Jump to content
IGNORERAD

Regeringen Abhisit har beslutat stänga De rödas Satelit TV-kanal


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Du har faktiskt ett ansvar för det du skriver.

Hej

Det har du med, det borde du tänka på ibland.

Det är inte bara ens motpart i en diskussion som ska göra det.

Jag är subjektiv och lyfter fram det som stöder mina fattiga vänners kamp för ett bättre liv och står för det.

Att vara objektiv är inget jag ens låtsas.

Jag tycker inte att du själv är något bra exempel, jag skulle nog beskriva dig som en ganska burdus, oartig,

teperamentsfull och enögd skribent som vinklar allt till dina idolers fördel.

Och det som inte stämmer med din bild av detta är lögn och fantasier framförd av "senildementa" och oärliga människor.

Jag tar inte illa upp och någon moderartor behöver inte ingripa, jag är van att ta diskussioner för vad dom är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    46

  • Isaan Butterfly

    30

  • MaiChai

    25

  • andersbangkok

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det har du med, det borde du tänka på ibland.

Det är inte bara ens motpart i en diskussion som ska göra det.

Jag är subjektiv och lyfter fram det som stöder mina fattiga vänners kamp för ett bättre liv och står för det.

Att vara objektiv är inget jag ens låtsas.

Jag tycker inte att du själv är något bra exempel, jag skulle nog beskriva dig som en ganska burdus, oartig,

teperamentsfull och enögd skribent som vinklar allt till dina idolers fördel.

Och det som inte stämmer med din bild av detta är lögn och fantasier framförd av "senildementa" och oärliga människor.

Jag tar inte illa upp och någon moderartor behöver inte ingripa, jag är van att ta diskussioner för vad dom är.

Mvh Isan Lover

Ok. Vad bra. Då är det uppklarat. Du tycker alltså att det är ok att förvanska sanningen eftersom du är subjektiv.

Bra. smile.gif

Skiljer det här sig från UDD eller är de likadana? Vad tror du?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok. Vad bra. Då är det uppklarat. Du tycker alltså att det är ok att förvanska sanningen eftersom du är subjektiv.

Bra. smile.gif

Skiljer det här sig från UDD eller är de likadana? Vad tror du?

Hej

Vi två är på varsin kant i den här konflikten och därför har vi svårt att enas om det som sker.

Våra sympatier ligger i var sitt läger, det är bara att inse.

Vi får lära oss att leva med det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det beskrevs mycket riktigt som ett mordförsök i samtliga medier, men efter utredningar ändrades orsaken till ett tekniskt

fel, och jag skrev fritt ur minnet om det flera år efteråt och missade att orsaken till expplosionen hade ändrats.

Jag bad då om ursäkt för att mitt minne svek mig, men någon avsiktlig lögn var det absolut inte, och dom människor som

känner mig vet att jag aldrig ljuger.

Och det är väl inte många här på forumet som aldrig har skrivit något fel under åren, men att för den skull kalla dom

alla lögnare tycker jag är att ta i.

Men som sagt jag lyfter gärna fram saker som är till dom fattigas fördel och ställer gärna saker på sin spets,

och jag förstår att mina meningsmotståndare tycker att jag är "jobbig" och det tar jag som ett gott betyg.

Det blir ändå lättare att förstå det motstånd jag och några till möter på forumet om man betänker att 40% röstar höger och

ytterligare 20% ultra höger enligt opinions undersökningen i en annan tråd.

Mvh Isan Lover

Du påstod att de mäktiga drogbaronerna försökte mörda Thaksin genom att spränga det flygplan han skulle kliva på som en hämnd för "War on drugs"

En enkle googling på fakta hade visat att flygplanet som Thaksin skulle borda och exploderade på grund av en överhettad generator gjorde det i mars 2001 medan WOD inleddes nästa 2 år senare.

Hade du brytt dig det minsta om sanningen eller fakta hade du kollat upp det innan du hävde ur dig påståenden helt tagna ur luften och sluppit stå med brallorna nere nu.

Hade jag i mitt yrke lyft fram dina påståenden som sanning hade jag fan fått sparken eftersom vilken idi*t som helst kan kontrollera och upptäck orimligheten i det hela.

Sen vad politisk hemvist och sympati har att göra med sanning eller lögn begriper inte jag?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi två är på varsin kant i den här konflikten och därför har vi svårt att enas om det som sker.

Våra sympatier ligger i var sitt läger, det är bara att inse.

Vi får lära oss att leva med det.

Mvh Isan Lover

Njae.. du har lite fel där kompis. Jag tillhör inget "läger".

Jag gillar Abhisit, eftersom han har gett ett gott intryck. Men övriga demokrater kan jag inte säga att jag sympatiserar med.

Mitt problem med dig är att du är fanatisk, inte att du stödjer fattiga. För det tycker jag är bra.

Och fanatism och splittring motsätter jag mig, oavsett vilken sida dess fula tryne stödjer.

Nu råkar det bara vara så att en del individer beter sig fanatiskt och fult just nu och dessvärrre, för din del, är det rätt ensidigt vilken sida dessa tillhör.

Just nu!

Och, som sagts massor av gånger av mig, det är för jävligt med tanke på de fattiga som behöver seriös representation.

Här är ett exempel till på fusk och fulspelandet. Skrolla t.ex ner till det där med "munken".

http://fightorwaitto.wordpress.com/

Men.. för att nyansera bilden lite... kan inte du (eller någon annan) hjälpa mig hitta lite fanatiska PAD-sidor?

Minns någon hemsida, någon gång, från någon kille som tyckte isaaniiter inte skulle ha rösträtt och bara var boskap.

Hittar tyvärr inte den nu och ville länka in den som ett annat exempel på fanatism, dumhet, propaganda och lögner.

ps.. vi behöver inte enas om vad som sker.. bara visa upp sådant som sägs och visas - osminkat och utan "glömda" fakta.

Det är ok att vara subjektiv om man vill.. men det hjälper inte de fattiga, utan precis tvärtom.

Därför är det enda rätta objektiva sanningar. Inte subjektiv propaganda. ds

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du påstod att de mäktiga drogbaronerna försökte mörda Thaksin genom att spränga det flygplan han skulle kliva på som en hämnd för "War on drugs"

En enkle googling på fakta hade visat att flygplanet som Thaksin skulle borda och exploderade på grund av en överhettad generator gjorde det i mars 2001 medan WOD inleddes nästa 2 år senare.

Hade du brytt dig det minsta om sanningen eller fakta hade du kollat upp det innan du hävde ur dig påståenden helt tagna ur luften och sluppit stå med brallorna nere nu.

Hade jag i mitt yrke lyft fram dina påståenden som sanning hade jag fan fått sparken eftersom vilken idi*t som helst kan kontrollera och upptäck orimligheten i det hela.

Sen vad politisk hemvist och sympati har att göra med sanning eller lögn begriper inte jag?

Skriver du för Aftonbladet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du påstod att de mäktiga drogbaronerna försökte mörda Thaksin genom att spränga det flygplan han skulle kliva på som en hämnd för "War on drugs"

En enkle googling på fakta hade visat att flygplanet som Thaksin skulle borda och exploderade på grund av en överhettad generator gjorde det i mars 2001 medan WOD inleddes nästa 2 år senare.

Hade du brytt dig det minsta om sanningen eller fakta hade du kollat upp det innan du hävde ur dig påståenden helt tagna ur luften och sluppit stå med brallorna nere nu.

Hade jag i mitt yrke lyft fram dina påståenden som sanning hade jag fan fått sparken eftersom vilken idi*t som helst kan kontrollera och upptäck orimligheten i det hela.

Sen vad politisk hemvist och sympati har att göra med sanning eller lögn begriper inte jag?

Hej

Bifogar en länk som förklaring till varför jag trodde att det var en bomb i planet.

Såna här artiklar fanns överallt och likadant lät det på TV vid den här tidpunkten.

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/bomb-caused-explosion-on-thai-pms-plane-694591.html

Men detta kom senare att ändras vid en utredning.

Och hade jag varit lika dålig på att laga flygplans motorer och att fiska som du är på att vara en objektiv reporter hade jag nog också fått sparken.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hade jag i mitt yrke lyft fram dina påståenden som sanning hade jag fan fått sparken eftersom vilken idi*t som helst kan kontrollera och upptäck orimligheten i det hela.

Och hade jag varit lika dålig på att laga flygplans motorer och att fiska som du är på att vara en objektiv reporter hade jag nog också fått sparken.

Vilken tur att detta ar ett internetforum och darmed andra krav pa kvalitetskontroll galler. Sedvanligt lojligt att jamfora med kraven som finns pa en journalist.

Edit: Kanske skall tillagga att det handlar om krav pa alla skribenter. Mai Chai skriver knappast pa forumet i egenskap av journalist och darmed sa bor det val vara samma krav pa honom som pa alla andra. Tank vilket trakigt forum det skulle vara om alla var objektiva - da skulle ju alla alltid halla med mig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tank vilket trakigt forum det skulle vara om alla var objektiva - da skulle ju alla alltid halla med mig..

Njaee.. som tur är så är vissa mer vidsynta än andra, så du skulle få rätt tomt i din hörna iaf.

Med dina 22.2 mm tillhör du småttingarna. Mina 23.6 mm slår dig lätt.

Å andra sidan har jag hört ryktas om de som ser hela 36mm.

Men de är ju extremister och räknas inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror också att ett helt objektivt forum hade blivit tråkigt, nu har vi ju täckning över hela skalan

ifrån vänster till höger, rött till gult, rika till fattiga, nyval eller inte, våld eller icke våld o.s.v

och så ett gäng som försöker vara objektiva i mitten.

En ganska perfekt uppställning för att få förståelse över hur splittrat (Thailand) och forumet är, och vad som skiljer dom

olika grupperna åt som synen på rätts systemet, allas likhet inför lagen, demokratiska processer, EC, utomståendes påverkan.

Allt blir belyst och argumenterat för och emot här.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bifogar en länk som förklaring till varför jag trodde att det var en bomb i planet.

Såna här artiklar fanns överallt och likadant lät det på TV vid den här tidpunkten.

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/bomb-caused-explosion-on-thai-pms-plane-694591.html

Men detta kom senare att ändras vid en utredning.

Och hade jag varit lika dålig på att laga flygplans motorer och att fiska som du är på att vara en objektiv reporter hade jag nog också fått sparken.

Mvh Isan Lover

Som vanligt har du inte läst vad du länkar till, artikeln är från dagen efter explosinen och den som hävdar att det var en bomb i planet är...Thaksin Shinawatra.

Visserligen har den gode doktorn många strängar på sin lyra men att han skulle vara en haveriutredare av rang har han nog aldrig ens själv hävdat...

Jag är mycket objektiv i mitt rapporterande och har bett dig innan att plocka fram en enda subjektiv text jag skrivit om den politiska situationen i Thailand. Men ännu har du tydligen inte hittat någon. Inte enda text har du fått fram.

Så kan du lägga ner det skitsnacket nu?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver du för Aftonbladet?

För tillfället är jag utlånad till en nyhetsbyrå.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket objektiv i mitt rapporterande och har bett dig innan att plocka fram en enda subjektiv text jag skrivit om den politiska situationen i Thailand.

Kan du inte lägga ut ett par länkar, jag är så dålig på att googla. Alternativt som pm om du är för blyg :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått en bunt med länkar från MC som jag ska kolla igen imorgon när jag är helt nykter samt ge ett omdömme gällande objektivitet, om nu mina åsikter har något värde i frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått en bunt med länkar från MC som jag ska kolla igen imorgon när jag är helt nykter samt ge ett omdömme gällande objektivitet, om nu mina åsikter har något värde i frågan.

Jag skulle behöva en lista med alla dessa förkortningar och tillhörande förklaringar.

Jag har bara en förklaring till MC och det är motorcykel, men jag får det inte att passa in här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

MC - MaiChai

Ledsen för otydligheten

Trött i fingrarna nu?:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket objektiv i mitt rapporterande och har bett dig innan att plocka fram en enda subjektiv text jag skrivit om den politiska situationen i Thailand. Men ännu har du tydligen inte hittat någon. Inte enda text har du fått fram.

Så kan du lägga ner det skitsnacket nu?

Ojsan, här skräder vi inte på orden ser jag...

Jag har ingen agenda, har du?

Här på MPR har jag slutat med att vara objektiv, jag vill helst inte uppröra folk med fakta och iakttagelser som kanske inte stämmer med deras idealvärld.

Jadu, Där fick jag dig allt ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, Där fick jag dig allt ;)

Jo objektivitet verkar ju inte vara något för MPR´s skribenter så varför inte vara populistisk och ge folk vad de vill ha?

Jag menade givetvis i mitt arbete, jag får hör och häpna inte en spänn för att skriva här på MPR.

Däremot har många ifrågasatt om jag kan vara objektiv i mitt arbete, vilket jag kan och både IL och Bossej har förmodligen letat nyhetstexter där jag skriver subjektivt om Thailands politik utan resultat. Nu har jag gett Joints ett antal länkar att läsa igenom för att bedöma om de tar de ena eller andra sidans parti.

Tycker han det så ska jag i fortsättningen bara skriva nonsesn och blaha inlägg här alternativt köra upp min tunga så långt i arschlet på Dr T och okritiskt hylla honom, de röda och allt de gjort så att till och med du skulle tycka det var pinsamt.

Jag kanske skulle göra det även om Joints bedömer mina yrkesmässiga texter som objektiva?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo objektivitet verkar ju inte vara något för MPR´s skribenter så varför inte vara populistisk och ge folk vad de vill ha?

Jag menade givetvis i mitt arbete, jag får hör och häpna inte en spänn för att skriva här på MPR.

Däremot har många ifrågasatt om jag kan vara objektiv i mitt arbete, vilket jag kan och både IL och Bossej har förmodligen letat nyhetstexter där jag skriver subjektivt om Thailands politik utan resultat. Nu har jag gett Joints ett antal länkar att läsa igenom för att bedöma om de tar de ena eller andra sidans parti.

Tycker han det så ska jag i fortsättningen bara skriva nonsesn och blaha inlägg här alternativt köra upp min tunga så långt i arschlet på Dr T och okritiskt hylla honom, de röda och allt de gjort så att till och med du skulle tycka det var pinsamt.

Jag kanske skulle göra det även om Joints bedömer mina yrkesmässiga texter som objektiva?

Du är väl inte reporter för MPR, Utan bara en forum medlem som oss alla andra?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo objektivitet verkar ju inte vara något för MPR´s skribenter så varför inte vara populistisk och ge folk vad de vill ha?

Jag menade givetvis i mitt arbete, jag får hör och häpna inte en spänn för att skriva här på MPR.

Däremot har många ifrågasatt om jag kan vara objektiv i mitt arbete, vilket jag kan och både IL och Bossej har förmodligen letat nyhetstexter där jag skriver subjektivt om Thailands politik utan resultat. Nu har jag gett Joints ett antal länkar att läsa igenom för att bedöma om de tar de ena eller andra sidans parti.

Tycker han det så ska jag i fortsättningen bara skriva nonsesn och blaha inlägg här alternativt köra upp min tunga så långt i arschlet på Dr T och okritiskt hylla honom, de röda och allt de gjort så att till och med du skulle tycka det var pinsamt.

Jag kanske skulle göra det även om Joints bedömer mina yrkesmässiga texter som objektiva?

Nä, gör inte det. Du får bara en dålig smak i munnen.

fortsätt som du har gjort hela tiden, vi är några som gillar vad du skriver.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl inte reporter för MPR, Utan bara en forum medlem som oss alla andra?

Korrekt, det trodde jag alla begrep men jag kanske inte får ha privata åsikter utanför mitt yrke utan att det gång på gång ska ifrågasättas av vissa här på MPR. Inte bara en gång utan ett flertal gånger och då av folk som inte är de minsta objektiva själv, men det krävs tydligen mer av mig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, det trodde jag alla begrep men jag kanske inte får ha privata åsikter utanför mitt yrke utan att det gång på gång ska ifrågasättas av vissa här på MPR. Inte bara en gång utan ett flertal gånger och då av folk som inte är de minsta objektiva själv, men det krävs tydligen mer av mig?

Nädå helt rätt, IRL har vi inte med att göra såvida du inte rapporterar som en reporter här på forumet. (Vilket du inte gör)

Du har ju rätt till din åsikt hur tokig den än må vara, Precis som vi alla andra.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...