som högst i somras och sjönk därifrån ner till runt 18 kr som lägst, innan det steg kraftigt igen senaste veckorna. Att aktien sjönk från ATH på 33 kr beror på en rad olyckliga faktorer, började väl med Trumps twittrande om Kina, sen backade oljan, sen produktionsstörningar så att man inte nådde uppsatta mål hur mycket olja man skulle pumpa upp, insiderförsäljning som var väldigt liten men med den oro som fanns så räckte det för att folk skulle tro att bolaget skulle kursa eller nåt, sen blev det problem med utrustning och tillstånd för att bränna gasen= man fick ännu en gång sänka årets produktionsmål. 

 

Jag anser helt klart att kursfallet var väldigt överdrivet, små grejer som var och för sig absolut inte motiverar det raset från toppen. Men aktien har ju gått bra inte bara i år (upp över 150% sen årsskiftet när den stod som högst i somras) utan den gick bra förra året också så självklart så sitter/satt många med stora vinster som de passade på att ta hem när kursen började att backa, ett tag så gick ju kursen bara upp, upp, upp.

 

Finns flera köprekar på bolaget med riktkurser betydligt högre än dagens nivå. VD Jonas Lindvall har lång erfarenhet från oljeindustrin och har jobbat för Lundin Oil och var med och startade Thetys Oil som var en framgångssaga.

 

Saker som bör vara kraftigt kursdrivande nästa år:

 

Man löser i början på året de problem som hindrat dom från att kunna producera maximalt=Kraftigt ökad produktion= kraftigt höjd vinst

Byte till större börslista= större intresse för bolaget, fonder osv

Ev förvärv av nytt oljefält (bolagets affärside´är att köpa upp gamla oljefält där produktionen minskat kraftigt men genom att använda ny teknik så kan man kraftigt öka produktionen igen)

 

Min riktkurs för 2020 är 50 kr och det motiverar jag med att den stod i 33 kr i år innan problemen började och den var inte högt värderad då heller. Kan man dubbla sin produktion från vad produktionen var när den stod i 33 kr (ca 3500 fat per dag) nästa år så borde kursen kunna öka minst 50% från 33 kr= 49,50 kr. Det förutsätter att oljan ligger på runt 60$ fatet åtminstone, skulle oljan backa ner till t ex 40$ så tjänar man fortfarande grymma pengar men det skulle tas emot enormt negativt av marknaden och oljebolag över lag skulle folk överge som investeringar förmodligen. Men finns inget som talar för att oljan ska ner till 40$ fatet, är nog 50/50 att oljan ligger kvar runt 60$ eller ökar.

 

Finns massor med info om bolaget om man kollar runt lite, finns även intressanta presentationer av bolaget på Youtube.

 

MAHA är inget förhoppningsbolag med stora drömmar utan ett redan kraftigt vinstdrivande bolag som går från klarhet till klarhet.

 

Ligger all in i bolaget vilket naturligtvis inte är något man ska göra i något bolag men mitt mål är att bli väldigt rik och då funkar det inte att lägga det mesta i några "tråkaktier" och sen bara ta risk med en liten del av kapitalet som en krydda, då gör man man inga 100 eller 200% per år. När man blivit snuskigt rik däremot så kanske man kan nöja sig med ett snitt på 10% per år och sen ha nån mille man kan använda till att köpa "kryddor" för. Hittils så har jag nåt alla ekonomiska mål som jag satt upp i mitt liv och är övertygad om att MAHA kommer att göra att jag även når mitt senaste mål.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Swippe:

Såvida jag inte missat nåt så kan jag inte se att oljebolaget MAHA nämts i tråden? Vilket är lite konstigt för bolaget är ju ganska omskrivet på olika aktieforum och det är verkligen en aktie jag kan reka. Bolaget tjänar bra med pengar och har lågt P/E och de kommer förmodligen att dubbla sin produktion nästa år och därmed kraftigt öka sin vinst. Gör de ett förvärv av ett nytt fält vilket deras plan är så ser jag det enbart som en bonus för bolaget borde ändå komma att dubbla kursen från dagens nivåer nästa år, förutsatt att inget oförutsett händer, typ allmän mega börskrasch eller att oljepriset typ halveras.

 

Står i 23,80 kr nu, upp drygt 80% sen årsskiftet men den var uppe på 33 kr som högst i somras och sjönk därifrån ner till runt 18 kr som lägst, innan det steg kraftigt igen senaste veckorna. Att aktien sjönk från ATH på 33 kr beror på en rad olyckliga faktorer, började väl med Trumps twittrande om Kina, sen backade oljan, sen produktionsstörningar så att man inte nådde uppsatta mål hur mycket olja man skulle pumpa upp, insiderförsäljning som var väldigt liten men med den oro som fanns så räckte det för att folk skulle tro att bolaget skulle kursa eller nåt, sen blev det problem med utrustning och tillstånd för att bränna gasen= man fick ännu en gång sänka årets produktionsmål. 

 

Jag anser helt klart att kursfallet var väldigt överdrivet, små grejer som var och för sig absolut inte motiverar det raset från toppen. Men aktien har ju gått bra inte bara i år (upp över 150% sen årsskiftet när den stod som högst i somras) utan den gick bra förra året också så självklart så sitter/satt många med stora vinster som de passade på att ta hem när kursen började att backa, ett tag så gick ju kursen bara upp, upp, upp.

 

Finns flera köprekar på bolaget med riktkurser betydligt högre än dagens nivå. VD Jonas Lindvall har lång erfarenhet från oljeindustrin och har jobbat för Lundin Oil och var med och startade Thetys Oil som var en framgångssaga.

 

Saker som bör vara kraftigt kursdrivande nästa år:

 

Man löser i början på året de problem som hindrat dom från att kunna producera maximalt=Kraftigt ökad produktion= kraftigt höjd vinst

Byte till större börslista= större intresse för bolaget, fonder osv

Ev förvärv av nytt oljefält (bolagets affärside´är att köpa upp gamla oljefält där produktionen minskat kraftigt men genom att använda ny teknik så kan man kraftigt öka produktionen igen)

 

Min riktkurs för 2020 är 50 kr och det motiverar jag med att den stod i 33 kr i år innan problemen började och den var inte högt värderad då heller. Kan man dubbla sin produktion från vad produktionen var när den stod i 33 kr (ca 3500 fat per dag) nästa år så borde kursen kunna öka minst 50% från 33 kr= 49,50 kr. Det förutsätter att oljan ligger på runt 60$ fatet åtminstone, skulle oljan backa ner till t ex 40$ så tjänar man fortfarande grymma pengar men det skulle tas emot enormt negativt av marknaden och oljebolag över lag skulle folk överge som investeringar förmodligen. Men finns inget som talar för att oljan ska ner till 40$ fatet, är nog 50/50 att oljan ligger kvar runt 60$ eller ökar.

 

Finns massor med info om bolaget om man kollar runt lite, finns även intressanta presentationer av bolaget på Youtube.

 

MAHA är inget förhoppningsbolag med stora drömmar utan ett redan kraftigt vinstdrivande bolag som går från klarhet till klarhet.

 

Ligger all in i bolaget vilket naturligtvis inte är något man ska göra i något bolag men mitt mål är att bli väldigt rik och då funkar det inte att lägga det mesta i några "tråkaktier" och sen bara ta risk med en liten del av kapitalet som en krydda, då gör man man inga 100 eller 200% per år. När man blivit snuskigt rik däremot så kanske man kan nöja sig med ett snitt på 10% per år och sen ha nån mille man kan använda till att köpa "kryddor" för. Hittils så har jag nåt alla ekonomiska mål som jag satt upp i mitt liv och är övertygad om att MAHA kommer att göra att jag även når mitt senaste mål.

 

 

Är det inte i Irak dom har sina fält?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Är det inte i Irak dom har sina fält?

 

Du tänker nog på Shamaran, Maha har(hade?) främst i Brasilien.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Såvida jag inte missat nåt så kan jag inte se att oljebolaget MAHA nämts i tråden? Vilket är lite konstigt för bolaget är ju ganska omskrivet på olika aktieforum och det är verkligen en aktie jag kan reka. Bolaget tjänar bra med pengar och har lågt P/E och de kommer förmodligen att dubbla sin produktion nästa år och därmed kraftigt öka sin vinst. Gör de ett förvärv av ett nytt fält vilket deras plan är så ser jag det enbart som en bonus för bolaget borde ändå komma att dubbla kursen från dagens nivåer nästa år, förutsatt att inget oförutsett händer, typ allmän mega börskrasch eller att oljepriset typ halveras.
 
Står i 23,80 kr nu, upp drygt 80% sen årsskiftet men den var uppe på 33 kr som högst i somras och sjönk därifrån ner till runt 18 kr som lägst, innan det steg kraftigt igen senaste veckorna. Att aktien sjönk från ATH på 33 kr beror på en rad olyckliga faktorer, började väl med Trumps twittrande om Kina, sen backade oljan, sen produktionsstörningar så att man inte nådde uppsatta mål hur mycket olja man skulle pumpa upp, insiderförsäljning som var väldigt liten men med den oro som fanns så räckte det för att folk skulle tro att bolaget skulle kursa eller nåt, sen blev det problem med utrustning och tillstånd för att bränna gasen= man fick ännu en gång sänka årets produktionsmål. 
 
Jag anser helt klart att kursfallet var väldigt överdrivet, små grejer som var och för sig absolut inte motiverar det raset från toppen. Men aktien har ju gått bra inte bara i år (upp över 150% sen årsskiftet när den stod som högst i somras) utan den gick bra förra året också så självklart så sitter/satt många med stora vinster som de passade på att ta hem när kursen började att backa, ett tag så gick ju kursen bara upp, upp, upp.
 
Finns flera köprekar på bolaget med riktkurser betydligt högre än dagens nivå. VD Jonas Lindvall har lång erfarenhet från oljeindustrin och har jobbat för Lundin Oil och var med och startade Thetys Oil som var en framgångssaga.
 
Saker som bör vara kraftigt kursdrivande nästa år:
 
Man löser i början på året de problem som hindrat dom från att kunna producera maximalt=Kraftigt ökad produktion= kraftigt höjd vinst
Byte till större börslista= större intresse för bolaget, fonder osv
Ev förvärv av nytt oljefält (bolagets affärside´är att köpa upp gamla oljefält där produktionen minskat kraftigt men genom att använda ny teknik så kan man kraftigt öka produktionen igen)
 
Min riktkurs för 2020 är 50 kr och det motiverar jag med att den stod i 33 kr i år innan problemen började och den var inte högt värderad då heller. Kan man dubbla sin produktion från vad produktionen var när den stod i 33 kr (ca 3500 fat per dag) nästa år så borde kursen kunna öka minst 50% från 33 kr= 49,50 kr. Det förutsätter att oljan ligger på runt 60$ fatet åtminstone, skulle oljan backa ner till t ex 40$ så tjänar man fortfarande grymma pengar men det skulle tas emot enormt negativt av marknaden och oljebolag över lag skulle folk överge som investeringar förmodligen. Men finns inget som talar för att oljan ska ner till 40$ fatet, är nog 50/50 att oljan ligger kvar runt 60$ eller ökar.
 
Finns massor med info om bolaget om man kollar runt lite, finns även intressanta presentationer av bolaget på Youtube.
 
MAHA är inget förhoppningsbolag med stora drömmar utan ett redan kraftigt vinstdrivande bolag som går från klarhet till klarhet.
 
Ligger all in i bolaget vilket naturligtvis inte är något man ska göra i något bolag men mitt mål är att bli väldigt rik och då funkar det inte att lägga det mesta i några "tråkaktier" och sen bara ta risk med en liten del av kapitalet som en krydda, då gör man man inga 100 eller 200% per år. När man blivit snuskigt rik däremot så kanske man kan nöja sig med ett snitt på 10% per år och sen ha nån mille man kan använda till att köpa "kryddor" för. Hittils så har jag nåt alla ekonomiska mål som jag satt upp i mitt liv och är övertygad om att MAHA kommer att göra att jag även når mitt senaste mål.
 
 


Kliv på AkerBP idag.
Efter nyår någon gång är jag tillbaka på jobb och innan dess bör ni sälja innehavet.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Är det inte i Irak dom har sina fält?

 

Nej de har sina 2 huvudfält i Brasilien samt ett mindre i USA. Det är Shamaran som har sitt fält i Irak, har ägt det bolaget med men de har "gått troll" i det eller vad man ska kalla det, kursen stiger aldrig trots bra nyheter, alltid nåt som drar ner aktien i alla fall tyvärr.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill sprida några tankar och nästa årtionde. Förra årtiondet var bra . Men hur resonerar ni om nästa. Om vi tittar runt i världen. Vilka/vilken börs ska man titta på. Vilken börs har varit grym under 2019 som har dragit med sig resten av världen. Jo USA börsen. Vad man än  tycker om Trumpen börsen i Usa har ökat väldigt mycket. Vad kan man då utläsa om 2020. USAs handelsavtal med Mexiko och Kanada. Trumpen kommer också att stödja England vid ett brexit. Enligt mig är det grymt läge att köpa Engelska bolag när brexit genomförs och storfinansen säljer. På dippen bör man köpa. Vad mer ? Jag tror också att Kanada får ett uppsving på det nya handelsavtalet . Är det någon som har något bra bolag i Kanada som gynnas av dom nya avtalen så är jag intresserad. Själv har jag bränt mig på bolag i Kanada. Men börjat titta på mineralbolag. Vi får se om det blir något köp.

Risken finns alltid att världsekonomin som är mycket svag gör en inbromsning. Hur ska centralbanker kunna rädda oss. Under tiden bör man tjäna pluring.

Jag tror inte på någon inbromsning innan valet i nov 2020

Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER

Ps ni som lyssnade under året och förhoppningvis köpte lite borde vara mycket glada idag .

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Jag vill sprida några tankar och nästa årtionde. Förra årtiondet var bra . Men hur resonerar ni om nästa. Om vi tittar runt i världen. Vilka/vilken börs ska man titta på. Vilken börs har varit grym under 2019 som har dragit med sig resten av världen. Jo USA börsen. Vad man än  tycker om Trumpen börsen i Usa har ökat väldigt mycket. Vad kan man då utläsa om 2020. USAs handelsavtal med Mexiko och Kanada. Trumpen kommer också att stödja England vid ett brexit. Enligt mig är det grymt läge att köpa Engelska bolag när brexit genomförs och storfinansen säljer. På dippen bör man köpa. Vad mer ? Jag tror också att Kanada får ett uppsving på det nya handelsavtalet . Är det någon som har något bra bolag i Kanada som gynnas av dom nya avtalen så är jag intresserad. Själv har jag bränt mig på bolag i Kanada. Men börjat titta på mineralbolag. Vi får se om det blir något köp.

Risken finns alltid att världsekonomin som är mycket svag gör en inbromsning. Hur ska centralbanker kunna rädda oss. Under tiden bör man tjäna pluring.

Jag tror inte på någon inbromsning innan valet i nov 2020

Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER

Ps ni som lyssnade under året och förhoppningvis köpte lite borde vara mycket glada idag .

Med 30% upp så lär det ha varit svårt att misslyckas.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Esspe

Frågan blir då varför börsen gått upp 30% och vad har vi att vänta oss under 2020. Det var det jag ville belysa och få tankar om.

Ps grattis till dig om din portfölj gått upp så mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Esspe

Frågan blir då varför börsen gått upp 30% och vad har vi att vänta oss under 2020. Det var det jag ville belysa och få tankar om.

Ps grattis till dig om din portfölj gått upp så mycket

Din börs gick dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev John Khonken:

Varför är du så nyfiken på vad jag gör. Jag försöker diskutera framtiden. 

Jag kan iaf förstå frågan.

Du spår och ger antydningar hela tiden,så det vore intressant å få höra hur dina tips verkligen resulterar i verkligheten. Om alla dina tankar verkligen fungerar så vore det kul å få lite summering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skönt att folk är så nyfikna. Jag har under flera år talat om vad jag gör och inte. Jag har inga hemligheter alls. Men jag lägger inte ut mina vinster och förluster till er aldrig. För det har ni inte med att göra.

Jag spår och försöker se in i framtiden. Lyckas man på är det bra Annars kostar det pengar. Det är allt. Vad tycker du/ni om framtiden. Enligt mig kan man GISSA och söka fakta som kan ge en kvalificerad gissning som man kan tjäna pengar på.  Det var dom tankarna jag framförde inget annat. Ville se om någon annan hade samma tankar som jag. Men det verkar som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...