Fager Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Hej. Det är ju många av er som har datorn med er när ni reser. Men hur gör ni med förvaringen av datorn på hotellrummet när ni inte kan ta den med ut. Fager. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Hej. Det är ju många av er som har datorn med er när ni reser. Men hur gör ni med förvaringen av datorn på hotellrummet när ni inte kan ta den med ut. Fager. Vi har ofta med oss flera laptops när vi reser. Våra egna, presenter etc. Ibland har vi packat ner dom i resväskan och låst densamma. Ibland låtit dom stå framme. Hittills utan problem. Det är ju för det mesta bara städpersonal som kommer in på rummet. Kanske större problem om man hyr bungalow eller liknande där inbrott kan förekomma. Svårt att se hur man ska kunna skydda sin dator. Den går ju inte in i safety boxen mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Står framme har aldrig varit några problem , finns visserligen en laptop vaier att köpa så man kan låsa fast den i en möbel el dyl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Var och städa upp efter en inbrott där 16 laptops försvann på 8 minuter. Alla försedda med vajer. Inget fel på vajern - men plasten runt hålet där den sätts fast i datorn var för klent. Och det faktum att datorn funkar lika bra med eller utan den plasten Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd April 4, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2010 Tack för svaren. Man har ju under åren både blivit av med pengar och klädesplagg på hotelrum så det känns lite olustigt att lämna datorn på rummet. Hotellen tar ju inget ansvar och försäkringen lär ju inte gälla om olyckan är framme. Frågan är om inte säker Laptop förvaring kunde vara ett bra säljargumet när man har fri Wi-Fi på hotellet. Fager. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Här i Angeles har dom kommit lite längre och egen PC finns på hotelrummet. //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Och den släpbara håller maiden ordning på. //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Och den släpbara håller maiden ordning på. //K Härlig uniform hon har, din maid. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 Senast la jag Laptopen i safetyboxen, det är en 13 tummare och den gick precis in, på diagonalen. Tidigare har jag litat på turen och bara lagt undan den, typ i en garderob eller så och det har funkat, men så har jag inte haft några inbrott. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 På de hotell i Chang Mai, Bangkok och Pattaya. Har jag bara stängt datorn och låtigt den stå framme. Det är aldrig någon som rör den eller annat jag lagt på borden. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 4, 2010 Dela Inlagd April 4, 2010 På de hotell i Chang Mai, Bangkok och Pattaya. Har jag bara stängt datorn och låtigt den stå framme. Det är aldrig någon som rör den eller annat jag lagt på borden. pigge01 Samma här. Men nu är datorn 6 år gammal, så det är nästan jag önskar att någon snor den så jag får en ursäkt att köpa en ny För den fungerar fortfarande bra. Däremot är jag mer noga med mina bilder, dvs att det finns backup på annan plats. Till exempel hade Drivern i sitt bagage på senaste resan extern hårddisk med alla mina bilder. Ingen garanti för att inte både min dator och hårddisken stjäls, men oddsen blir bättre. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.