Jump to content
IGNORERAD

Abhisit på tv nu - uppviglare ska arresteras


noBuzz

Recommended Posts

Hej

Hade PAD tagits om hand enligt lagen så hade inga mer demonsrationer med vandalisering och ockupationer blivit av, den flathet som polis och domstolar då visade ser vi

nu resultatet av.

PAD och deras uteblivna (eller löjligt låga) bestraffning öppnade dörren för ett kaotiskt samhälle.

Mvh Isan Lover

Inget svar på frågan som ställdes. Vad tycker du att straffet ska vara för de upplopp som skedde under songkrahn förra året?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    23

  • MaiChai

    10

  • Isaan Butterfly

    9

  • andersbangkok

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL,

men ndu missade frågan, vad tycker du straffet borde bli?

Sen kanske du borde notera att både de röda och gula har rättegångar som ska upp, de gula är schemlangda i maj medan de röda ännu inte fått några datum. Man kan klaga på den långsamma processen i domstolen men de röda gynnas av den i det här fallet då en dåre som Arisman springer lös med sina molotovcoctails.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade PAD tagits om hand enligt lagen så hade inga mer demonsrationer med vandalisering och ockupationer blivit av, den flathet som polis och domstolar då visade ser vi

nu resultatet av.

PAD och deras uteblivna (eller löjligt låga) bestraffning öppnade dörren för ett kaotiskt samhälle.

Mvh Isan Lover

Hahahahaha :)

Nu börjar dom "fina" argumenten komma fram.

Allt är alltid någon annans fel i en 5-årings värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hej IsaanLover Ja vi vet ju båda att likhet inför lagen, och mycket som vi från väst kallar rättvisa, inte gäller i Thailand, och att detta är en av huvudorsakerna till att de röda nu demonstrerat i Bangkok dagligen i nästan en månad.

Regeringen Abhisit censurerade igår, med hjälp av domstolarna, den enda TV-kanalen som kritiserar honom från

`vänster´ dvs People ChannelTV

Samtidigt finns det en TV-kanal som kritiserar honom från `höger`, Sondhis ASTV,

men denna kanal ingriper han inte mot, trots att de sände live och uppviglade under de gulas

flygplatsockupationer dec 2008, trots att de gulas flygplatsockupationer skadade Thailand betydligt

mera än vad de rödas demonstrationer gjort hittills.

Regeringen Abhisit vill nu , med hjälp av domstolarna,arrestera 17 av de rödas ledare för uppvigling avseende

ockupationen av några affärskvarter i Bangkok.

Abhisit har aldrig kallat de gula ledarna av flygplatskravallerna 2008 för uppviglare, och aldrig Newins blue shirts som uppviglade vid ASEAN mötet i Pattaya.

Regeringen Abhisit Censurerade igår över 30 Hemsidor som stöder eller rapporterar de rödas politiska åsikter.

Han har aldrig ingripit mot eller censurerat någon gul hemsida. Trots många oriktiga anklagelser där

mot regeringen och framförallt mot de röda.

Regeringen Abhisit Vill inte ha nyval, och inte återgå till den Grundlag från 1997 som gällde före militärkuppen 2006.

Han fruktar att det då skulle finnas en möjlighet att Thaksin får amnesti, och kommer tillbaka.

Abhisit har dock aldrig uttalat sig mot att den nu gällande grundlagen, som infördes av generalerna

efter kuppen, gav amnesti åt alla kuppgeneralerna.

Domstolarna Dömde och diskvalificerade snabbt fd Röde PM Samak som vann valet 2007.

Han hade tagit betalt för att ha medverkat i en matlagningsshow i TV.

Domstolarna Bannlyste snabbt 2008 nästa röda regeringsparti och PM Somchai för att en av deras ledare hade

valfuskat för att hjälpa sin syster in i parlamentet.

Domstolarna Har inte ens tagit upp att medlemmar i ledningen för Abhisits parti tagit emot 258 milj baht från ett

börsföretag mitt under en valrörelse.

Om de skulle bli dömda bannlyses Abhisits parti, och han måste avgå.

Anklagelserna som utretts av DSI, Department for Speciall Investigations, är väldigt väl

dokumenterade, och omfattar över 7000 sidor. Enl The Nation

Ärendet har stoppats upp av EC, Election Commission, som är politiskt tillsatta efter militärkuppen.

Under de rödas protester lovade EC att lämna sina synpunkter till domstolen den 20 april.

Domstolarna tar inte upp Att Höga politiker eller Generaler kan bygga fritidshus eller golfbanor i Forestreservs, medan

medan lägre thailändre tvingas riva sina enkla hus där, och ibland döms till fängelse för

liknande brott, men i mindre skala.

Detta var endast några exempel på det man internationellt kallar double standard i Thailand, på högsta nivån.

Sedan finns det säkert massor av exempel på lägre nivåer .

Detta anser jag är ett av huvudproblemen i Thailand idag

Kan då Abhisit leda en framtida regering bort från detta?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Bossej,

Ok.

Många tycker inte som dig.

NoBuzz OK jag vet. Det är ok för mig eftersom jag anser att alla skall ha rätt att tycka utifrån sina egna kunskaper och erfarenhter

Link to comment
Dela på andra sajter

NoBuzz OK jag vet. Det är ok för mig eftersom jag anser att alla skall ha rätt att tycka utifrån sina egna kunskaper och erfarenhter

Vad bra, och vilken tur för mig. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inget svar på frågan som ställdes. Vad tycker du att straffet ska vara för de upplopp som skedde under songkrahn förra året?

Hej

Eftersom jag är demokratiskt lagd och brukar argumentera för allas rätt till likhet inför lagen så är frågan nästan onödig.

Men jag tycker att det skulle ha varit ganska höga fängelse straff för (och då menar jag flera år) för först PAD och naturligtvis även för dom röda om dom hade varit

dumma nog att ta till samma medel när dom hade sett att detta bestraffades och ledde till långa fängelsedomar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej

Eftersom jag är demokratiskt lagd och brukar argumentera för allas rätt till likhet inför lagen så är frågan nästan onödig.

Men jag tycker att det skulle ha varit ganska höga fängelse straff för (och då menar jag flera år) för först PAD och naturligtvis även för dom röda om dom hade varit

dumma nog att ta till samma medel när dom hade sett att detta bestraffades och ledde till långa fängelsedomar.

Mvh Isan Lover

Har kan jag halla med om att det ytterst ar ett systemfel. Om folk sett att det inte lonade sig med brottsliga handlingar och att halla civilbefolkningen gisslan sa hade det beteendet kanske inte upprepats.

Dock blir ju detta ett argument for sittande regering att inte tolerera det nu - annars far den onda cirkeln aldrig ett slut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom jag är demokratiskt lagd och brukar argumentera för allas rätt till likhet inför lagen så är frågan nästan onödig.

Men jag tycker att det skulle ha varit ganska höga fängelse straff för (och då menar jag flera år) för först PAD och naturligtvis även för dom röda om dom hade varit

dumma nog att ta till samma medel när dom hade sett att detta bestraffades och ledde till långa fängelsedomar.

Mvh Isan Lover

Demokratiskt lagd???

Du hejjar ju på våldsverkare, uppviglare och sådana som med odemokratiska medel vill störta en demokratiskt vald regering.

Hur i hela fridens namn kan du då mena att du är demokratiskt lagd?

Om du hade varit demokratiskt lagd hade du möjligen förslagit en folkomröstning om nyval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis borde rättssystemest kvarnar mala i högre takt men man måste väl ge dem en chans att både utreda brotten och ta dem till en domstol för bedömmning. Man kan inte ha "lynchmob justice" och hänga folk i närmaste träd så fort de grips misstänkta för ett brott.

Sen skulle jag nog vilja se en slopning av möjligheten att betala borgen ifall dui är misstänkt för ett brott. De fattiga kan inte betala borgen och har ingen säkerhet som de kan panstätta. Hade man inte kunnat få borgen hade både Sonthi och Arisamun suttit bakom lås och bom just nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen skulle jag nog vilja se en slopning av möjligheten att betala borgen ifall dui är misstänkt för ett brott.

De fattiga kan inte betala borgen och har ingen säkerhet som de kan panstätta. Hade man inte kunnat få borgen hade både Sonthi och Arisamun suttit bakom lås och bom just nu.

Tycker jag med! great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Varldens langsammaste mail? Bilden ar ju fran April forra aret eller?.

Hej Wille

Jag skrev "utan kommentarer" och att jag fått dom i ett mail (massutskick), med anledning av att jag inte visste något om ursprunget till bilderna. Tänkte att någon välunderrättad på MPR kunde mer om dom.

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade man inte kunnat få borgen hade både Sonthi och Arisamun suttit bakom lås och bom just nu.

Missade du ingen nu? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade du ingen nu? :whistle:

Du tänker på thailands Nelson Mandela?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Demokratiskt lagd???

Du hejjar ju på våldsverkare, uppviglare och sådana som med odemokratiska medel vill störta en demokratiskt vald regering.

Hur i hela fridens namn kan du då mena att du är demokratiskt lagd?

Om du hade varit demokratiskt lagd hade du möjligen förslagit en folkomröstning om nyval.

Hej

Tänk tillbaka lite historiskt på vilka makthavarna och militären har kallat just "våldsverkare, uppviglare" och även ordet "pöbel" som används av en del på forumets

högerkant har ofta använts i diktaturer i nästan alla länder jorden runt som har gjort sig av med förtryckare oavsett om det har gällt f.d kolonier eller militärregimer

så har dom tidigare makthavarna använt precis dom här orden mot vanliga hårt arbetande medborgare som vill ha fria val och ett drägligare liv.

Så var det även i Sverige en gång i tiden när högern regerade, då var det strejkande arbetere som kallades just "pöbel" och då sattes militären in av politikerna och vi

minns väl alla skotten i Ådalen, när obeväpnade arbetare sköts för att dom ville ha drägligare villkor.

Så jag tycker att man ska vara försiktig med att använda såna ord mot fattiga småbönder, arbetare och lägre medelklass även i detta fallet,

allt dom vill ha är ju ett rättvisare samhälle som blir lite bättre för dom som har det sämst, är det verkligen ett brott att vilja utjämna klyftorna lite,

i ett så ojämlikt samhälle som Thailand är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker på thailands Nelson Mandela?

Ja, han fick ju även resa hur han ville. Eller var han kanske inte fri mot borgen? Kommer inte ihåg riktigt, känns som en evighet sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tänk tillbaka lite historiskt på vilka makthavarna och militären har kallat just "våldsverkare, uppviglare" och även ordet "pöbel" som används av en del på forumets

högerkant har ofta använts i diktaturer i nästan alla länder jorden runt som har gjort sig av med förtryckare oavsett om det har gällt f.d kolonier eller militärregimer

så har dom tidigare makthavarna använt precis dom här orden mot vanliga hårt arbetande medborgare som vill ha fria val och ett drägligare liv.

Så var det även i Sverige en gång i tiden när högern regerade, då var det strejkande arbetere som kallades just "pöbel" och då sattes militären in av politikerna och vi

minns väl alla skotten i Ådalen, när obeväpnade arbetare sköts för att dom ville ha drägligare villkor.

Så jag tycker att man ska vara försiktig med att använda såna ord mot fattiga småbönder, arbetare och lägre medelklass även i detta fallet,

allt dom vill ha är ju ett rättvisare samhälle som blir lite bättre för dom som har det sämst, är det verkligen ett brott att vilja utjämna klyftorna lite,

i ett så ojämlikt samhälle som Thailand är.

Mvh Isan Lover

Varför blanda in höger/vänster i detta? Samma fenomen som du radar upp gällde vid upproren mot kommunismen.

Jag är inte "höger". Min far var superkommunist och min mor super-anti-kommunist och moderat.

Jag själv är ingetdera. Vem menar du med "högerkanten"? Menar du mig?

För övrigt.. aha.. så de röda kan inte kallas våldsverkare eller pöbel eftersom de är fattiga?

Om de fattiga i södra eller centrala Thailand, som säkert också vill ha ett drägligt liv, kom till Bangkok nu och med våld motsatte sig

UDDs anhängare... hade du kallat dem frihetskämpar med? Svara ärligt på detta!

Du är för fastlåst i traditionella och konventionella tankemönster att du inte kan se klart.

Jag vill inget hellre än att de fattiga i Thailand får det bättre. ALLA mina thaibekanta är fattiga från isaan.

Jag är personligen långt ifrån rik och du är troligen betydligt mer förmögen än mig.

Det är inte en rättvisekamp någon sätter sig emot.

Det är våldsverkandet, de medvetna och kontinuerliga lögnerna, utnyttjandet av de fattigas situation, falskheten, ovilja att förlikas

och åsidosättandet av demokratiska principer jag vänder mig emot.

Oavsett vad man anser sig ha för skäl till att göra detta.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tänk tillbaka lite historiskt på vilka makthavarna och militären har kallat just "våldsverkare, uppviglare" och även ordet "pöbel" som används av en del på forumets

högerkant har ofta använts i diktaturer i nästan alla länder jorden runt som har gjort sig av med förtryckare oavsett om det har gällt f.d kolonier eller militärregimer

så har dom tidigare makthavarna använt precis dom här orden mot vanliga hårt arbetande medborgare som vill ha fria val och ett drägligare liv.

Så var det även i Sverige en gång i tiden när högern regerade, då var det strejkande arbetere som kallades just "pöbel" och då sattes militären in av politikerna och vi

minns väl alla skotten i Ådalen, när obeväpnade arbetare sköts för att dom ville ha drägligare villkor.

Så jag tycker att man ska vara försiktig med att använda såna ord mot fattiga småbönder, arbetare och lägre medelklass även i detta fallet,

allt dom vill ha är ju ett rättvisare samhälle som blir lite bättre för dom som har det sämst, är det verkligen ett brott att vilja utjämna klyftorna lite,

i ett så ojämlikt samhälle som Thailand är.

Mvh Isan Lover

Ordet Pöbel är det jag som använt, dock för både de röda och gula men IL bortsåg ju medvetet att jag som sagt kallade båda sidor för detta.

Anledningen till att jag kallade dem pöbel är därför att jag anser att ingen av sidorna genomfört några demonstrationer utan snarare rena utpressningar och numera med hot om våld som huvudingrediens.

.

Anledningen till att IL endast valde delar av mitt inlägg är ju också uppenbart, att genom att anpassa sanningen till vad han vill vara sant, argumentera för sin sak, ljuga kallas det med andra ord.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordet Pöbel är det jag som använt, dock för både de röda och gula men IL bortsåg ju medvetet att jag som sagt kallade båda sidor för detta.

Anledningen till att jag kallade dem pöbel är därför att jag anser att ingen av sidorna genomfört några demonstrationer utan snarare rena utpressningar och numera med hot om våld som huvudingrediens.

.

Anledningen till att IL endast valde delar av mitt inlägg är ju också uppenbart, att genom att anpassa sanningen till vad han vill vara sant, argumentera för sin sak, ljuga kallas det med andra ord.

Och jag har också använt ordet "pöbel". Av exakt samma anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför blanda in höger/vänster i detta? Samma fenomen som du radar upp gällde vid upproren mot kommunismen.

Jag är inte "höger". Min far var superkommunist och min mor super-anti-kommunist och moderat.

Jag själv är ingetdera. Vem menar du med "högerkanten"? Menar du mig?

För övrigt.. aha.. så de röda kan inte kallas våldsverkare eller pöbel eftersom de är fattiga?

Om de fattiga i södra eller centrala Thailand, som säkert också vill ha ett drägligt liv, kom till Bangkok nu och med våld motsatte sig

UDDs anhängare... hade du kallat dem frihetskämpar med? Svara ärligt på detta!

Du är för fastlåst i traditionella och konventionella tankemönster att du inte kan se klart.

Jag vill inget hellre än att de fattiga i Thailand får det bättre. ALLA mina thaibekanta är fattiga från isaan.

Jag är personligen långt ifrån rik och du är troligen betydligt mer förmögen än mig.

Det är inte en rättvisekamp någon sätter sig emot.

Det är våldsverkandet, de medvetna och kontinuerliga lögnerna, utnyttjandet av de fattigas situation, falskheten, ovilja att förlikas

och åsidosättandet av demokratiska principer jag vänder mig emot.

Oavsett vad man anser sig ha för skäl till att göra detta.

Hej

Roligt att höra att även jag och du är överens om något.

Ja jag ser det som nu sker i Bangkok i första hand som en klasskamp beroende på att dom som demonstrerar vill ha förbättringar för dom grupper som har det sämst,

och att deras motpart demokraterna stöds av aristokratin, "eliten" och generalerna även om dom vägrar ingripa just nu, och för mig står inte dessa grupper i samhället

för utjämning av klyftor utan mer för bevarande av dessa.

Det här med Thaksin är en ingridiens men absolut inte den viktigaste frågan för dom röda, fria val och utjämning av klyftorna i landet är absolut viktigast.

Och jag skulle aldrig i livet ställa mig på samma sida som aristokratin, "eliten" och generalerna, det är helt otänkbart med dom erfarenheter jag har skaffat mig i

livet, för mig står dessa grupper historiskt för förtryck och konservatism, och har som mål att berika sig själva och behålla sina privilegier på folkets bekostnad.

Tyvärr så verkar det ju inte som det går att få med Apishit på en kompromiss om nyval så konflikten rullar på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Roligt att höra att även jag och du är överens om något.

Det här har jag tyckt ända sedan start. Hur kan du ha missat det?

Ja jag ser det som nu sker i Bangkok i första hand som en klasskamp beroende på att dom som demonstrerar vill ha förbättringar för dom grupper som har det sämst,

och att deras motpart demokraterna stöds av aristokratin, "eliten" och generalerna även om dom vägrar ingripa just nu, och för mig står inte dessa grupper i samhället

för utjämning av klyftor utan mer för bevarande av dessa.

Det här med Thaksin är en ingridiens men absolut inte den viktigaste frågan för dom röda, fria val och utjämning av klyftorna i landet är absolut viktigast.

Jag förstår att du tycker det men är övertygad om att din bild är alldeles för snäv och helt fel.

Anledningen till att den är fel är väldigt enkel och följande:

De fattiga var lika fattiga, om inte fattigare, under Thaksins tid. Men vi såg inga demonstrationer då.

De fattiga var lika fattiga under PPPs tid. Men vi såg inga demonstrationer då.

Inga politiska krav för utjämning av klyftor framförs.

Ingen politik diskuteras med varken regering eller offentligt.

Regeringen inför flera reformer för de fattiga, som UDD (och du) helt ignorerar.

Så.. det hela är väldigt väldigt enkelt.. och uppenbart.

Och jag skulle aldrig i livet ställa mig på samma sida som aristokratin, "eliten" och generalerna, det är helt otänkbart med dom erfarenheter jag har skaffat mig i

livet, för mig står dessa grupper historiskt för förtryck och konservatism, och har som mål att berika sig själva och behålla sina privilegier på folkets bekostnad.

Mvh Isan Lover

Och exakt här har vi problemet. Du ser saken i ett lagperspektiv. Inte i ett sakperspektiv.

Du väljer sida med ryggmärgen. Inte med hjärnan.

Tyvärr så verkar det ju inte som det går att få med Apishit på en kompromiss om nyval så konflikten rullar på.

Varför sprida splittrande osanningar och fortsätta kalla honom namn? Mår du bra av detta?

Är detta den mogna debatt du förespråkar?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

Jag har läst om både förslag från regeringen på nyval inom både 9 och 5 månader men UDD sa 15 dagar, take it or leave it. Kallar du de röda kompromissvilliga?

Nämn sedan 3 förmåner som tagits ifrån de fattiga efter att denna regering tillträdde? Har de fattiga fått det sämre under denna regeringen jämfört med Samaks eller Somchais?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Domstolarna Dömde och diskvalificerade snabbt fd Röde PM Samak som vann valet 2007.

Han hade tagit betalt för att ha medverkat i en matlagningsshow i TV.

Du menar att domstolarna Inte skulle dömt Samak för detta?

Att bryta mot grundlagen, ska inte straffas?

Enl. Thailändsk grundlag får de som sitter i parlamentet inte ha någon annan arbetsgivare än staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

SurinP3 Denna TV-kanal var inte Samaks arbetsgivare.

Samak hade matlagning som hobby långt före han blev PM, och hade även deltagit i matlagningsshower

ett antal gånger.

Det är brukligt att man i sådana samanhang utbetalar en liten summa att täcka resekostnader,

diverse inköp och andra kostnader för förberedelser mm. Denna summa kanske var tilltagen i överkant,

skit samma tycker jag.

Syftet med paragrafen i grundlagen kan knappast ha varit att att hindra en minister att fortsätta med sin hobby.

Om en av Abhisits ministrar minister spelar golf eller tennis som hobby, och råkar vinna en tävling där priset är

några tusen baht

så tycker jag inte heller de skall straffas för detta.

Tror inte det skulle ha blivit fällande dom om det istället varit tex Suthep istället för Samak.

När det gäller småsaker kan en domstol alltid vara mänsklig och hitta förmildrande omständigheter om man

vill. Jag tror tom att man kunde låtit bli att ta upp målet eftersom dett var en småsak.

Principiellt mera viktigt anser jag att domare och generaler inte skall blanda sig i politik under sin yrkesutövning

oavsett vilket land vi talar om.

Där det förekommer slår det ofta tillbaka mot dem vid nästa maktskifte, och det är inte bra enligt min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...