Jump to content
IGNORERAD

Läs om dom Röda i The New York Times.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hehehe.. och folk gnäller på att IL inte kan ge raka svar. :mdr:

Ge mig en rak fråga så kan du få ett rakt svar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    17

  • noBuzz

    9

  • Poffa

    9

  • Serath

    8

Mest aktiva i denna tråd

Vart ju ganska uppenbart att Thaksin var helt hjälplös när militären vägra att gripa in mot dom gulas demonstrationer vid flygplatsen, Abbhisit behöver bara lyfta på ett finger så rullar tanksen in mot dom röda. Detta är ju jävligt uppenbart tom för en som inte håller på Thaksin.

I november 2008 hade Thaksin redan lämnat Thailand för att undgå sitt fängelsestraff, hans svåger Somchai var premiärminister vid det tillfället. Men du har rätt i att Thaksin var den som bestämde och Somchai var bara en marionett...

Rullar tanksen mot de röda? Var? När?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rullar tanksen mot de röda? Var? När?

Om dom röda försöker ockupera flygplatsen, Eller du menar Abbhisit inte har stöd av polisen eller militären?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

Så det är nu en demokratisk rättighet att få ockupera en flygplats?

Eftersom en annan grupp lyckats med det innan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen har aldrig ingripit mot "de röda", de verkar fortfarande vara lojala mot sin gamla kollega Thaksin, däremot har dom med våld ingripit mot "de gula" vid ett tillfälle.

Militärer har aldrig ingripit mot "de gula" men har däremot vid ett tillfälle ingripit med våld mot "de röda".

Polisens ingripande mot "de gula" krävde 2 människoliv och ett ganska stort antal skadade, varav många svårt. Bortsprängda armar/ben bl.a.

Militärens ingripande krävde inga människoliv men en del skadade. Oklart hur många och hur svårt.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath,

Så det är nu en demokratisk rättighet att få ockupera en flygplats?

Eftersom en annan grupp lyckats med det innan?

Oj vad känsligt det blev nu.

Klart det inte är en rättighet att ockupera en flygplats, Hade inte ens skett i sverige utan polisen satt krafttag mot eventuella demonstranter.

Men militären vägra ingripa i Thailand eftersom dom gulas demonstrationer var sanktionerade från kungen och militären. Och lustigt att du säger att det inte är en demokratisk rättighet att ockupera en flygplats när du uppenbarligen stödjer militär kuppen..

Detta är väl inga nyheter för dig?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag uttryckt mig otydligt så ber jag om ursäkt för det. Jag själv tyckte jag var ganska klar med om vad jag menade, men det har nog bara med att göra att jag är lite dum i huvudet. smile.gif

Än mer problematiskt blir när det sitter ett dumhuvud på mottagarsidan med! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad känsligt det blev nu.

Klart det inte är en rättighet att ockupera en flygplats, Hade inte ens skett i sverige utan polisen satt krafttag mot eventuella demonstranter.

Men militären vägra ingripa i Thailand eftersom dom gulas demonstrationer var sanktionerade från kungen och militären. Och lustigt att du säger en demokratisk rättighet att ockupera en flygplats när du uppenbarligen stödjer militär kuppen..

Detta är väl inga nyheter för dig?

Du kan gärna få plocka fram ett enda citat där jag stöder militärkuppen.

Det är du som verkar tro att bara för att de gula lyckades ockupera flygplatsen så ska de röda ha samma rättighet.

Sen, det kanske är av omsorg för människorna som demonstrerar som militären inte ingripit ännu för att stoppa de röda trots rejält med provokationer. Kanske samma omsorg som drev dem under de gulas ockupation av flygplatsen, det vill säga att de inte ville ha ett blodbad med varken gula eller röda offer.

Återkom gärna när du hittat citatet där jag stödjer militärkuppen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abbhisit behöver bara lyfta på ett finger så rullar tanksen in mot dom röda. Detta är ju jävligt uppenbart tom för en som inte håller på Thaksin.

Hmm... det är inte alls så uppenbart för mig och jag är inte alls så övertygad om att millitären skulle använda våld mot de röda om regeringen beordrade detta.

(fast jag kan faktiskt inte ens i min vildaste fantasi se att Abhisit skulle beordra detta. Möjligen någon annan)

Kan heller inte se att de använde övervåld vid songkran förra året.

Eller gjorde de? (IL behöver inte svara då vi redan hört om fantasierna med krokodilmatande :) )

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan gärna få plocka fram ett enda citat där jag stöder militärkuppen.

Det är du som verkar tro att bara för att de gula lyckades ockupera flygplatsen så ska de röda ha samma rättighet.

Sen, det kanske är av omsorg för människorna som demonstrerar som militären inte ingripit ännu för att stoppa de röda trots rejält med provokationer. Kanske samma omsorg som drev dem under de gulas ockupation av flygplatsen, det vill säga att de inte ville ha ett blodbad med varken gula eller röda offer.

Återkom gärna när du hittat citatet där jag stödjer militärkuppen...

Mycket lustigt att du säger att du inte tycker dom röda ska ha samma rättighet som dom gula att ockupera flygplatsen???

Vem gav dom gula rättigheten att ockupera?

Och var har jag skrivit att jag tycker dom röda skall ha rätt att ockupera flygplatsen?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... det är inte alls så uppenbart för mig och jag är inte alls så övertygad om att millitären skulle använda våld mot de röda om regeringen beordrade detta.

(fast jag kan faktiskt inte ens i min vildaste fantasi se att Abhisit skulle beordra detta. Möjligen någon annan)

Kan heller inte se att de använde övervåld vid songkran förra året.

Eller gjorde de? (IL behöver inte svara då vi redan hört om fantasierna med krokodilmatande :) )

Nej dom kommer undvika våld i TV såklart, Skulle ju bli uppenbart för omvärlden att Thailand är en militär diktatur om tanksen rullar in. Kommer nog krävas mycket innan det sätts in kraftigt våld mot demonstranter. Frågan är hur länge dom röda kan demonstrera innan nått allvarligt händer.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

När de gula ockuperade flygplatsen gick allt fort och ordningsmakten var inte förberedd

Hade man sedan stormat flygplatsen för att få bort de gula hade det dels blivit ett blodbad som kunnat sluta hur som helst, dels hade det blivit så mycket förstört att flygplatsen troligtvis tvingats hålla stängt under en mycket lång tid för reparationer, genomgångar, tester, om-certifieringar för att överhuvudtaget kunna få användas som godkänd flygplats igen

Inför dessa fakta får man anse det som klart intelligent att använda den i Sverige kända metoden "tyst diplomati" och få ockupanterna att lämna flygplatsen på ett fredligt sätt så att man kunde återinsätta den ej vandaliserade, helt intakta flygplatsen mycket fortare på ett för myndigheter och flygorganisationer, säkert sätt.

Med tanke på vad de röda visat hittills tror jag ingen ens vill tänka tanken på vad som kan hända om man låter dom ockupera flygplatsen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De gula tog sig väl rättigheten att ockupera flygplatsen?

De ansökte vad jag vet inte om något tillstånd att göra så, men du kanske vet mer? Upplys oss okunniga är du snäll.

Var har jag skrivit att de gula skulle ha rätt att ockupera flygplatsen? Eller att jag stödjer militärkuppen.

Du verkar missnöjd med att militären inte gick in och rensade flygplatsen med ett förmodat blodbad som följd 2008 och verkar inte kunna inse att den regeringen blev helt överrumplade av denna ockupation.

Så det är fel att vi idag 17 månader senare inte tror det kan hända igen och därför tar till åtgärder för att förhindra det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

De gula tog sig väl rättigheten att ockupera flygplatsen?

De ansökte vad jag vet inte om något tillstånd att göra så, men du kanske vet mer? Upplys oss okunniga är du snäll.

Var har jag skrivit att de gula skulle ha rätt att ockupera flygplatsen? Eller att jag stödjer militärkuppen.

Du verkar missnöjd med att militären inte gick in och rensade flygplatsen med ett förmodat blodbad som följd 2008 och verkar inte kunna inse att den regeringen blev helt överrumplade av denna ockupation.

Så det är fel att vi idag 17 månader senare inte tror det kan hända igen och därför tar till åtgärder för att förhindra det?

Vad jag har sagt är att militären inte ingrep mot dom gula demonstranterna men tror att dom skulle göra det om dom röda försöker ockupera flygplatsen.

eller håller du inte med mig?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag har sagt är att militären inte ingrep mot dom gula demonstranterna men tror att dom skulle göra det om dom röda försöker ockupera flygplatsen.

eller håller du inte med mig?

Jo visst gör jag det, de röda skulle stoppas innan de når flygplatsen. Men inte av den orsaken som du tror, för att militären stöttar regeringen, utan för att man inte vill stå i samma läge som i november 2008 och det är därför det finns spärrar på vägen ut till flygplatsen. De har lärt sig av historien, är det fel?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo visst gör jag det, de röda skulle stoppas innan de når flygplatsen. Men inte av den orsaken som du tror, för att militären stöttar regeringen, utan för att man inte vill stå i samma läge som i november 2008 och det är därför det finns spärrar på vägen ut till flygplatsen. De har lärt sig av historien, är det fel?

Hej

Jag tror att Gulingarna skulle kunna ockupera viken byggnad eller instutiton i landet som helst igen utan åtgärd ifrån både polis och militär (med undantag för kungens

palats) och domstolarna har ju heller inga synpunkter bara färgen är den rätta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror att Gulingarna skulle kunna ockupera viken byggnad eller instutiton i landet som helst igen utan åtgärd ifrån både polis och militär (med undantag för kungens

palats) och domstolarna har ju heller inga synpunkter bara färgen är den rätta.

Mvh Isan Lover

Och vad kallar Du polisens ingripande den 7 oktober 2008?

Läs på innan Du häver ut dig lögner.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vad kallar Du polisens ingripande den 7 oktober 2008?

Läs på innan Du häver ut dig lögner.

Poffa

Hej

Jag vet att du har förtroende för thailändska polisen och domstolarna där skiljer vi oss åt, det är något du får lära dig leva med, ta det som en man.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet att du har förtroende för thailändska polisen och domstolarna där skiljer vi oss åt, det är något du får lära dig leva med, ta det som en man.

Mvh Isan Lover

Och vad har det med polisen brutala ingripande mot "de gula" oktober 2008 att göra.

Lev Du vidare lycklig i din okunskap.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hadde du nån nytta, Poffa, av artikeln jag refererade till ...

Om man inte hört om CPB förr, sätter det (allt annat lika) Thaksins affärer i ett lite annat ljus.

Antydningen att han skulle vara den näststörsta skurken (i vissa sammanhang)

kanske är en sanning som är lika illa hört på MPR, som den är förbjudet i Thailand.

Väldigt tacksam för återkoppling. Är artikeln och tidningen trovärdig?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hadde du nån nytta, Poffa, av artikeln jag refererade till ...

Om man inte hört om CPB förr, sätter det (allt annat lika) Thaksins affärer i ett lite annat ljus.

Antydningen att han skulle vara den näststörsta skurken (i vissa sammanhang)

kanske är en sanning som är lika illa hört på MPR, som den är förbjudet i Thailand.

Väldigt tacksam för återkoppling. Är artikeln och tidningen trovärdig?

mvh GD

Ursäkta att jag missat att svara.

Jag hade läst artikeln redan tidigare. Det är svårt att hitta negativ information om kungahuset på nätet här i Thailand eftersom att den censureras. Denna tre år gamla artikel har dock överlevt, även om den aldrig hade gått att publicera i Thailand.

Sen att man kan tolka ett debattinlägg, som artikeln ändå utgör, på lite olika sätt är givet.

Men någon kungadebatt tänker jag inte ge mig i på. Är inte rojalist, men inte heller "kungahatare".

Asia Sentinel beskriver sig själva som oberoende. M.a.o. dom sparkar åt alla håll. Täcker hela asien, dock mest från Hong Kong.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hadde du nån nytta, Poffa, av artikeln jag refererade till ...

Om man inte hört om CPB förr, sätter det (allt annat lika) Thaksins affärer i ett lite annat ljus.

Antydningen att han skulle vara den näststörsta skurken (i vissa sammanhang)

kanske är en sanning som är lika illa hört på MPR, som den är förbjudet i Thailand.

Väldigt tacksam för återkoppling. Är artikeln och tidningen trovärdig?

mvh GD

Hej

Artikeln var bra och visar kanske på större skurkar än taxen som upprör en del, han kanske är rätt liten i sammanhanget.

Mvh Isan Lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet att du har förtroende för thailändska polisen och domstolarna där skiljer vi oss åt, det är något du får lära dig leva med, ta det som en man.

Mvh Isan Lover

Gång efter annan kommer bevis på bevis om att IL's enformiga mantran är fel.

Ändå fortsätter han envisas med samma dumheter gång på gång på gång på gå... gäääsp.

Alldeles nyss vägrade en rätt dömma UDD till att skingras från Ratchaprasong. UDD hurrar.

Antingen så är detta, igen, den enda domstol med domare som inte är elitistiska eller kontrolleras av regering etc...

Eller så kanske det bara är alltför tydligt, igen, att IL lever i en egen fantasivärld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nu får Abhisit stöd av självaste Hun Sen. Hun Sen, säger att han inte tänker låta Thaksin använda Kambodja som bas för attacker mot Thailand. Hur mycket som är sant från denna artikeln vet jag ej. Det var min sambo som hittade den.

Håll till godo: http://hilight.kapook.com/view/47563

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får Abhisit stöd av självaste Hun Sen. Hun Sen, säger att han inte tänker låta Thaksin använda Kambodja som bas för attacker mot Thailand. Hur mycket som är sant från denna artikeln vet jag ej. Det var min sambo som hittade den.

Håll till godo: http://hilight.kapook.com/view/47563

Du kan läsa mer i denna tråd

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...