Joints Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Upp till kamp Danska carlsbergsarbetare strejkar eftersom de måste drick sina tre gratis starköl under lunchen. I artikeln står det att de som jobbar på Harboe har rätt till sex öl om dagen som de får dricka var som helst. Någon som vet hur mycket en arbetare tjänar på Harboe? I vilket fall som helst tycker jag att vi ska sympatisera med arbetarna och bojkotta danskt öl i all evighet efter detta så typiska övergrepp från kapitalisterna. Så köp och drick svenskt öl vilket är mycket godare än de danska kemikalieölen. Kan de vara så att man häller kemikalier i den danska ölen för att dölja den naturliga aromen som uppstår i en ölfabrik med konstant pissnödiga arbetare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Ja hade jag varit hemma i svedala så skulle de blivit Norrlands Guld 7,2 Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Nu väntar jag på en massiv bojkott initierad av MPR´s egna proletärer. Demonstrera i Köpenhamn, ockupera Kastrup och storma folketinget! Förväntar mig att alla MPR medlemmar avstår från att dricka Chang vilken Carlsberg varit med och utveckla, endast kubansk fulöl är tillåtet att inmundiga härefter! Upp till kamp emot. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Hej Öl på jobbet är väl en gammal tradition i Danmark. Danmark har ju som bekant en annan syn på det där med alkohol. Själv tycker jag att danskarna är ett härligt folk och jag gillar verkligen att vara där. Både deras goda mat och öl lockar. Dom är mer avspända och gemytliga på något sätt och inställningen till alkohol är ju lite mer kontinental, hellre lite varje dag än allt på fredag eller lördag. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Tja, att försöka undvika dansk öl är ju ingen större uppoffring precis men det finns ju alltid di som tvunget skall dricka det billigaste . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Tja. Har hört att Danmark börjar bli lite mer kultiverat på ölfronten. Men traditionellt har Danmark en ganska fattig ölkultur. Det en öltyp (Lager) och ett fåtal bryggerier som har gällt. .. men en iskall Hof en varm dag är helt OK... /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Hej Öl på jobbet är väl en gammal tradition i Danmark. Danmark har ju som bekant en annan syn på det där med alkohol. Själv tycker jag att danskarna är ett härligt folk och jag gillar verkligen att vara där. Både deras goda mat och öl lockar. Dom är mer avspända och gemytliga på något sätt och inställningen till alkohol är ju lite mer kontinental, hellre lite varje dag än allt på fredag eller lördag. Mvh Isan Lover Jag håller med dig! Pimplande Danskar är inte bara gemytliga och naturliga, de är väl nästan ett sk "Naturfolk"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd April 8, 2010 Dela Inlagd April 8, 2010 Hej En liknande om inte värre strejk var väl den som det spanska flygbolaget Iberia hade på åttiotalet, då ville dom förbjuda vin till piloterna under flygningarna, det skulle fortfarande vara ok att dricka mellan flygningarna, det resulterade då i en strejk bland piloterna. Mvh Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.